Skocz do zawartości


Zdjęcie

Zakup Giant Defy 2


38 odpowiedzi w tym temacie

#21 grzes85

grzes85
  • Użytkownik
  • 316 postów

Napisano 18 październik 2014 - 10:19

Osobiście bym się trzymał bardziej tego gianta



#22 wojtek85

wojtek85
  • Użytkownik
  • 72 postów

Napisano 18 październik 2014 - 11:03

@grzes85 zobaczę kiedy bedzie Merida, jakieś argumenty za Giant w porównaniu z Merida?

Meride mam za 3500, ale tez mogę kupic Audacio 400 za ta sama cenę

Teraz kwestia ostatecznej decyzji i oczekiwania na rower.

#23 jarek4444

jarek4444
  • Użytkownik
  • 57 postów

Napisano 18 październik 2014 - 16:10

czesc miałem meride road race 903 teraz kupiłem gianta tcr  to jest dopiero jazda bierz tcr



#24 wojtek85

wojtek85
  • Użytkownik
  • 72 postów

Napisano 18 październik 2014 - 16:34

@jarek4444 chciałbym lepszy rower ale jest to mój pierwszy i nie chciałbym wydawać tylu pieniędzy, max budżet to 3500 zł

Na początku miałem kilka modeli na oku, stwierdziłem, ze Defy 2 bedzie najlepszy ale w tym czasie pojawiły sie 2 kolejne oferty a do końca tygodnia chciałbym sie na cos ostatecznie zdecydować.

Odnośnie rozmiaru ramy bardzo mi pomogliście, teraz już wiem jaka powinna być dla mnie odpowiednia.

Podsumowując mam nastepujące oferty i wybiorę któryś z modeli:

Giant Defy 2 2015, 3400 zł
Merida Scultura 300 2015, 3500 zł
Lapierre Audacio 400 CP 2014, 3570 zł

Każdy z nich na Tiagrze, cieżko mi stwierdzić, który z nich lepszy ale wydaje mi się, że na początek, to z każdego bede zadowolony, nie mam po prostu porównania...

#25 jarek4444

jarek4444
  • Użytkownik
  • 57 postów

Napisano 18 październik 2014 - 17:10

wiesz jest już praktycznie koniec sezonu nie lepiej poczekać do wiosny uzbierać trochę kasy i kupic tego gianta tcr a będziesz naprawdę mega zadowolony i przedewszystkim jest z kompozytu  a jazda na nim to czysta przyjemnosc



#26 Gosc_SQC_*

Gosc_SQC_*
  • Gość

Napisano 20 październik 2014 - 00:02


Podsumowując mam nastepujące oferty i wybiorę któryś z modeli:

Giant Defy 2 2015, 3400 zł
Merida Scultura 300 2015, 3500 zł
Lapierre Audacio 400 CP 2014, 3570 zł

Każdy z nich na Tiagrze, cieżko mi stwierdzić, który z nich lepszy ale wydaje mi się, że na początek, to z każdego bede zadowolony, nie mam po prostu porównania...

Też szukałem pierwszej własnej (dotychczas ruszałem się pożyczoną od syna) szosówki do mniej więcej 3500 zł.

Oglądałem wyprzedaże, oglądałem używki, kombinowałem z czymś droższym.

Na koniec stanęło na dwóch modelach nowych:

Focus Culebro SL 3.0 oraz Giant Defy 2. 

Foka była dostępna w Rudzie Sląskiej, a Giant na miejscu. To że na miejscu przeważyło.

Zakupiłem i radochę mam wielką. 

Po ośmiu kilometrach od zakupu złapałem laczka, ale uważam że złe dobrego początki. Jako człowiek bez formy i ze sporą nadwagą, nie siedzący na rowerze praktycznie od 3 lat przejechałem dzisiaj "maraton" i jestem bardzo szczęśliwy. Średnia prędkość 24km/h u kolegów zapewne sprawi uśmiech politowania, lecz dla mnie jest to duże osiągnięcie. Powolutku, bez spiny, każdego dnia i forma powoli powróci, a i brzuszek zrobi się deczko mniejszy. 



#27 bans

bans
  • Użytkownik
  • 464 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 20 październik 2014 - 07:03

Do siebie brałeś tą TCR? Gdzie tak idzie się potargować?

 

 

W Twomarku w Bielsku-Białej. Ale trudno to nazwać "targowaniem", sprzedający sam od razu podał niższą cenę niż ta na metce ;)



#28 wojtek85

wojtek85
  • Użytkownik
  • 72 postów

Napisano 20 październik 2014 - 10:47

Dowiedziałam się dzisiaj, że tcr advanced 3 2015 mógłbym mieć za 4500-4600, tylko jutro muszę podjąć decyzję, dostępność roweru 10 tydzień 2015.

Tutaj widzę, że geometria jest inna, bardziej wyścigowa i nie wiem czy to dobry wybór na pierwszą szosę + kwestia rozmiaru ramy S czy zostaje M

#29 jarek4444

jarek4444
  • Użytkownik
  • 57 postów

Napisano 20 październik 2014 - 12:02

Dowiedziałam się dzisiaj, że tcr advanced 3 2015 mógłbym mieć za 4500-4600, tylko jutro muszę podjąć decyzję, dostępność roweru 10 tydzień 2015.

Tutaj widzę, że geometria jest inna, bardziej wyścigowa i nie wiem czy to dobry wybór na pierwszą szosę + kwestia rozmiaru ramy S czy zostaje M

 

to będzie bardzo dobry wybor gwarantuje ci   a co do rozmiaru ramy to musisz sam zdecydowac



#30 Tomek Step

Tomek Step
  • Użytkownik
  • 11 postów

Napisano 20 październik 2014 - 21:06

@Wojtek85

Od Września mam Giant Defy1 i jestem bardzo zadowolony. Przy wzroście 186cm mam rozmiar L i wydaje się, że jest odpowiedni... Przed zakupem przymierzałem rozmiar ML i miałem wrażenie, że jest za mały.

Do dzisiaj nie dobrałem jeszcze idealnych ustawień i pewnie jeszcze chwilę mi to zjamie. Na razie staram sie korzystać z pogody.

Co do samego roweru, to jestem bardzo zadowolony. Jest frajda z jazdy i to jest najważniejsze:)

 

Jeżeli chodzi o Twój wybór, to oprócz analizy technicznej, weź pod uwagę to jak czujesz się na konkretnym modelu. Powodzenia



#31 wojtek85

wojtek85
  • Użytkownik
  • 72 postów

Napisano 22 październik 2014 - 15:26

Jednak decyzja o zakupie odłożona na conajmniej dwa miesiące. Im dalej brnę w temat, tym więcej pojawia sie możliwości, większa tez moja wiedza ale nie idzie to w parze z doświadczeniem, którego mi brak.

#32 wojtek85

wojtek85
  • Użytkownik
  • 72 postów

Napisano 07 listopad 2014 - 20:37

Mam pytanie do właścicieli szosówek z serii endurance takich jak Defy. Niestety nie miałem możliwości przymiarki tego typu szosy i zastanawiam sie czy pozycja za sterami nie jest zbyt wyprostowana a nie chciałbym sie czuć na rowerze jak na crossie. Chciałbym przede wszystkim, żeby rower mi pomógł w szybkim pokonywaniu kilometrów na długich dystansach. Czy faktycznie pozycja na tego typu rowerach jest tak bardzo wyprostowana jak mi sie wydaje, czy to raczej oznacza wygodna pozycje jak na rower szosowy?

#33 marcin.

marcin.
  • Użytkownik
  • 326 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 07 listopad 2014 - 20:50

łapiesz za dolny uchwyt i masz wyścigową pozycję, nie ma czego się obawiać, 



#34 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 09 listopad 2014 - 13:21

To nie cross, pozycja jest pomiędzy nim, a wyczynówką. Miałem SCR'a (poprzednik Defy, ale geometria zbliżona, jeśli nie identyczna) i przestawienie na TCR było bardzo oporne. IMHO dla kogoś, kto nie jeździł długo na geometriach wyścigowych, rowery o geometrii typu Defy są bardzo dobrym pomysłem, zwłaszcza na dłuższe dystanse.
Oczywiście trzeba dobrze dobrać rozmiar roweru ;-) .

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#35 bans

bans
  • Użytkownik
  • 464 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 09 listopad 2014 - 16:02

"zastanawiam sie czy pozycja za sterami nie jest zbyt wyprostowana a nie chciałbym sie czuć na rowerze jak na crossie." - i do tego doprowadzają bzdurne, marketingowe opowieści o "bardziej komfortowej pozycji Defy z stosunku do TCR".

 

To całe dzielenie włosa na czworo to bajdurzenie marketingowców i "ekspertów" z internetu, którzy nigdy na danym rowerze nawet nie siedzieli. Takie plepleple, każdy z nich chce być uznany za zawodowca... Nie wątpię, że ktoś, kto tłucze -naście tysięcy km rocznie odróżni podczas jazdy Defy od np. TCR, ale początkujący? Nie ma szans! Wielokrotnie w różnych rowerach np. wywalałem lub wstawiałem podkładki pod mostek, wywalałem amortyztory, wstawiałem niższe, sztywne widecle - i co? Żadnej różnicy w jeździe wynikającej z drastycznej według Internetowych Mądrali zmiany geometrii...

 

Stary, Defy to jest ciągle świetna szosówka, a nie żaden cross, nie ma z crossowymi rowerami nic wspólnego.



#36 witus78

witus78
  • Użytkownik
  • 213 postów

Napisano 12 listopad 2014 - 14:37

hej

podczepie sie pod temat co myslicie o tym rowerze czy to jest dobra cena za taki rower?

 

http://www.ebay.co.u...cvip=true&rt=nc

 



#37 orłoś

orłoś
  • Użytkownik
  • 15 postów
  • SkądŁódź/Miechów

Napisano 13 listopad 2014 - 21:47

Ja przez 3 lata jeździłem na Defy od roku przesiadłem się na TCR-a i w związku z tym nie odczuwam żadnego dyskomfortu na długich trasach wynikających z geometrii TCR-a, dla mnie zarówno geometria Defy jak i TCR-a jest komfortowa i idealna na długie trasy.



#38 Tomek Step

Tomek Step
  • Użytkownik
  • 11 postów

Napisano 17 listopad 2014 - 22:33

Potwierdzam wypowiedzi kolegów. Defy to świetna szosówka i do crossa jej daleko.

Życzę trafnego wyboru.



#39 wojtek85

wojtek85
  • Użytkownik
  • 72 postów

Napisano 18 listopad 2014 - 10:32

Miałem okazję przymierzyć rower z serii Endurance i jako początkujący nie odczułem dużych różnic w porównaniu z bardziej sportową geometrią. Na pewno to co się rzuca w oczy, to zadarta kierownica do góry co trochę psuje wygląd roweru, ale teksty w stylu, że jest to wyprostowana pozycja, to trochę marketingowy bełkot jak wspomniał @bans.

 

Ostatecznie pozostał do wyboru Trek lub Giant (tego drugiego nie mierzyłem, bo nie ma rowerów na stanie, a sprzedawca mi powiedział, że jak się zdecyduje na jakiś rozmiar, to nie ma możliwości zwrotu). Poszedłem więc do sklepu Trek'a na ogólny bikefitting, miałem też okazję pokręcić trochę na trenażerze i wybór padł na Trek'a Madone 2.1 na 2015 rok. To co mnie przekonało, to przede wszystkim możliwość przymiarki i porównania geometrii. Madone jest już zamówiony i powinien być jeszcze w tym tygodniu :) Teraz czas na kompletowanie sprzętu.

 

Pozdrawiam!





Dodaj odpowiedź