Jump to content


Photo

Trening z pomiarem mocy


2220 replies to this topic

#261 asedio

asedio
  • Użytkownik
  • 260 posts
  • SkądTczew

Posted 05 July 2011 - 21:13

Trochę smykałki i sam to zrobisz.
http://sprinterdella...er-battery.html

#262 asedio

asedio
  • Użytkownik
  • 260 posts
  • SkądTczew

Posted 06 July 2011 - 06:55

Z tym, że niektóre modele mają dwie baterie. Np. mój SRM na korbie FSA :-)
Dlatego sprawdź przed wymianą.
Właśnie, zaletą SRM nad PowerTapem jest możliwość samodzielnej kalibracji. Tej dokładniejszej z ciężarkami. W PowerTapie można sprawdzić moment obrotowy z ciężarkami ale podobno nie można go wpisać.

#263 MiSzA

MiSzA
  • Użytkownik
  • 805 posts
  • SkądKonstancin

Posted 06 July 2011 - 08:04

Fakt - dwie prostokatne i plaskie. Sa tez bardziej tradycyjne okragle. Do dostania bez problemu w Polsce.

#264 ponczex

ponczex
  • Użytkownik
  • 47 posts
  • SkądŁódź

Posted 06 July 2011 - 08:09

Ok, dzięki. To jeszcze jedno szybkie pytanie odnośnie kompatybilności.

SRM nie robi żadnej korby Campagnolo (nie liczę tej na której jedzie P. Gilbert w TdF 2011 - póki co w sprzedaży takiej nie ma). Jak bym chciał na Campy 10s i SRMie jeździć to muszę zakupić korbę SRMa, która działa z Campą (na srm.de doczytałem, że np. FSA działają), albo inną i wymienić blaty. Jakbym kiedyś na 11s chciał się przesiąść, to trzeba będzie zmienić blaty na 11s. Dobrze kombinuję?

#265 jabko

jabko
  • Użytkownik
  • 124 posts
  • SkądChrzanów

Posted 06 July 2011 - 11:44

Ja mam podobny problem, bo planuję kupno SR i korbę Rotor 3d z power2max i zastanawiałem się nad kompatybilnością. Stronglight robi swoje koronki CT2 pod 10/11 i takowe zakupię w celu używania tej korby z campą. Zresztą na zdjęciach widać, że Omega Pharma używa korby FSA z SRM. Nie widziałem tylko z bliska jakich koronek używają.

Edit: http://cdn2.media.cy...r_meter_600.jpg

Skoro założone mają zwykłe koronki od FSA, to znaczy, że działają one z campy 11s.

#266 MiSzA

MiSzA
  • Użytkownik
  • 805 posts
  • SkądKonstancin

Posted 06 July 2011 - 11:52

FSA robi koronki pod Campę - więc nie ma problemu. SRAM chyba też - ale głowy nie dam.
SRM chwalił się ponoć, że modele Campy będą sprzedawane dość szybko - pewnie czekają na targi.

SRMa nie trzeba nawet ponownie kalibrować po wymianie wieńców (pierwsze modele były dość wrażliwe na siłę dokręcenia blatów) jeżeli dokręca się śruby z siłą 10Nm/kg.

#267 ponczex

ponczex
  • Użytkownik
  • 47 posts
  • SkądŁódź

Posted 06 July 2011 - 12:12

Może i będą szybko w sprzedaży, ale znając życie to korba Campy SRM będzie najdroższa ze wszystkich i będzie kosztować ponad 4k EUR za korbę+PC7. Dla mnie wchodzi w grę raczej FSA Gossamer - najtańszy wybór.

Przy okazji - SRMa się kupuje z srm.de/store czy są jakieś tańsze źródła?

#268 MiSzA

MiSzA
  • Użytkownik
  • 805 posts
  • SkądKonstancin

Posted 06 July 2011 - 12:50

Kupujesz u źródła.
Jak chcesz taniej, to zawsze można kupić tylko korbę - a jako wyświetlacz używać Garmina 500, 800, licznik Speca (zapomniałem nazwy) i Bontragera. Jest jeszcze Cervo od PowerTapa. Oczywiście licząc się z kosztami można je kupić używane - bo 700 euro za PC VII to dla mnie przegięcie.
Używam Garminów i nie narzekam.

#269 ponczex

ponczex
  • Użytkownik
  • 47 posts
  • SkądŁódź

Posted 06 July 2011 - 13:42

Tak tak, cena PC7 to jakieś nieporozumienie.

A z US da radę? Tzn. ze srm.de/store_usa ? Oczywiście na shipping address w Stanach i późniejszą przesyłkę do PL. Na samej korbie FSA można prawie 2.5k PLN oszczędzić, ewentualnie za te same pienądze lepszą korbę kupić.

#270 MiSzA

MiSzA
  • Użytkownik
  • 805 posts
  • SkądKonstancin

Posted 06 July 2011 - 20:50

Pewnie że da - szczególnie jak masz tam kogoś kto kupi na siebie i Ci odeśle. Jedyny problem - jak przesyłka zaginie (ubezpieczenie); w US trudno znaleźć kogoś kto nie wpisze pełnej wartości celnej - chyba że masz tam rodzinę - inaczej będzie to wyglądać "życiowo" - że dla osoby bliskiej itd. Będziesz musiał się trochę napocić żeby dokonać naprawy gwarancyjnej w EU - ale nie powinni robić problemów - mimo zagarnięcia dużego kawałka rynku, jest to krąg 5 osób które odpowiadają na całym świecie za 'centra serwisowe' - więc raczej da radę.

#271 Gosc_czonk86_*

Gosc_czonk86_*
  • Gość

Posted 07 July 2011 - 08:11

W usa za najtańszą korbę fsa można już zapłacić 2k$. Piszą, że żywotność baterii to 1400h, licząc że cały rok trenuję średnio 15h, to i tak starczają na prawie dwa lata. Jest sens kombinować z własną wymianą? Mnie najbardziej interesuję trwałość korby, bo chciałbym wymieniać tylko blaty i jeździć i wymieniać blaty i jeździć. To musi być inwestycja na lata, nie stać mnie, żeby kupować coś takiego co 2-3 lata.

#272 Jakub123

Jakub123
  • Użytkownik
  • 147 posts
  • SkądKatowice

Posted 07 July 2011 - 08:15

W usa za najtańszą korbę fsa można już zapłacić 2k$. Piszą, że żywotność baterii to 1400h, licząc że cały rok trenuję średnio 15h, to i tak starczają na prawie dwa lata. Jest sens kombinować z własną wymianą? Mnie najbardziej interesuję trwałość korby, bo chciałbym wymieniać tylko blaty i jeździć i wymieniać blaty i jeździć. To musi być inwestycja na lata, nie stać mnie, żeby kupować coś takiego co 2-3 lata.


na chwilę obecną w ogóle Cię chyba na 'takie coś' nie stać ;)

#273 Gosc_czonk86_*

Gosc_czonk86_*
  • Gość

Posted 07 July 2011 - 08:20

Sprzedam górala w cholerę i będzie.

#274 Gosc_czonk86_*

Gosc_czonk86_*
  • Gość

Posted 07 July 2011 - 08:27

Stary, nie rób gnoju, tylko trenuj, jedz, odpoczywaj, albo zarabiaj na karbonowe obręcze.

#275 MiSzA

MiSzA
  • Użytkownik
  • 805 posts
  • SkądKonstancin

Posted 07 July 2011 - 09:09

@czonk86 nie za bardzo rozumiem - zmieniasz korbę za każdym razem jak zmieniasz blaty? :) Korba jak korba - nic się z nią nie dzieje. Blaty wymieniasz sobie jak chcesz - potrzebujesz jedynie klucz dynamometryczny żeby dokręcić z właściwą siłą śruby i tyle. A to też można olać - dokręcaj jak chcesz - tylko potem przeprowadź kalibracje SRMa i problem z głowy. Taka kalibracja zajmuje maks 10/15 minut (po 3 pomiary z każdej strony - z obciążeniem i bez). Jedyne czego potrzebujesz, to ciężarki / ciężar o wadze - optymalnie - 30kg (20-40kg) który będziesz na czas pomiaru mocował do korby. Ja używam 3 talerzy po 10kg. Trzeba je dokładnie zważyć - to ma akurat duże znaczenie - wystarczy na pocztę zanieść - tam mają zazwyczaj wagi do 50kg z dokładnością do 10gr. Żadna filozofia.

#276 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,612 posts
  • SkądSulęcin

Posted 07 July 2011 - 12:37

potrzebujesz jedynie klucz dynamometryczny żeby dokręcić z właściwą siłą śruby i tyle. A to też można olać - dokręcaj jak chcesz

- może lepiej ta pierwsza opcja - niedawno dokręcając śrubę urwałem nakrętkę (komin), a dokręcałem całkiem lekko (wg mnie). Kupiłem klucz dynamometryczny i mam nadzieję, że więcej takich wpadek nie będzie...

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#277 Gosc_Arek_*

Gosc_Arek_*
  • Gość

Posted 07 July 2011 - 14:13

Panowie, kolega ma pewien problem z komputerkiem Joule 2.0 i PowerTapem SL+. Po wymianie baterii w piaście licznik "szaleje". Bez kręcenia korbą pokazuje 200-400-300W, pomimo dokonania kalibracji. Co może być przyczyną? Czy mogły zużyć się łożyska w piaście, które powodowałyby takie skoki? Ktoś z Was miał już może taki problem?

#278 Gosc_xsnailx_*

Gosc_xsnailx_*
  • Gość

Posted 07 July 2011 - 14:48

@czonk - sprobuj pomyslec nad power2maxem - ja tam sobie chwale a i wybor korb jest znosny
@Arek - jak dla mnie nowe baterie nie byly do konca nowe

na dzien dzisiejszy wg mnie najlepsza opcja budzetowa to power2max + garmin 500

#279 Gosc_czonk86_*

Gosc_czonk86_*
  • Gość

Posted 07 July 2011 - 14:55

xsnailx, wiela to rozwiązanie? Poza ceną też ważna jest trwałość, dokładność pomiaru i takie tam. Nie tylko cena się liczy.

#280 Gosc_xsnailx_*

Gosc_xsnailx_*
  • Gość

Posted 07 July 2011 - 17:34

@czonk, mnie wyszlo ok 2900 bez korby i garmina - dokladnosc analogiczna do powertapa albo i lepsza. Trwalosc i latwosc wymiany baterii napewno lepsza



Reply to this topic