Jump to content


Photo

[Prędkość] Szybkie I Krótkie Pytanie


46 replies to this topic

#41 gucio

gucio
  • Użytkownik
  • 244 posts
  • Skądśląsk

Posted 05 June 2014 - 16:41

O ile, rower na górskiej aluminiowej ramie(1400g), na sztywnym karbonowym widelcu(472g) i slickach, można nazwać MTB, to tak.

Oczywiście, mogę podać pełną rozpiskę wagową.



#42 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 05 June 2014 - 16:47

Z pedałami?

 

Chętnie zobaczymy rozpiskę, a najlepiej również zdjęcie.



#43 gucio

gucio
  • Użytkownik
  • 244 posts
  • Skądśląsk

Posted 05 June 2014 - 19:17

Tak z pedałami.

Poniżej rozpiska, choć nie wiem czy nie robię OT.

Trochę się wkopałem, bo myślałem, że zrobię kopiuj/wklej, a tu się nie da :(

Musiałem więc klepać na piechotę, ale obiecałem więc:

 

rama: Giant XTC Team alu : 1400 g

widelec: Trigon EX : 472 g

koła: Mavic Crossmax SLR: 610g+803g = 1413 g

zaciski: KCNC: 45 g

kaseta: Dura Ace 11-23 : 161 g

korba: XTR 952 z pająkiem Specialites i koronkami Stronglight CT2 44/32 :  627 g

suport: Dura Ace: 175 g

pedały: Ritchey v4: 202 g

kierownica: Easton EC90: 99 g

rogi: Lite Carbon: 25 g

mostek: Ritchey WCS 4Axis 90mm: 113 g

hamulce: KCNC : 190 g

klamki: KCNC: 50 g

przerzutka przód: XTR : 128 g

przerzutka tył: XTR: 196 g

linki i pancerze: Nokon: 105 g

stery : Cane Creek: 69 g

siodło: Tune Speedneedle: 97 g

chwyty: no name: 19 g

sztyca: Lite Carbon: 125 g

zacisk sztycy: Exrtalite : 12 g

manetki obrotowe: Sram Attack: 169 g

podkładka pod mostek: Soul Kozak: 4 g

łańcuch: schimano: 272g

opony: Hutchinson Top Slick 26x1.0 : 215g + 220g = 435 g

dętki: Shwalbe xxlight: 2x 63g= 126 g

 

Razem: 6729 g

 

Niektóre części były lekko tuningowane, np: przerzutka tył,  i większość śrubek jest wymieniona na alu lub tytan.

 

 

 

 



#44 Mateusz30

Mateusz30
  • Użytkownik
  • 15 posts
  • SkądBydgoszcz

Posted 11 June 2014 - 11:17

Przesiadka na szosę ma sens, bo będzie się przyjemniej po szosie podróżowało. Średnia 25km/h to raczej zupełnie luźne tempo na góralu. Prędkości przelotowe przy samotnej jeździe nie różnią się znacząco na płaskim, czy to szosa, czy mtb. Różnice oscylują w granicach kilku km/h. Oczywiście można się poskładać na kierownicy w szosie i pojechać 5km/h szybciej, ale na góralu również można to zrobić. Przy normalnej pozycji różnica w średniej prędkości będzie na poziomie 2-3km/h. Zyskasz na podjazdzach, bo szosa zdecydowanie efektywniej wjeżdża i na zjazdach, bo szybciej zjeżdża. Większość moich znajomych nie ma problemu na treningu szosowym utrzymać się w grupie na góralu przy 40km/h przez 100-150km na terenowych oponach, czy też nawet mieszczuchem na nexusie zbłotnikami bez spd. Wszystko zależy od nogi. Szosa daje zysk w oporach aerodynamicznych. To jej główne atuty. Reszta jest mniej istotna. Na codzienne dojazdy do pracy kupił bym cx z błotnikami albo w wersji ekono coś na nexusie.



#45 1grzecho

1grzecho
  • Użytkownik
  • 9 posts
  • Skądsochaczew

Posted 11 June 2014 - 18:18

 Na codzienne dojazdy do pracy kupił bym cx z błotnikami albo w wersji ekono coś na nexusie.

co to jest cx?



#46 Gosc_Terry_*

Gosc_Terry_*
  • Gość

Posted 11 June 2014 - 18:34

Rower przełajowy

#47 Gosc_grzesiek32_*

Gosc_grzesiek32_*
  • Gość

Posted 11 June 2014 - 20:12

Średnia ma szosce jest większa,ok 3-4 km/h na płaskim/pagorkowatym i 4-5 km/h przy większych dystansach lub w górach, choć nie od razu bo do tego potrzeba paruset a nawet paru tys km obycia z danym sprzetem tj wyrobienie sobie sylwetki i nawyków pedalowania pod innym kątem ciała.Ja przesiadłem się z crossa na szosę,  z początku lipa,wychodzi mi tyle samo dopiero potem zrozumiałem ze moc wyrobiona pod jakiś typ roweru nikoniecznie z automatu przekłada się na inny typ,noga pracuje w innym kącie i juz na nic mi te 25 tys km na innych rowerach, pewne rzeczy trzeba szlifować od nowa.





Reply to this topic