Na czym składać?
Started By
Miguel
, 12 cze 2007 11:34
75 odpowiedzi w tym temacie
#65
Napisano 03 wrzesień 2009 - 11:37
bartek86, w Europie znajdziesz bez problemu i taniej........ ( CAMPE ) A pytanie na czym ???? Jest to pytanie bez odpowiedzi... Ja np. jestem zwolennikiem CAMPY ( choc doceniam zaawansowanie techniczne i jakosc innych grup i nie twierdze , ze sa gorsze ) i na Campie jezdzi mi sie NAJLEPIEJ. Trudny wybor , ale pamietaj , ze w praktyce sprawdzi sie zarowno CAMPA , SHIMANO jak i SRAM. Postaraj sie dopasowac grupe do reszty. Ja uwazam , ze wloskie ramy "gryza" sie troche z Shimano ( moje odczucie ) , ale juz TREK , czy FELT sa szyte na Shimano i Srama. Ale powtarzam ; TO SA MOJE ODCZUCIA !
#67
Napisano 03 wrzesień 2009 - 14:06
A ja jestem zwolennikiem Srama :-) Czekam tylko aż wejdzie tańszy szosowy SRAM i nawet nie będę się zastanawiał nad tym czy Shimano czy Campa :-)
Jelitek - a masz srama? bo nie wiem, jak mozna byc czegos zwolennikiem nie znajac tego
Być może Jelitek ma Srama w MTB... A jednak nie, jego startowy Poison Zyankali jest na Deore XT (XTR? - na zdjęciu nie bardzo widać).
Srama cenię za jakość i pewność działania. Przerzutki MTB działają lepiej, niż odpowiedniki klasowe Shimano. Podoba mi się zwłaszcza działanie pentagramu przerzutki tylnej, który w odróżnieniu od każdej przerzutki SH nie skacze jak opętany w dół i w górę przy podskokach roweru - shimano dlatego stosuje gumy ochraniające przerzutkę, w przerzutkach sram'a nie ma tego, bo nie ma takiej potrzeby.
Faktem jest, że SRAM ceni swoje podzespoły na ogół wyżej niż odpowiedniki Shimano. Być może ma to swoje potwierdzenie w jakości części i sprawności działania, na pewno w wyższych grupach X MTB jest to potwierdzone. Niestety, nie produkują klamkomanetek do MTB, a szkoda...
Niedawno miałem okazję zakupu używanych przez ok. 1 tkm klamkomanetek Sram Rival. Koszt zakupu nowych nieco powyżej tysiąca złociszy szczerze mówiąc odstraszał, jednak za 4 stówki zakup kompletu klamkomanetek już wyglądał zachęcająco. Wygląd ok (kilka rysek, normalka), stan techniczny nienaganny (szczerze mówiąc budowa klamkomanetki konstrukcyjnie jest dość prosta - skąd ta cena?), tak więc zaryzykowałem i kupiłem. Do tego dokupiłem nową tylną przerzutkę Rival za 245 złociszy i przednią za niecałe 140 zł. Reszta napędu nie jest homogeniczna (znaczy: nie tego samego producenta i tej samej grupy), bo z uwagi na niższy koszt wymieniłem korbę z suportem (korba sramowska to i tak Turativ, choć przyznam, że dobrej klasy), kasetę i łańcuch na ultegrę serii 6600 (koszt niecałe 7 stów).
Czy jestem zwolennikiem Srama? W odróżnieniu od Shimanowskiego SIS niesamowicie dokładny ESP (SIS 1:2 - 1 milimetr naciągniętej manetką linki powoduje przesunięcie przerzutki o 2 milimetry. ESP to 1:1 - 1 milimetr naciągnięty manetką to ruch przerzutki tylko o 1 milimetr, dzięki czemu nie tylko łatwiej jest przerzutkę wyregulować, ale jest bardziej odporna na wyciągnięcie linki podczas pracy i niedokładności mechanizmu klamkomanetki). No i rewolucyjny system DoubleTap działa rewelacyjnie, wbrew pozorom jest bardzo intuicyjny w użyciu, zmiana biegów w dół i górę jest bardzo precyzyjna (oczywiście pod warunkiem dobrego wyregulowania naciągu linek i zakresów pracy przerzutek) wymaga bardzo małej siły (nawet przerzutka przednia - delikatny nacisk jednym palcem...). Zmiana biegów w dół to jedno kliknięcie, w górę dwa, trzy lub cztery (o zębatkę, dwie lub trzy w górę). Lewa klamkomanetka ma trymer (dostrojenie, półbieg?) w przypadku użycia kombinacji mała zębatka przednia - mała tylna (praktycznie do 3 najmniejszych), na blacie obsługiwany jest cały zakres kasety (konstrukcyjnie zaprojektowanie do obsługi całego zakresu kasety).
Hamulców nie zmieniałem, bo po zmianie klamek hamują wreszcie jak należy.
Do tego manuale video SramTecha umieszczone na YouTube bardzo pomagają w montażu i regulacji. No właśnie - wyregulowanie przerzutek trwa niewiele dłużej niż pokaz na filmie. Przykręcić przerzutkę, ustawić zakresy L i H, wyregulować odstęp śrubką B do minimum 6 mm, przy łańcuchu na najmniejszej zębatce kasety przeprowadzić linkę po prowadnicy do śruby zacisku (perfekcyjne w prostocie i wykonaniu), naciągnąć i wyeliminować luz. Przy małej dawce szczęścia, może dobrze działać precyzyjnie od razu, u mnie wymagało przekręcenia śruby baryłkowatej o jakieś 3/4 obrotu.
Współpraca Rival - 6600 jest bardzo dobra, aczkolwiek obsługa przełożeń mała zębatka przód - mała tył przy korbie standardowej 53/39 powoduje minimalne obcieranie łańcucha o zęby blatu na skutek przekosu łańcucha. Być może przy korbie z tej samej grupy, a na pewno przy korbie kompaktowej to zjawisko by nie wystąpiło. No ale kto tak jeździ?
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#68
Napisano 03 wrzesień 2009 - 14:08
Ja mam SN do Ciebie prosbe, zupelnie powazna. Zmien, bardzo Cie prosze osprzet na Shimano, czy SRAM. Zaaplikuj mu warunki jazdy, jakie miala Campa i pochwal sie w przyszlym roku okolo marca co z tego zostalo. Nie pisze tego ze zlosliwosci, ale tez mnie to ciekawi.
#69
Napisano 03 wrzesień 2009 - 15:23
Ja wiem np. , ze Shimano robi swietne kolowrotki ;-) A tak powaznie , to mysle , ze zimy w Polsce ( tzn. piaski , dziury i caly ten syf na drogach ) zadna grupa nie da rady przetrwac . No chyba , ze myta bedzie po kazdej jezdzie ITP.... Tu gdzie mieszkam na szczescie nie "piaskuja" nalogowo , a mysle , ze to jest najgorsza rzecz dla naszego sprzetu. Woda ( i ew. snieg ) nie stanowi specjalnego zagrozenia , a sol mozna zmyc po kazdej jezdzie ( u nas sypia czyms tam innym , ale tez jakis "chlorek" pewnie...) Przez 2-3 godz treningu chyba nie zdazy zezrec niczego....
#70
Napisano 03 wrzesień 2009 - 16:15
I schemat jest taki jak w osprzęcie rowerowym: stare serie były dobre, a obecnie tylko drogie są dobre, a tanie szybko się sypią, choć na początku też działają płynnie. Ponadto w kołowrotkach od dawna stosują 'maszynówki', co przeczy teoriom że nie stosują ich w piastach bo nie mogą tanio kupić, nie chcą kooperować itp. Nie stosują, bo nie chcą.Ja wiem np. , ze Shimano robi swietne kolowrotki ;-)
Jarek, ja myślałem że u Was nie sypią a w zamian możecie jeździć z łańcuchami. ;-)
#75 Gosc_TeQuila_*
Napisano 04 wrzesień 2009 - 11:17
Podepne sie szybko pod temat z krotkim pytaniem.
Ta korba Centaur z 2007:
http://www.chainreac...x?ModelID=40266
bedzie wymagala suportu 111 czy 115,5 (gwint BSA 68mm)?
Np:
http://www.chainreac...x?ModelID=26421
W sumie nie wiem jak chainline przelozyc na szerokosc suportu :oops:
Ta korba Centaur z 2007:
http://www.chainreac...x?ModelID=40266
bedzie wymagala suportu 111 czy 115,5 (gwint BSA 68mm)?
Np:
http://www.chainreac...x?ModelID=26421
W sumie nie wiem jak chainline przelozyc na szerokosc suportu :oops: