Jump to content


Photo

Trening z pomiarem mocy


2220 replies to this topic

#281 asedio

asedio
  • Użytkownik
  • 260 posts
  • SkądTczew

Posted 08 July 2011 - 21:43

xsnalix To czas, żebyś swoje moce zacząl podawać :-) Na Michała moce nie patrz. To cyborg jest ;-)

#282 Gosc_xsnailx_*

Gosc_xsnailx_*
  • Gość

Posted 09 July 2011 - 10:44

Ja wrzucam na stronke gramina, dopisze link do stopki bo leniwy jestem i niechce mi sie wpisywac do tematu :)

http://connect.garmi...e?owner=xsnailx

#283 asedio

asedio
  • Użytkownik
  • 260 posts
  • SkądTczew

Posted 10 July 2011 - 19:54

na www.srm.de są dane TdF
http://www.srm.de/in...r-de-france/648

#284 Miguel

Miguel
  • Użytkownik
  • 840 posts
  • SkądGOP - Będzin

Posted 11 July 2011 - 10:34

Panowie, mam pytanie. Ostatnio znalazłem stronę strava.com, która służy do archiwizowania treningów. Ogólnie jest bardzo podobna do garminconnect, tyle że bardziej rozbudowana, bo potrafi wyliczyć moc i pokazać ją na wykresie.
No właśnie, czy takie dane szacowane przez program są dokładne? Zapewne uwzględnia ukształtowanie terenu, wagę moją i roweru, prędkość, ale zdaje mi się, że wiatr nie jest brany pod uwagę.
Dzisiaj wykonałem test wg. Friela, liczyło się oczywiście średnie HR z ostatnich 20 minut (wyszło 177), ale według tej aplikacji średnia moc wyniosła 244 Wattów. Nie wiem, czy to dużo, czy mało, ostatnio wcale nie jeździłem (ten rok mam ostro spaprany), w sumie to nieważne (ale jakby co, ważę 54 kg ;-) ). Chciałbym się po prostu dowiedzieć, jakie jest Wasze zdanie na temat dokładności takiej aplikacji?

Tutaj mam pierwsze 10 minut testu LINK 271 Wattów
a tutaj LINK2 kolejne 20 minut, z których brałem średnie HR.

Ogólnie strona mi się podoba, jest przejrzysta, można śledzić kolarzy (np. Ben King),i ch treningi i starty (np. Giro, Mistrzostwa krajowe). Problemem jest jedynie to, że co miesiąc jest tylko 5 darmowych uploadów, później trzeba niestety troszkę zabulić.

Czekam na Waszą opinię, bo jeśli ta moc nie jest przekłamana, to może bym w to wszedł, by zobaczyć, czy robię jakiś progres.

Pzdr

#285 MiSzA

MiSzA
  • Użytkownik
  • 805 posts
  • SkądKonstancin

Posted 11 July 2011 - 11:40

Witam - jak chcesz się bawić w szacowanie mocy, to nie ma innego narzędzia niż kalkulatory ze strony http://www.analyticcycling.com/ - wszystko inne to popierdółki są :) Dostajesz do ręki narzędzie które uwzględnia nachylenie terenu, temperaturę, ciśnienie, wiatr, opór powietrza, współczynnik oporu powietrza itd, itp.

#286 Gosc_czonk86_*

Gosc_czonk86_*
  • Gość

Posted 11 July 2011 - 16:44

Popatrzyłem na te wykresy na stronce srm i to jest jakiś kosmos. Średni puls z etapu 136, to jest wielkie wow. Moce okej, do wyobrażenia, ale przy wyliczeniu W na kg i pulsie przy tym, to jest trzecia prędkość kosmiczna.

#287 asedio

asedio
  • Użytkownik
  • 260 posts
  • SkądTczew

Posted 12 July 2011 - 12:10

Popatrzyłem na te wykresy na stronce srm i to jest jakiś kosmos. Średni puls z etapu 136, to jest wielkie wow. Moce okej, do wyobrażenia, ale przy wyliczeniu W na kg i pulsie przy tym, to jest trzecia prędkość kosmiczna.

To jest właśnie zawodowstwo. Nie każdy parametr oddzielnie ale wszystkie razem :-)
Moc z podjazdu to blisko 400 watów przez 20 minut. Czyli jak ktoś tyle potrafi i waży tyle samo lub mniej dałby radę ;-)

#288 asedio

asedio
  • Użytkownik
  • 260 posts
  • SkądTczew

Posted 12 July 2011 - 13:21

a tu na "żywca"
http://data.srmlive.de/TDF/

#289 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,624 posts
  • SkądSulęcin

Posted 12 July 2011 - 13:50

Witam - jak chcesz się bawić w szacowanie mocy, to nie ma innego narzędzia niż kalkulatory ze strony http://www.analyticcycling.com/ - wszystko inne to popierdółki są :) Dostajesz do ręki narzędzie które uwzględnia nachylenie terenu, temperaturę, ciśnienie, wiatr, opór powietrza, współczynnik oporu powietrza itd, itp.


Fajne kalkulatory, nie tylko moc do wyliczenia ;-) - sprawdziłem wykres mocy mojego trenażera z kalkulatorem, prawie się zgadza, zwłaszcza od 400 W w górę. Pewno nie do końca dobrałem parametry, ale to pikuś.

Miguel'owi raczej zależy na szacunkowym wyliczeniu mocy w trakcie treningu bez miernika mocy, na podstawie innych parametrów zarejestrowanych np. przez gps, pulsometr itd. Niby SportTracks z wtyczkami do analizy mocy to robi, ale przybliżenie zależy nie tylko od doboru stacji meteo (bez tego nie ma danych o temperaturze i wietrze), ale również od doboru opon. Bez uwzględnienia danych o typie nawierzchni - już samo to wprowadza duże rozbieżności w wyliczeniach przybliżonej mocy.

Przydatność i wielkość przybliżenia wyliczeń tak w ST jak i w stravie należałoby zweryfikować na podstawie pomiaru mocy. Choć chyba nawet wtedy teoretyczne analizy należałoby traktować z dużym przymrużeniem oka...

a tu na "żywca"

Faajne!

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#290 ponczex

ponczex
  • Użytkownik
  • 47 posts
  • SkądŁódź

Posted 13 July 2011 - 09:14

Ja dokonałem właśnie pierwszego zakupu z kategorii 'trening z pomiarem mocy' - "Training and racing with a power meter". Przyszła wczoraj paczka z amazona :)

#291 MiSzA

MiSzA
  • Użytkownik
  • 805 posts
  • SkądKonstancin

Posted 13 July 2011 - 12:57

Od razu polecam wydanie drugie ;)
Jest więcej o PMC, nowy rozdział o robieniu "fatigue test" - warto.

#292 ponczex

ponczex
  • Użytkownik
  • 47 posts
  • SkądŁódź

Posted 13 July 2011 - 17:58

Dlatego też kupiłem wydanie drugie :)

#293 Gosc_xsnailx_*

Gosc_xsnailx_*
  • Gość

Posted 14 July 2011 - 20:10

@ponczex - gdzie dokladnie kupowales bo jakos nie moge dopatrzyc u amazona ktora to 1 wydanie a ktora to 2, mozez wrzucic link ?

#294 ponczex

ponczex
  • Użytkownik
  • 47 posts
  • SkądŁódź

Posted 15 July 2011 - 09:18

xsnailx, proszę bardzo (na okładce pod "Meter" jest mniejszą czcionką "2nd edition"):

http://www.amazon.co...ref=oss_product

Powyżej 25GBP masz przesyłkę za darmo (Free super saver delivery). Warto coś dobrać do tej kwoty, bo inaczej przesyłka kosztuje sporo.

Ja w tym zamówieniu wziąłem sobie jeszcze:

http://www.amazon.co...ref=oss_product
http://www.amazon.co...ref=oss_product

W ciągu 4-5 dni od zamówienia powinno być u Ciebie w domu. Przesyłka przychodzi kurierem DHL.

#295 Gosc_xsnailx_*

Gosc_xsnailx_*
  • Gość

Posted 15 July 2011 - 23:10

@ponczex, dzieki :) ksiazka + 2 inne juz zamowiona. wybralem dodatkowo:
"Racing Weight" Matt Fitzgerald
"The Time-crunched Cyclist: Fit, Fast and Powerful in 6 Hours a Week (Time-Crunched Athlete)" Chris Carmichael

#296 ponczex

ponczex
  • Użytkownik
  • 47 posts
  • SkądŁódź

Posted 17 July 2011 - 18:43

xsnailx, mam Racing Weight - jest świetna. Przynajmniej na mnie zadziałało podejście Fitzgeralda - mam teraz taką wagę jaką chciałem.

#297 asedio

asedio
  • Użytkownik
  • 260 posts
  • SkądTczew

Posted 20 July 2011 - 19:07

Coś dla sprinterów. Ostatnie metry A.Greipela na zwycięskim etapie TdF. 1,6kW na finiszu. :-)
http://www.srm.de/in...r-de-france/657
A na zdięciu widać ile zyskuje na oporze aero Cavendish. Dlatego wygrywa mimo, że generuje mniejsza moc. Opór aero ma ogromne znaczenie. To przecież prawie 7 dych na godzinę.

#298 tomacias

tomacias
  • Użytkownik
  • 208 posts
  • Skądopolskie

Posted 27 July 2011 - 22:20

"The Time-crunched Cyclist: Fit, Fast and Powerful in 6 Hours a Week (Time-Crunched Athlete)" Chris Carmichael


mam i polecam...

#299 wiki

wiki
  • Użytkownik
  • 2,190 posts
  • SkądOzorków k/Łodzi

Posted 27 July 2011 - 22:30

Opór aero ma ogromne znaczenie.

Mniejsze niż odpowiednie ustawienie się, dobre rozprowadzenie i ostateczny atak w idealnym momencie. Takie moje zdanie @asedio ;-)

#300 asedio

asedio
  • Użytkownik
  • 260 posts
  • SkądTczew

Posted 28 July 2011 - 21:06

Opór aero ma ogromne znaczenie.

Mniejsze niż odpowiednie ustawienie się, dobre rozprowadzenie i ostateczny atak w idealnym momencie. Takie moje zdanie @asedio ;-)


To o czym piszesz każdy bardzo dobry sprinter potrafi a ja piszę o tym co tylko Cavendisha wyróżnia i dzięki temu wygrywa.
Obejrzyj sobie ostatni sprint TdF. Hagen jak tylko wyszedł z koła zaczął zbliżać się do Cavendisha ale jak dostał wiatr w twarz to niestety został z tyłu.
A żeby zobaczyć jak to jest z tym oporem aero proponuję na jakimś dłuższym zjeździe rozpędzić się bez pedałowania do 70km.h i wówczas ugiąć łokcie, pochylić głowę tak jak Cavendish i od razu będzie widać na liczniku o ile wzrośnie prędkość.



Reply to this topic