Jaki mostek wybrać?
#402
Posted 06 September 2014 - 08:20
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#403
Posted 06 September 2014 - 08:43
Jak nie będziesz zaopatrywał się u dalekowschodnich złodziei, to spokojnie możesz taki zestaw eksploatować.
Ja bym się bardziej zastanowił nad mostkiem. Nie wiem czy są jakieś korzyści stosowania karbonowych mostków w porównaniu z alu. Waga na tym samym poziomie, przypuszczam, że sztywność też, za to cena dużo większą.
Sam mam ten mostek z powyższego linka, jest bardzo fajny i solidny, jak i wiele innych mostków. W sumie, porównując z alu wersjami to karbonowe mogą mieć interesujące kształty. Ale to już kwestia co się komu podoba.
#404
#406
Posted 06 September 2014 - 09:20
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#408
Posted 06 September 2014 - 09:43
#409
Posted 06 September 2014 - 10:52
Michal1906 weź pod uwagę, że ci co tak krytykują karbon i sprowadzają jego używanie do lansu, z karbonem mało mieli do czynienia, jeśli w ogóle.
W sumie śmieszą mnie te wyobrażenia, że jak się przewróci to już tylko zmiotka i szufelka pozostaje.
Masz zachciankę i środki, kupuj i się ciesz, bo zestaw jest zacny. Upewnij się tylko, że jest oryginalny.
#410
Posted 06 September 2014 - 11:07
#411
Posted 06 September 2014 - 14:20
Ależ nie sieję. Podaję konkretne przykłady - zresztą znam o wiele więcej przypadków (oczywiście po uwzględnieniu częstotliwości wystepowania) części karbonowych, które rozpadły się na pół, w porównaniu do aluminiowych.mikroos nie siej defetyzmu.
Jest zasadnicza różnica pomiędzy kierownicą aluminiową, która może się mocno pogiąć, a karbonową, która po prostu pęka w pół.I chyba nie chcesz nikomu udowodnić, że przy dzwonie, w którym karbonowa kiera rozsypuje się, aluminiową nic nie ruszy i będzie w dalszym ciągu w 100% sprawna i bezpieczna.
Mało tego. Aluminium, jako materiał krystaliczny, skrajnie rzadko może mieć naruszoną strukturę wewnętrzną bez śladów na zewnątrz. W przypadku kompozytów to norma.
Czuję, że pijesz do mnie, więc muszę Cię zasmucić - mijasz się z prawdą.Michal1906 weź pod uwagę, że ci co tak krytykują karbon i sprowadzają jego używanie do lansu, z karbonem mało mieli do czynienia, jeśli w ogóle.
Żeby nie było: nie jestem przeciwny stosowaniu węgla. Sam jeżdżę na karbonowej ramie i sporo części kompozytowych przeszło mi przez ręce - ale wmawianie ludziom, że karbonu można używać po wypadku równie bezpiecznie co aluminium to groźne nadużycie - a do tego właśnie sprowadza się Twoja wypowiedź.
Po prostu akurat w przypadku kierownicy, elementu bardzo mocno narażonego na uderzenia, moim zdaniem kupowanie części kompozytowych nie jest ani opłacalne, ani sensowne, ani bezpieczne - chyba że ktoś buja się po okolicy jako turysta. Ale wtedy większy sens widzę w kupieniu lepszych gaci zamiast karbonowej kierownicy, która pozwoli co najwyżej zaimponować kolegom (co oczywiście jest jakąś tam wartością ), bo realnej korzyści użytkownikowi nie przyniesie.
Nie zapominajmy też o naszym ulubionym argumencie Kiedy priorytetem jest niezawodność, a więc m.in. w wyścigach, ogromna większość zawodowców korzysta z aluminium, choć ma dostęp do każdego sprzętu swojego sponsora, o jaki tylko poprosi. Przypadek?
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#412
Posted 06 September 2014 - 18:41
Napisz ile miałeś gleb, ile karbonowych kierownic i mostków rozwaliłeś, wtedy będziemy mieli jakiś wspólny pułap do dyskusji. Do tego dodaj jakie to były komponenty z ich wagami, swoją również, wtedy będziemy mieli jakiś obraz. Bo jak na razie, to mówimy o zabobonach. A przywołanie prosów, to nie za płytki argument jak na Ciebie?
#413
Posted 06 September 2014 - 18:59
Na całe szczęście ja nie uszkodziłem niczego. Ale pracuję w tej branży od kilku lat i przeszedł mi przez ręce uszkodzony sprzęt bardzo różnych marek, od "marek" chińskich po 3T, Dedę czy Eastona. Pół biedy, kiedy doszło "tylko" do delaminacji kompozytu, ale pęknięcia czy po prostu całkowity rozpad również się zdarzały.Napisz ile miałeś gleb, ile karbonowych kierownic i mostków rozwaliłeś
I muszę Cię zasmucić po raz drugi, bo kilka z tych kierownic pękło właśnie po zwykłym szlifie - np. po upadku na zakręcie na górskiej serpentynie albo, jak u mojego kumpla, po zwykłej chwilowej dekoncentracji i spadnięciu na żwirowe pobocze. Takie rzeczy się dzieją i chyba każdy to wie (włącznie z producentami, którzy w przypadku komponentów karbonowych dziwnym trafem znacznie wyraźniej zabraniają korzystania ze sprzętu po wypadku - przypadek?), ale doświadczają tego ludzie robiący z rowerem coś więcej niż bujanie się w turystycznym tempie na lanserskiej zabawce.
Ale dlaczego? To pokazuje najlepiej, że nawet człowiek, który może wybrać KAŻDY model z oferty swojego sponsora, wybiera alu. Skoro karbon jest tak cudowny i tak wytrzymały, a przy okazji powinien być przez sponsora sugerowany jako najbardziej atrakcyjny medialnie, dlaczego jest tak mało popularny?A przywołanie prosów, to nie za płytki argument jak na Ciebie?
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#414
Posted 06 September 2014 - 20:55
#415
Posted 06 September 2014 - 21:43
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#417
Posted 05 April 2015 - 18:29
W poszukiwaniu mojej optymalnej pozycji na rowerze i padło na dłuższy mostek, nie chciałbym wydawać od razu dużo kasy zwłaszcza, że to do sprawdzenia pozycji, czy istnieje tani i dobry mostek? np
http://allegro.pl/mo...5103996615.html
http://allegro.pl/mo...5181969862.html
http://allegro.pl/mo...5190723662.html
http://allegro.pl/sm...4943452135.html
a może coś z używek?
#419
Posted 31 May 2015 - 21:02
Kupuje kolejny nieco dluzszy 120mm.