ponownie rozmiar ramy
#4
Napisano 18 lipiec 2007 - 19:20
Niech Admin poda w FAQ adresy do "fit calkulator" bo trochę za duzo tych samych pytań.
1. Wrench Science - uzyskany wynik jest jednoznacny i czytelny dla wszystkich (polecam amatorom).
2. Competitive Cyclist - podaje w wyniku trzy różne kombinacje.
2a. "Competitve fit" - mniejsza rama niż według starej szkoły, a nawet bardzo mała rama. Mostek najczęściej 110-120mm. Rower zrywny i ja takie lubie (taki mam). Do mojego wzrostu 180cm (nogi 83cm) mam ramę długą na 545mm, a w tym systemie zalecana jest 540-545mm, więc nawet jeszcze mniejsza.
2b. "Merckx fit" - ta sama rama, krótszy mostek i siodełko mocniej do tyłu - środek ciężkości przesunięty do tyłu. Rower prowadzi się inaczej, bardziej nerwowo, nie lubie takiej geometrii.
2c. "French fit" - duża rama (większa o 1,5-2 cm), dość krótki mostek i dość duży offset siodła - otzrymujemy stabilny i niby wygodny rower. Osobiście uważam ten system za najgorszy do rowerów szosowych - rower jest zdecydowanie za długi. Bardziej odpowiedni do rowerów z prostą kierownicą.
#6 Gosc_pawel_*
Napisano 18 lipiec 2007 - 19:49
#7
Napisano 18 lipiec 2007 - 20:53
#9
Napisano 18 lipiec 2007 - 21:15
oraz materiału-aluminium czy karbon-pozdrawiam
Aluminium
Zalety:
-tanie
-wytrzymałe
Wady:
-takie sobie przenoszenie drgań
Karbon
Zalety:
-ogromna wytrzymalosc podczas normalnego użytkowania
-świetnie przenoszenie drgań
-lekkość
Wady:
-cena
-w razie kolizji/wypadku rama jest bardzo krucha
Jeżeli karbon, to ubezpiecz sobie rower na wypadek wypadku.
Co do ceny: jak chcesz na nim jeździć? Ile?
Ja przy 178 mam rozmiar ramy 54 i jest mi bardzo wygodnie.
#11
Napisano 18 lipiec 2007 - 21:37
2 cm na ramie to różnica ~10 cm wzrostu, więc...Na Twój wzrost polecam osobiście 54-56 cm.
Przy czołowym uderzeniu w przeszkodę (np. w kolegę, który upadł przed nami albo jego rower) jest duże prawdopodobieństwo uszkodzenia naszej ramy. Nie ma znacznie z czego rama jest wykonana. Powiedziałbym nawet, że alu łatwiej uszkodzić bo nie trzeba dużej siły aby zniekształcić rurę poprzeczną i góną uderzając w coś przednim kołem. Przy mocnym uderzeniu obie ramy pękną, ale przy mniejszych prędkościach alu się wegnie a karbonowi nic się nie stanie.
#12 Gosc_Speeder_*
Napisano 19 lipiec 2007 - 16:17
Potrzebuję waszej pomocy.
Nawiązując do tematu kolegi, zamierzam kupić starszy model kolarzówki, jest to KOGA MIYATA EXERCISER, link do przykładowych zdjęć :arrow:
http://www.marktplaa...-cm.html?xref=1
Moje wymiary: wzrost 172cm, długość nogi 81cm, ręki 60cm.
Wymiary szosy: rura podsiodełkowa c-c równa 52cm, a od środka do końca 55cm, dalej górna rura ma 55, mostek 12cm.
I tu mam 2 pytanka:
Czy ta rama będzie na mnie pasowała - jak sądzicie ?
Co sądzicie o tym kolorze (ja patrzę bardziej na osprzęt, bo jest nie byle jaki - shimano 105)
Nie mam możliwości obejrzenia jej z blioska - to jest największy problem.
Pozdrawiam
#13
Napisano 19 lipiec 2007 - 23:04
2 cm na ramie to różnica ~10 cm wzrostu, więc...Na Twój wzrost polecam osobiście 54-56 cm.
Przy czołowym uderzeniu w przeszkodę (np. w kolegę, który upadł przed nami albo jego rower) jest duże prawdopodobieństwo uszkodzenia naszej ramy. Nie ma znacznie z czego rama jest wykonana. Powiedziałbym nawet, że alu łatwiej uszkodzić bo nie trzeba dużej siły aby zniekształcić rurę poprzeczną i góną uderzając w coś przednim kołem. Przy mocnym uderzeniu obie ramy pękną, ale przy mniejszych prędkościach alu się wegnie a karbonowi nic się nie stanie.
A ile to razy było mówione o kruchości karbonu nawet przy małych upadkach?
Jeśli coś 'stuknie' mocniej w karbon, to do widzenia, przy aluminium takiej sytuacji nie masz.
Speeder: Ta kolarzówka jest dosyć stara, rozglądnij się lepiej za nowszym sprzętem (chyba, że masz pieniążki, żeby wymieniać w niej kasetę, korbę oraz łańcuch).
#14
Napisano 20 lipiec 2007 - 05:55
Cp do tej Kogi. Cena ponad 130euro???? O ludu... Za taką kasę mógłbyś 10 rowerów starych kupić. Założę się się zma jeszcze bebenek UG - zębatek do niej nie kupisz chyba ze sobie HG podszlifujesz. Jak ci się strasznie ppodoba to możesz nawet chałupę gościowi za nią oddac ale szczerze mówiąc to nie jest warta WIELE. Ona ma rurę 63cm. Monster...
Jestem zwolennikiem ram krótszych niż za długich. Też jestem zdania ze przy obecnych rurkach siodłowych nie powinno się zawracać głowy rurą podsiodłową. Patrzeć na długość top tuby i dla wzrostu 176 55cm będzie dobra. Potem dobrać długośc mostka i tyle.
Co z tego ze na tych wszystkich stronach są jakies przeliczniki skoro rower dobiera się indywidualnie. Mi mój pasuje , ale nie tak komfortowo jak Wheeler wujostwa. Rozmiar mają taki sam - na Whelku jedzie mi się komfortowo a na moim jakoś niewygodnie - kupowałem wysyłkowo wiec teraz nie mam na co narzekać.
#15
Napisano 20 lipiec 2007 - 10:26
Miałem okazje zrobienia krótkiej przejażdzki na 3 rowerach carbonowych : Bianchi, Focus i Merida.
Sztywna była tylko Merida FLX najwyższy model.
Bianchi i Focus bardzo miękkie.
Bianchi (dość wysoki model 2007) strasznie się gieła w okolicach suportu, od razu to było wyczuwalne, nawet bez pedałowania, wystarczyło mocniej nacisnąć na jeden pedał.
Focus to samo, choć w okolicach suportu był troche sztywniejszy ale i tak za mało, i dodatkowo jak się złapało mocno kierownice i poruszało nia na boki (tak jak przy finishowaniu) to cała chodziła , wygladało jakby to była wina carbonowej rury widelca ale pewny nie jestem.
Dobrze jechalo mi sie tylko na Meridzie FLX Road , takiej jak maja Action-Uniqua w tym roku.
Ja to bym sie w Carbon nie pchał, chyba że ma się dużo kasy i wie która rama jest naprawde sztywna .
#16 Gosc_Speeder_*
Napisano 20 lipiec 2007 - 16:09
Lecz napisałem że daję link do przykładowych zdjęć, co nie oznacza, że akurat tą szosę mam na oku :-/ . Napisałem również, że rama ma 52cm (c-c). A cena tego sprzętu to 450 zł.
Cyt.: "Cp do tej Kogi. Cena ponad 130euro???? O ludu... Za taką kasę mógłbyś 10 rowerów starych kupić. Założę się się zma jeszcze bebenek UG - zębatek do niej nie kupisz chyba ze sobie HG podszlifujesz. Jak ci się strasznie ppodoba to możesz nawet chałupę gościowi za nią oddac ale szczerze mówiąc to nie jest warta WIELE. Ona ma rurę 63cm."
Pozdrawiam :-)
#18
Napisano 20 lipiec 2007 - 23:22
#19 Gosc_Jelitek_*
Napisano 23 lipiec 2007 - 09:57
W sklepach niestety kolesie czasem nie wiedzą co mówią. Szosa to nie jest to co MTB, mnie kiedyś koleś powiedział że rozmiar ramy mierzy się dzieląc wzrost kolarza przez 3 i głupek zamówiłby mi ramę kompaktową która od suportu do końća rury ma 57 cm w momencie gdy moja Merida ma 50 cm...także uważaj na takich sprzedawców.
#20
Napisano 03 kwiecień 2008 - 13:42
Przy doborze rozmiaru ramy wspomagałem się kalkulatorem CC i na wynikach jakie mi zwrócił oparłem decyzję o wyborze konkretnej ramy - priorytetowym wymiarem była dla mnie długość głównej rury. Według kalkulatora powinnna mieć ona długość 564mm. Musiałem się więc zdecydować między ramami o długościach 555m i 575mm. Wybrałem mniejszą i powiem, że z mostkiem 100mm, po regulacji wysokości i położenia kierownicy, przy idealnie ustawionym siodełku w poziomie i względem osi (pod preferowaną przeze mnie kadencję) czuję się jakby rama była robiona na zamówienie. Tak wygodnie na rowerze mi jeszcze nie było.
Oto strona z wynikiem obliczeń kalkulatora. Może pomoże to komuś o podobnych gabarytach. Mam jeszcze małą sugestię co do wątku, dobrze byłoby podpiąć jedną dyskusję o wyborze rozmiaru ramy w widoczne miejsce. Nie powstawałoby wtedy tyle tematów o tym samym. A wiadomo, że dobór rozmiaru ramy jest tematem zawsze aktualnym. Pozdrawiam.