Skocz do zawartości


Zdjęcie

Opony Na Jesień (I Zimę).


28 odpowiedzi w tym temacie

#21 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 18 kwiecień 2015 - 17:44

rubena troche ciezka ale mocna gruba trwala guma

rubino tez polecam

 



#22 gp1885

gp1885
  • Użytkownik
  • 31 postów
  • SkądKraków

Napisano 18 kwiecień 2015 - 18:34

Chociaż odnośnie Ultrasportów z tego co gadałem jeszcze z kumple, który na nich jeździł to średnio polecał na mokre warunki.



#23 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 837 postów

Napisano 20 kwiecień 2015 - 08:36

Z tanich:

 

Michelin Dynamic Sport - Za komplet wychodzi jakieś 110 pln, łądnie się trzyma na mokrym, wytrzymują: przód ok 8kkm, tył ok 4.

Schwalbe Lugano - ceny podobne, całkiem przyjemna , ładnie się trzyma na mokrym. Na razie zrobiłem na nich mało, a więc cieżko napisać jaki przebieg wytrzymują.


CykloOpole !!! :)


#24 Ultek

Ultek
  • Użytkownik
  • 1695 postów

Napisano 20 kwiecień 2015 - 13:39

Lugano to slicki, więc nie na mokrą szosę. Miałem je i więcej nie kupię. Moim zdaniem, nawet na suchy asfalt się nie nadają. Wytrzymały ok. 7 tys. km. Zaliczyłem na nich kilka spektakularnych i niespodziewanych uślizgów, dlatego nie mam o nich dobrego zdania.

Na mokro, przyda się bieżnik na oponie.


  • rock lubi to

#25 gp1885

gp1885
  • Użytkownik
  • 31 postów
  • SkądKraków

Napisano 21 kwiecień 2015 - 09:44

Ok, więc wybór padnie chyba na Vittorie Rubino, patrząc na jej bieżnik wydaje się najbardziej odpowiedni na mokre szosy.

 

A ktoś jeździ na Duro Hypersonicach? Jak trzymają? Mam opcje kupić je w miarę tanio, zwijane.



#26 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 837 postów

Napisano 21 kwiecień 2015 - 13:08

Ale to nie bieżnik robi robote, a mieszanka z jakiej wykonana jest opona. Jak dotąd z propozycjami które podałem nie miałem jakiś niespodziewanek.


CykloOpole !!! :)


#27 Ultek

Ultek
  • Użytkownik
  • 1695 postów

Napisano 21 kwiecień 2015 - 15:34

Kaido, mieszanka swoją drogą, ale to dotyczy raczej wyścigowych gum. Nacięcia na oponie zapobiegają akwaplaningowi. Woda z asfaltu wciskana jest w kanaliki bieżnika i kierowana na zewnątrz. Gładka powierzchnia slicka, ślizga się na warstwie wody i traci przyczepność.

A gdyby bardziej zagłębić się w fizykę cieczy, to być może okazałoby się, że woda wyrzucana w górę przez oponę, tworzy podciśnienie na styku z asfaltem, co zwiększa jej przyczepność. Ale, jeśli to nawet prawda, to raczej dotyczy dużych prędkości obrotowych kół w samochodach. Na rowerze, lepiej tego nie próbować, gdy leje. :D



#28 gp1885

gp1885
  • Użytkownik
  • 31 postów
  • SkądKraków

Napisano 21 kwiecień 2015 - 22:36

Wiem,, Kaido, ale to raczej dobre drogie gumy, sam mam wspomnianego Michileina, i trzyma się dobrze, tylko, że ta opona to koszt 150zł lub w tych okolicach. Tańsze gumy muszą nadrabiać bieżnikiem.



#29 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 837 postów

Napisano 22 kwiecień 2015 - 12:42

Ultek, wspomniane Micheliny na których śmigam to dość miękka mieszanka i ładnie trzyma, nie miałem nigdy akcji na tych oponach, natomiast na troszkę twardszych Maxissach z bierznikiem "pływałem" przy lekkim mokrym.

 

Wiem,, Kaido, ale to raczej dobre drogie gumy, sam mam wspomnianego Michileina, i trzyma się dobrze, tylko, że ta opona to koszt 150zł lub w tych okolicach. Tańsze gumy muszą nadrabiać bieżnikiem.

Komplet bo tylko  w takim zestawieniu je kupuję:

http://www.decathlon...id_8176381.html


CykloOpole !!! :)




Dodaj odpowiedź