Jaka kierownica - rozmiar, typ, model?
Started By
mustafa30
, 17 wrz 2008 08:08
679 odpowiedzi w tym temacie
#364
Napisano 09 wrzesień 2012 - 12:37
Ja używam Deda RHM 01 i uważam, że jest super. Choć nie mam porównania, bo to mój pierwszy sezon na szosie i pierwszy rower. Zarówno w górnym jak i w dolnym chwycie jazda jest wygodna. Co do sztywności to nie wiem czy może być lepiej. Jak na siłę wyginam kierownicę na boki to gnie się mostek (Deda Zero 1) a nie kiera. Nie wiem czego więcej można chcieć od kierownicy. Zwłaszcza w takim przedziale cenowym.
A, no szkoda trochę, że nie ma rowków do prowadzenia pancerzy. Ale jak się je sprytnie ułoży pod owijką to nie przeszkadzają.
Pozdrawiam
A, no szkoda trochę, że nie ma rowków do prowadzenia pancerzy. Ale jak się je sprytnie ułoży pod owijką to nie przeszkadzają.
Pozdrawiam
#366
Napisano 10 wrzesień 2012 - 11:12
Używam Deda RHM 01 i potwierdzam zdanie przedmówcy. Bardzo fajna kiera, jeśli szukasz kompakta, to na na pewno będziesz zadowolony. Długo szukałem kierownicy dla siebie, bo anatomiczna mi nie podchodziła i ten model Dedy okazał się strzałem w 10tkę.
Wprawdzie nie ma rowków na pancerze, ale nie przeszkadza to zupelnie. Sztywność bez zarzutu, chociaż mam porównanie tylko do innej jednej kierownicy.
pozdrawiam
Wprawdzie nie ma rowków na pancerze, ale nie przeszkadza to zupelnie. Sztywność bez zarzutu, chociaż mam porównanie tylko do innej jednej kierownicy.
pozdrawiam
#367
Napisano 29 wrzesień 2012 - 17:05
Witam jestem nowy śledzę forum już od jakiegoś czasu pozwoliłem się za pytać czy ktoś ma doświadczenia z taką kierą Easton EC 90 Equipe Pro . Poprzednio miałem Ritchey WCS w porównaniu z porzednią jest sztywna bardzo . Proszę o jakieś opinie szanownych kolegów pozdrwiam
#368
Napisano 30 wrzesień 2012 - 16:55
Koledzy czy ktoś z was posiada kierownicę Ritchey WSC Carbon Evolution lub Ritchey WSC Carbon UD Curve? Zastanawiam się nad kupnem jednej z nich i prosiłbym o doradzenie.
#369
Napisano 30 październik 2012 - 08:11
Czy ma ktoś doświadczenie z kierownicami anatomicznymi?
Pamiętam dawno temu miałem taką kierownice i była całkiem niezła.
http://allegro.pl/ki...2698142683.html
http://www.dobreskle...ce/accent/road/
Pamiętam dawno temu miałem taką kierownice i była całkiem niezła.
http://allegro.pl/ki...2698142683.html
http://www.dobreskle...ce/accent/road/
#370
Napisano 31 październik 2012 - 13:29
Ze trzy lata temu jeździłem z anatomiczną kierownicą. Jeżeli chodzi o same chwyty, to była bardzo wygodna zarówno w górnych, jak i dolnych. Jedynie w górnym chwycie (od mostka) średnica rurki mogłaby być większa, bo mam duże dłonie i musiałem nawinąć tu więcej owijki. Zmieniłem z czasem, bo była dla mnie za wąska(40 cm) na podjazdach.
#371
Napisano 05 listopad 2012 - 20:38
Czy ta kierownica to dobry wybór http://www.feedtheha...mp-bars-review/ nie wiele jest na forum o tej firmie ?
#372
Napisano 20 grudzień 2012 - 10:57
Mam pytanko odnośnie setu kierownica + mostek firmy New ultimate. Czy ktoś miał doczynienia z produktami tej firmy? Wagowo ich produkty wypadają rewelacyjnie jak na produkty alu ,bo o takie komponenty mi chodzi. Mostek 100 waży ok 105g. :-) Kiera też całkiem dobrze wypada wagowo ,ale jak z jakością i sztywnością tych produktów. Jak przykładowo wypadają względem 3T bo też ofertę tej firmy biorę pod uwagę.
http://www.newultima...-aeroflat-road/
http://www.newultima...erownicy-white/
http://www.newultima...-aeroflat-road/
http://www.newultima...erownicy-white/
#373
Napisano 20 grudzień 2012 - 14:30
patryk_60: Posiadam mostek NU od początku tego roku, ze śrubami (100 mm) waży ~105 g, więc całkiem ok.
Generalnie używam go w MTB, ważę ~75 kg i problemów ze sztywnością nie zauważyłem, ani na zjazdach, ani na podjazdach, więc w szosie sprawdzi się tym bardziej.
Jedyne co jest kompletną beznadzieją to śruby...
Śruby mają łeb na imbusa 3 mm, więc koszmarnie łatwo jest to objechać, straszna lipa.
Swoją drogą na stronie pokazany mostek jest nieco inny, mam wersję czarną, ale różni sięnieco śrubami (moje mają nieco bardziej kuliste łby), pokrywka jest pojedyncza i generalnie jakiś taki nieco inny.
Generalnie używam go w MTB, ważę ~75 kg i problemów ze sztywnością nie zauważyłem, ani na zjazdach, ani na podjazdach, więc w szosie sprawdzi się tym bardziej.
Jedyne co jest kompletną beznadzieją to śruby...
Śruby mają łeb na imbusa 3 mm, więc koszmarnie łatwo jest to objechać, straszna lipa.
Swoją drogą na stronie pokazany mostek jest nieco inny, mam wersję czarną, ale różni sięnieco śrubami (moje mają nieco bardziej kuliste łby), pokrywka jest pojedyncza i generalnie jakiś taki nieco inny.
#374
Napisano 20 grudzień 2012 - 14:44
Dzięki Safian za informacje. Nie wiedziałem ,że czarna wersja jest nieco inna. Chciałem oczywiście mostek w czarnym kolorze i czarną kierę. Te białe brzydkie :-P
Czyli pasowałoby wymienić śruby ,ew raz a dobrze całość skręcić i zostawić w spokoju.
Nie pasuje mi coś waga tej kierownicy. Na stronie producent podaje 185g dla modelu z aluminium. Taką samą wagę podaje dla modelu z carbonu hmm?
Na weight weenies podają wagę kierownicy z alu 280g.
Czyli pasowałoby wymienić śruby ,ew raz a dobrze całość skręcić i zostawić w spokoju.
Nie pasuje mi coś waga tej kierownicy. Na stronie producent podaje 185g dla modelu z aluminium. Taką samą wagę podaje dla modelu z carbonu hmm?
Na weight weenies podają wagę kierownicy z alu 280g.
#377
Napisano 20 grudzień 2012 - 19:16
NU Carbon 42 185g,
NU Carbon Evo 42 168g,
Nie wiem ile wazy NU alu. Dla porowannia KCNC scandium 44 224g, a to jest juz bardzo lekko dla alu.
NU Carbon Evo 42 168g,
Nie wiem ile wazy NU alu. Dla porowannia KCNC scandium 44 224g, a to jest juz bardzo lekko dla alu.
#378
Napisano 20 grudzień 2012 - 19:31
Ja też nie wierzę. Chyba się majtnęli i wpisali taką samą wagę dla kierownicy aluminiowej jak i carbonowej. Jak pisałem znalazłem gdzieś podaną wagę 280g ,ale to trochę cieżkawo. Mostek wylajtowali na 100g ,a kiera by taka ciężka była hmm?
Przykładowo mostek 3T waży 150g ,więc trochę sporo w porównaniu do NU. Kiera model Ergosum ,lub Ergonova 243g i 326g. Dopiero modele carbonowe mają wagę zbliżoną do 180g.
Najlepiej jakbym znalazł kiere i mostek bontragera bo mam wszystkie graty z tej firmy ,ale jakieś lepsze modele ciężko kupić i sporo droższe są od NU czy 3T.
Przykładowo mostek 3T waży 150g ,więc trochę sporo w porównaniu do NU. Kiera model Ergosum ,lub Ergonova 243g i 326g. Dopiero modele carbonowe mają wagę zbliżoną do 180g.
Najlepiej jakbym znalazł kiere i mostek bontragera bo mam wszystkie graty z tej firmy ,ale jakieś lepsze modele ciężko kupić i sporo droższe są od NU czy 3T.
#380
Napisano 20 grudzień 2012 - 21:04
To aluminium i carbon by ważyły tyle samo ? Więc po co przepłacać :mrgreen:
Trochę szkoda ,że ta kiera jest na górze lekko spłaszczona. Na górnym chwycie nie będzie w takim razie owijki prawie do miejsca styku z mostkiem. Jak to bywa w "tradycyjnych " kierach.
Trochę szkoda ,że ta kiera jest na górze lekko spłaszczona. Na górnym chwycie nie będzie w takim razie owijki prawie do miejsca styku z mostkiem. Jak to bywa w "tradycyjnych " kierach.