O ile, rower na górskiej aluminiowej ramie(1400g), na sztywnym karbonowym widelcu(472g) i slickach, można nazwać MTB, to tak.
Oczywiście, mogę podać pełną rozpiskę wagową.
Posted 05 June 2014 - 19:17
Tak z pedałami.
Poniżej rozpiska, choć nie wiem czy nie robię OT.
Trochę się wkopałem, bo myślałem, że zrobię kopiuj/wklej, a tu się nie da
Musiałem więc klepać na piechotę, ale obiecałem więc:
rama: Giant XTC Team alu : 1400 g
widelec: Trigon EX : 472 g
koła: Mavic Crossmax SLR: 610g+803g = 1413 g
zaciski: KCNC: 45 g
kaseta: Dura Ace 11-23 : 161 g
korba: XTR 952 z pająkiem Specialites i koronkami Stronglight CT2 44/32 : 627 g
suport: Dura Ace: 175 g
pedały: Ritchey v4: 202 g
kierownica: Easton EC90: 99 g
rogi: Lite Carbon: 25 g
mostek: Ritchey WCS 4Axis 90mm: 113 g
hamulce: KCNC : 190 g
klamki: KCNC: 50 g
przerzutka przód: XTR : 128 g
przerzutka tył: XTR: 196 g
linki i pancerze: Nokon: 105 g
stery : Cane Creek: 69 g
siodło: Tune Speedneedle: 97 g
chwyty: no name: 19 g
sztyca: Lite Carbon: 125 g
zacisk sztycy: Exrtalite : 12 g
manetki obrotowe: Sram Attack: 169 g
podkładka pod mostek: Soul Kozak: 4 g
łańcuch: schimano: 272g
opony: Hutchinson Top Slick 26x1.0 : 215g + 220g = 435 g
dętki: Shwalbe xxlight: 2x 63g= 126 g
Razem: 6729 g
Niektóre części były lekko tuningowane, np: przerzutka tył, i większość śrubek jest wymieniona na alu lub tytan.
Posted 11 June 2014 - 11:17
Przesiadka na szosę ma sens, bo będzie się przyjemniej po szosie podróżowało. Średnia 25km/h to raczej zupełnie luźne tempo na góralu. Prędkości przelotowe przy samotnej jeździe nie różnią się znacząco na płaskim, czy to szosa, czy mtb. Różnice oscylują w granicach kilku km/h. Oczywiście można się poskładać na kierownicy w szosie i pojechać 5km/h szybciej, ale na góralu również można to zrobić. Przy normalnej pozycji różnica w średniej prędkości będzie na poziomie 2-3km/h. Zyskasz na podjazdzach, bo szosa zdecydowanie efektywniej wjeżdża i na zjazdach, bo szybciej zjeżdża. Większość moich znajomych nie ma problemu na treningu szosowym utrzymać się w grupie na góralu przy 40km/h przez 100-150km na terenowych oponach, czy też nawet mieszczuchem na nexusie zbłotnikami bez spd. Wszystko zależy od nogi. Szosa daje zysk w oporach aerodynamicznych. To jej główne atuty. Reszta jest mniej istotna. Na codzienne dojazdy do pracy kupił bym cx z błotnikami albo w wersji ekono coś na nexusie.
Posted 11 June 2014 - 20:12
Średnia ma szosce jest większa,ok 3-4 km/h na płaskim/pagorkowatym i 4-5 km/h przy większych dystansach lub w górach, choć nie od razu bo do tego potrzeba paruset a nawet paru tys km obycia z danym sprzetem tj wyrobienie sobie sylwetki i nawyków pedalowania pod innym kątem ciała.Ja przesiadłem się z crossa na szosę, z początku lipa,wychodzi mi tyle samo dopiero potem zrozumiałem ze moc wyrobiona pod jakiś typ roweru nikoniecznie z automatu przekłada się na inny typ,noga pracuje w innym kącie i juz na nic mi te 25 tys km na innych rowerach, pewne rzeczy trzeba szlifować od nowa.