Trening z pomiarem mocy
#282 Gosc_xsnailx_*
Posted 09 July 2011 - 10:44
http://connect.garmi...e?owner=xsnailx
#284
Posted 11 July 2011 - 10:34
No właśnie, czy takie dane szacowane przez program są dokładne? Zapewne uwzględnia ukształtowanie terenu, wagę moją i roweru, prędkość, ale zdaje mi się, że wiatr nie jest brany pod uwagę.
Dzisiaj wykonałem test wg. Friela, liczyło się oczywiście średnie HR z ostatnich 20 minut (wyszło 177), ale według tej aplikacji średnia moc wyniosła 244 Wattów. Nie wiem, czy to dużo, czy mało, ostatnio wcale nie jeździłem (ten rok mam ostro spaprany), w sumie to nieważne (ale jakby co, ważę 54 kg ;-) ). Chciałbym się po prostu dowiedzieć, jakie jest Wasze zdanie na temat dokładności takiej aplikacji?
Tutaj mam pierwsze 10 minut testu LINK 271 Wattów
a tutaj LINK2 kolejne 20 minut, z których brałem średnie HR.
Ogólnie strona mi się podoba, jest przejrzysta, można śledzić kolarzy (np. Ben King),i ch treningi i starty (np. Giro, Mistrzostwa krajowe). Problemem jest jedynie to, że co miesiąc jest tylko 5 darmowych uploadów, później trzeba niestety troszkę zabulić.
Czekam na Waszą opinię, bo jeśli ta moc nie jest przekłamana, to może bym w to wszedł, by zobaczyć, czy robię jakiś progres.
Pzdr
#285
Posted 11 July 2011 - 11:40
#287
Posted 12 July 2011 - 12:10
To jest właśnie zawodowstwo. Nie każdy parametr oddzielnie ale wszystkie razem :-)Popatrzyłem na te wykresy na stronce srm i to jest jakiś kosmos. Średni puls z etapu 136, to jest wielkie wow. Moce okej, do wyobrażenia, ale przy wyliczeniu W na kg i pulsie przy tym, to jest trzecia prędkość kosmiczna.
Moc z podjazdu to blisko 400 watów przez 20 minut. Czyli jak ktoś tyle potrafi i waży tyle samo lub mniej dałby radę ;-)
#289
Posted 12 July 2011 - 13:50
Witam - jak chcesz się bawić w szacowanie mocy, to nie ma innego narzędzia niż kalkulatory ze strony http://www.analyticcycling.com/ - wszystko inne to popierdółki są Dostajesz do ręki narzędzie które uwzględnia nachylenie terenu, temperaturę, ciśnienie, wiatr, opór powietrza, współczynnik oporu powietrza itd, itp.
Fajne kalkulatory, nie tylko moc do wyliczenia ;-) - sprawdziłem wykres mocy mojego trenażera z kalkulatorem, prawie się zgadza, zwłaszcza od 400 W w górę. Pewno nie do końca dobrałem parametry, ale to pikuś.
Miguel'owi raczej zależy na szacunkowym wyliczeniu mocy w trakcie treningu bez miernika mocy, na podstawie innych parametrów zarejestrowanych np. przez gps, pulsometr itd. Niby SportTracks z wtyczkami do analizy mocy to robi, ale przybliżenie zależy nie tylko od doboru stacji meteo (bez tego nie ma danych o temperaturze i wietrze), ale również od doboru opon. Bez uwzględnienia danych o typie nawierzchni - już samo to wprowadza duże rozbieżności w wyliczeniach przybliżonej mocy.
Przydatność i wielkość przybliżenia wyliczeń tak w ST jak i w stravie należałoby zweryfikować na podstawie pomiaru mocy. Choć chyba nawet wtedy teoretyczne analizy należałoby traktować z dużym przymrużeniem oka...
Faajne!a tu na "żywca"
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#294
Posted 15 July 2011 - 09:18
http://www.amazon.co...ref=oss_product
Powyżej 25GBP masz przesyłkę za darmo (Free super saver delivery). Warto coś dobrać do tej kwoty, bo inaczej przesyłka kosztuje sporo.
Ja w tym zamówieniu wziąłem sobie jeszcze:
http://www.amazon.co...ref=oss_product
http://www.amazon.co...ref=oss_product
W ciągu 4-5 dni od zamówienia powinno być u Ciebie w domu. Przesyłka przychodzi kurierem DHL.
#297
Posted 20 July 2011 - 19:07
http://www.srm.de/in...r-de-france/657
A na zdięciu widać ile zyskuje na oporze aero Cavendish. Dlatego wygrywa mimo, że generuje mniejsza moc. Opór aero ma ogromne znaczenie. To przecież prawie 7 dych na godzinę.
#299
Posted 27 July 2011 - 22:30
Mniejsze niż odpowiednie ustawienie się, dobre rozprowadzenie i ostateczny atak w idealnym momencie. Takie moje zdanie @asedio ;-)Opór aero ma ogromne znaczenie.
#300
Posted 28 July 2011 - 21:06
Mniejsze niż odpowiednie ustawienie się, dobre rozprowadzenie i ostateczny atak w idealnym momencie. Takie moje zdanie @asedio ;-)Opór aero ma ogromne znaczenie.
To o czym piszesz każdy bardzo dobry sprinter potrafi a ja piszę o tym co tylko Cavendisha wyróżnia i dzięki temu wygrywa.
Obejrzyj sobie ostatni sprint TdF. Hagen jak tylko wyszedł z koła zaczął zbliżać się do Cavendisha ale jak dostał wiatr w twarz to niestety został z tyłu.
A żeby zobaczyć jak to jest z tym oporem aero proponuję na jakimś dłuższym zjeździe rozpędzić się bez pedałowania do 70km.h i wówczas ugiąć łokcie, pochylić głowę tak jak Cavendish i od razu będzie widać na liczniku o ile wzrośnie prędkość.