Jaka kierownica - rozmiar, typ, model?
#201
Posted 06 May 2010 - 22:19
Ja długo męczyłem się ze swoją starą kierownicą, teraz zamontowałem FSA Vero compact (za 99,- PLN). Akurat w moim przypadku, mostek zostawiłem tej samej długości (100mm).
Wygoda wzrosła kolosalnie: chwyt za manetki jest naturalny - do klamek i dźwigni sięgam palcami.
W dolnym chwycie też się poprawiło - przez to, że zasięg (wyprzedzenie) kierownicy jest bardzo małe w porównaniu ze "starą" - dolny chwyt przesunął się do tyłu. Znikło wrażenie, że wiszę wyciągnięty jak na drążku, górna część ciała jest podparta ramionami od dołu. Taka pozycja jest bardzo stabilna i nie męczy ramion przy długiej jeździe w dolnym chwycie. Przez tą kierownicę polubiłem dolny chwyt
Wszystko wygląda mniej więcej tak:
http://picasaweb.goo...303974241077826
http://picasaweb.goo...303979365984418
http://picasaweb.goo...304515896094274
Mała uwaga: ta kierownica - nominalnie szerok. 420mm - ma w miejscu mocowania manetek tylko 405mm szerokości. Wymiar 420mm ma tylko pomiędzy końcami rurek dolnego chwytu, oczywiście wymiar C-C.
#202
Posted 06 May 2010 - 23:49
Może dodam że proporcje nóg do tułowia mam raczej normalne, na pewno nie mam dłuższych nóg czy rąk. Kalkulator mi wyliczył jakoś ponad 110 (113?), z tym że nie wiem na ile dobrze się pomierzyłem :roll: Myślicie że zmieniać mostek na 120, czy raczej będzie to przesada??
#203
Posted 07 May 2010 - 07:37
robo dzieki za zdjęcia. Pokazują jak wyglada ta kierownica w rzeczywistości. Fajny rower masz ;-)
Bartosz masz podobną sytuację do mojej. W górnym chwycie kierownica pokrywa się z piastą, ale w dolnym lub na manetkach piasta jest już z przodu, a tak "nie powinno" być wg forumowych specjalistów. To w dolnym mają się pokrywac.
Ja może i bym to zostawił bo się przyzwyczaiłem, ale moja kierownica ma 40cm c-c, a powinna mieć 44. A że więcej jest o średnicy 31,8 to muszę kupić też nowy mostek, więc przy okazji przydałoby sie go wydłuzyć ze 100 na 120 żeby to się zgrywało.
#204
Posted 07 May 2010 - 10:53
Ale wracam do mojego pytania, bo odeszłem od tematu - zmieniać ten mostek?
#206
Posted 07 May 2010 - 15:21
Jesli wygodnie Ci się jeździ i w górnym chwyciena manetkach masz ok, to nie wiem czy opłaca się zmieniać mostek na ten o 10mm dłuższy.
Tylko że ja w zyciu jeszcze takich zmian nie robiłem więc nie jestem specem ;-)
Ano właśnie, a ja czekam aż może mi ktoś obeznany w temacie coś doradzi, ale ostatnio ciężko się czegokolwiek dowiedzieć na tym forum niestety, ci co się coś kolwiek znają na rzeczy wolął kłócić się między sobą o to czy lepsza sztyka czy opona, czy takie hamulce czy śmiakie, czy wierzyć testom czy nie itd. a jak ktoś o coś konkretnego zapyta to o odpowiedź ciężko, no ale pożyjemy zobaczymy, może ktoś doradzi.
Sorry za ot.
#207
Posted 07 May 2010 - 16:16
Jeśli jest inaczej, to przy założeniu, że ramy nie chcesz zmieniać, kombinujesz z długością mostka.
Jeśli składasz rower, możesz kombinować z dwoma wielkościami: długością ramy i długością mostka. Ale jest zasada, że ich suma musi pozostać stała , a właściwie chodzi o odległość od miejsca, gdzie siedzisz na siodle do mocowania kierownicy w mostku. Niektórzy kupują zestaw krótka rama+długi mostek, inni preferują długa rama+krótki mostek.
Te zestawy różnie się prowadzą.
Ten z długim mostkiem ma równiej obciążone koła - a właściwie bardziej dociążony przód, ale przy skrętach ruchy kierownicą muszą być obszerniejsze (zamaszyste). Za to na wprost prowadzi sie stabilnie.
Przy krótszym mostku rower jest bardziej nerwowy, bardziej dociąża się tylne koło, ale tu wchodzi też kwestia różnicy wysokości siodła i kiery.
Co komu pasuje.
Zobacz co widzisz przy chwycie za górną rurę, i doprowadź do optymalnej długość mostka. Ale nie wolno przesadzać, bo skrajności są niewskazane. Jak będzie małe odchylenie od optimum, to ja bym nie ruszał.
Żeby nie było całkiem TO, to jeśli chcesz wydłużyć mostek, a pozostawić pozycję na manetkach bez zmian, to kompakt będzie dobrym rozwiązaniem. Dolny chwyt jest przy niej wygodniejszy, jeśli chodzi o pochylenie pleców. Choć aerodynamika pewnie gorsza :mrgreen: .
#208
Posted 09 May 2010 - 15:05
#209
Posted 10 May 2010 - 18:14
robo czy kierownica i mostek FSA, które masz założone w rowerze, dobrze się spisują? Czy są w miarę sztywne itp ? :->
#210
Posted 10 May 2010 - 20:50
Zwróć uwagę na to co pisałem o szerokości tych kierownic !!!.
A może masz możliwość przymierzenia się do tej kiery - np. w jakimś sklepie. Ja po pierwszym złapaniu za taką kierownicę chciałem zrezygnować z kompaktowej, ale myślę, że to było spowodowane zbyt grubą owijką - ręka mi się nie mieściła na dolnym chwycie. Dopiero na Targach Rowerowych sobie kilka takich kierownic poprzymierzałem, w tym z manetkami Campy i wtedy dopiero kupiłem.
#211
Posted 28 May 2010 - 22:24
Tu link do galerii z fotkami: http://picasaweb.goo...iaryKierownicy#
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#213
Posted 29 June 2010 - 11:22
Witam!
Planuję zmianę kierownicy. Interesuje mnie kierownica firmy PRO. Do kupienia tutaj.
Pytanie brzmi, czy warto w nią inwestować? Przy okazji, wymieniając kierownicę wymieniłbym też mostek tej samej firmy i modelu. Da radę taki komplet?
Oczywiście że warto. Powiem więcej : nic lepszego w tej cenie nie znajdziesz. Ewentualnie możesz doinwestować do aluminiowej wersji Vibe. Komplet będzie bardzo sztywny i lekki, kilka razy droższy wcs się nie umywa ;-)
Ja właśnie kupiłem sobie mostek pro vibe 7s i jestem zadowolony z niego. Jest nawet temat o sztywnych mostkach - poszukaj
#214
Posted 29 June 2010 - 14:46
#215
Posted 29 June 2010 - 15:58
Czytałem od początku o tych mostkach. To fajnie, że PRO Vibe 7s jest ok, tylko jak dla mnie troszeczkę za drogo. Może z czasem zarobię sobie na niego. Teraz pytanie co do kierownicy. Czy ktoś jest w stanie zrobić zdjęcia (szczególnie gięć pod klamkami) kierownicy PRO PLT Anatomic?
Spoko, plt też jest bardzo dobry. Będziesz na pewno zadowolony. Z zdjęć możesz w necie poszukać, najlepiej na stronach anglojęzycznych. Ja takiej kiery nie mam więc nie pomogę
#220
Posted 08 August 2010 - 12:34
Porównać je trudno, bo to trzy różne kierownice
- 3t Erogonowa pro - ma geometrię kompaktową - małe wyprzedzenie i obniżenie
- Oval R700 - gięcie ergonomiczne - dostępna w dwóch odmianach
- RDX X- HB04 -również gięcie ergonomiczne, trochę inne jak w Oval, ale materiał całkiem inny niż u dwóch poprzednich.
Ja przekonałem się do kierownic kompaktowych.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen