Osobiście bym się trzymał bardziej tego gianta
Zakup Giant Defy 2
#24
Napisano 18 październik 2014 - 16:34
Na początku miałem kilka modeli na oku, stwierdziłem, ze Defy 2 bedzie najlepszy ale w tym czasie pojawiły sie 2 kolejne oferty a do końca tygodnia chciałbym sie na cos ostatecznie zdecydować.
Odnośnie rozmiaru ramy bardzo mi pomogliście, teraz już wiem jaka powinna być dla mnie odpowiednia.
Podsumowując mam nastepujące oferty i wybiorę któryś z modeli:
Giant Defy 2 2015, 3400 zł
Merida Scultura 300 2015, 3500 zł
Lapierre Audacio 400 CP 2014, 3570 zł
Każdy z nich na Tiagrze, cieżko mi stwierdzić, który z nich lepszy ale wydaje mi się, że na początek, to z każdego bede zadowolony, nie mam po prostu porównania...
#26 Gosc_SQC_*
Napisano 20 październik 2014 - 00:02
Podsumowując mam nastepujące oferty i wybiorę któryś z modeli:
Giant Defy 2 2015, 3400 zł
Merida Scultura 300 2015, 3500 zł
Lapierre Audacio 400 CP 2014, 3570 zł
Każdy z nich na Tiagrze, cieżko mi stwierdzić, który z nich lepszy ale wydaje mi się, że na początek, to z każdego bede zadowolony, nie mam po prostu porównania...
Też szukałem pierwszej własnej (dotychczas ruszałem się pożyczoną od syna) szosówki do mniej więcej 3500 zł.
Oglądałem wyprzedaże, oglądałem używki, kombinowałem z czymś droższym.
Na koniec stanęło na dwóch modelach nowych:
Focus Culebro SL 3.0 oraz Giant Defy 2.
Foka była dostępna w Rudzie Sląskiej, a Giant na miejscu. To że na miejscu przeważyło.
Zakupiłem i radochę mam wielką.
Po ośmiu kilometrach od zakupu złapałem laczka, ale uważam że złe dobrego początki. Jako człowiek bez formy i ze sporą nadwagą, nie siedzący na rowerze praktycznie od 3 lat przejechałem dzisiaj "maraton" i jestem bardzo szczęśliwy. Średnia prędkość 24km/h u kolegów zapewne sprawi uśmiech politowania, lecz dla mnie jest to duże osiągnięcie. Powolutku, bez spiny, każdego dnia i forma powoli powróci, a i brzuszek zrobi się deczko mniejszy.
#28
Napisano 20 październik 2014 - 10:47
Tutaj widzę, że geometria jest inna, bardziej wyścigowa i nie wiem czy to dobry wybór na pierwszą szosę + kwestia rozmiaru ramy S czy zostaje M
#29
Napisano 20 październik 2014 - 12:02
Dowiedziałam się dzisiaj, że tcr advanced 3 2015 mógłbym mieć za 4500-4600, tylko jutro muszę podjąć decyzję, dostępność roweru 10 tydzień 2015.
Tutaj widzę, że geometria jest inna, bardziej wyścigowa i nie wiem czy to dobry wybór na pierwszą szosę + kwestia rozmiaru ramy S czy zostaje M
to będzie bardzo dobry wybor gwarantuje ci a co do rozmiaru ramy to musisz sam zdecydowac
#30
Napisano 20 październik 2014 - 21:06
@Wojtek85
Od Września mam Giant Defy1 i jestem bardzo zadowolony. Przy wzroście 186cm mam rozmiar L i wydaje się, że jest odpowiedni... Przed zakupem przymierzałem rozmiar ML i miałem wrażenie, że jest za mały.
Do dzisiaj nie dobrałem jeszcze idealnych ustawień i pewnie jeszcze chwilę mi to zjamie. Na razie staram sie korzystać z pogody.
Co do samego roweru, to jestem bardzo zadowolony. Jest frajda z jazdy i to jest najważniejsze:)
Jeżeli chodzi o Twój wybór, to oprócz analizy technicznej, weź pod uwagę to jak czujesz się na konkretnym modelu. Powodzenia
#32
Napisano 07 listopad 2014 - 20:37
#34
Napisano 09 listopad 2014 - 13:21
Oczywiście trzeba dobrze dobrać rozmiar roweru ;-) .
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#35
Napisano 09 listopad 2014 - 16:02
"zastanawiam sie czy pozycja za sterami nie jest zbyt wyprostowana a nie chciałbym sie czuć na rowerze jak na crossie." - i do tego doprowadzają bzdurne, marketingowe opowieści o "bardziej komfortowej pozycji Defy z stosunku do TCR".
To całe dzielenie włosa na czworo to bajdurzenie marketingowców i "ekspertów" z internetu, którzy nigdy na danym rowerze nawet nie siedzieli. Takie plepleple, każdy z nich chce być uznany za zawodowca... Nie wątpię, że ktoś, kto tłucze -naście tysięcy km rocznie odróżni podczas jazdy Defy od np. TCR, ale początkujący? Nie ma szans! Wielokrotnie w różnych rowerach np. wywalałem lub wstawiałem podkładki pod mostek, wywalałem amortyztory, wstawiałem niższe, sztywne widecle - i co? Żadnej różnicy w jeździe wynikającej z drastycznej według Internetowych Mądrali zmiany geometrii...
Stary, Defy to jest ciągle świetna szosówka, a nie żaden cross, nie ma z crossowymi rowerami nic wspólnego.
#36
Napisano 12 listopad 2014 - 14:37
hej
podczepie sie pod temat co myslicie o tym rowerze czy to jest dobra cena za taki rower?
http://www.ebay.co.u...cvip=true&rt=nc
#37
Napisano 13 listopad 2014 - 21:47
Ja przez 3 lata jeździłem na Defy od roku przesiadłem się na TCR-a i w związku z tym nie odczuwam żadnego dyskomfortu na długich trasach wynikających z geometrii TCR-a, dla mnie zarówno geometria Defy jak i TCR-a jest komfortowa i idealna na długie trasy.
#39
Napisano 18 listopad 2014 - 10:32
Miałem okazję przymierzyć rower z serii Endurance i jako początkujący nie odczułem dużych różnic w porównaniu z bardziej sportową geometrią. Na pewno to co się rzuca w oczy, to zadarta kierownica do góry co trochę psuje wygląd roweru, ale teksty w stylu, że jest to wyprostowana pozycja, to trochę marketingowy bełkot jak wspomniał @bans.
Ostatecznie pozostał do wyboru Trek lub Giant (tego drugiego nie mierzyłem, bo nie ma rowerów na stanie, a sprzedawca mi powiedział, że jak się zdecyduje na jakiś rozmiar, to nie ma możliwości zwrotu). Poszedłem więc do sklepu Trek'a na ogólny bikefitting, miałem też okazję pokręcić trochę na trenażerze i wybór padł na Trek'a Madone 2.1 na 2015 rok. To co mnie przekonało, to przede wszystkim możliwość przymiarki i porównania geometrii. Madone jest już zamówiony i powinien być jeszcze w tym tygodniu Teraz czas na kompletowanie sprzętu.
Pozdrawiam!