Skocz do zawartości


Sachs S7 / Sram S7 - Kompatybilność Sterownika (Clickbox-U) I Manetki


4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 28 czerwiec 2014 - 19:10

Nie bardzo wiedziałem, gdzie to zamieścić, bo rzecz dotyczy piasty wielobiegowej Sachs S7 i jej sterowania, no to daję tutaj.

 

Naprawiam koledze rower miejski z taką piastą. Trzeba było kupić nowy popychacz i Clickbox (takie czarne pudełko nakładane na oś). Są te rzeczy dostępne pod marką Sram, ale mam wrażenie, że Clickbox nie współpracuje ze starą manetką Sachsa. Wygląda na to, że potrzebuje większej ilości ciągniętej linki ( w środku widać większej średnicy kółko nawoju linki), nie da się wyregulować, by wchodziły wszystkie biegi. 

Ktoś już przerabiał ten temat, bo dla mnie piasty wielobiegowe to raczej nowość?

 

Nowe manetki są dostępne, ale to znów trzeba zamawiać, no i kosztują ok. 40 zł (mój kolega chyba mnie zabije, jak mu powiem, że jeszcze coś trzeba dokupić).

 

Stary Clickbox:

http://fahrrad-hilfe..._einstellen.jpg

 

Nowy typ:

http://en.hollandbik...ages/171297.jpg

 

Cóż, najtaniej pewnie by wyszło kupić od razu taki komplet z linką:
http://allegro.pl/ma...4359670843.html

 

 

A swoją drogą, rozwiązanie to wygląda dosyć tandetnie i jest narażone na uszkodzenie. Niby jest osłona z pręta, ale jedno mocniejsze uderzenie butem i wszystko szlag trafia. Rurka popychacza miękka jak z plasteliny, nawet przy nieostrożnej wymianie dętki może się pogiąć. W Nexusie jest to lepiej rozwiązane.

 

A, jeszcze jedno. W starej manetce linka była gruba i bardzo elastyczna (zrobione z dużej ilości cienkich drucików). Ktoś widział takie linki?



#2 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 28 czerwiec 2014 - 20:21

Nie mam porównania starego rozwiązania z nowym, bo mam jeno nowe. Ale dumam, iż lepiej pójść w nowe sterowanie po całości, bo dostępne i raczej niedrogie. Co do wykonania... mam takie same odczucia jak Ty, ale wszystko działa (choć lekko nie ma - w miejskiej zimówce u mnie piąty już sezon). Jako ochronkę clickboksa założyłem druciany pełny ochraniacz przerzutki (lekko obrócony).

Mnie akurat najbardziej wkurzają inne sprawy: powstający szybko luz piasty i korozja metalizowanej części korpusu. Ale - jako piszę - wszystko działa.



#3 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 28 czerwiec 2014 - 22:16

Udało się zmontować wszystko tymczasowo na starym Clickboxie z nowym popychaczem. Dałem grubszą śrubę (M6) z oszlifowaną końcówką, otwór w korpusie przegwintowałem  i jakoś trzyma. Po wielu próbach nawet wchodzą wszystkie biegi, całkiem czysto. Uff, przynajmniej mam pewność, że z bebechami piasty wszystko w porządku. Ale wystarczy lekko zruszyć lub przekrzywić Clickbox, i już kicha.

 

Domyślam się, że u podstaw zmiany ciągu linki w nowym systemie stało przekonanie Srama, że większa ilość ciągniętej linki na jeden klik daje większą precyzję i mniejszą wrażliwość na zabrudzenie pancerza (tak jak w ESP 1:1). Może jest w tym jakiś sens, bo stary system jest bardzo czuły na niewielkie rozregulowanie.

DSCF1126J_ewrpana.JPG

 

Znalazłem fajny manual do tej piasty:

http://e.bike.free.f...ntenance_en.pdf

I film z "bebechami":



#4 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 30 czerwiec 2014 - 18:01

Jeszcze taki świetny poradnik (po polsku) znalazłem o tej piaście, może komuś się przyda:

http://miok.tk/piasta_planetarna

 



#5 Gosc_pdf2014_*

Gosc_pdf2014_*
  • Gość

Napisano 01 lipiec 2014 - 18:52

Tę piastę dosyć łatwo się rozkłada i składa i nawet można dokupic części zamienne.





Dodaj odpowiedź