Skocz do zawartości


Zdjęcie

Klasyczna Szosa Titan, Cilo - Prośba O Opinię


27 odpowiedzi w tym temacie

#1 OnTheRoad

OnTheRoad
  • Użytkownik
  • 92 postów

Napisano 01 kwiecień 2014 - 22:09

Proszę użytkowników forum, którzy znają się lepiej ode mnie na szosachm, szczególnie tych klasycznych, o opinię o rowerach sprzedawanych na aukcjach pod poniższymi linkami

 

http://allegro.pl/ti...4109274049.html

 

http://mima.pl/katal...at-80/cilo.html

 

Czy warto kupić któryś z tych rowerów do normalnego sportowego użytku? Poza kilkoma odpryskami lakieru wszystko wygląda zdrowo, wydają się być bardzo dobrze zachowane i sprawne. Od dawna marzy mi się klasyczna szosa a te podobają mi się wyjątkowo. Myśle, że rozmiar będzie odpowiedni dla osoby o wzroście 180cm.

Pozostaje kwestia kondycji samej ramy. Mam tutaj na myśli jej sztywność, właściwości jezdne.



#2 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 02 kwiecień 2014 - 07:53

Faktycznie rowery nieźle zachowane. Tylko pytanie czy na pewno do sportu chcesz takiego klasyka z lat 70-tych?

Rozumiem ze ładna stalówka, ale za 2200zł można już mieć dobry współczesny rower.

Ja bym poszukał na Twoim miejscu po giełdach, można trafić na podobne w cenie 600-700zł. Pytanie czy masz dryg do odrobiny renowacji?



#3 AmAdeuz

AmAdeuz
  • Użytkownik
  • 318 postów
  • SkądWroclaw

Napisano 02 kwiecień 2014 - 08:06

Jak na 180cm to predzej Cilo, w Titanie możliwe że bedziesz musial troche pokombinować. Sam mając 173cm wygodnie jeżdzę na ramach 53-54.5.

Czy do sportowego użytku beda ok? No będą. To nie są rowery cyrkowe, tylko normalne szoski ktorych przeznaczeniem byla ambitniejsza jazda. Można taniej kupić, możesz jeszcze poszukać, ale jak Ci się bardzo podobają, masz na to kase, to nie widzę żadnego problemu. Wiek tych rowerów, pokazany stan nie wykluczają nawijania km...



#4 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 02 kwiecień 2014 - 08:09

Na Młynie można takie z odrobiną szczęścia za pół ceny, nie? :)



#5 OnTheRoad

OnTheRoad
  • Użytkownik
  • 92 postów

Napisano 02 kwiecień 2014 - 08:15

Nie widzę potrzeby renowacji, bo te rowery wyglądają jak nowe, ale jakimś mały upgrade czy serwis we własnym zakresie nie stanowi problemu. Zawsze wszystko sam staram się robić przy rowerze.

 

2200 za Cilo to za dużo, ale ten Titan wydaje się być w dosyć rozsądnej cenie. Pytanie jak będzie działał ten wiekowy osprzęt i czy stalowa rama nie będzie zbyt wysłużona i podczas jazdy nie będzie się zachowywać jakby była z plasteliny :) Podobno stal traci sztywność po latach mocnego użytkowania.



#6 AmAdeuz

AmAdeuz
  • Użytkownik
  • 318 postów
  • SkądWroclaw

Napisano 02 kwiecień 2014 - 08:26

wiktor24>

 

Niby tak, ale pewnie trzeba by im poświecic troche czasu. Poza tym cenowo co raz gorzej, pojawia się wielu dla ktorych haslo 'columbus', 'reynolds' mówi tylko tyle że cene trzeba podnieść, czasem zupełnie nie jest to adekwatne do stanu i modelu rur (Titanowi za stan utrzymania mozna wybaczyc). 

 

OnTheRoad>

 

Powiem Ci tak https://lh6.googleus.../1marca 028.JPG

Ma blisko 30 lat, teraz to ona robi za tą głowną (mam same stalówki), postawiona na szytkach (ale na nowych obreczach), jezdzi po 400-500km tygodniowo i żadnych problemow.

 



#7 OnTheRoad

OnTheRoad
  • Użytkownik
  • 92 postów

Napisano 02 kwiecień 2014 - 08:32

AmAdeuz

 

A jak się śmiga na czymś takim? Osprzęt widzę, że jest w oryginale, z biegami na ramie - jak się sprawuje po tylu latach, jaki jest komfort użytkowania? Czy znasz wagę tej szosy?



#8 aAndre

aAndre
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 02 kwiecień 2014 - 08:33

Na młynie właśnie ostatnio trafił mi się eddy merckx alu sprint za 900 zł, wieć warto szukać :P



#9 OnTheRoad

OnTheRoad
  • Użytkownik
  • 92 postów

Napisano 02 kwiecień 2014 - 08:33

Co to jest ten Młyn? :)



#10 aAndre

aAndre
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 02 kwiecień 2014 - 08:38

Coniedzielny Targ w okolicy Wrocławskiej Korony (młyn sułkowice), gdzie sprzedaję się masę rupieci no i masę rowerów :P 



#11 AmAdeuz

AmAdeuz
  • Użytkownik
  • 318 postów
  • SkądWroclaw

Napisano 02 kwiecień 2014 - 09:04

OnTheRoad>

 

Jak bym się miał zamiar scigać to pewnie bym zainwestowal w coś innego/nowego. Komfort obsługi na pewno był by wyższy (chocby te manetki na ramie). Pomijajac inne aspekty wizualne, to manetki na ramie są wystarczajace i nie widze problemów w uzytkowaniu. Zbyt wiele osób demonizuje te stare szoski, dziwuje się że na tym można jezdzić, zmieniać biegi na ramie, bez indeksacji... do ambitniejszej jazdy wystarczajace (dla mnie)

Dbaj o wszelkie lozyska, o lancuch i zrobisz jeszcze sporo km. 

Atala ze zdjecia wazy blizej 11 niz 10kg i pomimo ze to moja najciezsza stalowka, to najbardziej ją lubię. Jak zadbasz o koła to nawet 11kg bedzie plynąć po drodze. 



#12 OnTheRoad

OnTheRoad
  • Użytkownik
  • 92 postów

Napisano 02 kwiecień 2014 - 09:22

Wrzucam jeszcze kilka linków z klasycznymi szosami

 

http://allegro.pl/sz...4109654138.html

 

http://allegro.pl/sz...4083223992.html

 

http://allegro.pl/ro...4113911890.html

 

http://allegro.pl/or...4086321290.html

 

 

Pytanie do obeznanych w klasycznych szosach, kóry z tych rowerów wypada najlepiej? Nie znam się na starmy osprzęcie szosowym - jakiej klasy osprzet jest tutaj zamontowany?

Podoba mi się Winora i Peugeot - stan dość dobry, cena niższa więc i ryzyko mniejsze



#13 OnTheRoad

OnTheRoad
  • Użytkownik
  • 92 postów

Napisano 02 kwiecień 2014 - 10:20

Nie napisałem, że ma być to rower do ścigania. Nie zamierzam brać udziału w wyścigach. Szukam szosy do amatorskiego użytku. Szybkie krótkie trasy, podjazdy oraz dłuższe wypady powyżej 60km. Interesuje mnie prędkość, małe straty mocy (które odczuwam w mojej Meridzie Crossway). Rower do amatorskich treningów, samotnych wypadów, czasem ze znajomymi. Ma dawać frajdę z jazdy po szosie, mieć sportowy charakter, sporotwą geometrię.



#14 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 02 kwiecień 2014 - 10:22

Winora dobra, 500ex u mnie dobrze śmiga, stan jest ok. ja by brał (złe doświadczenia z 40 letnimi simplexami itp)

zupełnie inna liga



#15 OnTheRoad

OnTheRoad
  • Użytkownik
  • 92 postów

Napisano 02 kwiecień 2014 - 10:32

A w przełożeniu na współczesną hierarchię osprzetu Shimano, gdzie możnaby ulokować tą grupę exage 500?

 

Wiktor,

 

śmigasz na podobnej Winorze? Napisz kilka słów jak się na tym jeździ?



#16 87Tomasz

87Tomasz
  • Użytkownik
  • 280 postów
  • SkądMrzeżyno

Napisano 02 kwiecień 2014 - 11:33

http://pl.wikipedia....himano_Exage_EX

 

Na moje to jest to coś koło powiedzmy Tiagry.

 

A jeździ się tym jak to na rowerze,pedałuje się,skręca,generalnie jeździ się do przodu :P

 

A tak na poważnie.

 

Jeżeli szosa jest zadbana,sprawna,na w miarę dobrym osprzęcie,to do jazdy jaką opisujesz wystarczy w zupełności.

 

Jak mniemam nie potrzebujesz super sztywności i ultra nowoczesnych komponentów.

 

Do manetek na ramie idzie przywyknąć i jeżeli nie jeździsz po Pirenejach i nie masz potrzeby mielenia przełożeniami co 10 sek. to będą służyły długo i nie będą sprawiać problemów.

 

 

Zobacz sam czy zmiana biegów jest jakoś szczególnie wymagająca.

 

Waga dla amatora jeżdżącego dla siebie...kilogram w tą czy w tamtą -dla mnie bez znaczenia,może zastanawiał bym się jakby to było 3-4kg.

 

Stare szoski są wytrzymałe (o ile nie zajeżdżone na śmierć) i idiotoodporne.

 

I jeszcze jedno,bardziej niż rower,liczy się kolarz.Rower sam nie pojedzie,nawet jak waży 7kg.



#17 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 02 kwiecień 2014 - 11:42

Tak, to tiagra. mam inny rower na niej. Sztywna, dobrze zmienia, indexowane manetki. pracuje naprawdę przyzwoicie ;)



#18 OnTheRoad

OnTheRoad
  • Użytkownik
  • 92 postów

Napisano 02 kwiecień 2014 - 22:58

A co sądzicie o nieco nowszym, ale nadal klasycznym modelu Gianta o świetnej mz geometrii ramy

 

http://allegro.pl/ro...4118829150.html

 

Do tego klamkomanetki.



#19 87Tomasz

87Tomasz
  • Użytkownik
  • 280 postów
  • SkądMrzeżyno

Napisano 03 kwiecień 2014 - 08:24

Weź pod uwagę że wideł jest aluminiowy,więc będzie trzepać ostro.



#20 OnTheRoad

OnTheRoad
  • Użytkownik
  • 92 postów

Napisano 03 kwiecień 2014 - 08:27

Już wypytałem, rama jest alu, więc odpada. Jak mawiają steel i real :D





Dodaj odpowiedź