Skocz do zawartości


Zdjęcie

Dętki


402 odpowiedzi w tym temacie

#161 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 31 maj 2012 - 18:45

duncanlove, brak ostrych krawędzi najlepiej sprawdzać watą. Jak na coś natrafi, to nam się bardzo mocno zaczyna strzępić w tym miejscu.

Co polecacie z taśm?

Twarde plastikowe Michelin - dość trudne do zdjęcia bez uszkadzania ich, warto spróbować płócienno-gumowych Kenda za 12 zł pakowane po 2 sztuki. Te pierwsze w żółtej wersji używałem stosunkowo długo i służyły dobrze oraz nie były trudne do zdjęcia, natomiast te nowsze zielone także bez zarzutu, ale ściąganie skończyło się uszkodzeniem obu przy otworze na wentyl.
Opaski Kendy obecnie mam w rowerze, taniocha i wydają się solidne. Na razie 7,5 bar w każde koło i po 2 tygodniach bez problemu dają radę. Niedługo będę centrował koła, to zajrzę do nich.
We wszystkich przypadkach używałem zwykłych dętek butylowych, zazwyczaj Continental.

#162 Virenque

Virenque
  • Moderator
  • 1536 postów
  • SkądPoznań

Napisano 23 czerwiec 2012 - 20:06

Ostatnio zainwestowałem w Miśki lateksowe, jechało się bardzo fajnie szczególnie w połączeniu z oponami Veloflex Corsa, ale........
Na ostatnim wyścigu w upale po prostu dętka została rozsadzona podczas jazdy, a że stało się to na 90-stopniowym zakręcie po zjeździe w tylnym kole to dopiszcie sobie co było dalej...

Fajne były, bo leciutkie, ale nie wiedziałem że tak to się skończy.
Nie ma co, od dziś będę jeździł już tylko na starych dobrych butylach Conti.

pzdr

#163 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 23 czerwiec 2012 - 20:17

W jaki sposob zakladales te detki?

#164 Virenque

Virenque
  • Moderator
  • 1536 postów
  • SkądPoznań

Napisano 23 czerwiec 2012 - 20:36

A jak można zakładać dętki ? Chyba normalnie, z resztą to nie wina tego jak były założone, bo spokojnie na nich jeździłem wcześniej i było wszystko OK, no ale nie było wtedy takich upałów.
pzdr

#165 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 23 czerwiec 2012 - 20:56

To jeszcze zapytam, jakie obrecze i w jakich okolicznosciach to sie stalo (dlugi zjazd?)

Co do samej temperatury powietrza, to nie ma szans, nawet przy 40st, zeby to mialo jakis wplyw na detki.
Slyszy sie glosy, ze lateksy lubia wystrzelic przy wysokich temperaturach, powstalych podczas dluzszego hamowania. Tyczy sie to obreczy karbonowych pod detke.
Z drugiej strony ile sie juz slyszalo o strzelajacych butylach. Mi 2 wybuchly nawet bez dotykania roweru :lol:
A co z szytkami? Tam wszystko jest na lateksie, jakos nie strzelaja, a caly pro swiat na takich jezdzi.
Ja uzywam sporo lzejszych lateksow, i powiem tak, ze nie mam zamiaru zakladac zadnych butyli.

Co do montazu, to niestety jest to przyczyna wiekszosci narzekan, ze cos sie nie sprawdzilo.
Mowisz, ze zakladales je jak zwykle detki. I tu blad. Do lateksowych detek koniecznie stosuje sie talk. Scianki detek lateksowych sa cienkie i z racji wlasciwosci materialowych bardziel "lepkie" od butyli. Talk zmniejsza tarcie pomiedzy detka i opona, pozwalajac tej pierwszej swobodnie przemieszczac sie.
Wracajac do temperatury. Jej wzrost powoduje wzrost cisnienia, to oczywiste. Detka bedzie sie rozszerzac, a to prowadzi do tego co opisalem powyzej.

Zatem prawidlowy montaz to podstawa sukcesu ;-)

#166 Virenque

Virenque
  • Moderator
  • 1536 postów
  • SkądPoznań

Napisano 23 czerwiec 2012 - 21:41

Mavic R-Sys, to nie był bardzo długi zjazd ale szybki, potem dohamowanie i skręt w lewo. No i już na skręcie trzask.
Czemu pytasz ?

#167 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 23 czerwiec 2012 - 22:55

Bo ciezkie hamowanie na karbonowych obreczach wytworzy wiecej ciepal niz w przypadku alu, co teoretycznie bedzie bardziej szkodliwe dla detek.
Niemniej zapraszam do mojego wczesniejszego postu.

#168 chlebu

chlebu
  • Użytkownik
  • 665 postów
  • SkądKrosno

Napisano 26 czerwiec 2012 - 07:49

Wymieniłem ostatnio dętkę, na której jeździłem bez kapcia ponad 2 lata!!! Niestety nie wiem jaka to byłą firma bo wyrzuciłem w sklepie. Puścił wentyl. Kupiłem Continental. Po 300 km kapeć. Malutka dziurka. Sprawdziłem oponę 5 razy i ani śladu. Czy wg. Was mogła pęknąć guma, czy możliwe jest przebicie bez pozostawienia śladu wewnątrz opony. Dodam, że dojechałem do domu, a kapcia zużywałem dzień później.

#169 Radello

Radello
  • Użytkownik
  • 614 postów
  • SkądPoznań

Napisano 26 czerwiec 2012 - 11:00

Pytanie do użytkowników dętek Foss: Wydaje mi się, że brak gwinta na zewnętrznej stronie wentyla (i braku możliwości użycia nakrętki) w połączeniu z mniejszą niż standardowa średnicą wentyla powoduje denerwujące stukanie podczas jazdy po dziurach. Czy ktoś z Was też to zauważył?
Dodam, że koła to WH-6700, ale to chyba bez znaczenia, bo dętki ze zwykłymi wentylami (nawet bez użycia nakrętek) nie stukają.

Dętki ogólnie są jak najbardziej OK, trzymają powietrze może minimalnie gorzej niż butylowe, ale nie jest tak, że trzeba codziennie pompować.

http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera


#170 zabadive

zabadive
  • Użytkownik
  • 14 postów
  • SkądSochonie

Napisano 16 wrzesień 2012 - 09:08

Co do dętek FOSS to zgadzam się z przedmówcą. U mnie się nie sprawdziły, ani w szosie, ani w MTB. Ale fakt, marketing zadziałał, w końcu kupiłem dwa komplety. Głupi! :-(

Dorzucę jeszcze dwa grosze co do temperatury i strzelających dętek... Pamiętam ze szkoły (cholera, jak to dawno było...), że wartość ciśnienia gazu w jakimś zamkniętym zbiorniku jest wprost proporcjonalna do wartości temperatury tego gazu, czyli podgrzanie powietrza w dętce powoduje wzrost ciśnienia. Ale jest bardzo ważna rzecz : przy obliczeniach bierze się pod uwagę temperaturę w stopniach Kelvina i z tego wynika, że jeśli temperatura wzrosłaby z 20 stopni C do 80 stopni C (nie wiem czy to możliwe..?) to przyrost ciśnienia wyniósłby ok. 20%. Czy to wystarczy do strzału? Nie wiem. Może większy wpływ ma miejscowe "przypieczenie" dętki przy hamowaniu?
To tyle wymądrzania się, może coś z tego się komuś się przyda ;-)

#171 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 16 wrzesień 2012 - 16:13

ja stosuje u siebie Kenda Ultralite 67 g - zero problemów, ostatnio tetsowałem CYT ultralite 78 g - zero problemów, a teraz czekam na Duro Ultralite i pewnie też bedzie zero problemów.
Trzymanie powietrza przyzwoicie. minimalny ubytek po dobie, z przodu jakby troche wiecej zeszło niż z tyłu, ale może przy zakładaniu końcówki do pompowania mi więcej uszło, rzad wielkosci do 0.5 atm na koląch.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#172 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8625 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 14 październik 2012 - 20:06

Te park toolowe sa doraznym rozwiazaniem w suchych warunkach. Po jakims czasie odchodza, a proces ten jest przyspieszony przez wilgoc/wode. Nie ma to jak porzadna wulkanizowana latka.

Zgadzam się, że GP-2 na dłuższą metę słabo trzymają. Warto natomiast wspomnieć o innych łatkach Park Toola - VP-1 . Są równie dobre co łatki Tip-Topa, a znacznie tańsze.

Pozdro!

#173 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 14 październik 2012 - 20:15

ja mowie o pompce awaryjnej,

Dla mnie to jest dorabianie teorii do stosowanej praktyki, niekoniecznie dobrej.
Wyobraz sobie sytuacje, planujesz dluzszy wyjazd, zalozmy 100km. Po np. 20 lapiesz gume.
I co, wracasz do domu bo "pompka awaryjna" jest w stanie nadmuchac tylko 4at?
Bo na takim cisnieniu to zadna jazda.

Z tym biciem to troche przesadzasz. Jakich opon uzywasz, ze moga sie one odksztalcic od wulkanizowanej latki :?:
A zapasowych detek nie wozisz???

#174 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8625 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 14 październik 2012 - 20:52

Oj, bicie opony z założoną dętką załataną łatką typu Tip-Top jak najbardziej jest odczuwalne. Koledze @dedzior21 prawdopodobnie nie chodziło o odkształcenie opony w sensie jej uszkodzenia, ale raczej o to, że obecność łatki będzie odczuwalna (co mogę zresztą potwierdzić choćby na przykładzie opon Ultremo - zgrubienie jest bardzo wyraźnie odczuwalne).

#175 RafalK

RafalK
  • Użytkownik
  • 457 postów
  • SkądPoznań

Napisano 14 październik 2012 - 21:11

Oj, bicie opony z założoną dętką załataną łatką typu Tip-Top jak najbardziej jest odczuwalne.

Hmm to ja mam chyba twardą d..... bo zdarzało mi się mieć po dwie łatki na dętce, a żadnego bicia nie wyczułem (raz się ratowałem podklejeniem od wew. strony opony łatką i także nic nie wyczuwałem). :-D

#176 Radello

Radello
  • Użytkownik
  • 614 postów
  • SkądPoznań

Napisano 14 październik 2012 - 21:14

Bez żartów, przecież dętka jest elastyczna i to ona dopasuje się do opony... Mam dętki łątane nawet kilka razy (lighty po 50 zł/szt., zwykłych tyle razy nie łatam) i niczego nie odczuwam. Nie ma żadnego wyczuwalnego zgrubienia. Co najwyżej jak by w jednym miejscu bylo 10 łatek, to ich łączna waga mogłaby wpłynąć na ew. bicia, ale przecież opony też nie są idealnie wyważone na całym obwodzie.

http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera


#177 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 14 październik 2012 - 21:37

Łatałem dętki wielokrotnie (nawet Flyweighty), głównie łatkami TipTop i też nie wyczuwałem żadnych zgrubień, ale stosowałem praktycznie wyłącznie ten najmniejszy rozmiar (tzw. zerówki). Większe trudno się przykleja, bo zajmują więcej niż połowę obwodu szosowej dętki i ciężko docisnąć brzegi.
Każda opona ma jakieś minimalne własne bicie na łączeniach płótna, i to czasem jest wyczuwalne.
Jeździłem nawet na dętkach z 10 łatkami. Dobrze załatana dętka w niczym nie ustępuje nowej.
Wyrzucam dopiero, jak zaczynają pękać ze starości (te superlekkie mają zwykle krótszy żywot).

#178 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 14 październik 2012 - 23:32

Bez żartów, przecież dętka jest elastyczna i to ona dopasuje się do opony...

Nie zdradzaj tajemnicy, bo robi sie wesolo :mrgreen:

Nie no Panowie, nie robcie sobie jaj.
Bicie opony od latki???
Latam wlasnie tip-topami detki, nawet lateksowe 50g, jezdze tylko i wylacznie na klejonych oponach z wysokim tpi (czytaj miekkie). Latki mam chyba na kazdej detce i jedyne bicie jakie odczuwam, to mojego serca przy podjazdach ;-)

A jak wjedziesz w bloto, ktore zostanie na oponie, przypuszczam, ze bedzie wazyc duzo wiecej niz latk TipTop. To przy wiekszych predkosciach kolo bedzie tak niezbalansowane, ze powinno wyrzucic Cie z siodla.

Kompletne bzdury :!:
Panowie czy zastanowiliscie sie przez chwile piszac te rewelacje?

#179 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8625 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 15 październik 2012 - 06:34

A jak wjedziesz w bloto, ktore zostanie na oponie, przypuszczam, ze bedzie wazyc duzo wiecej niz latk TipTop.

Czy ktoś napisał, że jest inaczej?

Panowie czy zastanowiliscie sie przez chwile piszac te rewelacje?

I co ja mam Tobie powiedzieć? Że nie czuję, kiedy czuję? :) Nie jest to oczywiście uczucie porównywalne do wpadnięcia w dziurę, ale w moim odczuciu łatka jest wyczuwalna.

#180 CzarnyKot

CzarnyKot
  • Użytkownik
  • 27 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 24 grudzień 2012 - 13:32

Witam,

Czy moglibyście polecić jakieś w miarę lekkie - <100g. dętki z wentylkiem 80mm, lub inne lekkie z wykręcanym wentylem(wtedy zastosuję przedłużkę). Moga być lateksowe.
Oponnka to Conti GP4000s 23mm.

Z góry dzięki i radosnych świąt wszystkim!



Dodaj odpowiedź