Jaka kierownica - rozmiar, typ, model?
#301
Posted 17 April 2011 - 15:33
#303
Posted 07 August 2011 - 18:58
Wiecie może, czy jest jakakolwiek alu kierownica 40cm o takim gięciu jak FSA Wing Pro, albo te ze speca Roubaix/Tarmac? Chodzi mi o compact z bardzo płytkim dropem (tak się to nazywa???)
Takie gięcie:
Szukałem już wszędzie i nic. Cena do 100zł. Tylko to jest w stanie zapewnić mi chwyt w wygodnym wydaniu. pozdrawiam
#304
Posted 07 August 2011 - 19:47
#307
Posted 21 August 2011 - 21:54
Nominalnie 42cm, a szerokość ma tylko 40,5cm (C-C) w miejscu mocowania manetek.
Dzwoń do sklepu BDC - jak mają możliwość, to ci załatwią.
juby600_82, firma bardzo dobra, szukałem, ale nie znalazłem w kraju. Wszędzie gdzie pytałem, niby mieli w ofercie, ale zero na stanie. Może za granicą ?
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#308
Posted 25 August 2011 - 16:45
#311
Posted 23 October 2011 - 13:05
jestem postawiony przed dylematem: którą kierownicę mam wybrać (chodzi mi głównie o szerokość). Mam do wyboru FSA Energy 40cm za 70zł ł i Ritchey WCS 42cm alu za 120 zł.
Problem z tym, że po przymierzeniu ich jedna jest za wąska a druga za szeroka.
Nie ma zaś dostępnych kierownic 41 cm. Jeżdżę teraz na 42 cm kierownicy 3ttt i czuję, że jest dla mnie za szeroka, ramiona rozjeżdżają mi się do zewnątrz co obniża komfort użytkowania. Nie chciałbym też ściskać sobie klaty ramionami a ta FSA jest dla mnie za wąska. Podoba mi się WCS, przemawia na korzyść szerszej kierownicy większa dźwignia do wykorzystania na podjazdach podczas jazdy na stojąco. Węższa kierownica da za to mniejsze opory powietrza. Sam nie wiem, którą mam wybrać.
Co poradzicie mi w tej sytuacji?
pozdrawiam
#313
Posted 23 October 2011 - 21:34
zzależy od stylu jazdy i ewentualnej specjalizacji,wg Twoich wyliczeń powinieniem śmigać na 42 cm,ale w życiu tego nie zrobię,2 argumenty,właśnie bujanie na podjazdach,dużo większa dzwignia,poza tym kocham finisz i tu również dzwignia.W Treku Madone który kupiłem właśnie jest rewelacyjna kiera Bontrager 44 cm z dolnym uchwytem rozszerzonym do ponad 46 cm,REWELACYJNA !!!!ps. i czy duża, zauważalna różnica w chwycie między kierownicą 420 a 440mm ?
Tak duza, jednym to przeszkadza innym nie. Ja np po zakupie super karbonowej kierownicy 440 mm c-c byłem załamany i wymienilem szybko na taką sama 420 i o niebo lepije, poprostu rozstaw moich barkow jest blizszy 420 mm i tak powinno byc w 9 na 10 przypadkow. Dla mnie najlepszy był by rozstaw 430 np Syntace takie produkuje.
Dzis mialem klienta który kupował szosówkę z kierą 440 mm, z miesjca wiedzialem ze bedzie mu za szeroka, mowil ze chce sprobowac, ale mu nie spasilo, potem 420 i było lepiej ale wciaz nie to i skonczyło sie na... 40 cm. Ale jest szczupł, wąski w ramionach .odrazu radziłem 40 cm i tez się nie pomyliłem.
Kierownica musi byc rowna naszym ramioną. ręce tz ramiona musza byc rownolegle wzgledem siebie na chwycie na klamakch. Jesli rozchodza sie od wąśkiego do szerokiego w keirunku klamek to jest za szeroko jesli od szerokiego do wąskiego to jest zbyt wąska. W pierwszy przypadku skutkiem ejst ból dłoni, nadgarstków oraz często łokci. w 2 gim czujemy się na rowerze mało stabilnie i niepewnie. Choc poprawiamy areodynamike lecz w naprawde niewielkim stopniu.
Kilka dni temu rozmawialem z pewnym trenerem kolarstwa i mówił ze jego chłopacy wszyscy jezdzą na 44 i twierdza ze 42 jest za wąska mimo tego ze to młodzi chlopacy 15-20 lat. Po wymianie niektorych argumentow wciąż nie moge się z nim zgodzić no ale cóż musiał bym ich pomierzyć i by wyszo szydło
Szersza kiera ma dwie zasadnicze zalety ale jak pisalem nie kazdemu to pasuje kosztem komfortu. mamy szezej rozstawione rece do sprawia ze pluca nie sa scisniete albo inaczej sa jeszcze bardziej rozciagniete ( płuca ) no i na podjazdach latwiej " bujac" rowerem na stojaco keidy many szerszą kiere.
#314
Posted 24 October 2011 - 09:20
i się nie ma co dziwić, bo FSA są mierzone właśnie w dolnych końcach w ten sposób:FSA jest dla mnie za wąska.
HANDLEBARS: WIDTH
TECHNICAL FAQ
How do I measure my road handlebar width?
FSA road handlebars are measured from center to center of the drops. Due to the outward angle of the drops, FSA road handlebars will be narrower in the brake hoods than the drops. Here is an illustration:
co zresztą nie raz już było tu opisywane.
Być może 42 FSA byłaby dla Ciebie odpowiednia rozmiarowo?
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#316
Posted 21 December 2011 - 19:18
http://www.ebay.pl/i...#ht_2191wt_1187
http://www.ebay.pl/i...#ht_2191wt_1187
Jak on to robi, że sprzedaje te części o połowę taniej niż inni? To nie są jakieś podróby?
Pozdrawiam
#319
Posted 22 December 2011 - 10:14
Zastanawiam się, skąd wynika ta różnica cen między wertykalem i większością sklepów a tym sprzedawcą na ebay:
http://www.ebay.pl/i...#ht_2191wt_1187
http://www.ebay.pl/i...#ht_2191wt_1187
Jak on to robi, że sprzedaje te części o połowę taniej niż inni? To nie są jakieś podróby?
Pozdrawiam
Kupuję od nich mnóstwo części. Mają tylko oryginały i dobre ceny. Szybko wysyłają. Polecam ten sklep z pełną odpowiedzialnością.
#320
Posted 22 December 2011 - 17:04
http://www.ebay.com/...f#ht_1068wt_954
http://www.ebay.com/...6#ht_2616wt_954