Jump to content


Photo

Korba Slk Light I Suport Bb30

bb30 slk suport ciasno korba

24 replies to this topic

#1 Jarek72

Jarek72
  • Użytkownik
  • 11 posts
  • SkądMogilno

Posted 05 November 2014 - 08:55

Na wstępie ponieważ jestem tu nowy witam wszystkich :-)

 

Przeczytałem wiele postów na temat BB30, ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie więc proszę o pomoc. 

Składam (moją pierwszą) szosówkę. Rama ma system BB30. Mimo, że składam w pełni na ultegrze zdecydowałem się nie przerabiać suportu więc kupiłem korbę SLK light i łożyska BB30

http://www.cyklomani...portu-bb30-sram

Łożyska mają standardowe wymiary 42x30x7

Oś korby wygląda jak ta z prawej na zdjęciu poniżej

http://www.bikerumor...omparison05.jpg

Na filmikach instruktażowych takich korb widać, że po wciśnięciu łożysk, oś korby wchodzi w łożyska lekko, praktycznie ręką natomiast jak ja próbuję wsunąć testowo samo łożysko (przed montażem) na oś suportu to się blokuje na widocznych na zdjęciu wygładzonym pierścieniu, który jest trochę szerszy niż reszta osi (kilka dziesiątek mm). Boję się że nie dam rady wcisnąć osi przez łożyska przy montażu i tu pytania dla doświadczonych:

czy próbować wbijać korbę delikatnie młotkiem gumowym?

czy łożyska mogą mieć nieznaczne różnice w wymiarach? Te co kupiłem wydają się być dobre,ale są Srama a nie FSA.

Może przyszlifować ciut korbę? Tylko czy nie będzie później luzów?

Co radzicie? Proszę o pomoc.

Pozdrawiam Jarek

 



#2 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 05 November 2014 - 09:31

Niczego nie szlifuj! Chwila nieuwagi i zniszczysz mechanizm wart niemałe pieniądze.

Mechanizmy korbowe FSA zawsze miały minimalnie grubsze osie niż korby innych producentów. Pasują do łożysk innych producentów, ale wymagają nieco mocniejszego wbicia - możesz sobie przy tym pomóc, rozsądnie uderzając gumowym młotkiem.

Jeżeli to nic nie da, kup po prostu łożyska FSA - powinny pasować idealnie.


Pozdrawiam

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 05 November 2014 - 09:45

Jak to mówi stare przysłowie, "bez młota to nie robota".
Takie ciasne spasowanie ma swój cel. Jakby łożysko swobodnie wchodzilo na ośkę, to raz, masz luzy, dwa ośka będzie się wycierać, jeszcze większe luzy.
Zawsze trzeba użyć mniejszej lub większej siły.

#4 Jarek72

Jarek72
  • Użytkownik
  • 11 posts
  • SkądMogilno

Posted 05 November 2014 - 09:57

Dzięki za podpowiedzi

 

Niczego nie szlifuj! Chwila nieuwagi i zniszczysz mechanizm wart niemałe pieniądze.

Mechanizmy korbowe FSA zawsze miały minimalnie grubsze osie niż korby innych producentów. Pasują do łożysk innych producentów, ale wymagają nieco mocniejszego wbicia - możesz sobie przy tym pomóc, rozsądnie uderzając gumowym młotkiem.

Jeżeli to nic nie da, kup po prostu łożyska FSA - powinny pasować idealnie.


Pozdrawiam

Czy łożyska są FSA są luźniejsze, bo z tego co widzę to wszędzie jest mowa o wymiarach łożysk do bb30 42x30x7



#5 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 05 November 2014 - 10:39

Standard jest ten sam, ale zakresy tolerancji są minimalnie inne. Różnica jest mikroskopijna, ale wyczuwalna podczas montażu. Mimo to możesz swobodnie użyć łożysk np. SRAM-a do korb FSA - jeżeli uda Ci się je zmontować, wszystko będzie jak trzeba.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#6 Jarek72

Jarek72
  • Użytkownik
  • 11 posts
  • SkądMogilno

Posted 05 November 2014 - 12:21

No własnie jeśli mi się uda zmontować. Podejmę próbę montażu i mam nadzieję że mi się nie sklinuje tak że młotek nie da rady rozmontować i rozwalę ramę ;-). Naprawdę przy próbach nasunięcia łożyska ręcznie pojawia się duży opór. No cóż popróbuję.

Dzięki za odpowiedzi i proszę o więcej uwag.



#7 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 05 November 2014 - 12:32

Zawsze masz przerażającą alternatywę w postaci oddania roweru w ręce fachowca... Ale to byłoby zbyt proste, prawda? ;)

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#8 Jarek72

Jarek72
  • Użytkownik
  • 11 posts
  • SkądMogilno

Posted 05 November 2014 - 12:40

Dobrze to ująłeś, to byłoby przerażające ;-). Dam radę, składanie szosówki to jak klocki lego dla dorosłych. Tak mój syn to określił, że zazdrości mi tej zabawy :-). Jedynie trzeba poznać i pogodzić systemy i rozmiary. To jednak nie znaczy, że nie można czegoś spartolić.

Spokój i długie ruchy trzeba zachować. Pozdro



#9 morning bell

morning bell
  • Użytkownik
  • 101 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 05 November 2014 - 14:09

Spróbuj posmarować wnętrze łożyska lub oś odrobinę smarem stałym.



#10 Jarek72

Jarek72
  • Użytkownik
  • 11 posts
  • SkądMogilno

Posted 05 November 2014 - 14:23

Tak, smarowałem i na pewno to zrobię to przy montażu. Bo wiadomo, kto nie smaruje ... itd ;-)



#11 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 05 November 2014 - 14:28

Zanim się za to weźmiesz,
oglądnij sobie parę razy jakieś filmiki na youtube, traktujące dane zagadnienie.

#12 Jarek72

Jarek72
  • Użytkownik
  • 11 posts
  • SkądMogilno

Posted 05 November 2014 - 14:45

Jak pisałem wcześniej, oglądałem filmy instruktażowe (chyba wszystkie na youtube) i właśnie tam im wchodziło ładnie i lekko, a u mnie opór, ale może ten opór to objaw spasowania i nie będzie strzelać w suporcie jak straszą inni.



#13 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 05 November 2014 - 15:17

Nie przejmuj się, to nie strzela na styku ośka-łożysko, tylko łożysko-mufa ramy :)

#14 maciek_xc

maciek_xc
  • Użytkownik
  • 46 posts
  • Skądgórny śląsk

Posted 05 November 2014 - 18:55

Wg mnie czy wchodzi lekko czy nie to zależy od ramy. W Cannondale Supersix wchodzi lekko a np. w meridzie Reacto aby wymienić łożyska bb30 rama musiała iść na serwis i bez przyrządu do wciskania się nie obyło.
Albo próbujesz sam młotem ryzykując uszkodzenie albo oddajesz na serwis i 50zł nie twoje.

#15 Jarek72

Jarek72
  • Użytkownik
  • 11 posts
  • SkądMogilno

Posted 06 November 2014 - 07:19

Maćku mój problem dotyczy ciasnoty łożysko-korba. Do ramy będę wciskał dzisiaj wiec nie wiem jak to pójdzie, ale dorobiłem sobie wczoraj przyrząd więc jestem dobrej myśli.  Wczoraj jeszcze "liznąłem" od wewnątrz łożyska i się już dają wbijać na oś korby. Dziś pewnie to złożę i może w weekend wyskoczę na pierwszą rundę na szosie :-). 



#16 krzys1

krzys1
  • Użytkownik
  • 19 posts
  • Skądz nikąd

Posted 06 November 2014 - 08:51

Przed montażem włóż korbę do zamrażarki, będzie łatwiej zamontować.



#17 Jarek72

Jarek72
  • Użytkownik
  • 11 posts
  • SkądMogilno

Posted 06 November 2014 - 08:56

Tak właśnie zrobię 



#18 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 06 November 2014 - 09:12

A ramę do pieca :)

#19 Jarek72

Jarek72
  • Użytkownik
  • 11 posts
  • SkądMogilno

Posted 06 November 2014 - 09:14

:-D



#20 reacto

reacto
  • Użytkownik
  • 38 posts

Posted 06 November 2014 - 10:02

ostatnio montowałem korbę fsa bb30 ale niższy model (energy) i mogę zapewnić że korba nie wchodzi luzem w łożyska, 

trzeba użyć nieco siły tzn. łożyska w ramie, ustawiam korbę i pobijam młotkiem gumowym przez deseczkę, wtedy wchodzi bez problemu

 

bez pobijania ani rusz  ;-)





Reply to this topic



  

Also tagged with one or more of these keywords: bb30, slk, suport, ciasno, korba