Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jaka kierownica - rozmiar, typ, model?


679 odpowiedzi w tym temacie

#321 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 05 styczeń 2012 - 22:35

Jaką rozsądną kierownicę o takim gięciu, dość płytką, w wypłaszczeniem w dolnym chwycie możecie mi polecić? Potrzebuję mieć płaski kawałek baranka na dłonie, tak jak tutaj:
Dołączona grafika
dziękuję za poradę i pozdrawiam

#322 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 06 styczeń 2012 - 22:32

wiktor24, - Ritchey Comp Logic II
kompaktowa, czyli płytka i krótka, no i ma wyraźne wypłaszczenie.

"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#323 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 18 styczeń 2012 - 18:42

Większość chińskich karbonowych kierownic ma dość tradycyjne gięcie, w związku z czym zastanawiałem się, czy istnieje coś takiego jak chińska kierownica kompaktowa. Otóż istnieje: http://www.alibaba.c..._handlebar.html

Wygląda jak kopia jakiejś kiery FSA. Ciekawe czy daje radę. Szkoda że nie podali ceny.

Pozdrawiam

#324 michal2011

michal2011
  • Użytkownik
  • 124 postów
  • SkądWlkp

Napisano 21 styczeń 2012 - 18:50

Chciałbym się poradzić. Kupiłem używaną szosówkę, 3-letnią, na której zrobiłem dopiero 200km. Chciałbym mieć od nowego sezonu pewność, że mam kierownicę sprawną, niezmęczoną, że tak powiem. W MTB pękła mi już kierownica przy samym mostku (od starości).

Kierownica jaką mam w szosie, to jakiś większy, bądź mniejszy badziew - ZOOM, 420mm i 350g wagi. Chciałbym nabyć nową, tanią kierownicę i znalazłem to:

http://allegro.pl/ki...html#tabsAnchor

Czy warto kupić taki towar? Za 60zł z przesyłką mam nową kierownicę i do tego 75 gram lżejszą, a może nawet 400mm bym wziął. Z drugiej strony jednak kwestia wytrzymałości takiego ZOOMa - skoro tyle waży to i ścianki są grube, a co za tym idzie, może na tyle mocne, że nie pęknie tak szybko?
Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?

#325 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 21 styczeń 2012 - 18:56

Wytrzymałość zależy także w dużej mierze od użytych materiałów, a zoomy raczej nie są robione z dobrego stopu alu wysokiej jakości. Wg mnie lepiej kupić gorszy model kiery uznanej firmy, np http://wertykal.com/...eda-RHM-01/1157 Jest tylko trochę cięższa i droższa, ale na pewno pewna.
Pozdrawiam

#326 michal2011

michal2011
  • Użytkownik
  • 124 postów
  • SkądWlkp

Napisano 21 styczeń 2012 - 19:01

Z wysyłką ponad stówa od Wertykala. Nie jest to może dużo, ale na razie chcę jak najniższym kosztem dokonać zmiany, waga jest na kolejnym miejscu.

Na oku mam jeszcze taką opcję:
http://xtrabike.pl/6...,,,,,,id,1.html

Jaka opinia?

#327 Julkos

Julkos
  • Użytkownik
  • 468 postów
  • SkądBolesławiec

Napisano 21 styczeń 2012 - 21:58

Akurat kupowałem taką w tą sklepie na miejscu bo tam mieszkam i powiem, że jest naprawdę całkiem przyzwoita jak na tą cenę. Jestem zadowolony. Mogę ci wysłać zdjęcie z gięciem jak chcesz.

#328 michal2011

michal2011
  • Użytkownik
  • 124 postów
  • SkądWlkp

Napisano 21 styczeń 2012 - 22:05

O Ritcheyu z XTRaBIKE piszesz, tak? Jeśli to nie problem to prześlij proszę kilka fotek. Co do warto realnej, orientujesz się ile wynosi, info ze strony sklepu jest prawdziwe?

Z góry dziękuję!

#329 Julkos

Julkos
  • Użytkownik
  • 468 postów
  • SkądBolesławiec

Napisano 22 styczeń 2012 - 14:04

Tak. Tyle, że ja kupowałem 42cm i na stronie było, że produkt niedostępny to poszedłem się do jego magazynu w którym sprzedaje i znalazł ostatnią sztukę :) Mi sprzedał za 55zł, a często jak coś u niego kupuje to mi nawet obniża :P

Tu masz fotosy:
http://imageshack.us/g/209/kiera1.jpg/

#330 michal2011

michal2011
  • Użytkownik
  • 124 postów
  • SkądWlkp

Napisano 22 styczeń 2012 - 14:37

Dzięki!

#331 Paul605

Paul605
  • Użytkownik
  • 51 postów
  • SkądŚwiebodzice

Napisano 06 marzec 2012 - 22:59

Czy ktoś może napisać kilka słów o kierownicy i mostku Oval R500 ?
drop to który wymiar ?
http://www.bikekatal...pid=3126&foto=7

#332 thon

thon
  • Użytkownik
  • 117 postów
  • SkądW-Bemowo/Gryfino

Napisano 15 marzec 2012 - 17:20

Witam!

Czy miał ktoś styczność z kierownicami, mostkami cinelli alu? Jak z ich sztywnością w stosunku do np. dedy?

Pozdrawiam

#333 pimpf

pimpf
  • Użytkownik
  • 415 postów
  • SkądwAw

Napisano 18 marzec 2012 - 15:19

witam.
przejrzałem wątek, poczytałem i chyba wybrałem chyba... no wlaśnie chyba...
z założenia szukam czegoś 1)sztywnego, 2) lekiego
Deda Zero 100 tutaj
Przejrzałem jeszcze dziś allegro i znalazłem Deda Presa tylko że używka. (ładować się w używkę?
z góry dzęki za podpowiedź

każdy dźwiga swoje brzemię
HongFu HF-FM039 - 6871,2g
Radon ZR Race - 8222,8g


#334 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 18 marzec 2012 - 20:25

Tu jest trochę taniej: http://www.ebay.com/...9#ht_5079wt_989

#335 pimpf

pimpf
  • Użytkownik
  • 415 postów
  • SkądwAw

Napisano 20 marzec 2012 - 21:53

tnx ale niestety 44 a ja raczej 42:(
chyba padnie na vertykala

każdy dźwiga swoje brzemię
HongFu HF-FM039 - 6871,2g
Radon ZR Race - 8222,8g


#336 charliebrzoza

charliebrzoza
  • Użytkownik
  • 107 postów
  • SkądBliski Wschód

Napisano 26 marzec 2012 - 20:56

witam,

w mojej szosówce mam taką o to kierownicę:
http://allegro.pl/ki...2214146241.html
W realu w rowerze wygląda tak:
https://lh3.googleus...20/DSC_0420.JPG
Problem polega na tym, iż po niewielkiej korekcji względem tego co widać na zdjęciu, jeździło się dobrze tylko w chwycie górnym i w chwycie za łapy. W chwycie dolnym miałem za bardzo wygięte nadgarstki do góry. Oczywiście mógłbym jeździć trzymając za same końcówki (tak było wygodnie) no ale wtedy nie mam żadnej kontroli nad hamulcem.

Później obniżyłem troszkę kierownicę, aż do momentu, w kórym dolny chwyt był komfortowy. Problem natomiast pojawił się w chwycie za łapy - były za nisko, a gdy je podniosłem to znowu w chwycie dolnym już nie sięgałem hamulców.

Reasumując wydaje mi się że potrzebna będzie kierownica o zupełnie innym gięciu. Niestety kompletnie nie wiem jak ugryźć temat stąd pytanie do Was i w miarę szczegółowy opis (mam nadzieję, że jest jasny i wiadomo o co chodzi). Polecicie coś ? Może ktoś miał też taki problem ?

Mam relatywnie długą dłoń i krótkie gumy na łapach (Ultegra 6500) co też na pewno może wpływać na komfort jazdy. Przymierzając się do klamkomantek 105 5600 mialem zupełnie inne odczucia.

Dzięki za wszystkie opinie.
Pozdrawiam

#337 hotrok

hotrok
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • SkądBochnia

Napisano 30 marzec 2012 - 21:24

Pimpf, niedawno w Wertykalu kupowałem komplet Deda Zero 100 (kierownice i mostek, do tego jeszcze sztyce ale karbon). Zadzwoniłem, upewniłem się, że jest moja szerokość i za kilka dni sprzecik byl u mnie ( zagadaj o rabat-ja dostałem).

Zestaw bardzo sztywny, lekki, swietnie wykonany. Bardzo wygodne giecie kiery (poprzednio jezdzilem na ritcheyu logic). Deda jest wygodniejsza dla mnie. Ma delikatne splaszczenie na gorny chwyt. Polecam!

Pamietaj, ze Deda podaje szerokosc inaczej niz Ritchey. Deda podaje szerokosc mierzona na zewnatrz - zewnatrz, Ritchey: srodek-srodek. Czyli Dedy 46 = Ritchey 44.

#338 slababateria

slababateria
  • Użytkownik
  • 175 postów
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Napisano 08 kwiecień 2012 - 13:18

Mam pytanie - czy warto przechodzić na kierownicę z włókien? Czy wrażenia z jazdy (waga mnie nie obchodzi, mój rower waży 9kg) usprawiedliwiają wydanie kilkuset złotych na karbon? Czy może lepiej zainwestować w przerzutki z wyższych grup albo w lżejsze opony?

#339 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 08 kwiecień 2012 - 13:32

Zaden komponent nie wplywa na roznice w jezdzie w takim stopniu jak opony. Zatem jak Ci zalezy na wrazeniach to zainwestuj w dobre lub bardzo dobre opony.
Karbonowa kierownica powinna byc sztywniejsza od alu i teoretycznie lepiej tlumic drgania.

#340 slababateria

slababateria
  • Użytkownik
  • 175 postów
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Napisano 08 kwiecień 2012 - 18:56

Właśnie o to mi chodzi - czy różnica w tłumieniu jest warta tych 300-400 złotych? U mnie asfalt w okolicy nie jest klasy autostradowej, czasami czuję się jak na jakimś klasyku, więc rozważam właśnie karbonową kierownicę.



Dodaj odpowiedź