Jump to content


Photo

Dętki


402 replies to this topic

#181 localhost

localhost
  • Użytkownik
  • 368 posts
  • SkądMazowsze

Posted 24 December 2012 - 13:55

Continental Ultralight, jak będzie zbyt ciężko to Supersonic.

#182 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 24 December 2012 - 14:03

Moze byc?:

Dołączona grafika

Vredestein, lateks, nie pamietam czy to byl 50mm czy 60mm wentyl.

#183 CzarnyKot

CzarnyKot
  • Użytkownik
  • 27 posts
  • SkądWarszawa

Posted 24 December 2012 - 14:18

obręcze są przód 60mm i tył 66mm więc wentyl 60mm prawdopodobnie nie podejdzie.
Conti supersonic chyba nie występuje w opcji 80mm.?

PS. kuszący ten vredestein :>

#184 Radello

Radello
  • Użytkownik
  • 614 posts
  • SkądPoznań

Posted 02 January 2013 - 11:43

Wielkiego wyboru mieć nie będziesz z zaworem o długości 80 mm:
- Conti (patrz tabelka) robi wersje Race (=standard) i Light.
- Schwalbe (tabelka) robi z kolei tylko w wersji Extralight.

Odradzam wszelkie "superlighty", rozpadają się w dłoniach przy pierwszym zdejmowaniu ;-)
Lateksu nie ma jak skutecznie zwulkanizować, więc to w praktyce jednorazówki.

http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera


#185 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 08 January 2013 - 10:38

Radello, wnioskuje po Twoim wpisie, ze z takimi detkami nie miales wiekszego doswiadczenia, jezeli wogole...?
Zapewniam Cie ze nie rozpadaja sie przy pierwszym i 10tym zdejmowaniu. Lateks mozna kleic zwyklymi latkami, ktore sprawdzaja sie w 100%.

#186 Virenque

Virenque
  • Moderator
  • 1,536 posts
  • SkądPoznań

Posted 08 January 2013 - 11:01

Zwykłe łatki faktycznie się sprawdzają na lateksie, ale ze swoich doświadczeń odradzam te dętki (miałem Michelin).
Przy dohamowaniu po ostrym zjeździe, a przed zakrętem dętkę lateksową mi po prostu rozsadziło. Był tez upał i pewnie to wszystko złożyło się na siebie. Była napompowana do 8,5 atmosfery wiec tak jak zawsze. W efekcie zaliczyłem paskudny upadek, a że było to na zawodach to było już pozamiatane.
pzdr

#187 Radello

Radello
  • Użytkownik
  • 614 posts
  • SkądPoznań

Posted 08 January 2013 - 11:08

1415chris, jeżeli "wogole" co?

Tak się składa, że miałem do czynienia z kilkoma sztukami Conti Supersonic, które są ultra delikatne. Jedną uszkodziłem przy zakładaniu, co mi się normalnie nie zdarzyło przy zwykłej dętce. Drugiej po przebiciu nie udało się już wyciągnąć z opony, bo się do niej przykleiła i porwała jak papier.

Przyznaję, z lateksem miałem do czynienia tylko pośrednio, kolega stosował (z uporem maniaka) Micheliny i ciągle miał z nimi problemy, a to się rozkleiły, a to coś innego. Generalnie łapał też na nich zdecydowanie więcej gum niż ja na zykłych Conti czy Schwalbe. Co do klejenia lateksu to powtórzyłem tylko zasłyszane opinie.

Poza tym, superlighty nie oznaczają automatycznie lateksu. A superlighty z butylu to zwyczajna ściema dla maniaków liczących każdy gram.

http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera


#188 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,614 posts
  • SkądSzczecin

Posted 08 January 2013 - 11:23

Co do Supersoników zdania są bardzo podzielone. Ja np. zniszczyłem dwa: jeden pękł po napompowaniu na szwie na długości ok. 10 cm, drugi wystrzelił z hukiem podczas postoju na skrzyżowaniu po przejechaniu niecałego kilometra (całkowicie eliminuję przy tym ryzyko złego montażu, bo niezwykle uważam, szczególnie kiedy montuję dętki na spokojnie w domu).

Z drugiej strony znam niejedną osobę, która na SS jeździ i nie ma z nimi większych problemów. Bardzo możliwe w związku z tym, że w obiegu zdarzają się rózne partie i część z nich może być wadliwa.

Lepsze doświadczenia mam z Superlightami od Schwalbe, choć i tu mam wrażenie, że są nieco bardziej wrażliwe od klasycznych dętek. Cóż, nie ma nic za darmo...

Lateksy to trochę inny świat - lżej się toczą i nieco lepiej radzą sobie z maleńkimi przebiciami, ale z drugiej - szybciej tracą powietrze same z siebie i wymagają częstszej kontroli ciśnienia, są też bardziej wrażliwe na temperaturę np. podczas ostrego hamowania.

Lateks jest też bez porównania bardziej wrażliwy na rozpuszczalniki organiczne, więc dętkę lateksową można naruszyć nawet dotykając jej ręką ubrudzoną olejem do łańcucha - taka dętka nie pęknie od razu, ale może być bardziej wrażliwa. Jak najbardziej dętki lateksowe można natomiast łatać większością łatek samoprzylepnych dostępnych na rynku (a dla upartych są dostępne specjalne łatki do lateksu - produkuje je m.in. Challenge).

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#189 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 08 January 2013 - 12:31

ja tam ładuje kendy Ultralite i teraz innego chińczyka CYT, kola śmigajajak tralalla, lato zima wszystko sie trzyma.

90% uszkodzeń , wystrzałów itd to wina zakładania dętki w opone , potem to już tylko ciśnienie robi swoje

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#190 Radello

Radello
  • Użytkownik
  • 614 posts
  • SkądPoznań

Posted 08 January 2013 - 13:21

Być może firma Continental przesadziła trochę z wagą dętek SuperSonic - katalogowo 50g (moje ważyły 52-55g). Zwróćcie uwagę, że u konkurencji dętki "ultra-/superlight" ważą z reguły 65-70g, to 30-40% więcej.
Może po prostu Conti Light (waga katalogowa 70g) byłyby optymalnym wyborem?

http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera


#191 Gosc_Adam26_*

Gosc_Adam26_*
  • Gość

Posted 08 March 2013 - 21:49

Chciałbym się dowiedzieć, jak wygląda różnica w odporności na przebicie między dętkami lateksowymi a butylowymi (najlepiej takimi zwykłymi, a nie typu ultra light)? Z góry dzięki za info :-)

#192 B25CX

B25CX
  • Użytkownik
  • 282 posts
  • SkądWLKP

Posted 29 March 2013 - 11:47

Można dokupić nakrętki do zaworów Presta ?

Bo jeden mi poszedł a drugi już jest nadłamany i też za chwilę pęknie. Czy to normalne czy ja jakoś za mocno dokręcam nakrętkę na zawór ?

#193 Dromik

Dromik
  • Użytkownik
  • 494 posts
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Posted 29 March 2013 - 11:49

Chodzi Ci o te plastikowe kapturki? Jeżeli tak to po prostu je olej i tyle.

#194 Radello

Radello
  • Użytkownik
  • 614 posts
  • SkądPoznań

Posted 29 March 2013 - 14:27

Kapturki nie spełniają w zasadzie żadnej funkcji, ew. mają zabezpieczać przed błotem, którego akurat na szosie nie za wiele. Jak Ci bardzo zależy, to kupuj w przyszłości dętki firmy Schwalbe, robią porządniejsze kapturki (z przeźroczystego plastiku). Pamiętaj, że bez jest bardziej "PRO" ;-)

http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera


#195 B25CX

B25CX
  • Użytkownik
  • 282 posts
  • SkądWLKP

Posted 29 March 2013 - 16:33

Tak chodziło mi o te "kapturki" na wentyl. Dobra wielkie dzięki za odpowiedzi.

#196 mesjasz19

mesjasz19
  • Użytkownik
  • 37 posts

Posted 17 May 2013 - 01:20

Mam opony Michelin 700x25c, jakie rozmiary dętek są dopuszczalne dla takiej opony ?
Kupiłem wczoraj nową dętkę w sklepie, założyłem, napompowałem i wybuchła ;) Przypuszczamm że była za mała.
Sprzedawcę poprosiłem o dętkę do koła szosowego 28, nie pytał o żadne szczegóły.

#197 Dromik

Dromik
  • Użytkownik
  • 494 posts
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Posted 17 May 2013 - 01:32

Moze przyszczypales detke miedzy obrecz, a opone i dlatego strzelilo, albo masz jakies cialo obce/zadzior srodku. Bo to raczej nie kwestia rozmiaru.

#198 Radello

Radello
  • Użytkownik
  • 614 posts
  • SkądPoznań

Posted 17 May 2013 - 08:46

Standardowa dętka ma wskazane na pudełku wymiary, np. 18/25-622/630 albo nawet 18/28-622/630, więc to nie kwestia rozmiaru. Prawdopodobnie Dromik ma rację. Ewentualnie nie można wykluczyć też wady fabrycznej.
A poprzednią przebiłeś? Może gdzieś w obręczy pozostało jakieś ciało obce?

http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera


#199 mesjasz19

mesjasz19
  • Użytkownik
  • 37 posts

Posted 17 May 2013 - 13:15

W oponie siedziało malutkie szkiełko, wyciągnąłem i zakleiłem dętkę. Trzymała powietrze aż do wymiany na nową bo jakoś bardziej ufam nowej niż klejonej.

#200 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 17 May 2013 - 15:29

... jakoś bardziej ufam nowej niż klejonej.


Niesłusznie. Klejona będzie w tym miejscu znacznie odporniejsza na przebicie ;-) .
Jeśli klejenie będzie wykonane porządnie i odpowiednią łatką (nie za dużą i nie za grubą, bo to utrudnia właściwe nałożenie łatki i dociśnięcie, a zbyt gruba spowoduje, że dętka będzie musiała się bardziej rozciągnąć wokół łatki) to spokojnie można jeździć. Serce mnie boli, jak ktoś wyrzuca dętkę po złapaniu jednej gumy.



Reply to this topic