Dętki
#182
Posted 24 December 2012 - 14:03
#184
Posted 02 January 2013 - 11:43
- Conti (patrz tabelka) robi wersje Race (=standard) i Light.
- Schwalbe (tabelka) robi z kolei tylko w wersji Extralight.
Odradzam wszelkie "superlighty", rozpadają się w dłoniach przy pierwszym zdejmowaniu ;-)
Lateksu nie ma jak skutecznie zwulkanizować, więc to w praktyce jednorazówki.
http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera
#185
Posted 08 January 2013 - 10:38
Zapewniam Cie ze nie rozpadaja sie przy pierwszym i 10tym zdejmowaniu. Lateks mozna kleic zwyklymi latkami, ktore sprawdzaja sie w 100%.
#186
Posted 08 January 2013 - 11:01
Przy dohamowaniu po ostrym zjeździe, a przed zakrętem dętkę lateksową mi po prostu rozsadziło. Był tez upał i pewnie to wszystko złożyło się na siebie. Była napompowana do 8,5 atmosfery wiec tak jak zawsze. W efekcie zaliczyłem paskudny upadek, a że było to na zawodach to było już pozamiatane.
pzdr
Trzymaj Koło - blog dla PRO amatorów
Wycieczki weekendowe i atrakcje turystyczne
#187
Posted 08 January 2013 - 11:08
Tak się składa, że miałem do czynienia z kilkoma sztukami Conti Supersonic, które są ultra delikatne. Jedną uszkodziłem przy zakładaniu, co mi się normalnie nie zdarzyło przy zwykłej dętce. Drugiej po przebiciu nie udało się już wyciągnąć z opony, bo się do niej przykleiła i porwała jak papier.
Przyznaję, z lateksem miałem do czynienia tylko pośrednio, kolega stosował (z uporem maniaka) Micheliny i ciągle miał z nimi problemy, a to się rozkleiły, a to coś innego. Generalnie łapał też na nich zdecydowanie więcej gum niż ja na zykłych Conti czy Schwalbe. Co do klejenia lateksu to powtórzyłem tylko zasłyszane opinie.
Poza tym, superlighty nie oznaczają automatycznie lateksu. A superlighty z butylu to zwyczajna ściema dla maniaków liczących każdy gram.
http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera
#188
Posted 08 January 2013 - 11:23
Z drugiej strony znam niejedną osobę, która na SS jeździ i nie ma z nimi większych problemów. Bardzo możliwe w związku z tym, że w obiegu zdarzają się rózne partie i część z nich może być wadliwa.
Lepsze doświadczenia mam z Superlightami od Schwalbe, choć i tu mam wrażenie, że są nieco bardziej wrażliwe od klasycznych dętek. Cóż, nie ma nic za darmo...
Lateksy to trochę inny świat - lżej się toczą i nieco lepiej radzą sobie z maleńkimi przebiciami, ale z drugiej - szybciej tracą powietrze same z siebie i wymagają częstszej kontroli ciśnienia, są też bardziej wrażliwe na temperaturę np. podczas ostrego hamowania.
Lateks jest też bez porównania bardziej wrażliwy na rozpuszczalniki organiczne, więc dętkę lateksową można naruszyć nawet dotykając jej ręką ubrudzoną olejem do łańcucha - taka dętka nie pęknie od razu, ale może być bardziej wrażliwa. Jak najbardziej dętki lateksowe można natomiast łatać większością łatek samoprzylepnych dostępnych na rynku (a dla upartych są dostępne specjalne łatki do lateksu - produkuje je m.in. Challenge).
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#189
Posted 08 January 2013 - 12:31
90% uszkodzeń , wystrzałów itd to wina zakładania dętki w opone , potem to już tylko ciśnienie robi swoje
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#190
Posted 08 January 2013 - 13:21
Może po prostu Conti Light (waga katalogowa 70g) byłyby optymalnym wyborem?
http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera
#194
Posted 29 March 2013 - 14:27
http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera
#196
Posted 17 May 2013 - 01:20
Kupiłem wczoraj nową dętkę w sklepie, założyłem, napompowałem i wybuchła Przypuszczamm że była za mała.
Sprzedawcę poprosiłem o dętkę do koła szosowego 28, nie pytał o żadne szczegóły.
#198
Posted 17 May 2013 - 08:46
A poprzednią przebiłeś? Może gdzieś w obręczy pozostało jakieś ciało obce?
http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera
#200 Gosc_marvelo_*
Posted 17 May 2013 - 15:29
... jakoś bardziej ufam nowej niż klejonej.
Niesłusznie. Klejona będzie w tym miejscu znacznie odporniejsza na przebicie ;-) .
Jeśli klejenie będzie wykonane porządnie i odpowiednią łatką (nie za dużą i nie za grubą, bo to utrudnia właściwe nałożenie łatki i dociśnięcie, a zbyt gruba spowoduje, że dętka będzie musiała się bardziej rozciągnąć wokół łatki) to spokojnie można jeździć. Serce mnie boli, jak ktoś wyrzuca dętkę po złapaniu jednej gumy.