Nie, jest dokładnie 44cm, na górze i na dole.
Zippy SL Ergo z kolei są oszukane, bo producent bezczelnie podaje na opakowaniu C-C 44cm, podczas gdy na górze jest 44, a na dole 46.
Posted 19 March 2018 - 23:54
Posted 29 May 2018 - 19:32
Panowie dopiero zaczynam swoją przygodę z szosą i mam takie przemyślenia ...jak lecę z góry w dolnym chwycie, nie czuję się pewnie na rowerze, rower tak jakby przestawał być stabilny, mam wrażenie, że mogę stracić nad nim kontrolę. Mam dosyć wąską kierownicę bo 40 cm. Myślicie, że tu może być przyczyna i zmiana na szerszą poprawi stabilność? Mierzyłem się w ramionach i wyszło mi, że mam szerokość 44 cm ale pomiaru dokonywałem sam, więc może być nie dokładny, ale na pewno jestem szerszy niż 40 cm. No chyba, że to moje braki w technice Liczę na Waszą pomoc.
Pozdrower
Ps. Jeśli nie ten dział to proszę admina o przeniesienie.
Posted 29 May 2018 - 21:08
Posted 29 May 2018 - 22:30
No ale dokładnie co się dzieje, czy to tylko psychika, czy np. rower wpada w shimmy ?
Właściwie to w dolnym chwycie rower jest najbardziej stabilny - ręce opierasz przecież poniżej mocowania kiery, co stabilizuje cały układ.
A jeśli psychika, to każdy ma (chyba każdy ?) jakąś prędkość, po przekroczeniu której włącza się wyobraźnia, która podpowiada co się stanie jak: dętka pęknie, pies pod koła z podwórka wybiegnie, będzie piach na zakręcie, jak się zachowa ciało chronione lykrą w kontakcie z asfaltem przy takiej prędkości..... Zjazdy trzeba ćwiczyć, nabierać zaufanie do roweru, opon, starać się poczuć przyjemność z rozwijania takich prędkości. Aha, z wiekiem wyobraźnie w tym zakresie jest coraz bardziej twórcza. Młodzi myślą, że są niezniszczalni.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
Posted 30 May 2018 - 04:39
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Posted 30 May 2018 - 06:38
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Posted 07 June 2018 - 10:19
Chcę zmienić kierownicę na tzw compact-a, w przedziale cenowym do 150zł. Kierownica ma być w miarę lekka i sztywna, adekwatnie do wydanych pieniędzy Po przeglądzie sklepów wybrałem takie pozycje :
FSA Vero i Omega Compact - AL6061, waga ok 300g. Vero tańsza, ale nie wiem dlaczego?
Deda Zero1 RHM i RHM02 - AL6061, waga ok. 300g.
PRO PLT Compact - AL2014, waga ok. 270g
Wagi dla rozmiaru 42cm.
Która z nich była by najlepsza i ewentualnie co by tu jeszcze dopisać do tej listy? Sam skłaniam się do FSA Omegi.
Arek
Posted 07 June 2018 - 22:06
Zerknij jeszcze na PRO PLT compact ergo - do kupienia poniżej 150,- (np. BIOSTERN ma za 138,-). Bardzo fajna kierownica, płaska na górze.
W kompaktach FSA wymiar w miejscu mocowania manetek jest o 15 mm mniejszy niż nominalny - 420mm to wymiar C-C na końcach rurek w dolnym chwycie.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
Posted 21 September 2018 - 19:43
Posted 25 September 2018 - 09:30
Kierownic aero z wewn. prowadzeniem przewodow jest masa, gorzej znalezc taka kierownice nie-aero
PRO Vibe, PRO Stealth
https://www.pro-bike...road/handlebars
Mam Vibe Alu 40cm nówkę w folii tanio do pchnięcia jakby co.
Posted 25 September 2018 - 16:20
Posted 18 May 2020 - 11:46
Jak sprawdzić czy mam dobrą kierownicę ? przy dłuższej jeździe odczuwam ból w nadgarstkach. Jak to ogarnąć w miarę dobrze ?. Tak sobie pomyślałem żeby przewinąć kierownice .. klamko-manetki dać wyżej. Bo albo mam je wyżej i jest w miarę ok ale dolny chwyt to tragedia, jak obniżę kierownicę to chwyt dolny super a góra jakaś taka z dołkiem
[Szosa] Kelly's URC 5.0 2015 r.
[MTB] Kelly's GATE 5.0 2015 r.
www.easyapartamenty.pl
FB/easyapartamenty
Posted 18 May 2020 - 20:38
Jak sprawdzić czy mam dobrą kierownicę ? przy dłuższej jeździe odczuwam ból w nadgarstkach. Jak to ogarnąć w miarę dobrze ?. Tak sobie pomyślałem żeby przewinąć kierownice .. klamko-manetki dać wyżej. Bo albo mam je wyżej i jest w miarę ok ale dolny chwyt to tragedia, jak obniżę kierownicę to chwyt dolny super a góra jakaś taka z dołkiem
Miałem kiedyś to samo w nowym rowerze i musiałem przesunąć klamkomanetki, ponieważ były ewidentnie zbyt nisko.
Zasada jest taka, że najpierw ustawiasz sobie kierownicę optymalnie pod dolny chwyt, a potem ustawiasz klamkomanetki. Nie ma z tym dużo roboty, odwijasz część owijki, luzujesz po jednej śrubie na obejmach klamkomanetek i tyle. Nieco zabawy może być, aby ustawić je równo, jeśli nie masz podziałki na kierownicy.