Pomoc kompatybilność klamkomanetek z kasetą oraz przerzutką
#2
Napisano 30 lipiec 2009 - 15:45
#4
Napisano 31 lipiec 2009 - 09:16
#6
Napisano 31 lipiec 2009 - 14:41
#8 Gosc_tozik_*
Napisano 07 grudzień 2009 - 21:21
Nie będzie - to już wiesz.. aleCzy kaseta 8rzędowa współpracuje z klamkomanetkami 9 speed
Tylko czy to jest tego warte? Nie prościej kupić kasetę na 9 niż kombinować z przekładkami które też skadś trzeba wziąźć?Zmień przekładki w kasecie i będzie ok. Od strony szprych dobierz dystans
A najtańsze kasety szosowe na 9 zaczynają się od 80zł więc to chyba nie jest warte takiego kombinowania.
#9
Napisano 07 grudzień 2009 - 23:42
W 8, czy 9, czy 10 są inne grubości przekładek i inne grubości blacików i tego żaden czarodziej nie zmieni aby skok był prawidłowy.
Żaden system 6,7,8,9,10,11 nie jest komatybilny ze sobą jesli chodzi o krzyzowanie kasety i manetki.
Jedyną rzeczą jaką możemy pozostawiać jest przerzutka tył i korbowód.
łańcuchy nie są kompatybilne z kasetą o stopień wyżej, jedynie o stopień niżej - czyli np k 9 ł 10 pracuje, k 10 ł 9 nie pracuje.
Manetka 9 nie obsługuje 8, manetka 8 nie obsługuje 9 kasety, itd.
TUTAJ MACIE SPORO LITERATURY DO PODUSZKI NA ZIME DO PRZEANALIZOWANIA, POLICZENIA I STWIERDZENIA CO NASTĘPUJE CO NAPISAŁEM .
http://www.sheldonbrown.com/k7.html
Na tych stronach można sporo wiedzy wychaczyć tylko czytać uważnie.
Teoretycznie wymieniając jakieś podkładki uzyskamy jakiś efekt, ale nie będzie to co ma być do końca.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#10
Napisano 08 grudzień 2009 - 09:21
odświeżam temat.
Czy ktoś używa kombinacji kaseta shimano 10s + klamki campy 10s? Jak to działa razem? Różnica w odległości zębatek w kasecie dla shno to 3,95mm, campa 4,12 mm, oczywiście obie 10s.
Da się tak jeździć i działa to całkiem nieźle. Dla lepszej pracy można podłożyć między ostatnie 3-4 zębatki podkładki z kliszy rentgenowskiej.
#13
Napisano 08 grudzień 2009 - 16:45
#15
Napisano 08 grudzień 2009 - 17:06
Ostatniej nie wrzucał , bo nie ma możliwości.. Tylna przerzutka to przecież obojętne ,bo ważne co ciągnie , a przerzutka obsłuży.
To jest chyba normalne z takim zestawieniem , jak ma deadhorse to wiadomo kosztem jedengo przelozenia ale naped bedzie chodzil dobrze. Nawet lepiej niz w mercedesie toz to elita tak jedzi :mrgreen: :mrgreen:
#16 Gosc_Dominik_*
Napisano 08 grudzień 2009 - 17:16
Dokładnie tak jak mówi Rebe, nie funkcjonowała największa zębatka, bo i tak w sumie jest zbyteczna.
Ok. Na upartego mógłbyś zamocować jakiś bolec przy koszyku na bidon na środku rury wzdłuż której biegną linki, na którym mógłbyś zaczepić linkę aby naciągnąć ją do ostatniej zębatki a żeby zejść niżej odczepić ją
Zapytałem bo też jeżdżę na 7s mając piastę pod 8-9s, jeżdżę z kasetą 7s i podkładkami od strony szprych, działa super ale kusi żeby cośtam dorzucić .
#20
Napisano 09 grudzień 2009 - 11:17
Kaseta jest po to aby ją używać w całej szerokosci.
Należy tak dobrać sobie kasete - stopniowanie, aby pracowała całą szerokością, jesli z 8 uzywamy 5 biegów to trzeba zmienić stopniowanie na inny model bo wtedy na co ciągnąć niepotrzebnie 3 zębatki , które troche ważą mozna zastąpić podkładkami -redukcjami z alu/plastyku.
Ewentualnie singla także można używać :mrgreen: wyszczerzając gały na podjazdach.
Jeśli chodzi o zmiany to jesli ktoś ma koła z piastami na 7 to mozna załozyć kasete 9 bez 1 zębatki, czasem dajac cienką podkładke od szprych i mamy manetki na 9, kaseta 9 ( ale 8 skoków fizycznie ) i ulubione stare piasty na 7.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo