Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jaka kierownica - rozmiar, typ, model?


679 odpowiedzi w tym temacie

#261 madrej

madrej
  • Użytkownik
  • 178 postów
  • SkądZduńska Wola/Warszawa

Napisano 09 luty 2011 - 18:50

Porównaj sobie Dede Zero100 i Newton bo one się tylko gięciem różnią.

u5227y2014v4.gif


#262 Virenque

Virenque
  • Moderator
  • 1536 postów
  • SkądPoznań

Napisano 09 luty 2011 - 19:06

Xubix nie spiesz się tak bardzo, spokojnie przeglądaj oferty, poluj na okazje. Najlepiej kupić lekko używaną ale w doskonałym stanie, bo i cena leci wtedy na łeb na szyję.
Ja tak znalazłem moją 3T Ergonova Team, kupioną zresztą na tym forum :)
pzdr

#263 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 09 luty 2011 - 19:17

W kompaktowej masz "bliżej" do dolnego chwytu. Mniejsze jest też wyprzedzenie, czyli wymiar od górnej rurki do klamek. W praktyce: musisz się mniej pochylać do dolnego chwytu i nie musisz się bardzo wyciągać do chwytu za manetki.
Wygląda to tak:
Dołączona grafika
W dolnym chwycie masz praktycznie jedno miejsce, gdzie możesz ułożyć dłonie i jak dobrze ustawisz manetki na kierownicy, to bez problemu dosięgasz do klamek i do dźwigni zrzucającej (w Campie).

Już do "normalnej" kierownicy nie wrócę.

#264 xGx

xGx
  • Użytkownik
  • 458 postów
  • SkądWrocław

Napisano 09 luty 2011 - 21:25

xubix,nigdy nie kupuj używanej kiery,bo nigdy nie wiesz czy nie śmigał na tym 200kg mocarz.... wiem,ze pewno wielu powie,że przesadzam,ale jednak używanej kierze mówię NIE!!

Co do samych to może secik Easton-a?...
  • vuc lubi to

#265 Miguel

Miguel
  • Użytkownik
  • 840 postów
  • SkądGOP - Będzin

Napisano 09 luty 2011 - 22:04

Podbijam.

Za 550 i taniej można kupić bardzo porządny zestaw aluminowy, np:
Deda zero 100
3T Pro
Easton EA90/EA70

3T i Deda pasuje ci xubix kolorystycznie do ramy, z tym że włoskie szpeje są droższe, ale w limicie się zmieszczą.
Sam bym wybrał Dedę, ewentualnie 3T + tytanowe śrubki w mostku.

Kompakt ma wiele zastosowań, ale powstał chyba z myślą o rowerach, gdzie różnica wysokości siodełka i kierownicy jest duża (ponad 15cm), dzięki czemu da się wygodnie jeździć na dolnym chwycie. Poza tym wysuniecie klamek do przodu jest w nich mniejsze, czym cieszy posiadaczy przydługich ram i mniejszych bikerów.

Jak nie jeździłeś wcześniej na kompakcie, a było Ok, to nie widzę sensu tego zmieniać.

#266 Bury

Bury
  • Moderator
  • 799 postów
  • SkądZłocieniec

Napisano 09 luty 2011 - 23:51

Ze swojej strony proponowałbym PRO. Mam PLT 2010 i jest bardzo sztywna. dałem za nią jakoś 130zł. Można pójść dalej i zainteresować się nad całym kokpitem od PRO, modele Vibe7s. Sztywność gwarantowana, jednak waga nie zachwyca...

#267 xubix

xubix
  • Użytkownik
  • 1552 postów
  • SkądKrotoszyn

Napisano 09 luty 2011 - 23:59

Dzięki za duże zainteresowanie.. Teraz już wiem w czym wybierać a czego unikać..
Jak już dojdzie do transakcji pochwalę się na pewno zakupami ;)

#268 Gosc_Zawisza_*

Gosc_Zawisza_*
  • Gość

Napisano 10 luty 2011 - 01:25

Ze swojej strony proponowałbym PRO. Mam PLT 2010 i jest bardzo sztywna. dałem za nią jakoś 130zł. Można pójść dalej i zainteresować się nad całym kokpitem od PRO, modele Vibe7s. Sztywność gwarantowana, jednak waga nie zachwyca...


Wg mnie PLT szału sztywnosciowego nie robi, miałem ta keirownice, wszczegolnosci kiedy dajemy na stojaco na kalmkach ale vibe 7s juz lepije. Obecnie wsrod kierownic alu moim faworytem jest Kierownica Marca Cavendisha. Moze wazy i ok 300 g ale sztywnosc ma ponoc porazająco wysoka. Czaje sie na to cudo.

#269 Gosc_Zawisza_*

Gosc_Zawisza_*
  • Gość

Napisano 10 luty 2011 - 01:40

ps. i czy duża, zauważalna różnica w chwycie między kierownicą 420 a 440mm ?


Tak duza, jednym to przeszkadza innym nie. Ja np po zakupie super karbonowej kierownicy 440 mm c-c byłem załamany i wymienilem szybko na taką sama 420 i o niebo lepije, poprostu rozstaw moich barkow jest blizszy 420 mm i tak powinno byc w 9 na 10 przypadkow. Dla mnie najlepszy był by rozstaw 430 np Syntace takie produkuje.

Dzis mialem klienta który kupował szosówkę z kierą 440 mm, z miesjca wiedzialem ze bedzie mu za szeroka, mowil ze chce sprobowac, ale mu nie spasilo, potem 420 i było lepiej ale wciaz nie to i skonczyło sie na... 40 cm. Ale jest szczupł, wąski w ramionach .odrazu radziłem 40 cm i tez się nie pomyliłem.

Kierownica musi byc rowna naszym ramioną. ręce tz ramiona musza byc rownolegle wzgledem siebie na chwycie na klamakch. Jesli rozchodza sie od wąśkiego do szerokiego w keirunku klamek to jest za szeroko jesli od szerokiego do wąskiego to jest zbyt wąska. W pierwszy przypadku skutkiem ejst ból dłoni, nadgarstków oraz często łokci. w 2 gim czujemy się na rowerze mało stabilnie i niepewnie. Choc poprawiamy areodynamike lecz w naprawde niewielkim stopniu.

Kilka dni temu rozmawialem z pewnym trenerem kolarstwa i mówił ze jego chłopacy wszyscy jezdzą na 44 i twierdza ze 42 jest za wąska mimo tego ze to młodzi chlopacy 15-20 lat. Po wymianie niektorych argumentow wciąż nie moge się z nim zgodzić no ale cóż musiał bym ich pomierzyć i by wyszo szydło :P

Szersza kiera ma dwie zasadnicze zalety ale jak pisalem nie kazdemu to pasuje kosztem komfortu. mamy szezej rozstawione rece do sprawia ze pluca nie sa scisniete albo inaczej sa jeszcze bardziej rozciagniete ( płuca ) no i na podjazdach latwiej " bujac" rowerem na stojaco keidy many szerszą kiere.

#270 tcp

tcp
  • Użytkownik
  • 501 postów
  • SkądZ nienacka

Napisano 10 luty 2011 - 07:42

Jak nie jeździłeś wcześniej na kompakcie, a było Ok, to nie widzę sensu tego zmieniać.

Ja wcześniej miałem kierownicę "niekompaktową" i nie było problemu ale jak zmieniłem na kompaktową 3T Ergonova pro to jest o niebo lepiej. Do "niekompaktowych" już nie wrócę.

#271 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 596 postów
  • Skądz Polski

Napisano 10 luty 2011 - 08:33

xubix, deda zero 100 lub 3t

bierz zawsze komplet, kiera i mostek tej samej firmy

#272 Virenque

Virenque
  • Moderator
  • 1536 postów
  • SkądPoznań

Napisano 10 luty 2011 - 08:43

A niby dlaczego koniecznie musi być komplet tej samej firmy ? Uzasadnij.

#273 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 10 luty 2011 - 08:55

Właśnie jestem na etapie zmiany egro na compact - na początku miałem standardową i szczerze mówiąc lepiej mi się na niej jeździło. W przypadku ergo chwyt górny i na klamkomanetkach jest ok, z dolnym to nie bardzo wychodzi - jest jedno miejsce przeznaczone do chwytu, dalej końcówki zbyt krótkie, żeby wygodnie za nie złapać. To "środkowe" miejsce umożliwia ułożenie dłoni w jednej pozycji i zanim się dopasuje ustawienie kierownicy, to mija trochę czasu, a i tak okazało się, że mogłoby być inaczej, ale obrót kierownicy dół/góra wpływa od razu na ustawienie klamkomanetek, a to już jest niedopuszczalne...

Czytając tu opinie (thx robo i inni) na temat używania różnych typów kierownic, zdecydowałem się na przesiadkę na compact. Zbyt dużych dłoni nie mam (raczej większe M), mam nadzieję, że będę zadowolony. Jeśli nie, to wracam do klasycznego baranka ;-).

Ps. Też nie widzę sensu wymiany kierownicy i mostka jednocześnie - no chyba, że jest to zintegrowane, to wtedy nie ma innego wyjścia...

Aha, jeszcze coś - wymiar kierownicy. Nie wiem jak compact innych firm, ale FSA swoje kierownice wymiaruje tak:
Dołączona grafika
(tu: szczegóły w pdf )
Jak widać jest to też środek-środek ale mierzony na dolnej części odgiętej kiery na zewnątrz. Akurat mi to odgięcie bardzo pasuje, jest dla mnie bardziej ergonomiczne, niż równoległa kiera do ramy. Ale trzeba o tym pamiętać przy doborze szerokości kierownicy - przy tym sposobie pomiarów, może się okazać, że górny chwyt jest zbyt wąski...

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#274 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 10 luty 2011 - 16:34

Z kierownicami kompaktowymi FSA, jest tak jak pisze prozor, trzeba uważać, bo szerokość góry jest mniejsza niż to wynika z podanego rozmiaru.
Żeby nie być gołosłownym, takie są wymiary szerokościowe (C-C) kierownicy FSA Vero Compact - rozm. 42.

Dołączona grafika

czyli ok. 405mm - to było dla mnie za wąsko.

Dlatego FSA Wing Compact kupiłem w rozmiarze 44 - ten wymiar, mierzony jak na zdjęciu wynosi 425mm.

#275 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 10 luty 2011 - 18:00

A jak wam się widzi to?
http://www.bikecente...-8mm-kierownica

Połączenie anatomica z kompaktem.

#276 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 10 luty 2011 - 20:22

Jeździłem na takiej, tylko 25,4 - bardzo fajne gięcie, bardzo wygodna kiera - szkoda, że nie miałem 31,8 i tylko 40cm, bo pewnie bym ją zostawił, a nie szukał jakiejś okazji..

#277 wanki

wanki
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • SkądPabianice

Napisano 21 luty 2011 - 20:46

A co sądzicie o tej kierownicy? Jeździ ktoś na takowej: http://allegro.pl/ca...1455340963.html Cena niezła, szkoda że nie jest klasyczna.

#278 wober

wober
  • Użytkownik
  • 242 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 22 luty 2011 - 20:03

wanki, jeżdzę na takiej sprawdza się ok ale żałuje że nie jest klasyczna ;)
Miałem wczesniej takie łamanie i kupiłem z przyzwyczajenia. Dobrze się jeździ. tłumienie ok

#279 bezdred

bezdred
  • Użytkownik
  • 491 postów
  • SkądPTB

Napisano 22 luty 2011 - 21:13

To ja zamówiłem sobie kierę taką o jakiej pisze Robo w rozmiarze 42.. a miałem 44 wcześniej anatomiczną i już zaczynam powoli się obawiać :mrgreen: Mierzyłem barki i tak po środku jakby mierzyć to pewnie by pasowało. Jak przymierzam się do starej to widać że była szersza niż barki i z tego co pamiętam to zwykle łokcie do środka kierowałem więc może ta nowa podpasuje..zobaczymy. I jak jeżdżę to raczej mam wyciągnięte barki do przodu i nie cofam łopatek jak niektórzy więc..tak się staram przekonać że to był dobry wybór :lol: koło piątku ma być to się przekonam. Szkoda, że dopiero teraz te wymiary co robo podał zobaczyłem. Forum jednak dobra rzecz ;-)

#280 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 23 luty 2011 - 19:22

Akurat ja mam FSA Omega Compact właśnie 42 i nie odczuwam potrzeby by była szersza. Jednak kierownica kompaktowa jest dla mnie zdecydowanie wygodniejsza od poprzedniej tzw. ergo - wygodna w ułożeniu rąk tak w górnym chwycie, na klamkach (no te dwie pozycje to prawie to samo co w innych kierownicach), a zwłaszcza w dolnym chwycie - i to na całej długości. Wreszcie manipulacja manetką zmiany biegów odbywa się dziwnie leciutko i precyzyjnie. Jednym paluszkiem, bezbłędnie (sramowski system...). Aż się zdziwiłem, że tak można. Polecam.

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect




Dodaj odpowiedź