Widelec karbonowy
#41
Napisano 07 lipiec 2009 - 09:45
ODŚWIEŻAM TEMAT I MELDUJE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dzisiaj przyszedł do mnie najwyższy model ''''''''FUL CARBONOWEGO '''''''''''RDX widelca do przemalowań..
Nie będę tutaj pisał czy jest on dobry do jeżdżenia czy jest zły natomiast stwierdzam , że ten widelec nie leżał nawet ...koło carbonu .
Całość , korona wraz z ramionami i rurą sterową wykonana jest z kompozytów ---nie z WŁÓKNA WĘGLOWEGO ----najbliższe mi znane to włókno szklane pewnie z dodatkami- prasowane ciśnieniowo!!!!!!!!!
Na rurze sterowej nie ma nawet jednej warstwy ''carbonu'' natomiast zaciągnięta jest mat farbą epoksydową czarną.
Tylko ramiona mają na swojej wierzchniej stronie -warstwę ozdobną CARBONU
I w tym momencie kończy się carbon w tym ,,ful wypasie.............
TERAZ można jasno orzec - dlaczego słabo tłumi drgania i dlaczego jest taki tani jako ,,FUL CARBON''.........
Jednym słowem , nie zgłębiając tematu,---made in china........
JAREK.... :shock:
#42
Napisano 07 lipiec 2009 - 10:19
#43
Napisano 07 lipiec 2009 - 10:32
Jeśli dobrze widzę to na zdjęciu w twoim profilo masz TOKEN-a.
#44
Napisano 07 lipiec 2009 - 12:18
#45
Napisano 07 lipiec 2009 - 12:45
Sam mam EC70 i jestem zadowolony, aczkolwiek ciężkawy jest(ponad 500g). Z zagranicy na pewno ściągniesz go w rozsądnej cenie. Jak chcesz karbon to raczej nie ma co oszczędzać.
http://www.eastonbik...k_ec70_'09.html
#46
Napisano 07 lipiec 2009 - 13:38
Z drugiej strony popatrzyłem na firmę TOKEN. Widzi się jej komponenty na torze, na czasówkach i w peletonie, można sądzić - dobra marka. Ale wpiszcie w Googlach (polskich) TOKEN i co wyskoczy ? Tak, tak Tokenem handluje firma R....X, ta od produktów RDX. I co można pomyśleć o takim połączeniu (obie z dalekiego wschodu). Nie potwierdza sie to co pisałem poprzednio ?
#47
Napisano 07 lipiec 2009 - 16:11
Z pewnością firmy z różnych półek cenowych różnie podchodzą do kwestii jakości i jej kontroli w fabrykach, którym zlecają produkcję. W katalogach chemicznych spotyka się tę samą substancję o różnej czystości, np. 99,9% czy powyżej 98%. Różnica w cenie bywa znacząca. Można do tego dodać kwestię czystości żywic utwardzających. Sądzę jednak, że te parametry to raczej tajemnica firmy.
#48
Napisano 07 lipiec 2009 - 17:01
z tego co mi wiadomo to TOKEN I RITCHEY czyli szyld tej wizytówki jest robiony pod dorażnym nadzorem tych firm w tej samej tajwańskiej fabryce....
ALE nie ma się co oszukiwać .........na razie trzymają przyzwoity fason techniczny....
CZLI TOKEN to tańszy RITCHEY...
Jarek-LT
#49
Napisano 07 lipiec 2009 - 18:29
....na razie trzymają przyzwoity fason techniczny....
czyli Token to 100% carbon. To dlaczego firma RODEX (oficjalny przedstawiciel !!! :evil: ) oszukuje klientów, pisząc w swoich materiałach, że RDX to też carbon (który jak mówisz karbonem nie jest). To mnie najbardziej wpienia. I jeszcze to, że 3 lata jeździłem w przeświadczeni, że mam sprzęt, który ma właściwości tłumiące, a ich nie miał. Ale dość już o tym.
Nie jest tak, jak
wnioskuję, że głównym problemem są fundusze
tylko lubię poczekać na odpowiednią okazję. Od kilku lat składam amatorsko rowery, dla siebie, rodziny i przyjaciół (nie tylko szosowe) i lubię, gdy wszystko do siebie pasuje, tak pod względem technicznym, estetycznym i chyba najważniejsze - pasuje do potrzeb użytkownika. W tej chwili potrzebuję widelca, którego stosunek cena/jakość będzie do zaakceptowania. Jestem amatorem (nie zawodnikiem) i nie musi to być najwyższa półka, zarówno cenowa, jak i technologiczna. Sterówka może być z aluminium, bo na wadze też mi nie zależy, chyba, że mnie ktoś przekona do carbonowej.
Karbon zrobił pewien odsiew wśród proponowanych widelców, ale teraz pojawił się kolega Jarek-LT i może on powiedziałby czym warto się zainteresować, a co sobie odpuścić. Najlepiej podać konkretne marki i modele dostępne na rynku. Ja miałem do czynienia z dwoma karbonowymi widelcami, więc można powiedzieć, że jestem zielony.
#50
Napisano 07 lipiec 2009 - 19:43
Jarek-LT, nie obrażaj Chińczyków bo oni w parze z Tajwańczykami produkują z 90% karbonowych ram jeżdzących po świecie.
#52
Napisano 07 lipiec 2009 - 20:03
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#53
Napisano 07 lipiec 2009 - 20:16
ALE..........
Zależy do jakiego regionu świata idzie dany komponent...do Polski przychodzą SCOTTY made in tajwan ale do szwajcarii już nie...........
---------------------------------------------------------
A z widelcem nic nie wskórasz ....
RODEX ich nie robił - on je tylko sprzedaje .........
poza tym w jakim % jest użyty i carbon i alu a definicja tego jasno nie określa....
Jasne jest określenie FULL CARBON ----ale RODEX ich nie produkuje ----maja określony prykaz aż naprawde ktoś WIELKI to zuważy...i umiejętnie wykorzysta .
są firmy które wyrażnie piszą .............
produkt KOMPOZYT ...80% ''kompozyt'' 20% -włókno węglowe...
Jarek-LT :cry:
#55
Napisano 07 lipiec 2009 - 21:35
W karbonie jednym ze składników są włókna węglowe, o które pytałeś, powstałe przez zwęglenie przędzy - Anilany. Włókna węglowe mogą być w formie tkaniny o różnym splocie, pojedynczo nawijane lub nawet cięte krótkie strzępki. Spoiwem w karbonie są różne kleje np żywice epoksydowe. Tak więc karbon też jest kompozytem. Ale w podobnie wyglądającym kompozycie zamiast włókien karbonowych może być włókno szklane (gorsze), ale może być włókno kewlarowe (lepsze). Ciekawe jak dobry byłby widelec z kewlaru ?
A co powiecie , że skoro mam ramę Merida Road, to widelec kupię od Meridy (napisy będą się zgadzały).
#56
Napisano 07 lipiec 2009 - 21:40
#57
Napisano 07 lipiec 2009 - 21:57
"Kompozyt" to bardzo szerokie pojęcie, nawet dzisiaj na obiad jadłem jakiś kompozyt
Giant robił kiedyś ramy, które określał jako kompozytowe - włókna węglowe i włókna szklane. Nie potrafili wykorzystać właściwości jakie daje karbon, czyli kierunkową sztywność. Wychodziły im zbyt sztywne ramy, na których nie dało się jeździć. Dlatego rury pletli z włókien szklanych + węglowe. Takie rury były znacznie bardziej sprężyste.
"Carbon", którym nazywa się korpusy pedałów szosowych to tak naprawdę tworzywo sztuczne domieszkowane w ~30% sieczką z węglowych śmieci.
Aby pozostać w temacie widelców napiszę, że w tym tygodniu dostanę do reklamacji widelec szosowy Ritchey Comp. Gość kupił rower z tym widelcem i Ritchey się bez ostrzeżenia złamał na sterówce zaraz nad koroną - oczywiste miejsce. Fikołek przez kierownicę, ale chyba bez poważniejszych obrażeń. Dziwne, bo Ritchey ma mocne wyroby.
#58
Napisano 08 lipiec 2009 - 06:41
kompozyty to przynajmiej dwa składniki
ale full carbon czy kompozyt węglowy to wiadomo WŁÓKNO WĘGLOWE + ŻYWICE.
--------------------------------
ROBO nie przyszło ci do głowy , że tek nie jest jak twierdzisz , bo gdyby tak było- byśmy na nich jeżdzili........
Włókno kewlarowe nie ma żadnych właściwości sprężystych, wytrzymałościowych czy sztywności , ma natomiast zalete jedną której nie ma włókno węglowe.
Dlatego czasami stosuje się tego rodzaju połączenia warstwą czy dwiema.....kewlaru czy aramidu.
Kewlar po zalaminowaniu jest jak bardzo mocny sznurek , mocniejszy od węgla nawet po złamaniu komponentu jego włókna dalej są w całości nie urywając sie , natomiast węgiel łamie się jak tak zwana zapałka...
Dlatego stosując połączenie dwóch włókien dany komponent nie rozlatuje się na dwa kawałki lecz wisi /trzyma sie / jest w całości ale złamany abyś mógł zdążyć zatrzymać się czy nie upaść,,,, lecz na warstwie czy dwóch kończy się kewlar/aramid ponieważ waży tak samo co włókno węglowe a nie daje wytrzymałości / sztywności komponentu - jest tylko jak gdyby ZABEZPIECZENIEM w komponentach ROWEROWYCH..a wiadomo , że wyscig zbrojeń idzie o .......WAGĘ/WAGĘ/WAGĘ...
Jarek-LT
Jarek-LT
#59
Napisano 08 lipiec 2009 - 06:53
ROBO nie przyszło ci do głowy ,że tek nie jest jak twierdzisz , bo gdyby było byśmy na nich jeżdzili........
Ta moja uwaga o kewlarze w widelcach to oczywiście żart, żeby koledze pokazać, że są różne rodzaje kompozytu. A poza tym, że właściwości takiego kompozytu są inne od carbonu (i mogą być do tego celu nieprzydatne), to kewlar jest kilka (a może kilkanaście) razy droższy od carbonu.
To jakie widelce warto kupować ?
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#60
Napisano 13 lipiec 2009 - 20:47
Jeśli za jakiś czas pojawi się na Allegro rama Kellys IRC 5.9 to jej NIE KUPUJCIE!! bo gość może ją wystawić jako używaną jak jego reklamacja zostanie odrzucona.