Jump to content


Photo

Jaka kierownica - rozmiar, typ, model?


679 replies to this topic

#601 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,911 posts
  • SkądWarszawa

Posted 19 March 2018 - 23:02

Nie, jest dokładnie 44cm, na górze i na dole. 

Zippy SL Ergo z kolei są oszukane, bo producent bezczelnie podaje na opakowaniu C-C 44cm, podczas gdy na górze jest 44, a na dole 46.

 

 



#602 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,911 posts
  • SkądWarszawa

Posted 19 March 2018 - 23:04

Dołączona grafika

#603 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 19 March 2018 - 23:54

Oryginalna Ergosum Ltd ma "flare", czyli mierzona na klamkach jest wezsza niz na koncach.
44 na klamkach, ma ok 10mm wiecej na koncach kiery.

#604 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,911 posts
  • SkądWarszawa

Posted 20 March 2018 - 10:57

o hurraa przyjęli mi zwrot :D :D uff 1100ziko nie przepadło.. 



#605 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1,029 posts

Posted 29 May 2018 - 19:32

Panowie dopiero zaczynam swoją przygodę z szosą i mam takie przemyślenia ;)...jak lecę z góry w dolnym chwycie, nie czuję się pewnie na rowerze, rower tak jakby przestawał być stabilny, mam wrażenie, że mogę stracić nad nim kontrolę. Mam dosyć wąską kierownicę bo 40 cm. Myślicie, że tu może być przyczyna i zmiana na szerszą poprawi stabilność? Mierzyłem się w ramionach i wyszło mi, że mam szerokość 44 cm ale pomiaru dokonywałem sam, więc może być nie dokładny, ale na pewno jestem szerszy niż 40 cm. No chyba, że to moje braki w technice ;) Liczę na Waszą pomoc.

Pozdrower :)

Ps. Jeśli nie ten dział to proszę admina o przeniesienie.



#606 Krzysztof303

Krzysztof303
  • Użytkownik
  • 233 posts

Posted 29 May 2018 - 21:08

Wiesz co ja też jeżdżę na szosie od 2 lat dopiero i miałem wcześniej wąską kierownicę, kupiłem sobie bardzo szeroką, bo jestem na prawdę szeroki w barkach i kompletnie bez zmiany w tej kwestii - strach nie minął 😂 po prostu, jest strach na zjeździe w tym chwycie u takich nowicjuszy jak my i tyle...

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka


  • EmPe likes this

#607 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 29 May 2018 - 22:30

No ale dokładnie co się dzieje, czy to tylko psychika, czy np. rower wpada w shimmy ? 

 

Właściwie to w dolnym chwycie rower jest najbardziej stabilny - ręce opierasz przecież poniżej mocowania kiery, co stabilizuje cały układ.

 

A jeśli psychika, to każdy ma (chyba każdy ?) jakąś prędkość, po przekroczeniu której włącza się wyobraźnia, która podpowiada co się stanie jak: dętka pęknie, pies pod koła z podwórka wybiegnie, będzie piach na zakręcie, jak się zachowa ciało chronione lykrą w kontakcie z asfaltem przy takiej prędkości..... Zjazdy trzeba ćwiczyć, nabierać zaufanie do roweru, opon, starać się poczuć przyjemność z rozwijania takich prędkości. Aha, z wiekiem wyobraźnie w tym zakresie jest coraz bardziej twórcza. Młodzi myślą, że są niezniszczalni.


  • EmPe and Yar_Tur like this

"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#608 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 30 May 2018 - 04:39

Osobiście jakoś nie zauważyłem tej legendarnej różnicy w prowadzeniu roweru w zależności od szerokości kierownicy. Nawet w CX jeżdżę na kierownicy 40 cm i jeździ mi się po prostu dobrze.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#609 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1,029 posts

Posted 30 May 2018 - 06:32

Tzn. że albo coś ze mną nie tak albo z rowerem, bo nawet jak jadę po płaskim i przejdę na dolny chwyt to nie czuję się pewnie. Zastanawiam się czy lata nawyków z mtb nie mają tu znaczenia??


#610 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 30 May 2018 - 06:38

A może po prostu masz zbyt mocno pochyloną pozycję? Albo siodełko jest zbyt mocno pochylone do przodu i przez to zjeżdżasz, więc nie czujesz się stabilnie?
  • EmPe likes this

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#611 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1,029 posts

Posted 30 May 2018 - 06:46

Jak już to obstawialbym to pierwsze, siodło jest w poziomie.

#612 Arek74

Arek74
  • Użytkownik
  • 138 posts
  • SkądDuszniki Zdrój

Posted 07 June 2018 - 10:19

Chcę zmienić kierownicę na tzw compact-a, w przedziale cenowym do 150zł. Kierownica ma być w miarę lekka i sztywna, adekwatnie do wydanych pieniędzy :) Po przeglądzie sklepów wybrałem takie pozycje :

 

FSA Vero i Omega Compact - AL6061, waga ok 300g. Vero tańsza, ale nie wiem dlaczego?

Deda Zero1 RHM i RHM02 - AL6061, waga ok. 300g.

PRO PLT Compact - AL2014, waga ok. 270g

 

Wagi dla rozmiaru 42cm.

 

Która z nich była by najlepsza i ewentualnie co by tu jeszcze dopisać do tej listy? Sam skłaniam się do FSA Omegi.

 

Arek



#613 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 07 June 2018 - 22:06

Zerknij jeszcze na PRO PLT compact ergo - do kupienia poniżej 150,- (np. BIOSTERN ma za 138,-). Bardzo fajna kierownica, płaska na górze.

 

W kompaktach FSA wymiar w miejscu mocowania manetek jest o 15 mm mniejszy niż nominalny - 420mm to wymiar C-C na końcach rurek w dolnym chwycie.

 

 


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#614 crux

crux
  • Użytkownik
  • 65 posts
  • SkądBydgoszcz

Posted 21 September 2018 - 19:43

Cześć,
Poszukuję kierownicy aero pod standardowy mostek, ale z otworami na ukrycie linek. Jak dotąd znalazłem jedynie Bontrager Race Lite Aero w cenie 369 zł. Czy są jakieś alternatywy?

Jak z poprowadzeniem linek, są jakieś podkładki pod mostek z otworami z możliwością np wyprowadzenia linek czy linki wychodzą z kierownicy i wtedy je trzeba poprowadzić wzdluz główki ramy? Chętnie poczytam o optymalnym ich prowadzeniu, dzięki.

Pozdrowienia.



Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka



#615 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,911 posts
  • SkądWarszawa

Posted 24 September 2018 - 18:02

Kierownic aero z wewn. prowadzeniem przewodow jest masa, gorzej znalezc taka kierownice nie-aero ;)

#616 crux

crux
  • Użytkownik
  • 65 posts
  • SkądBydgoszcz

Posted 25 September 2018 - 06:12

Ok, ale nie z Chin? Fakt na alli jest ich sporo, jednak wolę pewne rozwiązanie a ten Bontrager Alu to 330g więc może być.

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka



#617 gorky

gorky
  • Użytkownik
  • 104 posts

Posted 25 September 2018 - 09:30

Kierownic aero z wewn. prowadzeniem przewodow jest masa, gorzej znalezc taka kierownice nie-aero ;)

PRO Vibe, PRO Stealth

https://www.pro-bike...road/handlebars

 

Mam Vibe Alu 40cm nówkę w folii tanio do pchnięcia jakby co.



#618 crux

crux
  • Użytkownik
  • 65 posts
  • SkądBydgoszcz

Posted 25 September 2018 - 16:20

Z PRO to raczej żadna nie spełnia wymagań. Są następujące:
1. Cena <370 gdyż tyle kosztuje Bontrager
2. Aero, ale zwezajace się nie od razy by zamontować uchwyt garmina oraz lampki po obu stronach mostka
3. Otwory na poprowadzenie pancerzy
4. Chińskie odpada gdyż mam mieszane uczucia co do ich karbonu, strasznie wycieniowane są a dodatkowe otwory na pewno nie poprawia bezpieczeństwa.

Pozdrawiam

#619 Garyf

Garyf
  • Użytkownik
  • 72 posts
  • SkądRzeszów

Posted 18 May 2020 - 11:46

Jak sprawdzić czy mam dobrą kierownicę ? przy dłuższej jeździe odczuwam ból w nadgarstkach. Jak to ogarnąć w miarę dobrze ?. Tak sobie pomyślałem żeby przewinąć kierownice .. klamko-manetki dać wyżej. Bo albo mam je wyżej i jest w miarę ok ale dolny chwyt to tragedia, jak obniżę kierownicę to chwyt dolny super a góra jakaś taka z dołkiem :) 


[Szosa] Kelly's URC 5.0 2015 r.

[MTB] Kelly's GATE 5.0 2015 r.

 

www.easyapartamenty.pl

FB/easyapartamenty


#620 Argi

Argi
  • Użytkownik
  • 494 posts

Posted 18 May 2020 - 20:38

Jak sprawdzić czy mam dobrą kierownicę ? przy dłuższej jeździe odczuwam ból w nadgarstkach. Jak to ogarnąć w miarę dobrze ?. Tak sobie pomyślałem żeby przewinąć kierownice .. klamko-manetki dać wyżej. Bo albo mam je wyżej i jest w miarę ok ale dolny chwyt to tragedia, jak obniżę kierownicę to chwyt dolny super a góra jakaś taka z dołkiem :)

 

Miałem kiedyś to samo w nowym rowerze i musiałem przesunąć klamkomanetki, ponieważ były ewidentnie zbyt nisko.

Zasada jest taka, że najpierw ustawiasz sobie kierownicę optymalnie pod dolny chwyt, a potem ustawiasz klamkomanetki. Nie ma z tym dużo roboty, odwijasz część owijki, luzujesz po jednej śrubie na obejmach klamkomanetek i tyle. Nieco zabawy może być, aby ustawić je równo, jeśli nie masz podziałki na kierownicy.





Reply to this topic