Skocz do zawartości


Zdjęcie

Specialized Tarmac Pro Race Vs Venge Pro Race, Który Do Czego?

specialized Tarmac vs Venge

23 odpowiedzi w tym temacie

#1 Master_of_Velo

Master_of_Velo
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • SkądPoznań

Napisano 28 grudzień 2014 - 11:45

Witam,

 

Planuję zakup szosy:

 

Specialized Tarmac Pro Race

 

lub

 

Specialized Venge Pro Race

 

Jaki będzie lepsze do mojej specyfiki jazdy. Do tej pory jeżdżę na uniwersalnej ramie (cannondale six carbon)

Jeżdżę głównie płaskie tereny, otwarte, często wiatr, sam lub we dwóch, czasami grupka 5 osób, dwa razy w roku wyjazd w tereny pofałdowane (Francja)

Venge to rower przeznaczony do jazdy indywidualnej z opisu wynika ze góry również

Tarmac to rower uniwersalny tytułowany wielkrotnie :-)

Bardziej skłaniam się ku venge ale nie jestem pewny czy to jest to do mojej specyfiki jazdy.

Jakie Wasze zdanie na ten temat, który bardziej do czego?

 

Pozdrawiam Serdecznie



#2 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3220 postów
  • SkądPoznań

Napisano 28 grudzień 2014 - 12:21

Tarmac wygodniejszy wiec na treningi lepszy, i w każde góry. A venge to taka pseudo aero maszyna, jedyne zyski jakie daje to właśnie aero podczas samotnej jazdy, przy czym są one bardzo niewielkie.

Standardowe ramy szosowe maja dużo więcej plusów niż te aero. Jak by aero było najważniejsze to teoretycznie cervelo P5 powinno wygrywać wyścigi, a kiepsko mu to idzie :)

Aero maja swój wygląd, ale co kto lubi.


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#3 sum

sum
  • Użytkownik
  • 723 postów
  • SkądWłocławek

Napisano 28 grudzień 2014 - 12:53

Rozmiar rozwiń wypowiedź proszę

Z tego co wiem cześć zawodników używa na płaskich scigach venge - cav czy terpstra

Tarmac ma przełożenia typowo peletonowe i tu jest wg mnie wada

 

 

podobna sytuacja jest z kaskiem prevail / evade - oba s-worksy

jednak dużo w tym roku używają evade na płaskich a to jest właśnie odpowiednik dla roweru venge



#4 Master_of_Velo

Master_of_Velo
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • SkądPoznań

Napisano 28 grudzień 2014 - 13:18

Co do wyglądu oczywiście ważna sprawa. Tutaj nie ukrywał w kierunku Venge, choć na żywo aż takiej różnicy nie ma w stosunku do Tarmaca, rury nie są aż tak grube jak na zdjęciu.

Jeżeli zyski nie są duże to w takim układzie Tarmac bardziej będzie dla mnie wychodziłem z założenia ze przy jeździe samemu zyskam, a w górach bez problemu pojadę (choć w Venge są duże korby 52/36) w górach do tego już trzeba mieć nogę :-)

Wydaje mi się ze Venge jest przede wszystkim na płaskie, ewentulnie w góry + sprint dlatego Cav go używa

Tarmac to rower typowo peletonowy - uniwersalny i na płaskie i w góry minus to jazda samemu przy wietrze.

A jak Venge w górach jaka tu może być róznica do Tarmaca czy będzie odstawał?



#5 patolog

patolog
  • Użytkownik
  • 621 postów
  • SkądWa-wa

Napisano 28 grudzień 2014 - 13:39

Nie ma szans, żeby amator, choc nie wiem jak dobry zauważył różnicę.

Ogólna zasada jest taka: zawodowiec szybciej wjeżdża na górę niż amator z niej zjeżdża...

 


  • KAEM lubi to

Kudos!


#6 EverRestOnTheBike

EverRestOnTheBike
  • Użytkownik
  • 321 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 28 grudzień 2014 - 14:23

Polecam obejrzeć autorowi pytania. Może coś rozjaśni ten filmik: 


  • patolog lubi to

#7 sum

sum
  • Użytkownik
  • 723 postów
  • SkądWłocławek

Napisano 28 grudzień 2014 - 16:16

 

Ogólna zasada jest taka: zawodowiec szybciej wjeżdża na górę niż amator z niej zjeżdża...

 

to żeś w dyskusji zabłysnął ... więcej masz takich prawd w zanadrzu ?



#8 patolog

patolog
  • Użytkownik
  • 621 postów
  • SkądWa-wa

Napisano 28 grudzień 2014 - 16:32

No fakt, swoim wejsciem i elokwencją znacznie mnie przyćmiłeś:)


Kudos!


#9 Master_of_Velo

Master_of_Velo
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • SkądPoznań

Napisano 28 grudzień 2014 - 17:31

Filmik super, dzięki odpowiada na pytania i potwierdza co piszecie

Generalnie jako amator nie wyczuje różnicy jak wynika z testu dopiero przy 300 km i 300W uzyskam 4 min przewagi co w moim przypadku jest czystą abstrakcją ;-)

Jeżeli jedziesz z mniejszą mocą co z kolei w moim przypadku jest normą :-D nie uzyskasz przewagi

Ramy aero są za to mniej wygodne i trudniejsze w prowadzeniu -  też pewnie trudne do wyczucia dla amatora (tego już nie mówią)

Wniosek taki kupujesz taki który bardziej się podoba większości różnic nie wyczujesz


  • patolog lubi to

#10 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Napisano 28 grudzień 2014 - 17:42

Nie zapominajmy, że to na czym jedzie zawodowiec w peletonie to często tylko i wyłącznie wymaganie sponsora (producenta rowerów) by rower był w takim a takim sensie eksponowany.

 

Kiedy w ubiegłym roku jeden producent (KASK) pokazał kaski aero do normalnych etapów za chwilę (w 2-3 miesiące) cały pro-peleton już w nich jeździł bo taka moda nastała - ktoś znalazł nisze.

 

W nowym filmie Robocop była scena kiedy Kevin Spacey mówi 'ludzie nie wiedzą czego chcą, nie ma sensu badać rynku i pytać ludzi czego chcą. Muszę dać ludziom to co ja chce i powiedzieć, że tego chcą - wtedy będą chcieli'.

 

 

Z mojej strony po wielu latach miłości do rowerów aero bez zastanowienia brałbym Tarmac'a.



#11 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 28 grudzień 2014 - 18:00

..........

 

W nowym filmie Robocop była scena kiedy Kevin Spacey mówi 'ludzie nie wiedzą czego chcą, nie ma sensu badać rynku i pytać ludzi czego chcą. Muszę dać ludziom to co ja chce i powiedzieć, że tego chcą - wtedy będą chcieli'.

...........

 

Można powiedzieć, że tą maksymą kierował się przez całą swoją karierę Steve Jobs - gdyby nie on, do tej pory nie wiedzielibyśmy jak bardzo niezbędne są nam (?) iPody, iPhony, iPady - ale to tak OT.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#12 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3220 postów
  • SkądPoznań

Napisano 28 grudzień 2014 - 21:08

Filmik pokazuje właśnie tylko i wyłącznie jazdę samemu.

Prowadzenie jest zauważalne i znacząco poprawia komfort jazdy.

Ten aero kask pewnie daje więcej niż aero rama.


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#13 Koniunl

Koniunl
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądHolandia

Napisano 29 grudzień 2014 - 07:55

Generalnie jako amator nie wyczuje różnicy jak wynika z testu dopiero przy 300 km i 300W uzyskam 4 min przewagi co w moim przypadku jest czystą abstrakcją ;-)
(...)
Wniosek taki kupujesz taki który bardziej się podoba większości różnic nie wyczujesz


Gwoli ścisłości: w filmie mówią o różnicy na 40 km, nie na 300 :). A to dla ścigającego się amatora już mocno wyczuwalna różnica. Dla 95% jednak nie, więc Twoje wnioski są słuszne.
  • patolog lubi to

#14 Yoschi

Yoschi
  • Użytkownik
  • 54 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 29 grudzień 2014 - 09:17

Tez miałem taki dylemat w tym roku, jako ze jeżdżę amatorsko i do tego po płaskim wybrałem venge chociaż nie będę ukrywał głównie wygrał tu wygląd ;p tarmac nie robi takiego wrażenia a różnicy w sztywności nie czuje, modele na 2015 mają aero kierownicę S-Worksa i są tańsze od tarmaców.

#15 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Napisano 29 grudzień 2014 - 09:29

modele na 2015 mają aero kierownicę S-Worksa i są tańsze od tarmaców.

 

Gdzie?

Na http://specialized.pl RRP Venge jest kilkaset złotych wyższe w każdym wariancie - również samej ramy.



#16 sum

sum
  • Użytkownik
  • 723 postów
  • SkądWłocławek

Napisano 29 grudzień 2014 - 09:36

Gwoli ścisłości: w filmie mówią o różnicy na 40 km, nie na 300 :). A to dla ścigającego się amatora już mocno wyczuwalna różnica. Dla 95% jednak nie, więc Twoje wnioski są słuszne.

 

no właśnie dla ścigającego amatora to jest wyczuwalne 

a kto kupuje tarmac / venge ? - no raczej ścigający się amator 

jak ktoś ma ambicje i faktycznie większość jeździ po płaskim to wg mnie warto i tyle :)

 

amator jeżdżący tylko wycieczkowo na szosie lepiej jak kupi geo wytrzymałościową - typu roubaix itp



#17 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Napisano 29 grudzień 2014 - 09:42

a kto kupuje tarmac / venge ? - no raczej ścigający się amator 

 

Albo amator, którego stać i mu się podoba - w tym przypadku reszta czynników nie ma znaczenia :)


  • patolog lubi to

#18 Master_of_Velo

Master_of_Velo
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • SkądPoznań

Napisano 29 grudzień 2014 - 09:49

A dzięki za dojaśnienie ten brytyjski akcent może nie dosłyszałem. ;-) tak czy owak na tak wysokich mocach nie jeżdżę. Jak wynika z podsumowania na filmie z opinii większe znaczenie już mają ubrania kask itp.

Zgadza się VENGE jest 1000 zł tańszy od Tarmaca przy tym samym poziomie osprzętu, rama  ten sam splot 10 r osprzęt ultegra. Po za tym Venge ma koła na wyższym profilu niż Tarmac.

Nie wiem jak z wagą tych rowerów może ktoś zna w opisie na stronie Speca nie ma.

Z testu wynika ze większe znaczenie szczególnie na terenie pofałdowanym ma waga niż aero rama



#19 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3220 postów
  • SkądPoznań

Napisano 29 grudzień 2014 - 09:52

Venge jest pełno podróbek. Zaczyna być jak chinarello.


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#20 marcin270

marcin270
  • Użytkownik
  • 56 postów
  • SkądBorek Szlachecki

Napisano 29 grudzień 2014 - 10:09

Jakoś całkiem niedawno też byłem na kupnie szosy.

Model Venge, nie ukrywam wygląda świetnie. Przypuszczam, że będąc wtedy w sklepie i mając gotówkę przy sobie pewnie bym go kupił. Sprzedawca jeszcze "dołożył do pieca"... :->

Wróciłem do domu, przemyślałem wszystko kilka razy i doszedłem do wniosku, że w tych pieniążkach lepiej będzie kupić lżejszy rowerek na lepszym osprzęcie a mniej "markowy". Poza tym mieszkam w południowej Polsce; teren bardzo pagórkowaty. Rama aero będzie zdecydowanie mniej uniwersalna...

 





Dodaj odpowiedź