Jump to content


Photo

Xeon Team Cgf / Gf Czyli Rowery Na Maratony

Rose długodystansowe rowery maratony Ultegra Konfigurator sam zbuduj rower

55 replies to this topic

#41 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 posts

Posted 27 October 2014 - 23:12

W nowym numerze naszego magazynu dla klientów 

 

http://bit.ly/1pRvTWi

 

znalazł się wywiad z konstruktorem Jurgenem Telahrem, w którym opowiada o tworzeniu naszego najlżejszego i najsztywniejszego roweru Xeon X-lite Team. Przy okazji opowiada On o tym jak powstają projekty naszych rowerów, a przede wszystkim przedstawia genezę powstania naszego widelca, który nie bez kozery zaliczany jest do najlepszych, seryjnie produkowanych widelców karbonowych.

Ten widelec zastosowaliśmy po raz pierwszy w rowerach CGF oraz GF, a teraz trafił do serii X-lite oraz do naszej nowej, aluminiowej szosówki czyli RSa.

 

Widelec uzyskał najwyższe jak do tej pory noty spośród wszystkich testowanych przez niemiecki magazyn Tour w kategoriach sztywności boczna, komfort i waga. Po skonstruowaniu prototypu musieliśmy przez pewien czas szukać odpowiedniego kooperanta spośród dalekowschodnich producentów, który po pierwsze prezentuje odpowiedni poziom technologiczny i zgodziłby się wykonać widelec składający się ze 140 warstw, a ponadto zrobić to idealnie wg planów i trzymając się tolerancji. Jakiekolwiek odstępstwo od projektu niestety nie zapewniłoby finalnemu produktowi odpowiednich parametrów. Ponadto produkcja tego widelca jest wyjątkowo czasochłonna i zabiera kilka godzin gdy praktycznie "zwykły" widelec wytwarza się (mowa o układaniu warstw laminatu) w godzinę lub krócej. 

Jest to całkowicie nasza konstrukcja i nasz projekt, opracowanie go zabrało dwa lata i złożyliśmy wniosek o dwa patenty chroniące ten projekt. Know-how tego produktu jest wykorzystywane tylko procesie technologicznym naszych widelców. 

Finalny efekt czyli widelec o masie poniżej 310 gramów okazał się o około 10 -12 % cięższy od prototypu, ale uznaliśmy, że mając na uwadze margines bezpieczeństwa nie warto "bić się" o te dodatkowe gramy (mimo iż jeżdżące prototypy z widelcami o wadze poniżej 300 g, które wytrzymały testy). 

Są europejscy producenci, którzy wytwarzają lżejsze widelce i bardzo wytrzymałe, ale ich koszt to ponad 700 euro za sztukę. 

 

 

 

 


  • B25CX likes this

#42 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 posts

Posted 27 August 2015 - 21:18

Rozpoczęliśmy przyjmowanie zamówień na karbonowe modele Gran Fondo z kolekcji 2016:

 

http://www.rosebikes.../xeon-team-cgf/

 

Najtańszy rower, na pełnej grupie Shimano 105, kołach DT Swiss R24 Spline i komponentach Ritchey kosztuje teraz około 1750 euro czyli w granicach 7350 zł licząc po kursie 4,2 zł/euro. 

 

Dostępnych jest 7 rozmiarów ramy, w 3 malowaniach. Ramy przybędą do nas pod koniec listopada i wtedy rozpoczniemy montaż, a później wysyłkę zamówionych rowerów.



#43 zainteresowany

zainteresowany
  • Użytkownik
  • 1 posts

Posted 06 October 2015 - 13:26

Witam. Jestem zainteresowany szosa na ramie aero. Mógłbym prosić o jakiś namiar, w celu omówienia tematu. Możliwości zobaczenia roweru w Polsce? Pozdrawiam.

#44 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 posts

Posted 06 October 2015 - 16:10

Witam proszę o kontakt na [email protected] lub pod telefonem 697 094 780 



#45 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 posts

Posted 03 August 2016 - 06:31

W nowej kolekcji znajdą się dwa, nowe modele zaliczanej do kategorii Gran Fondo lub jak kto woli - endurace:

 

ROSE PRO CGF czyli młodszy brat modelu XEON TEAM CGF, który zdobywa najwyższe oceny w testach. Geometria jest identyczna, alerama będzie troszeczkę cięższa (ok 150 g) ze względu na tańszy rodzaj karbonu zastosowanego do produkcji, pomieści także opony o szerokości do 28 mm. Wersja podstawowa wyposażona będzie w Shimano 105, dostępne będą także modele na Sram Force oraz Ultegrze. Koła to opracowany przez nas model ROSE RS 1550, które stanowią dobry kompromis między sztywnością i wagą. Ceny zostaną ogłoszone już za miesiąc, podczas targów Eurobike.

 

rau714.jpg

 

Wprowadzamy także nowy model endurance na tarczach - będzie to XEON X-LITE CDX czyli lekka rama także oparta o założenia modelu XEON CGF (sztywny, komfortowy, lekki model na maratony szosowe), osie przelotowe, opony do 32 mm. Ten model będzie bardzo dobrze wyposażony - karbonowa kierownica i karbonowe koła pozycjonować go będą wyżej niż dotychczas produkowany model XEON CDX.

 

r09f06.jpg



#46 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,190 posts

Posted 04 August 2016 - 19:29

Bez sensu jest rozwiązanie z tylnym hamulcem na dole. Tak,wiem,niby dzięki temu widełki mogą bardziej amortyzować. Chyba oprócz Scotta w modelu Solace żaden inny producent nie stosuje czegoś takiego w tego typu rowerze.

#47 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 posts

Posted 05 August 2016 - 06:48

Nie tylko Scott stosuje takie rozwiązanie i z trzyletniej praktyki testowej oraz z informacji od klientów nie wynika bynajmniej, że takie rozwiązanie nie ma sensu. Gdyby nie miało sensu to nasz konstruktor by z tego zrezygnował. 



#48 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 posts
  • SkądBergen

Posted 05 August 2016 - 12:50

Cannondale stosuje takie mocowanie od jakiegoś czasu, poza tym jest to standard Shimano flat mount, dolne rurki tylnego trójkąta są zazwyczaj sztywniejsze co pozytywnie wpływa na pracę hamulca.
  • paulsen likes this

#49 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,190 posts

Posted 05 August 2016 - 18:13

Gdyby nie miało sensu to nasz konstruktor by z tego zrezygnował.

Przecież nawet w Waszym ukochanym Tourze zrecenzowano, że jest to największa wada tego modelu, że przy depnięciu na stojąco hamulec ociera - stąd potrzeba dużego oddalenia klocków od obręczy i że generalnie rozwiązanie to nie ma zalet.
Jaki producent -oprócz Scotta - stosuje w rowerze grandfondo/endurance tego typu patent?

#50 szowi

szowi
  • Użytkownik
  • 7 posts

Posted 05 August 2016 - 18:21

Ja używam nie widzę problemów. Często takie umiejscowienie hamulca budzi zainteresowanie. Skoro Shimano ma taki hamulec to czemu go nie montować. Działa, nie sprawia problemów, nic nie obciera. Ale jest inne, to fakt ;)
Na mój wybór roweru umiejscowienie tylne hamulca nie ma wpływu.

#51 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 posts

Posted 05 August 2016 - 20:21

Przecież nawet w Waszym ukochanym Tourze zrecenzowano, że jest to największa wada tego modelu, że przy depnięciu na stojąco hamulec ociera - stąd potrzeba dużego oddalenia klocków od obręczy i że generalnie rozwiązanie to nie ma zalet.
Jaki producent -oprócz Scotta - stosuje w rowerze grandfondo/endurance tego typu patent?

 

Mam propozycję - chętnie użyczę do testów model wyposażony w to rozwiązanie, będzie można sprawdzić  samemu jak to działa nie oglądając się na Tour.

Zresztą proszę czytać niemiecki miesięcznik na bieżąco: XEON TEAM CGF 3000 znów wygrał test w numerze kwietniowym 4/2016 (edycja polska). Akurat tym razem hamulec przy węźle suportu im nie przeszkadzał. 

Podejrzewam, że winne "ocieraniu" były koła, a konkretnie ich mała sztywność. Test, w którym tester Touru narzekał na hamulec jest z 2014 roku. Rok później DT SWISS wprowadził w modelu R23 Spline szerszą

i sztywniejszą obręcz. Myślę, że problem ze sztywnością/ocieraniem ustąpił. Węzeł suportu to najsztywniejsze miejsce, nie tylko w tym rowerze.  

Odnośnie tego, jakie firmy stosują podobne rozwiązanie - kolega Tobo pisał o tym parę postów wyżej, a jest tych modeli więcej. Nie wypada mi pisać o rowerach konkurencji.  



#52 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,190 posts

Posted 05 August 2016 - 21:36

Czyli zgadza się, że w rowerach Endurance tylko Scott i Rose stosują to rozwiązanie?

#53 Grzesiek Fiedor

Grzesiek Fiedor
  • Użytkownik
  • 108 posts
  • SkądWarszawa

Posted 06 August 2016 - 21:56

Ponieważ od lutego jestem posiadaczem roweru Rose Xeon Team CGF 3000 to przeczytałem ostatnie posty i sprowokowały mnie do napisania moich praktycznych wrażeń w sprawie tylnego hamulca. Zacznę, że jak przymierzałem się do zakupu to konkurentem tego roweru był Canyon Endurace. I pierwotnie to był faworyt i został zamówiony (jedną z przyczyn było właśnie położenie tylnego hamulca). Jednak jak z początkowego terminu dostawy (koniec stycznia) zrobiła się połowa maja, a w dodatku kontakt z firmą był co najmniej kiepski, wygrała konkurencja.

I tu sedno sprawy. Mam ten rower właśnie na kołach DT Swiss R23 Spline. I problemów z ocieraniem nie ma żadnych. Mimo, że lubię mieć hamulce dość ciasno wyregulowane. Pierwotnie miałem też duże obiekcje jeśli chodzi o brudzenie się hamulca w tym miejscu. I tu duże zdziwienie. Różnica jest niewielka, a może żadna?

Ogólnie rower jest bardzo wygodny i dobrze tłumi drgania. Acz trzeba wziąć poprawkę, że przesiadłem się z aluminiowego Gianta.

Ogólnie, w tej kategorii cenowej jest to bardzo ciekawa oferta. Mój Xeon z pedałami waży 7,5 kg.


  • paulsen likes this

#54 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 posts

Posted 28 January 2017 - 14:19

Ramy modeli XEON X-LITE CDX już nadeszły i pierwsze rowery będą wysyłane do klientów. 

Model CDX 3000 na napędzie Ultegra/Dura Ace, rozmiar ramy 59 cm będzie już wkrótce będziemy użyczać do testów. 

 

2mycld3.jpg

 

2564j85.jpg

 

dffwja.jpg



#55 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 posts

Posted 12 February 2017 - 15:15

Do sprzedaży trafiła pewna partia rowerów CGF 2000 (Shimano 105, koła DT Swiss) w limitowanej edycji w cenie 1499 euro plus koszty przesyłki. Modele dostępne są w 4 wariantach kolorystycznych, nie można ich konfigurować, dostępne nie we wszystkich rozmiarach

https://www.rosebike...ted/aid:2672649

 

2aez4lf.jpg



#56 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 posts

Posted 07 March 2017 - 19:08

W tym roku do oferty wprowadziliśmy tańsze rowery na karbonowych ramach, o geometrii identycznej jak sprawdzone, sztywne i zarazem komfortowe modele do jazdy długodystansowej i startów w maratonach. 

 

ROSE PRO CGF to kolejny model dostępny "od ręki" czyli bez możliwości dokonywania zmian w konfiguracji. Jego rama jeśli chodzi o kształt jest bliźniacza jak w droższym rowerze TEAM CGF, który od kilku sezonów regularnie wygrywa testy porównawcze miesięcznika TOUR oraz zyskuje najwyższe noty w testach praktycznie w całej Europie. 

Różnica tyczy głównie materiału - rama tańszego modelu wykonana jest z karbonu T30 i przez to o 110 gram cięższa niż w droższym  XEON TEAM CGF.  

 

Podobnie jak we wszystkich rowerach ROSE nie oszczędzamy na komponentach: 

- sprawdzony i ergonomiczny kokpit Ritchey

- karbonowa sztyca Ritchey i siodełko Selle Italia SLS Flow

- pełne grupy 105, Ultegra i SRAM Force z hamulcami w systemie direct mount (tylny mocowany pod węzłem suportu) 

- lekkie i sztywne koła naszej produkcji ROSE RS 1550 o masie własnej ok 1650 g i limicie wagowym 110 kg (kolarz + rower) z obręczami produkowanymi dla nas przez Kilnlin, na piastach ROSE by Novatec oraz szprychami DT SWISS Competition. 

- znakomite opony Continental GP 4000 II S o szerokości 25 mm

co w sumie daje bardzo dobrze wyposażony rower o masie 7,5 kg lub niższej (w zależności od grupy) w cenie od 1700 euro wraz z przesyłką.

 

https://www.rosebike...rathon/pro-cgf/

 

9iu7oy.jpg

 

Niemiecki miesięcznik TOUR w marcowym numerze ocenił ten model bardzo wysoko - notą 1,5 (gdzie 1 to maksymalna ocena). 

Testujący podkreślają dość sportową pozycję za kierownicą jak na rower do maratonów, ramę, która niewiele odbiega od ram typowych modeli do ścigania min ze względu na aerodynamiczne ukształtowanie rurek, stabilne prowadzenie, komfort jazdy oraz świetny stosunek ceny do jakości i wyposażenia roweru. 

 


  • drzasiak likes this



Reply to this topic



  

Also tagged with one or more of these keywords: Rose, długodystansowe, rowery, maratony, Ultegra, Konfigurator, sam, zbuduj, rower