Skocz do zawartości


ponownie rozmiar ramy


1267 odpowiedzi w tym temacie

#1261 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8620 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 09 marzec 2022 - 09:34

możemy mieć dwie ramy z identycznym stackiem i reachem, a różnym kątem podsiodłówki i okaże się, że to jednak dwie różne ramy bo jedna jest krótka, a druga długa zwłaszcza jeśli mowa o kimś wysokim kto będzie mieć mocno wysuniętą sztyce. Także stack i reach to też nie jest lek na całe zło i trzeba patrzeć na całą geometrię.

Zgadzam się, że nie do końca oddaje rzeczywistość, ale z nieco innego powodu niż podajesz.

 

Kąt podsiodłówki nie ma znaczenia praktycznego, bo rzeczywisty "kąt siodełka" zależy od kąta podsiodłówki i wysunięcia siodełka. Nie ma żadnej różnicy praktycznej pomiędzy podsiodłówką bardziej pochyloną i siodełkiem bardziej do przodu a mniej pochyloną z bardziej wysuniętym w tył siodełkiem, bo środek ciężkości spoczywa w dokładnie tym samym miejscu.

 

BTW zwróć uwagę, że S&R są niezależne od ustawienia podsiodłówki, bo mierzą ramę od osi suportu, całkowicie niezależnie od pozycji sztycy czy siodełka.

 

Natomiast zgadzam się w pełni, że stack i reach nie oddają wszystkiego. Ważnym parametrem jest długość chainstays - i to on, a nie kąt podsiodłówki, wpływa na zachowanie tylnej części roweru. Zresztą kąt główki też jest bardzo istotny. Natomiast jeżeli chodzi o samą pozycję, S&R to wciąż najlepszy sposób na określenie pozycji.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1262 admsk

admsk
  • Użytkownik
  • 389 postów

Napisano 09 marzec 2022 - 10:06

Podsumowując, stack plus reach i kąty, tylko żeby sprawnie tym operować trzeba już wiedzieć czago się chce i jaki wpływ na zachowanie roweru mają te parametry.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

#1263 ogreczek

ogreczek
  • Użytkownik
  • 265 postów

Napisano 09 marzec 2022 - 10:08

Podsumowując, stack plus reach i kąty, tylko żeby sprawnie tym operować trzeba już wiedzieć czago się chce i jaki wpływ na zachowanie roweru mają te parametry.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka


Otóż to ! Ja wiem tylko że na rowerze x dobrze mi się jeździ i pytanie czy na rowerze y, będzie mi się jeździło równie dobrze :)

#1264 Dziaku

Dziaku
  • Użytkownik
  • 73 postów

Napisano 10 marzec 2022 - 08:13

Zgadzam się, że nie do końca oddaje rzeczywistość, ale z nieco innego powodu niż podajesz.

 

Kąt podsiodłówki nie ma znaczenia praktycznego, bo rzeczywisty "kąt siodełka" zależy od kąta podsiodłówki i wysunięcia siodełka. Nie ma żadnej różnicy praktycznej pomiędzy podsiodłówką bardziej pochyloną i siodełkiem bardziej do przodu a mniej pochyloną z bardziej wysuniętym w tył siodełkiem, bo środek ciężkości spoczywa w dokładnie tym samym miejscu.

 

BTW zwróć uwagę, że S&R są niezależne od ustawienia podsiodłówki, bo mierzą ramę od osi suportu, całkowicie niezależnie od pozycji sztycy czy siodełka.

 

Natomiast zgadzam się w pełni, że stack i reach nie oddają wszystkiego. Ważnym parametrem jest długość chainstays - i to on, a nie kąt podsiodłówki, wpływa na zachowanie tylnej części roweru. Zresztą kąt główki też jest bardzo istotny. Natomiast jeżeli chodzi o samą pozycję, S&R to wciąż najlepszy sposób na określenie pozycji.

 

Zakładając, że siodełko da się na tyle wysunąć do przodu żeby zrekompensować mocno pochyloną podsiodłówke i duże wysunięcie sztycy.

 

Dlatego pisałem że S&R ignorują to co się dzieje z tyłu ramy bo właśnie są mierzone do suportu.
 


  • berski lubi to

#1265 admsk

admsk
  • Użytkownik
  • 389 postów

Napisano 10 marzec 2022 - 10:02

Zakładając, że siodełko da się na tyle wysunąć do przodu żeby zrekompensować mocno pochyloną podsiodłówke i duże wysunięcie sztycy.

Dlatego pisałem że S&R ignorują to co się dzieje z tyłu ramy bo właśnie są mierzone do suportu.

Bez przesady, te kąty w podobnych charakterach rowerów się nie różnią aż tak. Dlatego napisałem, że trzeba wiedzieć czego się chce.
Jeżeli lubisz mieć środek ciężkości w tyle to wiesz czego szukać, jeżeli nie przeszkadza Ci przesunięcie siodła do przodu, to ok. Mnie np przeszkadza, bo nie źle znoszę obciążenie rąk, i wolę stabilniejszy rower z dupą nad kołem.

Bez wnikania w detale, jak kolega pisze, że szosę ma 56, a przełaj kupił 58, to już jest czerwone światło do tego, że ten większy nietrafiony, powinien być taki sam lub mniejszy, ale tej wiedzy nabywasz z doświadczenia, a to kosztuje (nie trafione wydatki).

Kolega sobie wejdzie na geometry geeks i postudiuje cyferki, oczywiście z pewnym dystansem co do wartości tam podanych. Wiadomo, że wszędzie mogą być błędy, a jak wiemy, różne rocznikowo, a te same rowery potrafią mieć zmiany w geometrii.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

#1266 tomaszzzz

tomaszzzz
  • Użytkownik
  • 80 postów

Napisano 18 marzec 2024 - 11:22

Cześć, czy ktoś miał styczność z Canyon Inflite CF? Jestem na granicy rozmiaru M i L (185, 87,5 przekrok).  Strona Canyona usilnie namawia mnie na M, ale opinie użytkowników są różne. Ktoś potrafiłby doradzić? Ja skłaniałbym się ku M.



#1267 vir

vir
  • Użytkownik
  • 11 postów

Napisano 12 kwiecień 2024 - 11:36

Dla wzrostu 185 cm jest podany rozmiar L, 184 - 190 cm. Nie miałem styczności z tą ramą więc na 100% nie powiem, że będzie pasowała. M to 178 - 184 cm.

 

Na stronie internetowej canyon.com są podane rozmiary ram. Najlepiej pojechać do sklepu i zobaczyć samemu jak się ma taką możliwość, ale dobrze jest wcześniej zobaczyć wszystkie rozmiary.

 

Link do strony: https://www.canyon.c.../b30112022.html



#1268 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1429 postów

Napisano 15 kwiecień 2024 - 15:23

Cześć, czy ktoś miał styczność z Canyon Inflite CF? Jestem na granicy rozmiaru M i L (185, 87,5 przekrok).  Strona Canyona usilnie namawia mnie na M, ale opinie użytkowników są różne. Ktoś potrafiłby doradzić? Ja skłaniałbym się ku M.

Ja mam 181 i jeżdżę na M.

 

A inne Canyony miałem S. Inflite S jakoś źle się czułem. To specyficzny rower. Masz wzrost van der Poela, on jeździ na L ;)





Dodaj odpowiedź