Skocz do zawartości


Zdjęcie

Renowcja Zzr Jaguar


6 odpowiedzi w tym temacie

#1 ptrmk

ptrmk
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 18 kwiecień 2014 - 23:36

Witam

Jestem w trakcie renowacji starej szosówki Romet. Poczytałem sporo tematów na forum, mam jednak sporo znaków zapytania. Planuje pomlowac ramę na pierwotny złoty kolor. Całość poczatkowo jako single speed, docelowo pełna rekonstrukcja z przerzutką ( mam zardzewiałą favorita, może da się ją uratować).

Generalnie sporo pytań. Dorzucam zdjęcia.

I tak:

- o co cho z drewienkiem w widelcu? usunąć? zostawić?

- stery wybrakowane, brakuje łożysk, czy można dokupić same "pierścienie z kulkami"?

- jakie koła i piasty, inne niż oryginalne będą pasować?

- czy napęd ma wszystkie części- tzn są dwie miski i suport (plus korba,zębatki pedały) chodzi mi o to czy nie brakuje jakiś części.

 

sorry za banały, jestem pocztkujący w temacie. Kilka osób zrobiło tu znakomite renowacje, więć jak ktoś ma jakieś pomysły to proszę.

 

<a href="http://pokazywarka.pl/xgrqny/">Romet Jaguar ZZR</a>



#2 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 19 kwiecień 2014 - 14:04

ładny... maluj na złoto ;)



#3 Gosc_solid_crank_*

Gosc_solid_crank_*
  • Gość

Napisano 19 kwiecień 2014 - 16:15

Korek drewniany - kultowa sprawa, nie usuwaj! Ktoś, kiedyś w ZZR wziął ładne pieniądze za tzw. projekt racjonalizatorski. Ma/miało to chronić przed wrzucaniem błota do wnętrza rury sterowej.

Stery - daj Boże, są w niezłej kondycji. Łatwo dostaniesz wianki z kulkami do tych misek sterowych, ale ja Ci polecam "wyłuskać" z nich kulki i dać bez wianków. Odwdzięczą Ci się za to :-)

Inne koła dobierzesz, ale im będą bliższe oryginałowi, tym będzie piękniej ;-)

Napęd to bardziej złożona sprawa. Pokazana oś suportu i miski nie wyglądają źle. Kulki są dostępne - polecam jak wyżej, bez wianków. Największy problem możesz mieć z banałem - klinami. Trudno dzisiaj o takie, ale nie beznadzieja... Zwłaszcza jak umiejętnie zdemontowałeś swoje ;-)

Pytaj dalej - unikniesz błędów...



#4 ptrmk

ptrmk
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 22 kwiecień 2014 - 15:40

Solid_ crank -dzięki za informacje.Nie wiedziałem ocb z tym korkiem. Kliny wydają się być ok. Wrzucę foto na dniach. Narazie kompletuje części, lakiernik umówiony. 

Co o tych kołach myślicie? tzn jakie mogą zastąpić oryginały?

Będę polował na oryginały + szytki na allegro ale "na co dzień " po mieście planuje opony i nowe koła.

Romet wstawiał 27 1/4 cala. Z tematów na forum czytam że 28 cali spokojnie wejdzie. Wejdzie?

Każda uwaga pomocna i mile widziana.



#5 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 22 kwiecień 2014 - 20:01

 

Romet wstawiał 27 1/4 cala. Z tematów na forum czytam że 28 cali spokojnie wejdzie. Wejdzie?

 

Wejdzie, bo jak to w rowerowym światku czasem bywa, 28<27 ;-) . Nie wiem tylko, czy hamulce dosięgną - trzeba będzie najpierw przymierzyć. 



#6 Zweitakter

Zweitakter
  • Użytkownik
  • 166 postów
  • Skądwarszawa

Napisano 02 maj 2014 - 22:24

na orginalnym kole jesli mozesz dac klocek hebla 4mm do dolu
SIEGNIE do 28 vel 622
 

o bulwa specyk!!
jaka srednica podsiodłowej?

korbałki na klina ciazki ból głowy jak ci sie uda kupic kliny 9mm idz do jakiego warsztatu od np kapitalek silnikow niech ci je utwardza bo daleko nie zajedziesz albo poszukaj korbek "tuningowyc"
http://velobase.com/...=115&AbsPos=287
to idealnie pasi do jaga bo z tego zostało skopiowane, niestety uszlachetniono klinem i korba ze stali :/



#7 Zweitakter

Zweitakter
  • Użytkownik
  • 166 postów
  • Skądwarszawa

Napisano 03 maj 2014 - 02:01

 

Co o tych kołach myślicie? tzn jakie mogą zastąpić oryginały?

Będę polował na oryginały + szytki na allegro

 

wszystko tylko NIE orginalna felga chyba ze na wystawe
mavic z wykopalisk pod szytke i tyle
na tym forum jako zamiennik ogolnego stosowania starszyzna plemienna uchwaliła ie pod opone mavic E-Module w oczy nie kole tylko naprawde ciazko dostepny





Dodaj odpowiedź