E tam.. o niedokładności Polara piszą ci co go nigdy nie mieli.
Miałem dwa polary ileś tam PowerTapów i kilka SRM;ów. Jeżdziłem i testowałem sobie wszystkie systemy. Również miałem Ergomo. Ergomo to syf najgorszy ze wszystkich. Polarowi to nawet do pięt nie dorasta. Pod tym względem jestem takim ... gadżeciarzem.
Polar jest bardzo dobry bo ... tani. Za kilka stówek to bierz zakładaj i testuj.
Pewnie że SRM, PT czy inne systemy są lepsze ale wiele razy droższe. Samo oglądanie watów w sumie nic nie daje. Moc tak skacze, że cyferki watów, które widzimy są do niczego nie przydatne. Dopiero w analizie treningu można z nich coś ułożyć.
Problem niedokładności to zły montaż. Przełożenie z roweru do roweru zajmowało mi góra 10 minut. Do MTB się nie nadaje ze względu na duże zmiany pozycji łańcucha. Również na trenażer.
Najważniejsze to umieszczenie tak sensora żeby był jak najbliżej łańcucha w skrajnym przełożeniu. Czyli mały blat z przodu i mały z tyłu. Łańcuch powinien prawie ocierać o sensor. Najlepiej ustawić sensor tak, żeby był jak najbliżej łańcucha w przełożeniach których najczęściej używamy i okleić go kawałkiem starej dętki. Wówczas uderzenia łańcucha go nie ścierają.
Jeśli sygnał drgań łańcucha będzie zawsze odbierany przez sensor to i dokładność będzie w granicach 5-10%. Trzeba wiedzieć, że wszystkie sygnału muszą docierać do sensora pewnie i stabilnie, żeby prawidłowo działał. Czyli kadencja, przesuw łańcucha i drgania łańcucha. Jeśli któryś zanika to pojawiają się błędy dokładności.
Co najważniejsze w Polarze to brak kalibracji. Gdy zmierzymy i wpiszemy raz wagę, długość łańcucha i rozstaw osi suport tylne koło to nie ulega on żadnym zmianom. Deszcz, itp itd .. jak tu ktoś napisał nie ma żadnego wpływu. Nie potrzeba go kalibrować przed jazdą. Najwyżej po iluś tam tysiącach km wpisać nową długość rozciągniętego łańcucha.
PowerTap i SRM trzeba kalibrować przed każdą jazdą. Mało tego. Jeśli wyjdziemy z rowerem z ciepłego garażu/mieszkania w kilkustopniowy teren to po schłodzeniu się PT czy SRM powinniśmy go ponownie skalibrować! Spore zmiany temperatury podczas samej jazdy również powodują rozkalibrowanie się. I wcale nie jest tak super że PT kalibruje się podczas jazdy bez kręcenia korbą. Wystarczy sobie sprawdzić jak zachowuje się moment zerowy przy dużych zmianach temperatury. SRM potrafi zmienić kalibrację na zewnątrz o 10pkt. to jest ok 4-5watów.
Teraz mam SRM i PT z ant+ bo akurat tak wyszło ale jakbym miał od nowa kupować i miał wydać 300zł albo 1500zł za zwykłego PT albo 2500zł za ant+ wybrałbym Polara bez zastanawiania.