Jaki mostek wybrać?
#422
Posted 11 August 2015 - 19:41
Witam, zastanawiam się nad zmianą kokpitu w moim Giancie TCR Advanced 1 w rozmiarze M/L (podsiodłowa 53,5cm, rura górna 57cm). Według tabeli z katalogu GIANTA jest to rozmiar na wzrost 178-183cm wzrostu.
Mam 3,5 cm podkładek dystansujących, cały komin przeniosłem na górę. Pozycja jest bardziej aerodynamiczna, sportowa. Nic mnie nie boli, nie przeszkadza. Mam 182cm wzrostu, długość nogi 83cm (stosunkowo krótkie nogi, czyli tułów długi). Obecnie mam mostem 110mm.
Dzwoniłem do serwisu, który skraca rury sterowe i powiedziano mi, że lepiej jak wymienię mostek na lepszy, ponieważ przy przyszłych zmianach może brakować milimetrów, jeżeli ten co kupię w przyszłości będzie wyższy.
Na obecną długość nie narzekam, ale myślałem o wymianie (próbie wymiany w zasadzie) mostka ze 110 na 120mm. Ten co mam ma kąt +-6 stopni, ten co chcę kupić ma +-10 stopni. Czy nie będzie to zbyt drastyczna zmiana (uwzględniając nachylenie i długość)? Jestem rozciągnięty, ćwiczę na siłowni i wygimnastykowany przez tenisa ziemnego.
#423
Posted 11 August 2015 - 20:20
Sprawdź sobie, jak zmieni się pozycja tu: http://alex.phred.or...rt/Default.aspx
Zostaw lepiej podkładkę nad mostkiem co najmniej 0,5 cm. Nie będzie ona aż tak widoczna, a zawsze będzie możliwość wykonania jakiegoś ruchu.
#424
Posted 14 August 2015 - 19:52
Sprawdź sobie, jak zmieni się pozycja tu: http://alex.phred.or...rt/Default.aspx
Zostaw lepiej podkładkę nad mostkiem co najmniej 0,5 cm. Nie będzie ona aż tak widoczna, a zawsze będzie możliwość wykonania jakiegoś ruchu.
To prawda, że jak trzymam dropy podczas jazdy i widzę piastę przedniego koła przed czubkiem kierownicy, to mogę mysleć o dłuższym mostku, bo obecny jest za krótki? A jak widzę piastę pod kierownicą to mostek jest za długi? Obecnie widzę piastę przed czubkiem kierownicy. Ale nie wiem, czy to prawidłowy sposób oceny długości mostka.
#425
Posted 16 September 2015 - 01:44
To prawda, że jak trzymam dropy podczas jazdy i widzę piastę przedniego koła przed czubkiem kierownicy, to mogę mysleć o dłuższym mostku, bo obecny jest za krótki? A jak widzę piastę pod kierownicą to mostek jest za długi? Obecnie widzę piastę przed czubkiem kierownicy. Ale nie wiem, czy to prawidłowy sposób oceny długości mostka.
To jest taki stary sposob i w wiekszosci sie sprawdza. Ale do tego musisz miec prawidlowa pozycje na siodelku czyli przesuniecie siodelka wszystko zmienia. Od tego trzeba zaczac (sa rozne metody)
#427
Posted 22 April 2016 - 07:34
Może się tak okazać. Kilka lat temu "przeskakiwałem" pomiędzy rozmiarami 90 i 110 mm i różnica była naprawdę odczuwalna. Przy 70 mm dla mnie osobiście rower byłby nieznośny w prowadzeniu.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#429
Posted 14 June 2016 - 13:32
Witam. Poszukuję mostka o długości 90 mm. Proszę o pomoc!!
Co sądzicie o tym: http://allegro.pl/mo...254772194.html\
z góry dzięki za radę
Pozdrawiam
#430
Posted 14 June 2016 - 13:41
Koło Bontragera to to nawet nie leżało. To bezczelna podróba - zwykły aluminiak oklejony odrobiną karbonu (albo jeszcze prędzej: folii udającej karbon).
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#432
Posted 14 June 2016 - 14:03
Jasne.
Na przykład mostki XLC są warte uwagi: http://rowerplus.pl/...kierownicy.html- świetna waga w rozsądnej cenie.
PRO PLT: http://rowerplus.pl/...kierownicy.htmlto również ciekawa opcja, chociaż nie we wszystkich rozmiarach są dostępne.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#434
Posted 21 June 2016 - 08:31
Jasne.
Na przykład mostki XLC są warte uwagi: http://rowerplus.pl/...kierownicy.html- świetna waga w rozsądnej cenie.
PRO PLT: http://rowerplus.pl/...kierownicy.htmlto również ciekawa opcja, chociaż nie we wszystkich rozmiarach są dostępne.
Założyłem tego XLC i jest troche miękki ale waga faktycznie niska (coś za coś) Mnie nie przeszkadza ale jakiś zawodowiec mógłby mu zrobić krzywdę ;-)
#435
Posted 03 September 2016 - 15:02
Zastanawiam się nad zmianą mostka (wpuszczany, 120 mm długości i 22,2 mm średnicy) na taki sam tylko o lekkim wzniosie. Czy myślicie, że np. taki (pierwszy z brzegu):
http://allegro.pl/ws...6425825732.html
byłby dobry? A jeśli nie to czy możecie polecić coś lepszego? Rower to Peugeot C2000N (rocznik 1996) więc mostek a-head mi nie pasuje, no chyba że byłby jakiś zgrabny.
Got An Oldie But She's A Goldie
Why You ask me?
'cause Steel Is Real
#437
Posted 20 September 2016 - 14:24
Szukam mostka dla siebie. Dlugosc 100 lub 110. Rower dopiero skladam wiec nie wiem ktory z nich bedzie mi bardziej lezal.
Wagowo chcialbym w okolicach 130g sie zmiescic i zeby byl mozliwie sztywny. Myslicie, ze Smica PRO bedzie dobra, czy mozna znalezc cos lepszego? Sterowka bedzie karbonowa wiec wolalbym, zeby mocowanie na nia od strony mostka bylo pelne i bez wyciec. Kierownica alu.
Kolor czarny.
Pozdr.
#438
Posted 19 October 2016 - 19:39
#439 Gosc_marvelo_*
Posted 19 October 2016 - 22:20
Producentem tego mostka dla Gianta jest firma Hsin Lung (zdradzają to literki HL widniejące na części wpuszczanej w widelec).
http://www.taiwantra...o-ltd-3505.html
Tak naprawdę producentów komponentów rowerowych jest znacznie mniej niż marek obecnych na rynku.
Potrzebujesz mostka o takich parametrach (czyli mostka na klin, do widelca 1 1/8 cala (w opisie jest chyba błąd) i o długości 135 mm (mocowanie kierownicy 25.4 mm))?
Ten mostek to takie trochę skrzyżowanie tradycyjnego mostka na klin z mostkiem a-head założonym na przejściówkę. Zapewne nieco sztywniejszy od typowego mostka na klin, ale też dość ciężki. Waga porównywalna z przejściówką z założonym na nią mostkiem a-head.
#440
Posted 20 October 2016 - 07:54
Szukam czegoś, tylko nie wiem jeszcze czego...
Jestem kompletnym amatorem i pewnie będę musiał trochę poćwiczyć z mostkami. Chciałbym coś wyższego niż mam. Muszę się przyzwyczaić do barana.
Jakby ktoś miał coś takiego na zbyciu to chętnie się zaopiekuję!
Pozdrawiam!
Michał