Jaka kierownica - rozmiar, typ, model?
#262
Napisano 09 luty 2011 - 19:06
Ja tak znalazłem moją 3T Ergonova Team, kupioną zresztą na tym forum
pzdr
Trzymaj Koło - blog dla PRO amatorów
Wycieczki weekendowe i atrakcje turystyczne
#263
Napisano 09 luty 2011 - 19:17
Wygląda to tak:
W dolnym chwycie masz praktycznie jedno miejsce, gdzie możesz ułożyć dłonie i jak dobrze ustawisz manetki na kierownicy, to bez problemu dosięgasz do klamek i do dźwigni zrzucającej (w Campie).
Już do "normalnej" kierownicy nie wrócę.
#265
Napisano 09 luty 2011 - 22:04
Za 550 i taniej można kupić bardzo porządny zestaw aluminowy, np:
Deda zero 100
3T Pro
Easton EA90/EA70
3T i Deda pasuje ci xubix kolorystycznie do ramy, z tym że włoskie szpeje są droższe, ale w limicie się zmieszczą.
Sam bym wybrał Dedę, ewentualnie 3T + tytanowe śrubki w mostku.
Kompakt ma wiele zastosowań, ale powstał chyba z myślą o rowerach, gdzie różnica wysokości siodełka i kierownicy jest duża (ponad 15cm), dzięki czemu da się wygodnie jeździć na dolnym chwycie. Poza tym wysuniecie klamek do przodu jest w nich mniejsze, czym cieszy posiadaczy przydługich ram i mniejszych bikerów.
Jak nie jeździłeś wcześniej na kompakcie, a było Ok, to nie widzę sensu tego zmieniać.
#268 Gosc_Zawisza_*
Napisano 10 luty 2011 - 01:25
Ze swojej strony proponowałbym PRO. Mam PLT 2010 i jest bardzo sztywna. dałem za nią jakoś 130zł. Można pójść dalej i zainteresować się nad całym kokpitem od PRO, modele Vibe7s. Sztywność gwarantowana, jednak waga nie zachwyca...
Wg mnie PLT szału sztywnosciowego nie robi, miałem ta keirownice, wszczegolnosci kiedy dajemy na stojaco na kalmkach ale vibe 7s juz lepije. Obecnie wsrod kierownic alu moim faworytem jest Kierownica Marca Cavendisha. Moze wazy i ok 300 g ale sztywnosc ma ponoc porazająco wysoka. Czaje sie na to cudo.
#269 Gosc_Zawisza_*
Napisano 10 luty 2011 - 01:40
ps. i czy duża, zauważalna różnica w chwycie między kierownicą 420 a 440mm ?
Tak duza, jednym to przeszkadza innym nie. Ja np po zakupie super karbonowej kierownicy 440 mm c-c byłem załamany i wymienilem szybko na taką sama 420 i o niebo lepije, poprostu rozstaw moich barkow jest blizszy 420 mm i tak powinno byc w 9 na 10 przypadkow. Dla mnie najlepszy był by rozstaw 430 np Syntace takie produkuje.
Dzis mialem klienta który kupował szosówkę z kierą 440 mm, z miesjca wiedzialem ze bedzie mu za szeroka, mowil ze chce sprobowac, ale mu nie spasilo, potem 420 i było lepiej ale wciaz nie to i skonczyło sie na... 40 cm. Ale jest szczupł, wąski w ramionach .odrazu radziłem 40 cm i tez się nie pomyliłem.
Kierownica musi byc rowna naszym ramioną. ręce tz ramiona musza byc rownolegle wzgledem siebie na chwycie na klamakch. Jesli rozchodza sie od wąśkiego do szerokiego w keirunku klamek to jest za szeroko jesli od szerokiego do wąskiego to jest zbyt wąska. W pierwszy przypadku skutkiem ejst ból dłoni, nadgarstków oraz często łokci. w 2 gim czujemy się na rowerze mało stabilnie i niepewnie. Choc poprawiamy areodynamike lecz w naprawde niewielkim stopniu.
Kilka dni temu rozmawialem z pewnym trenerem kolarstwa i mówił ze jego chłopacy wszyscy jezdzą na 44 i twierdza ze 42 jest za wąska mimo tego ze to młodzi chlopacy 15-20 lat. Po wymianie niektorych argumentow wciąż nie moge się z nim zgodzić no ale cóż musiał bym ich pomierzyć i by wyszo szydło
Szersza kiera ma dwie zasadnicze zalety ale jak pisalem nie kazdemu to pasuje kosztem komfortu. mamy szezej rozstawione rece do sprawia ze pluca nie sa scisniete albo inaczej sa jeszcze bardziej rozciagniete ( płuca ) no i na podjazdach latwiej " bujac" rowerem na stojaco keidy many szerszą kiere.
#270
Napisano 10 luty 2011 - 07:42
Ja wcześniej miałem kierownicę "niekompaktową" i nie było problemu ale jak zmieniłem na kompaktową 3T Ergonova pro to jest o niebo lepiej. Do "niekompaktowych" już nie wrócę.Jak nie jeździłeś wcześniej na kompakcie, a było Ok, to nie widzę sensu tego zmieniać.
#272
Napisano 10 luty 2011 - 08:43
Trzymaj Koło - blog dla PRO amatorów
Wycieczki weekendowe i atrakcje turystyczne
#273
Napisano 10 luty 2011 - 08:55
Czytając tu opinie (thx robo i inni) na temat używania różnych typów kierownic, zdecydowałem się na przesiadkę na compact. Zbyt dużych dłoni nie mam (raczej większe M), mam nadzieję, że będę zadowolony. Jeśli nie, to wracam do klasycznego baranka ;-).
Ps. Też nie widzę sensu wymiany kierownicy i mostka jednocześnie - no chyba, że jest to zintegrowane, to wtedy nie ma innego wyjścia...
Aha, jeszcze coś - wymiar kierownicy. Nie wiem jak compact innych firm, ale FSA swoje kierownice wymiaruje tak:
(tu: szczegóły w pdf )
Jak widać jest to też środek-środek ale mierzony na dolnej części odgiętej kiery na zewnątrz. Akurat mi to odgięcie bardzo pasuje, jest dla mnie bardziej ergonomiczne, niż równoległa kiera do ramy. Ale trzeba o tym pamiętać przy doborze szerokości kierownicy - przy tym sposobie pomiarów, może się okazać, że górny chwyt jest zbyt wąski...
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#274
Napisano 10 luty 2011 - 16:34
Żeby nie być gołosłownym, takie są wymiary szerokościowe (C-C) kierownicy FSA Vero Compact - rozm. 42.
czyli ok. 405mm - to było dla mnie za wąsko.
Dlatego FSA Wing Compact kupiłem w rozmiarze 44 - ten wymiar, mierzony jak na zdjęciu wynosi 425mm.
#275
Napisano 10 luty 2011 - 18:00
#277
Napisano 21 luty 2011 - 20:46
#279
Napisano 22 luty 2011 - 21:13
#280
Napisano 23 luty 2011 - 19:22
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750