Miałem niedawno podobny problem, dałem do serwisu i zrobili mi z tym, i problem już nie występuje.
luz na piaście koła fulcrum - ? .. jak go skasować ?
Started By
siku
, 03 wrz 2009 10:28
31 odpowiedzi w tym temacie
#22
Napisano 15 listopad 2010 - 21:08
A więc tu macie jak wygląda ten drucik po ściągnięciu : http://photo.bikesta...m-racing-7.html
Ja to ściągałem tak:
- położyłem koło płasko
- od spodu złapałem ośkę kombinerkami by się nie obracała
- wziąłem jakieś ostre ostrze musi być płaskie i szpiczaste na końcu (np: http://irma.pl/photo...t_nt18m_480.png )
- znalazłem miejsce gdzie ten drucik kończy się pomiędzy końcami powinno być 3mm przerwy
- po któreś stronie wbiłem między drut a ośkę to ostrze (w tym miejscu: http://photo.bikesta...m-racing-7.html ) i podważyłem na początku nie chciało wejść ale po paru próbach udało się
Mam nadzieje że w miarę zrozumiale napisałem:D
Ja to ściągałem tak:
- położyłem koło płasko
- od spodu złapałem ośkę kombinerkami by się nie obracała
- wziąłem jakieś ostre ostrze musi być płaskie i szpiczaste na końcu (np: http://irma.pl/photo...t_nt18m_480.png )
- znalazłem miejsce gdzie ten drucik kończy się pomiędzy końcami powinno być 3mm przerwy
- po któreś stronie wbiłem między drut a ośkę to ostrze (w tym miejscu: http://photo.bikesta...m-racing-7.html ) i podważyłem na początku nie chciało wejść ale po paru próbach udało się
Mam nadzieje że w miarę zrozumiale napisałem:D
#23
Napisano 15 listopad 2010 - 21:33
pogromcaszos, u mnie w przednim Vento tak samo całość jest zamknięta. Chciałem to kiedyś otworzyć tak jak pisałeś, ale poddałem się...
Z tym że ja robiłem to nieco zmodyfikowanymi prostymi kombinerkami do pierścieni seegera. Więc teoretycznie powinno iść sprawnie, a nie poszło..
Z tym że ja robiłem to nieco zmodyfikowanymi prostymi kombinerkami do pierścieni seegera. Więc teoretycznie powinno iść sprawnie, a nie poszło..
#25
Napisano 16 listopad 2010 - 10:28
Dzięki za wypowiedzi. Widać, że sprawa jest do załatwienia. Puki co jednak wiemy jak rozebrać. A jak potem Wam poszło z wymianą samych łożysk? Nie było problemu z wprasowaniem ich na oś? Producent poleca do tego specjalny przyrząd. Da się to zrobić precyzyjnie bez niego?
http://www.fulcrumwh...BB140-01-09.pdf
http://www.fulcrumwh...BB140-01-09.pdf
#26
Napisano 16 listopad 2010 - 18:06
JOKER,
Tak. Stosując praskę zrobioną ze starej osi koła, dwóch nakretek, podkładek i wyprasek. Wypraski możesz zrobić ze starych łożysk albo z większej podkładki o średnicy łożyska.
Na ośkę nasuwamy wypraskę, na nią podkładkę i dopiero śrubę. Tak z obu stron i powstaje prowizoryczna prasa.
Wyobrażasz to sobie, czy prościej tłumaczyć? :mrgreen:
Ja takiej używam i bardzo dobrze się sprawdza. Nie ma z nią problemów.
Tak. Stosując praskę zrobioną ze starej osi koła, dwóch nakretek, podkładek i wyprasek. Wypraski możesz zrobić ze starych łożysk albo z większej podkładki o średnicy łożyska.
Na ośkę nasuwamy wypraskę, na nią podkładkę i dopiero śrubę. Tak z obu stron i powstaje prowizoryczna prasa.
Wyobrażasz to sobie, czy prościej tłumaczyć? :mrgreen:
Ja takiej używam i bardzo dobrze się sprawdza. Nie ma z nią problemów.
#27
Gosc_bula_*
Napisano 25 listopad 2010 - 19:07
Cześć, Podepnę się pod temat.
Mam 2 główne pytania
1) Jak wybić łożyska w tym kole (khamsin), skoro jest w środku piasty tuleja która się licuje z kołnieżęm łożyska. ?
Dla porównania dodam, ze w kole przednim ośka wybijała jedno łożysko a drugie zeslizgiwało się po wybijanej ośce (póxniej się wybijało to deugie z przeciwnej strony)
2) Wybiłem łożyska z tego bębenka w taki sposób:
od strony frontowej zdjęcia (tam gdzie sa te 3 żeby - tzw. grzechotka) wybijałem jednocześnie dwa łożyska - wyszło.
Pytanie jak teraz we wprasować? Chyba nie od strony tej co mi wyszły bo bym musiał przepchnąć przez jedną bieżnie tego łożyska zewnętrznego.
Mam 2 główne pytania
1) Jak wybić łożyska w tym kole (khamsin), skoro jest w środku piasty tuleja która się licuje z kołnieżęm łożyska. ?
Dla porównania dodam, ze w kole przednim ośka wybijała jedno łożysko a drugie zeslizgiwało się po wybijanej ośce (póxniej się wybijało to deugie z przeciwnej strony)
2) Wybiłem łożyska z tego bębenka w taki sposób:
od strony frontowej zdjęcia (tam gdzie sa te 3 żeby - tzw. grzechotka) wybijałem jednocześnie dwa łożyska - wyszło.
Pytanie jak teraz we wprasować? Chyba nie od strony tej co mi wyszły bo bym musiał przepchnąć przez jedną bieżnie tego łożyska zewnętrznego.
#28
Napisano 26 listopad 2010 - 01:30
bula,
Ta tulejka znajdująca się pomiędzy łożyskami osi obrotu koła jest wciśnięta pomiędzy oba łożyska, tj. po wprasowaniu ich do korpusu piasty ściskają one ją wewnętrznymi bieżniami tak, że zdaje sie to niemożliwe do wybicia.
Ja tę tulejkę przesuwałem w dół śrubokrętem czy jakimś prętem tak aby dało się poprzez bicie w nią (albo obok niej jeśli sięgniesz łożyska) wybić jedno z łożysk. Da się to zrobić w moment tylko trzeba zakapować jak to funkcjonuje.
Drugie łożysko będzie wtedy jak na dłoni, łatwo je wybijesz konwencjonalnie.
8-)
Ta tulejka znajdująca się pomiędzy łożyskami osi obrotu koła jest wciśnięta pomiędzy oba łożyska, tj. po wprasowaniu ich do korpusu piasty ściskają one ją wewnętrznymi bieżniami tak, że zdaje sie to niemożliwe do wybicia.
Ja tę tulejkę przesuwałem w dół śrubokrętem czy jakimś prętem tak aby dało się poprzez bicie w nią (albo obok niej jeśli sięgniesz łożyska) wybić jedno z łożysk. Da się to zrobić w moment tylko trzeba zakapować jak to funkcjonuje.
Drugie łożysko będzie wtedy jak na dłoni, łatwo je wybijesz konwencjonalnie.
8-)
#32
Gosc_belg26_*
Napisano 07 marzec 2011 - 09:52
Mam rower z kołami fulcrum racing 1 i sprzedawca jak sprzedawał mi rower mówił, że przy ok 1000km koło całe będzie latać - przez luz i trzeba będzie go skasować. Mam przebieg jakies 80km i jak kołem ruszę delikatnie na boki czuć tyci luz. Czy już trzeba to robić czy jeszcze pojeździć/rozjeździć? Jak skasować luz w fulcrumach 1? (widzę tam jakąś śrubę na imbus przy piaście)


