Jump to content


Photo

Trenażery - Ogólnie (Zwłaszcza Nieinteraktywne)


2448 replies to this topic

#481 pawelkepien

pawelkepien
  • Użytkownik
  • 719 posts
  • SkądWarszawa

Posted 20 January 2010 - 10:32

Ja mam z kolei pytanie do użytkowników lub osób coś wiedzących na temat rolek firmy ROTO. Chodzi mi o ich jakość?

Widzę, że gregor1 już się zdecydował na inny model, ale może komuś się to przyda. Otóż jestem posiadaczem rolek (rolek, nie trenażera magnetycznego; chodzi o ten model > link; kupowałem za 310 zł) mniej więcej od początku stycznia. Co do jakości - mam zdecydowanie mieszane uczucia. Może po prostu trafiłem na jakiś wadliwy egzemplarz, ale po ok. 4 krótkich "treningach" (czyli niecałych 4 godzinach) zaczęło się coś dziać z tylną rolką. A mianowicie z czerwonym (na zdjęciu z linka są czarne) dekielkiem, w którym jest osadzone łożysko. Jak się po moich wnikliwych analizach okazało - dekielek przestał ładnie i stabilnie siedzieć w rolce i można nim sobie było swobodnie kręcić. W środku znalazłem takie oto wiórki tworzywa > foto (sorry za słabą jakość, ale zdjęcie robione telefonem, ogólnie chyba jednak widać, o co chodzi). Wytarta w środku rolka (tzn. miejsce, w którym osadza się dekielek z łożyskiem) powodowała, że w czasie jazdy łożysko, a właściwie jego obudowa, miało bicie osiowe, które było źródłem pięknego dźwięku wiercenia dziury w ścianie. Dosłownie - może nie na tyle głośno, ale właśnie z tym mi się owo terkotanie/chrobotanie/trzeszczenie/stukanie kojarzyło. No, może jeszcze z jazdą na skuterze, chociaż mi zależało na tym, żeby jeździć na rowerze... Normalnie (tzn. przed pojawieniem się tego problemu) rolki pracowały raczej cicho i myślę, że sąsiedzi (mieszkam w bloku) nie mogliby mieć nic do zarzucenia. Po tym jak rolkom odechciało się cicho pracować, miałem wrażenie, że od wibracji trzęsie się cała podłoga i zaraz zleci się pół bloku żeby mnie zlinczować - ogólnie mówiąc - przyjemność z jazdy niewielka. Miałem dzwonić do sprzedawcy, ale ze względu na lekkie komplikacje z inżynierką, którą chcę oddać do końca stycznia na razie odpuściłem. Okleiłem za to dekielek taśmą izolacyjną ("po inżyniersku"... ;-)) żeby nie używać kleju (który może i tak pod wpływem wibracji by puścił; wolałem zresztą nie ingerować zbyt trwale w rolkę, jeśli miałbym potem coś wymieniać) i wsadziłem dekielek na wcisk żeby zlikwidować luz. No i jak na razie to się sprawdza... Hałas jest chyba bardzo zbliżony do tego, jaki był przed "awarią", więc okej. Ciekaw jestem tylko, ile ta taśma wytrzyma i czy szybko się przetrze. A nie o to chyba chodzi. Kolega Hombre pisał mi wcześniej, że porównując jakość wykonania ROTO i TACXa, ROTO wychodzi na minus, ale nie spodziewałem się, że w takim wymiarze ;-) Z drugiej strony jednak nie słyszałem żeby ktoś wcześniej miał podobny problem, więc może po prostu mój egzemplarz był jakiś pechowy, źle się dekielek wtrysnął czy co tam... Ja akurat jakoś wyjątkowo ambitnie i sportowo nie podchodzę do jazdy, ale jeśli komuś zależy na kupieniu czegoś solidnego, to chyba jednak polecałbym TACXa, a raczej nie polecał ROTO... I jeszcze co do wrażeń z jazdy, oporu, równowagi - u mnie właściwie było tak jak było to często opisywane m. in. na forum, więc rozpisywał się za bardzo nie będę. Chyba, że ktoś ma jakieś konkretne pytanie - postaram się w miarę możliwości odpowiedzieć ;-)

daki, obstawiam ten -> link ;-)

fs-userbar-blog-white.png


#482 karol

karol
  • Użytkownik
  • 24 posts
  • SkądJawor

Posted 01 February 2010 - 11:10

Zainspirowany projektem użytkownika pepe postanowiłem zbudować własny trenażer. Cała konstrukcja jest niemal identyczna oprócz umiejscowienia alternatora, układ został też trochę przerobiony. Przy wyłączonym oporze jedzie się swobodnie, na I stopniu czuć ( wg. mnie) opór imitujący podjazd 2-3 % a na II stopniu czuć tylko minimalna różnice względem I stopnia. Na robienie bazy wystarcza mi on w 100%, choć na lato planuje wstawić coś co będzie robiło większy opór :) pod spodem daje kilka linków do zdjęć trenażera oraz krótka prezentacje filmową.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika




#483 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Posted 01 February 2010 - 11:38

Super tylko mało stabilny jak patrzę na kierownicę...

Życzymy przyjemnej jazdy, ja możliwe, że niedługo zacznę pracować nad połączeniem tradycyjnego trenażera z komputerem i komputerowym planowaniem treningów.

#484 tomiek

tomiek
  • Użytkownik
  • 270 posts
  • SkądMałopolska ok.Gorlic

Posted 01 February 2010 - 12:07

Chyba to silnik od pralki, ale mam pytanie w jaki sposób uzyskałeś opór w nim?

#485 karol

karol
  • Użytkownik
  • 24 posts
  • SkądJawor

Posted 01 February 2010 - 12:44

kobrys

Dzięki :) stabilność nie jest jego mocna stroną. Cała "rama" jest dość miętka, może dorobię jakieś wsporniki. Jedną z przyczyn jest też prowizoryczny chwytacz lewej strony tylnego zacisku ( na razie jest trzymany na ścisk) ale jak nazbiera się trochę grosza to wprowadzi się modyfikacje :) życzę powodzenia w majstrowaniu!

tomiek

To jest alternator :) opór jest dzięki prądzie który wytwarza i dostarcza do żarówek. Jak się rozgrzewam to nie działa ale potem robię mocny zryw i już prąd jest.

#486 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3,267 posts
  • SkądPoznań

Posted 01 February 2010 - 17:17

Słuchaj na takim sprzęcie idzie zrobić pomiar mocy:) Amperomierz, woltomierz i jazda, do tego możesz sąsiadom akumulatory ładować :mrgreen: :mrgreen:


#487 pawelkepien

pawelkepien
  • Użytkownik
  • 719 posts
  • SkądWarszawa

Posted 01 February 2010 - 17:32

do tego możesz sąsiadom akumulatory ładować

A biorąc pod uwagę panującą od pewnego czasu aurę jeszcze nieźle na tym zarobisz i będzie połączenie przyjemnego z pożytecznym ;-)

Gratuluję konstrukcji, niech Ci się miło trenuje!

fs-userbar-blog-white.png


#488 imp

imp
  • Użytkownik
  • 178 posts
  • SkądRuda Śląska

Posted 14 February 2010 - 22:57



ktos wie po co koles zapycha mechanizm recznikami ? ;)
mam ten sam trenazer i jedynie gdy go nie używam zakładam jakis recznik zeby kurz sie nie dostawał do srodka, ale podczas jazdy ?

#489 pawelkepien

pawelkepien
  • Użytkownik
  • 719 posts
  • SkądWarszawa

Posted 14 February 2010 - 23:18

Po wrzuceniu większości tekstów do Google Tłumacza :-> wyskakiwał niewiele mówiący bełkot, ale często pojawiały się słowa "ogrzewanie" i "hamowanie" - może chodzi o jakieś zwiększenie oporu wskutek utrudnienia odprowadzania ciepła? ;-) Później "gotowych szmaty ocieplenia są usuwane i skalibrowane" - może koleś tak po prostu suszy ręczniki? :-)

fs-userbar-blog-white.png


#490 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1,010 posts
  • SkądLublin

Posted 14 February 2010 - 23:59

Wyciszenie jakie czy coś?

#491 Fifi

Fifi
  • Użytkownik
  • 174 posts
  • Skądtj�na pengar

Posted 15 February 2010 - 00:19

Jutro będę miał czas, to przetłumaczę całość.

#492 imp

imp
  • Użytkownik
  • 178 posts
  • SkądRuda Śląska

Posted 15 February 2010 - 07:55

Po wrzuceniu większości tekstów do Google Tłumacza :-> wyskakiwał niewiele mówiący bełkot, ale często pojawiały się słowa "ogrzewanie" i "hamowanie" - może chodzi o jakieś zwiększenie oporu wskutek utrudnienia odprowadzania ciepła? ;-) Później "gotowych szmaty ocieplenia są usuwane i skalibrowane" - może koleś tak po prostu suszy ręczniki? :-)


hehe, flow ma kilka stopni oporu, nie wydaje mi sie ze trzebaby zwiekszac jeszcze opór jakimis dziwnymi sposobami hehe

dzieki Fifi

#493 tomiek

tomiek
  • Użytkownik
  • 270 posts
  • SkądMałopolska ok.Gorlic

Posted 20 February 2010 - 15:34

Siemano.
Jak sobie radzicie z trenażerem a konkretnie pyłek który jest wyrzucany gdzie popadnie, opone mam oczywiście specjalną do tego a mimo to drobinki opony po 2 godzinach krecenia jest ich mnóstwo, wiem wiem sa maty itp ale nie bede wydawał na cos takiego tyle kasy, proporcjonalnie to jest takie drogie jak podkładka pod przednie koło dasz książke i też bedzie, narazie podkładam jakis ręcznik, ale żeby to cos dało musiał by byc w tyle z 1,5 m, na boki też go troche i przynajmniej do połowy rowerku w przód, może macie na to jakieś patenty własne? albo mam opone kijową :-/ ale dałem za nią cos 80pln.

#494 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Posted 20 February 2010 - 15:56

Ja stosuje jakąś starą bardzo miękką oponę. Reakcje terminczne podczas jazdy na trenażerze spowodowały, że jest tak gładka jak szyba. Nagrzewa się, ale nigdy żadnego elementu z siebie nie wydzieliła włączając w to jakieś okruszki gumy.
U mnie idealnie choć rozglądam się za jakąś karimatą którą mógłbym podłożyć pod żeby podłoże nie przejmowało drgań i nie przenosiło na elementy budynku.

#495 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1,761 posts
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Posted 20 February 2010 - 17:22

Ciekawe z tym 'pyłkiem'. Śmigam na starej oponce nie dedykowanej pod trenażer i niczego takiego nie zauważyłem. Może załóż błotnik ;-) Albo ustaw tuż za kołem krzesło z oparciem, na którym zawieś ręcznik/szmatę, zeby ograniczyć 'rozrzut' tego pyłku ...

rozglądam się za jakąś karimatą którą mógłbym podłożyć pod żeby podłoże nie przejmowało drgań i nie przenosiło na elementy budynku.

Ja mam gruby koc pod trenażerem i ksiażkę telefoniczną pod przednik kołem - polecam :D

#496 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Posted 20 February 2010 - 17:30

Ja mam gruby koc pod trenażerem i ksiażkę telefoniczną pod przednik kołem - polecam :D


Ze względu, że będę trenował na balkonie szkoda mi jakiegokolwiek koca - karimatę można dostać już za 5zł...

#497 Rebe

Rebe
  • Użytkownik
  • 661 posts
  • SkądWłocławek

Posted 20 February 2010 - 18:06

Balkonu to bym nie ryzykował. Nie ma przepływu powietrza wokół ciała , więc mimo niskiej temperatury będziesz się pocił . Mokre ciuchy i zimno raczej zniechęcają.

#498 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Posted 20 February 2010 - 18:22

Nie no Rebe nawet na najprostszy i najkrótszy trening ubieram ciuchy, które zapewniają odpowiednią ochronę termiczną ciała, a zarazem odprowadzają pot.
Niestety nie mogę nigdzie indziej trenować toteż wypatruję warunków drogowych by móc wyjść i pojeździć po szosie. Póki co jednak będzie to balkon - niestety.

#499 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1,761 posts
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Posted 20 February 2010 - 20:06

Ze względu, że będę trenował na balkonie szkoda mi jakiegokolwiek koca

Bez przesadyzmu - jakiś stary, wyświechtany kocyk chyba znajdziesz. Od biedy może być jakaś szmata do podłogi albo wycieraczka za pare złociszy z Castoramy, tudzież innego Praktikera.

EDIT:
A ja jeszcze w tematyce trenażera ale z lekka z innej beczki. Mianowicie, czy jest ktoś zorientowany w temacie hm... jakby to okreslić ... powracania od pulsu maksymalnego w danym momencie (niekoniecznie HRmax, ale w granicach maxa) do pulsu, określę to mianem 'normalnego'? Dzisiaj zrobiłem taki teścik - rozkręcałem się na trenażerze przez minutę z narastajacym tempem kadencji i zwiększajac stopniowo obciążenie, aby dojść do jak najwyższego HR i po minucie, zszedłem (spadłem) z roweru na dywan, gdzie leżąc przez minutę starałem się uspokoić organizm i sprawdzić do jakiego pulsu uda mi się dojść. I teraz - nie wiem czy jest jakiś test (a jeśli tak to na co), który polega na takim 'powrocie do niskiego tętna'. A jeśli jest i ktoś wie coś więcej na jego temat (jakaś analiza wyników itd.) i zna źródło, mógłby coś więcej napisać. Będę wdzięczny. (i pewnie nie tylko ja - pożytecznej wiedzy nigdy za wiele ;-) )

#500 imp

imp
  • Użytkownik
  • 178 posts
  • SkądRuda Śląska

Posted 20 February 2010 - 20:57

Ja stosuje jakąś starą bardzo miękką oponę. Reakcje terminczne podczas jazdy na trenażerze spowodowały, że jest tak gładka jak szyba. Nagrzewa się, ale nigdy żadnego elementu z siebie nie wydzieliła włączając w to jakieś okruszki gumy.
U mnie idealnie choć rozglądam się za jakąś karimatą którą mógłbym podłożyć pod żeby podłoże nie przejmowało drgań i nie przenosiło na elementy budynku.


chyba wina strasznie słabej opony, jezdze na trenazerze na normalnej oponie bontragera, nie kupowalem specjalnie dedykowanej opony pod trenazer bo uznalem ze zobacze co sie stanie z ta ktora posiadam, i nie widac zeby sie zuzywala, jesli masz mozliwosc zmien opone na inna, mysle ze to rozwiaze problem



Reply to this topic