ps :. wielka szkoda , że rowery staja się powoli bezpłciowe i trudne do odróżnienia
Chyba odwrotnie. Kiedyś, kiedy niemal wszystkie rowery były chromo-molibdenowe, ew. tytanowe magnezowe itp. różniły się od siebie tylko małymi detalami, mufami połączeniowymi i malowaniem. Aluminium wiele w tym temacie nie zmieniło, natomiast dopiero wprowadzenie włókien węglowych pozwoliło projektantom na więcej fantazji jak i uwzględnienie aerodynamiki. To teraz znacznie łatwiej wprowadzać różne smaczki, nietypowe kształty i gięcia, które oprócz wyglądu mają jakieś mniejsze czy większe uzasadnienie w technologii.
Łatwo zauważyć ile widocznych zmian wchodzi w ramach z każdą kolejną zmianą modelową. Oczywiście te wszystkie smaczki są stosowane raczej w wysokich i drogich modelach. Jak popatrzeć na ramy wysokich modeli różnych marek używanych w peletonie, to naprawdę trudno się zgodzić że są na jedno kopyto. Prosty przykład: Pinarello, Cervelo, Look, Bianchi, Colnago, Wilier, Cippollini, Canyon, S-works, itp. - przecież każdy z tych rowerów jest zupełnie inny, z wyglądu przynajmniej.
Poza tym jeśli jest coś brzydkie :arrow: to jest niewarte uwagi :arrow: jeśli jest niewarte uwagi :arrow: to szkoda poświęcać temu czasu, w szczególności przez rzeźbienie takich tematów na forum.