Skocz do zawartości


Zdjęcie

Widelec Do Ramy Cr-Mo


22 odpowiedzi w tym temacie

#1 Metal

Metal
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 04 sierpień 2014 - 10:18

Witam brać szosową!

 

Potrzebuję rady.

 

Na skutek niezidentyfikowanego splotu nieszczęśliwych wydarzeń ze zgrozą i czaszkami w oczach w porę odkryłem iż mój widelec cr-mo pękł...( nowy...) Zapewne ze względów bezpieczeństwa nie do naprawy...

 

Wagowo przypominam kolarza torowego  :roll: 100 kg więc momentalne ukazała mi się wizualizacja grim ripera :shock: ...

 

Tym samym po przejechaniu w tym roku około 600/700km zostałem bez rumaka...

To moja druga szosówka, praktycznie jak nowa i zostałem uziemiony.

 

Rama cr mo - stery bbb bhp15 - widelec 1'' długość sterówki przynajmniej 185mm - jeździec 100 kg  = taka konfiguracja...

 

Pomóżcie, sporo osób zapewne ma kontakty, znajomości, wiedzę oraz "zapasy/kolekcje" w domach....

 

Wiem tylko o accencie 1'' hi-ten ale to nie szczyt marzeń, nawet nie jest wyprofilowany....

 

A może czas zmienić na jakiś widelec bardzo wytrzymały i dobrze tłumiący alu/alucarbon/carbon...tyle że naprawdę nic nie mogę znaleźć. :-/ 

 

 

Metal



#2 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1699 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 04 sierpień 2014 - 10:27

pytanie nr. 1 : stery są nakręcane? czy ahead?

accent nie jest zły...



#3 Metal

Metal
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 04 sierpień 2014 - 10:39

Stery nakręcane BBB bhp -15, 1''

 

Wiem wiem...Na bezrybiu i rak ryba ale chciałbym coś lepszego ( accent w ostatecznej ostateczności)...

 

I czy zainstalowanie prostego widlaka nie zaburzy geometrii ramy?

 

Może to być negatywnie odczuwalne podczas jazdy a nie tylko mentalnie?

 

Metal



#4 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1699 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 04 sierpień 2014 - 10:40

nie, prosty widelec jest ok :) rower będzie zwrotniejszy

pokaż rower i jak Twój pękł... dobrze że zauważyłeś wcześniej :o

 



#5 Metal

Metal
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 04 sierpień 2014 - 11:28

Lina do zdjęć tego nieszczęścia....

 

http://www.fotosik.p...964716a32c.html

 

Umieściłem 6 zdjęć. <poprzednie następne>

Nie patrzeć na datę wykonania fotek - są niestety jak najbardziej aktualne....

 

Metal



#6 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1699 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 04 sierpień 2014 - 11:55

ładny rowerek, to gios?

jak chcesz jeździć to kupuj accenta, rozejszysz się na spokojnie za lepszym :)



#7 Metal

Metal
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 04 sierpień 2014 - 12:18

Dzięki wiktor24. :-) 

 

To Gios Torino/Mutant składany przeze mnie -------> fuzja retro/vintage z tchnieniem nowoczesności  :roll: 

 

Jak się oswoję z forum  :oops: to dodam foty bo zapewne mamy tu gdzieś dział  <wasze szosówki>

 

Póki co..totalna załamka...bez widelca...

 

Nadal czekam na jakieś rady nieocenionych forowiczów, najlepiej okraszone przykładami co, gdzie itd...

 

Ach ten accent....może faktycznie tymczasowo go zakupić..

Piszcie śmiało  ;-) 

 

Metal



#8 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1699 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 04 sierpień 2014 - 12:34

Ja bym na razie tak zrobił... widelce naprawia Gromada/Orłowski/Rychrarski ale nie wiem czy bym się odważył...



#9 Metal

Metal
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 04 sierpień 2014 - 12:53

Nieeeeeeee...  :o Nie chciałbym zamienić się w warzywo...

Widelec troszkę kosztował ale rekonstrukcja twarzoczaszki + implanty tudzież cała nowa szuflada (w najlepszym szczęściu w nieszczęściu..) zapewne wieeele więcej... :ph34r: BRRRRR...

 

 

Metal



#10 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1699 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 04 sierpień 2014 - 13:04

Miałem kiedyś piękny Colnago Precisa ale on kosztował tyle ile ładna klasyczna szosówka :)



#11 Gosc_pdf2014_*

Gosc_pdf2014_*
  • Gość

Napisano 04 sierpień 2014 - 14:31

Czy widelec był poddawany jakimś ekstremalnym obciążeniom typu dziury, krawężniki itp? No bo sama masa 100 kg to jeszcze nie jest tak dużo jak na widelec cromo. Mam w makrokeszu widelec alu i zaczynam się niepokoić, bo przecież wiadomo,że alu jest bardziej kruche...



#12 marvelo

marvelo
  • Użytkownik
  • 3461 postów
  • SkądKrasnystaw

Napisano 04 sierpień 2014 - 14:48

Stery nakręcane BBB bhp -15, 1''

 

Wiem wiem...Na bezrybiu i rak ryba ale chciałbym coś lepszego ( accent w ostatecznej ostateczności)...

 

I czy zainstalowanie prostego widlaka nie zaburzy geometrii ramy?

 

Może to być negatywnie odczuwalne podczas jazdy a nie tylko mentalnie?

 

Metal

To, czy golenie widelca są proste czy podgięte, nie ma wiele wspólnego z geometrią widelca, czyli z parametrem zwanym offsetem (spotkałem się też z określeniem "rake"). Praktycznie wszystkie widelce mają jakiś offset, w szosówkach zwykle 40-45 mm. Jest z tym trochę zamieszania, bo po polsku nie ma dobrego odpowiednika. Czasem używane określenie "wyprzedzenie" jest niejednoznaczne, bo niektórzy mają na myśli kąt główki ramy, a inni offset.

Prawdziwy wpływ na prowadzenie roweru ma dopiero kombinacja kąta główki ramy, długości goleni widelca (wysokości) i jego offsetu, a nawet profilu opony. Ostatecznie otrzymujemy jakiś "trail" lub po polsku ciąg. Im większy offset widelca (odległość osi koła od osi rury sterowej widelca) przy tym samym kącie główki ramy, tym mniejszy ciąg.

Generalnie ramy o łagodnym (małym) kącie główki ramy wymagają widelców o dużym offsecie, by były sterowne (np. stare rowery użytkowe, miały bardo duży offset widelca i łagodne kąty główki). Ramy wyścigowe mają zwykle widelce o mniejszym offsecie.

Duży offset widelca zwiększa jednak nieco bazę (rozstaw osi) kół, co działa nieco w drugą stronę.

Zatem trochę skomplikowana ta rowerowa geometria i każda zmiana widelca na taki o innych parametrach powoduje jakąś zmianę w prowadzeniu, o właściwościach samego materiału i konstrukcji już nie wspominając.  



#13 Metal

Metal
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 04 sierpień 2014 - 16:08

Czy widelec był poddawany jakimś ekstremalnym obciążeniom typu dziury, krawężniki itp? No bo sama masa 100 kg to jeszcze nie jest tak dużo jak na widelec cromo. Mam w makrokeszu widelec alu i zaczynam się niepokoić, bo przecież wiadomo,że alu jest bardziej kruche...

pdf2014

 

No właśnie nie był katowany....Dziury omijam, na ewentualnym krawężniku  :oops:upę podrywam :roll:

Chociaż wiadomo, nie są to drogi jak np. pokazany dzisiejszy etap TdP  :-P 

Widelec który kupiłem ( nie wiem czy można tu pisać o żródłach, to był polski sklep internetowy...) sprzedano mi jako cr-mo. ( magnes łapie golenie....)  Niestety był no name, sklep który mi go sprzedał napisał że nie ma nazwy w swoim systemie... Drugi aspekt to to że paczka była praktycznie nie przepakowana jeszcze z innego, bardzooo znanego tutaj sklepu ( była naklejka na paczce albo napis, nie pamiętam)....

 

Zapłaciłem za ten widelec wraz z kosztami wysyłki 234 zł....

 

Typ aero cr mo, chromowany bla bla bla..

700 km przebiegu i taki zonk...

 

Najgorsze jest to że widelec zakupiony w czerwcu 2012....przeleżał do 2014 bo składałem szosę i trachnął w lipcu 2014...Gwarancja udzielana była na dwa lata... A TO PESZEK... :evil:

 

Metal



#14 Metal

Metal
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 04 sierpień 2014 - 16:25

To, czy golenie widelca są proste czy podgięte, nie ma wiele wspólnego z geometrią widelca, czyli z parametrem zwanym offsetem (spotkałem się też z określeniem "rake"). Praktycznie wszystkie widelce mają jakiś offset, w szosówkach zwykle 40-45 mm. Jest z tym trochę zamieszania, bo po polsku nie ma dobrego odpowiednika. Czasem używane określenie "wyprzedzenie" jest niejednoznaczne, bo niektórzy mają na myśli kąt główki ramy, a inni offset.

Prawdziwy wpływ na prowadzenie roweru ma dopiero kombinacja kąta główki ramy, długości goleni widelca (wysokości) i jego offsetu, a nawet profilu opony. Ostatecznie otrzymujemy jakiś "trail" lub po polsku ciąg. Im większy offset widelca (odległość osi koła od osi rury sterowej widelca) przy tym samym kącie główki ramy, tym mniejszy ciąg.

Generalnie ramy o łagodnym (małym) kącie główki ramy wymagają widelców o dużym offsecie, by były sterowne (np. stare rowery użytkowe, miały bardo duży offset widelca i łagodne kąty główki). Ramy wyścigowe mają zwykle widelce o mniejszym offsecie.

Duży offset widelca zwiększa jednak nieco bazę (rozstaw osi) kół, co działa nieco w drugą stronę.

Zatem trochę skomplikowana ta rowerowa geometria i każda zmiana widelca na taki o innych parametrach powoduje jakąś zmianę w prowadzeniu, o właściwościach samego materiału i konstrukcji już nie wspominając.  

 

marvelo, Ty to widzę potrafisz zasiać ziarno niepewności... :blink: 

Dzięki za te niuanse, wiedza techniczna zawsze jest mile widziana ! :) 

Tylko tak myślę czy to nie będzie efekt placebo, tylko w mojej łepetynie i czy warto teraz "na przyrządach" mierzyć i wydziwiać i sprawdzać sinusoidy....

Bo zawodnikiem pro tour to ja już nie będę, nie mam sprzętu za 20000 złociszy a i jak dobrze wiesz nasze drogi nie są jak stolnica...

Oczywiście chcę jeździć jak najbardziej komfortowo...

 

Podsumowując -- wystraszyłeś mnie... :unsure:  :lol: 

 

Metal



#15 marvelo

marvelo
  • Użytkownik
  • 3461 postów
  • SkądKrasnystaw

Napisano 04 sierpień 2014 - 16:54

Metal, bez obaw, do niewielkich różnic człowiek szybko się przyzwyczaja. Ja tylko teoretyzuję, ale dobrze jest, gdy człowiek ma świadomość, czego ewentualnie się spodziewać.



#16 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1699 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 04 sierpień 2014 - 16:59

czyli reasumując ja bym brał accenta i polował na coś zacniejszego :)



#17 Metal

Metal
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 04 sierpień 2014 - 17:29

Panowie, znalazłem coś takiego... :idea: 

 

Obsługa odpisała ( z innego, niemieckiego sklepu) że to wideł pod stery 26.4 mm czyli moje...

 

http://www.bricklane...sic-chrome-fork

 

Chyba zacny...Wartość około 4 accentów...Co myślicie ?

 

Metal



#18 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 04 sierpień 2014 - 17:50

Mam od nich ramę, jest sztywna. Widelec powinien być ok, ale za tą kasę to napisz do Rychtarskiego, będziesz miał gwarancję w PL.



#19 Metal

Metal
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 04 sierpień 2014 - 20:47

I tak najpierw zrobię, dryndnę do Rychtarskiego. Może coś na zamówienie...

Dzięki gibber.

 

Dzięki wszystkim którzy ze mną podyskutowali!  :) 

Dam znać jak sytuacja się wyklaruje.

 

 

Metal



#20 Metal

Metal
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 08 sierpień 2014 - 16:55

Daję znać  :ph34r: 

 

Podpowiedź od gibbera co do widelca cr-mo, chrom 1''.....Na obecną chwilę ......eeeee......750 zł............... :lol:  

 

Jeśli chodzi o accent, ten dostępny np. alle, nie nadaje się pod stery które posiadam...Sprzedawca poradził że to przecież nie problem bo praktycznie każdy serwis rowerowy "zbierze" naddatek z 27 mm na 26.4 .....No nie wiem , nie wiem... :-? 

 

Kończyny górne opadają i to nie tylko przez grawitację ... :-| 

 

Metal





Dodaj odpowiedź