Jump to content


Photo

Trenażery - Ogólnie (Zwłaszcza Nieinteraktywne)


2448 replies to this topic

#241 madziar

madziar
  • Użytkownik
  • 4 posts
  • SkądBydgoszcz

Posted 06 November 2008 - 10:51

W jaki sposób regulujecie docisk rolki do koła aby zapewnić powtarzalność treningów? Jak na razie w trenażer mam wpięty rower MTB i tak reguluję ciśnienie w oponie, że po rozpędzeniu do 40 km/h na "biegu jałowym" trenażera koło same zatrzymuje się po 10 sekundach. Taką metodę znalazłem kiedyś na forum rowerowym. Czy ten sposób jest dobry?

madziar

#242 Amon

Amon
  • Użytkownik
  • 280 posts
  • SkądŚwieradów-Zdrój

Posted 06 November 2008 - 11:27

Hmm ja reguluje zwykle za pomocą śruby do tego służącej, ale ja mam Minoure Hyper Mag jak w innych to niewiem.

#243 Bury

Bury
  • Moderator
  • 799 posts
  • SkądZłocieniec

Posted 10 November 2008 - 00:31

Witam. Może ktoś zechciałby rozebrać ten magnetyczny układ oporowy narobić fotki i mi je przysłać? ;) Mam zamiar coś pokombinować z tym...

#244 Gosc_Anonymous_*

Gosc_Anonymous_*
  • Gość

Posted 10 November 2008 - 01:30

Witam. Może ktoś zechciałby rozebrać ten magnetyczny układ oporowy narobić fotki i mi je przysłać? ;) Mam zamiar coś pokombinować z tym...

A co co biega? Bowiem do tego nie trzeba rozbierać aby coś odkryć czy udoskonalić . To działa na podstawie siły pola magnetycznego tzn. czym bliżej magnes koła zamachowego tym wiekszą siłę trzeba włożyć w wprawienie w ruch tegoż koła. Chyba, że chcesz zastosować elektromagnes osiągając wówczas efekt blokady koła kiedy to na wprawienie go w ruch może nie starczyć Ci siły.

#245 Bury

Bury
  • Moderator
  • 799 posts
  • SkądZłocieniec

Posted 11 November 2008 - 00:39

Wiem, na czym to polega, ale chciałbym to samemu zrobić :D Taka przystawka do rolek... Mam pomysł jak to ma być, ale chciałbym też zobaczyć, jak to inżynieży z Tacx'a poradzili sobie z tym problemem ;)

#246 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 11 November 2008 - 01:48

Rozebrać układ oporowy i stracić gwarancję :> Sam kup rozbierz.

#247 Bury

Bury
  • Moderator
  • 799 posts
  • SkądZłocieniec

Posted 11 November 2008 - 19:44

Jakbym miał kasę to oczywiście. Zwracam się do tych, którzy nie mają już gwarancji... ;)

#248 kuba259

kuba259
  • Użytkownik
  • 495 posts
  • Skądelbląg

Posted 13 November 2008 - 16:56

Witam
Jestem zielony w tych sprawach, dlatego mam parę pytań:
1. Czy można jeździć na trenarzeże ( myślę, ze kupię rolkowy) na szytkach - czy szybciej zużywają się i jak to na nie wpływa?
2. Co polecacie:
http://allegro.pl/it...ack_okazja.html
czy
http://allegro.pl/it...ratonczyka.html

#249 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 13 November 2008 - 17:07

Produktów Gist'a unikaj. Zbierają kiepskie opinie wśród ZAAWANSOWANYCH użytkowników. Wyboru dokonaj z ofert Tacx lub Elite. Mają systemy oporowe, do których nie można mieć zastrzeżeń i są wykonane z bardzo trwałych materiałów, konstrukcje są stabilne, itd.
Jeśli chcesz rolkę to przydałby się do niej jakiś system oporowy bo kręcenie z rozpędu cały czas mija się z celem.
Jeśli masz treningowe szytki to nie zużyją się szybko. Natomiast wyścigowych, lekkich i drogich szkoda bo nie mają zbyt dużo gumy.
Trenażery wymagają odpowiedniego ciśnienia w ogumieniu. Ciśnienie nie może być zbyt wysokie bo guma będzie się ślizgała po rolce. Nacisk i tym samym zużycie rozkłada się na większą powierzchnię gumy.

#250 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1,165 posts
  • SkądWarszawa

Posted 13 November 2008 - 17:59

na moim trenażerze elite przy 8atm ślizga się opona przy starcie, dalej kręci się ok, ale spróbuję nabić 7,5-7 atm i zobaczę czy będzie lepiej :-o

#251 kuba259

kuba259
  • Użytkownik
  • 495 posts
  • Skądelbląg

Posted 13 November 2008 - 19:21

Jeśli chcesz rolkę to przydałby się do niej jakiś system oporowy bo kręcenie z rozpędu cały czas mija się z celem.


Taki system mogę sam zrobić - jak tak to w jaki sposób, czy jest w ofercie jakieś firmy do zakupu?

#252 Darek80

Darek80
  • Użytkownik
  • 339 posts
  • Skądokolice Łowicza

Posted 13 November 2008 - 20:19

Jeśli chcesz rolkę to przydałby się do niej jakiś system oporowy bo kręcenie z rozpędu cały czas mija się z celem.


Taki system mogę sam zrobić - jak tak to w jaki sposób, czy jest w ofercie jakieś firmy do zakupu?

Jakiś czas temu chciałem dokupić do rolek tacx'a opór magnetyczny ale już był nie dostepny. Nie wiem jak teraz. Gdybyś coś wiedział daj znać.

#253 kuba259

kuba259
  • Użytkownik
  • 495 posts
  • Skądelbląg

Posted 13 November 2008 - 22:57

Co według was jest lepsze?
trenażer Tacx Speedbraker - powietrzny układ oporowy,
czy
trenażer rolkowy Tacx Sporttrack bez dodatkowych układów oporowych?
Chciałbym wydać na to do 500 zl, a byłby to mój pierwszy trenażer, dlatego mam tyle pytań.

Jeśli zrobiłbym sam taki trenażer rolkowy, ale z większych wałków ( wałki od pasów transmisyjnych śr. ok. 150mm) to byłby większy opór niż w sporttrack?

#254 spros

spros
  • Użytkownik
  • 663 posts
  • Skądpolska

Posted 14 November 2008 - 08:38

Co według was jest lepsze?

odpowiem alegorycznie: mysle ze sposrod olowkow zoltych i zielonych najlepsze beda czerwone. natomiast jak chcesz cos porzadnie nimi napisac to lepiej kup pioro albo maszyne do pisania.

#255 Krzysio

Krzysio
  • Użytkownik
  • 17 posts
  • Skądokol. Wodzisławia Śl

Posted 14 November 2008 - 14:42

powietrzny układ oporowy przy większych prędkosciach może po prostu gwizdać/świszczeć ... co może odbierać całą przyjemność z treningu ;p

#256 Darek80

Darek80
  • Użytkownik
  • 339 posts
  • Skądokolice Łowicza

Posted 14 November 2008 - 16:12

Co według was jest lepsze?
trenażer Tacx Speedbraker - powietrzny układ oporowy,
czy
trenażer rolkowy Tacx Sporttrack bez dodatkowych układów oporowych?
Chciałbym wydać na to do 500 zl, a byłby to mój pierwszy trenażer, dlatego mam tyle pytań.

Jeśli zrobiłbym sam taki trenażer rolkowy, ale z większych wałków ( wałki od pasów transmisyjnych śr. ok. 150mm) to byłby większy opór niż w sporttrack?


Moim zdaniem lepsze rolki. Układ oporowy można dorobić. Pomyśl o jakimś alternatorze tylko trzeba koło pasowe dotoczyć z PE. Okrągły pasek można kupić w sklepie z częściami do maszyn szlawniczych, Łączy się go na ciepło (palnik na propan-butan).
Schemat elektryczny połączenia alternatora jest tu w linku na forum - banał. Dzięki temu będziesz miał płynną regulacje obicążenia.
Zrobiłem rolki z rur aluminiowych o średnicy 800 mm. Opór jaki stawiają te rolki jest większy niż Sporttrack'a (tego używam chętniej bo jest ciszej ale o tym dalej).
Rolki oczywiście na łożyskach - konstrukcja sciągnięta z tacxa ecotrack. Opór jaki dają rolki jest odwrotnie proporcjonalnie do ich średnicy ale... rośne za to hałas. Dodatkowo poziom hałasu jest mniejszy jeżeli rolki wykonane są z tworzywa. W tym wypadku rolki mogą być stożkowe co utrudnia wypadnięcie na boki.

[ Dodano: 2008-11-14, 16:53 ]
W podanej przez Ciebie kwocie zmieścisz się kupując nowe rolki tacx'a
http://www.chainreac...x?ModelID=31106

#257 bikerka19

bikerka19
  • Użytkownik
  • 1 posts
  • SkądWrocław

Posted 15 November 2008 - 21:13

Witam wszystkich:)
Zastanawiam się właśnie nad zakupem trenażera za zimę, a ponieważ zwykłe trenażery są strasznie drogie pomyślałam o rolkach. Poprzednią zimę przejeździłam na pożyczonym Taxie i wiem, że podczas treningów na nim nigdy obciążenia mi nie brakowało. Jak jest na rolkach? Wiem, że obciążenie można regulować tylko poprzez zmianę przerzutek ale jak to jest z tymi rolkami? Czy one dają po prostu taki opór jak by się jechało po płaskim asfalcie?
Czy rolki są używane przez kolarzy w trakcie przygotowania do sezonu czy tylko przed wyścigiem w formie rozgrzewki? I w końcu ostatnie pytanie: co sądzicie o takim trenażerze:

http://www.allegro.p...ywo_stojak.html

Czy będzie się nadawał do treningów czy rozsypie się pod kołami?

Będę wdzięczna jeśli mi coś poradzicie:)

#258 Darek80

Darek80
  • Użytkownik
  • 339 posts
  • Skądokolice Łowicza

Posted 15 November 2008 - 23:21

Witam wszystkich:)
Zastanawiam się właśnie nad zakupem trenażera za zimę, a ponieważ zwykłe trenażery są strasznie drogie pomyślałam o rolkach. Poprzednią zimę przejeździłam na pożyczonym Taxie i wiem, że podczas treningów na nim nigdy obciążenia mi nie brakowało. Jak jest na rolkach? Wiem, że obciążenie można regulować tylko poprzez zmianę przerzutek ale jak to jest z tymi rolkami? Czy one dają po prostu taki opór jak by się jechało po płaskim asfalcie?
Czy rolki są używane przez kolarzy w trakcie przygotowania do sezonu czy tylko przed wyścigiem w formie rozgrzewki? I w końcu ostatnie pytanie: co sądzicie o takim trenażerze:

http://www.allegro.p...ywo_stojak.html

Czy będzie się nadawał do treningów czy rozsypie się pod kołami?

Będę wdzięczna jeśli mi coś poradzicie:)


Rolki dają mały opór i jeżeli planujesz robić podjazdy w domu to nic z tego.
Można to porównać po jazdy na płaskim :-) , opór można regulować przełożeniem i w ograniczonym stopniu ciśnieniem w oponach.
Te rolki Roto to jakieś nieporozumienie cytuje "i nie trzeba aż tak walczyć z równowagą"
:shock:
Albo rolki albo trenażer.
Sporttrack'a można kupić nowego za 450 zł. Czasami ludzie chcą sprzedać używkę za przyzwoite pieniądze.
Co do przydatności rolek w "pełnym cyklu treningowym" jak zwykle zdania są podzielone.

[ Dodano: 2008-11-15, 23:46 ]
Miałem na myśli rollertracka a nie sporttracka.

#259 decybel

decybel
  • Użytkownik
  • 17 posts
  • Skądworldwide

Posted 16 November 2008 - 00:27

Ja prawdopodobnie zaopatrze sie w Tacx T1850 Satori.

Moze ktos z Was ma opinie na temat tego modelu?
Jesli tak, podzielcie sie :-D

#260 kuba259

kuba259
  • Użytkownik
  • 495 posts
  • Skądelbląg

Posted 16 November 2008 - 15:43

[ Dodano: 2008-11-14, 16:53 ]

W podanej przez Ciebie kwocie zmieścisz się kupując nowe rolki tacx'a
http://www.chainreac...x?ModelID=31106


Czym różni się on od tacx sporttrack i jaka jest różnica pomiedzy trenażerami tacx sportrack i rollertrack?



Reply to this topic