Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pomoc kompatybilność klamkomanetek z kasetą oraz przerzutką


116 odpowiedzi w tym temacie

#21 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 09 grudzień 2009 - 11:29

SPIKE masz rację, ale zawsze coś kosztem czegoś, bo nie do dziś wiadomo, że wszystko co skrajne szkodzi 8-)

Ja jak łapałem butle to też krzyżowałem i to nie skarjnie, a na drugą koronkę, ale i wtedy czułem się z tym źle :mrgreen:

#22 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 09 grudzień 2009 - 19:35

Ostatniej nie wrzucał , bo nie ma możliwości.. Tylna przerzutka to przecież obojętne ,bo ważne co ciągnie , a przerzutka obsłuży. Śiudemka i ósemka mają dokładnie te same grubości zębatek i dystansów , przynajmiej w Shimano. Jak ktoś pisze , że różnice skoku indeksacji reguluje śrubkami tylnej przerzutki ,tu ściema na całego. One są od ZAKRESU. I od niczego więcej.


Rebe, myśle ze masz spore doświadczenie, ale zapytam Cię jak na egzaminie na hirurga w dawnych czasach.
Było takie pytanie - czy jesteś pewien na 100 % to co mówisz o grubościach w kasecie podkładek i blatcików.

Czy jesteś pewien ???

A przy okzaji, róznicy w skoku manetki i kasety nie da się niczym wyregulować Panie i Panowie. !!!

[ Dodano: 2009-12-10, 20:27 ]
To może opowiem .
Kaseta 7 ma grubsze przekładki i blaciki niż kaseta 8.
Nawet nie majac suwmiarki łatwo to sprawdzić.
Bierzemy kasete 7 i z drugiej 7 bierzemy dodatkowo jedną przekładke i blacik i całość zakładamy na bebenek 8 - czyli robimy z 7, 8 biegów.
Potem zakładamy na ten sam bębenek kasete 8 i widać różnice.

Jesli wg. teori że " są takie same " nie powinno być róznicy, ale jest .

Dlategop skok 7 jest minimalnie inny niż 8 .
Zazwyczaj jest tak iż przy takich róznych kombinacjach biegi zaczynają żle chodzić od ok 4-6 biegu i żadna regulacja nie pomoże.

Dla przykładu
blacik w 7 ma 3.15 mm, a blacik w 8 3.0 - pomierzona kaseta HG-50-I

Łancuch jaki stosujemy do 7 i 8 jest tej samej szerokości.

[ Dodano: 2009-12-10, 20:40 ]
To kaseta 7 zrobiona na 8
Dołączona grafika
A to oryginalna 8
Dołączona grafika

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#23 Rebe

Rebe
  • Użytkownik
  • 661 postów
  • SkądWłocławek

Napisano 11 grudzień 2009 - 18:42

Spike , sorry ,pomyliłem się . Masz prawie ze wszystkim racje . To prawie jest zresztą mało istotne - chirurg , nie hirurg. Precyzyjnie aż do bólu wygląda to tak
Sh HG 7 koronki 1,85mm. dystans 3,15mm.
Sh 8 koronki 1,8 mm. dystans 3,0mm.
Dane ze strony Marszałka - dział -Kasety
To kopalnia wiedzy
Na swoje usprawiedliwienie podam , że to jakoś działa i wielu ludzi tak jeżdzi .

#24 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 11 grudzień 2009 - 21:53

To jest tak że z punktu widzenia technicznego ja mam racje, ale z punktu widzenia uzytkownika Ty także masz racje, a ja czasem jestem omylny , ale staram sie :-> póki można zbierać wiedze a tutaj też sporo się dowiedziałem.

W latach 90-tych jak jeździliśmy na 7 i weszła 8 -ka to robiło się różne kombinacje, najciekawiej chodziły Grip Shifty, miały one sporą tolerancje skoku i wszystko pasowało, ja na swoje szczescie lub nieszczęście miałem zawsze klamkomanetki i tutaj mi skok nie pasował zbytnio.
Wiem że sporo ludzi jeździ na 7 z manetką 8 i chyba odwrotnie także się zdarza, manetki także mają lekką tolerancje skoku, a grubości blacików i przekładek są minimalne.

Kiedyś istniała teoria że Shimano do 7 skoków po prostu dodało 1 ząbek w manetce wiecej ( co mogło być prawdą w penym okresie ) , np górnociągi typowe w Mtb w latach 80-tych miały 7 skoków i także chodziły na 8 po przeciągnięciu manetki więcej ponad skok ostatni.

Ale z punktu widzenia mojego zawodowego 7 to nie 8, ale nie wykluczam że to chodzi bo przecie ludzie tak jeżdżą, nawet sam spróbuje coś takiego zamontować i z ciekawości przepatrzeć jak się układa łańcuch.

A jak ktoś ma taką kombinacje to może pochwali sie jak mu z tym idzie w praktyce jaka kaseta, jaka manetka i łańcuch.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#25 Rebe

Rebe
  • Użytkownik
  • 661 postów
  • SkądWłocławek

Napisano 12 grudzień 2009 - 15:24

Napisałem tak z praktyki , z wiedzy zaczerpniętej w niezłych serwisach , z tego w końcu co uzywali moi kumple. Pierwsze klamkomanetki jakie miałem to Sachs New Succes - ósemka .Klamy są niezniszczalne i katuję je ponad 10 lat. Nieporównywalnedo Dura z wyścigowego , ale w treningowym rowerze super.

#26 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 18 grudzień 2009 - 11:16

http://www.allegro.p...tiagra_3_9.html

co myślicie o takich manetkach na baranku? :D

w sumie 9 biegów, a koszt bardzo mały w porównaniu do klamkomanetek.

Chodzi mi raczej co sądzicie jesli porównaćby je do manetek przy ramie :>

#27 Gosc_Dominik_*

Gosc_Dominik_*
  • Gość

Napisano 18 grudzień 2009 - 11:19

W tej cenie kupiłbyś spokojnie używane 105 5500 albo ultegre 6510 za ~200. Ewentualnie wsadzić w końce baranka manetki jak do kierownic czasowych.

#28 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 18 grudzień 2009 - 11:26

Problem w tym, że nie chce używek. nigdy nie miałem styczności z klamkomanetkami i nie wiem nawet czego wymagać od ewentualnych używanych, a zatem nie wiem nawet jak sprawdzić czy są zużyte czy nie. Chodzi o luzy głownie. Śmigam rekreacyjnie, więc nie potrzeba mi znakomicie szybkiej zmiany tak jak w przypadku klamkomanetek, ale już o wiele większym ułatwieniem i o wiele bezpieczniejsze jest pstrykanie z kierownicy niż z ramy, gdyż nie musze odrywać łapy od kierownicy, a przy predkosci powyżej 40km każde oderwanie łapy od kierownicy może się źle skonczyc. Dlatego szukam i kombinuje taniego, ale równie dobrego rozwiązania co klamkomanetki. O tych czasowych juz myslałem, ale kup lemondke, manetki i wychodzi spokojnie 300zł wiec bezsens, a wsadzanie czasowych manetek na koniec baranka to jakieś abstrakcyjne rozwiązanie ;)

#29 Gosc_Dominik_*

Gosc_Dominik_*
  • Gość

Napisano 18 grudzień 2009 - 11:29

Chodziło mi o taki patent:
http://www.parktool....ndshift-648.jpg

W sumie to na początku tego sezonu miałem podobne rozterki jak Ty, kupiłem używane RSXy (2/7) i jakoś jeszcze na nich jeżdżę, nie narzekam.

#30 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 18 grudzień 2009 - 11:31

Hmmm podoba mi się :) ale jak sie bedzie zmieniać biegi pędząć jak głupi? :)

ale to chyba jest rower nieszosowy, sądząc po vbreakowych hamulcach ;>

#31 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 18 grudzień 2009 - 18:51

Deadhorse za 170zł masz komplet manetek SLX taniej idzie dostać Deore, może kup tylko prawą klamkomanetkę??
http://www.cyklotur....3010560&WSZDZ=T


#32 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 18 grudzień 2009 - 19:22

Najpierw zobacz sobie na jaką średnice kierownicy są montowane wszystkie manetki i klamkomanetki górskie, a jaką masz średnice kierownicy u siebie w szosie.

I weź nie kombinuj, kup klamkomanetki szosowe nawet Sora czy Tiagra na 8 lub 9 idzie tanio kupić do 200 zł,.
A tak to będziesz kombinował z manetkami od górala.
Szosa to szosa i tyle

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#33 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 18 grudzień 2009 - 19:25

Spike, jak znajdziesz mi Tiagre za 200 zł to biore w ciemno :D ewentuanie za 300 nową ;)

#34 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 18 grudzień 2009 - 20:45

Wrzuć pytanie na foeum - kupie
Poza tym przeglądaj Allegro codziennie lub cyklicznie często.
Nówki 4500 to ok 440 zł

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#35 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 18 grudzień 2009 - 20:56

Allegro przeglądam wzdłuż i wszerz ;)
Wydawanie kasy na Sore uważam za bezsens. Poczekam aż w końcu trafie na okazję ;) Są teraz za 550 zł Ultegry, ale kurna nie mam siana. Z resztą tej zimy miałem zmienić tylko korbe i hamulce, a okazuje sie ze wydałem juz ponad 1200 zł 8-)

#36 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 18 grudzień 2009 - 21:15

Z resztą tej zimy miałem zmienić tylko korbe i hamulce, a okazuje sie ze wydałem juz ponad 1200 zł 8-)


Cykloza rozwinięta w pełni 8-)


#37 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 postów
  • SkądRoztocze

Napisano 18 grudzień 2009 - 21:21

Cykloza to jest wtedy jak wychodzisz kupić choinkę a wracasz z nową korbą :mrgreen:
ale to już było ;-)

#38 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 18 grudzień 2009 - 23:04

Cykloza to jest wtedy jak wychodzisz kupić choinkę a wracasz z nową korbą :mrgreen:
ale to już było ;-)


albo gdy zamiast tradycyjnego łańcucha na choince wieszasz świeżo nasmarowany HG :mrgreen:

Spike, a gdzie masz 4500 po 440? bo ja tylko widze po ok. 550 zł.

#39 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 19 grudzień 2009 - 00:27

Deadhorse, tu --> http://www.synkros.p...-4500-2-9-.html
Dostawa wkrótce, więc miej to na oku.

#40 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 19 grudzień 2009 - 05:53

Znając życie, jak wskoczy towar to od razu wskoczy nowa cena ;-)

a teraz zbieram się na uczelnie myśląc jak spłacić dług i znaleźć jeszcze 440zł na manetki :mrgreen:



Dodaj odpowiedź