Znacie może jakiś patent, żeby mieć na jednym uchwycie Garmina i lampkę montowaną na klips lub gumową obejmę?
Oświetlenie.Jakiego używacie?
#1982
Posted 03 May 2021 - 08:09
dyskusja na temat Bontragerów bardzo ciekawa, aż się zainteresowałem tymi lampkami.
Powiedzcie mi Proszę, czy używacie tylnego Botragera zamiennie z radarem Varia? zastanawiam się czy warto myśleć o tylnym Bontragerze, mając w planach kupno Varii? Moja tylna lampka już coraz krócej działa, a akumulator pod USB jest niewymienny więc niebawem coś trzeba będzie zakupić, i chyba się skuszę na tego Bontragera. I to głównie z tego powodu, że widziałem jak on świeci na żywo
#1984
Posted 03 May 2021 - 09:03
Powiedzcie mi Proszę, czy używacie tylnego Botragera zamiennie z radarem Varia? zastanawiam się czy warto myśleć o tylnym Bontragerze, mając w planach kupno Varii? Moja tylna lampka już coraz krócej działa, a akumulator pod USB jest niewymienny więc niebawem coś trzeba będzie zakupić, i chyba się skuszę na tego Bontragera.
Ja mam dwie na dłuższych trasach, bo moja stara Varia już przeciętnie trzyma lub gdy nie podładuję a trasa jednak okazuje się dłuższa niż planowałem. A Flare RT ciężko rozładować w trybie mrygającym i chyba jednak widoczna jest z większej odległości. Wychodzę z założenia, że co dwie lampki to nie zaszkodzi, bezpieczeństwa nigdy za wiele
Ale nowy radar sporo lepiej trzyma, natomiast nie wiem czy jest widoczny z tak dużej odległości, raczej nie.
#1985
Posted 03 May 2021 - 16:40
Funkcje ant+ są przydatne, ale nie były decydujące.
#1987
Posted 03 May 2021 - 17:24
Lampki Recon od Gianta są podobne, ale mocą świecenia przegrywają. Nie są tak widoczne w dzień jak Bontrager. Jedyne co może konkurować z tylną od bontragera to Knog Blinder Road R70. Na przód alternatywy nie widzę więc jest Ion 200 RT, lepszej wg mnie nie ma.
Funkcje ant+ są przydatne, ale nie były decydujące.
Mam lampkę Knog Blinder Road R70 i rzeczywiście mocą świecenia na pewno nie odstaje, ale jestem mocno rozczarowany krókim czasem pracy i wolnym ładowaniem.
Co do ANT+ to może i bajer, ale ile razy zdarzało mi się podczas jazdy przypomnieć sobie, że nie włączyłem światełka... A Blinder Road R70 ma tak beznadziejnie zaprojektowany przycisk włączający, że cięzko go włączyć jedną ręką podczas jazdy. Do tego po łądowaniu często zapomina w jakim trybie pracował ostatnio i uruchamia się trybie ciągłym, więc najlepiej w takiej sytuacji się zatrzymać, żeby mieć pewość, że świeci tak jak się chciało.
Gdybym teraz kupował tylną lampkę to zdecydowanie brałbym Bontagera, mam z przodu Ion 200 RT i jestem z niej bardzo zadowolony.
- Prozor likes this
#1988
Posted 03 May 2021 - 19:19
Powiedzcie mi Proszę, czy używacie tylnego Botragera zamiennie z radarem Varia? zastanawiam się czy warto myśleć o tylnym Bontragerze, mając w planach kupno Varii?
Kurde myślałem, że zażartuje i napiszę "montuj jedno i drugie naraz" a tu okazuje się, że to nie żart, są tacy xD
Jeśli nie potrzeba sterowania ANT+ to proponuję sprawdzić Moon Cerberus. Mocno i długo świeci, nic nie zapomina
- cowall likes this
#1989
Posted 03 May 2021 - 19:41
No ja montuję jedno i drugie na raz ale nie dlatego, że nie ufam jednemu bądź drugiemu a właśnie z uwagi na baterię. Inna sprawa, że Flare RT jest serio widoczny z ... końca świata. Varia ma dobrą lampkę ale raczej nie taką, która jest widoczna dość dobrze 2km dalej, po prostu te soczewki w Bontragerze robią robotę.
#1991
Posted 03 May 2021 - 20:31
Spojrzałem właśnie na tego Barfly i niestety to nie to - moja lampka świeciłaby w dół zamiast do przodu. Mam klona tej lampki - https://www.centrumr...-przod-pd10163/
#1992
Posted 04 May 2021 - 11:23
Wystarczy ustawić, że lampki włączają i wyłączają się wraz z włączeniem i wyłączeniem komputerka treningowego, a nie tylko podczas rejestracji aktywności.Acha, no to lipa, bo ja po skończonej jeździe naciskam "end" i wchodzę do ciemnej piwnicy i lampka świeci mi pod nogi
Choć powyższe dotyczy raczej tylko Edge, Wahoo nie zaimplementowało obsługi świateł ANT, to i tak dla posiadaczy Bolta nie stanowi to żadnej wartości dodanej, bo i tak tego nie wykorzystają.
Z tymi 2 km widoczności to nie przesadzajcie, bo jadąc za takim delikwentem można sobie oczy wypalić. Oślepianie innych to żadne bezpieczeństwo.
Wysłane z mojego motorola one action przy użyciu Tapatalka
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#1993
Posted 04 May 2021 - 13:05
Z tymi 2 km widoczności to nie przesadzajcie, bo jadąc za takim delikwentem można sobie oczy wypalić. Oślepianie innych to żadne bezpieczeństwo.
Dokładnie tak. Nie rozumiem po co to licytowanie z jak daleka widać światło. Mi jako kierowcy wystarczy jak widzę rowerzystę z 300-400m. Nawet w terenie niezabudowanym przy prędkości 90 km/h jest wystarczająco dużo czasu na reakcję i odpowiedni manewr.
Dużo ważniejsza jest dla mnie widoczność z boku. W mojej lampce Moon jest taka możliwość żeby włączyć światła "boczne", stałe lub migające, do tego z płynną regulacją mocy w zależności od potrzeb.
Nie rozumiem typów, którzy jadą w nocy, ciemno jak w...gęstym lesie, a ci walą tylną lampą z pełną mocą, najlepiej jeszcze w trybie strobo
- Prozor likes this
#1994
Posted 04 May 2021 - 13:24
dyskusja na temat Bontragerów bardzo ciekawa, aż się zainteresowałem tymi lampkami.
Powiedzcie mi Proszę, czy używacie tylnego Botragera zamiennie z radarem Varia? zastanawiam się czy warto myśleć o tylnym Bontragerze, mając w planach kupno Varii? Moja tylna lampka już coraz krócej działa, a akumulator pod USB jest niewymienny więc niebawem coś trzeba będzie zakupić, i chyba się skuszę na tego Bontragera. I to głównie z tego powodu, że widziałem jak on świeci na żywo
Tak, ja mam Varię i Flare RT. Flare RT mam już dobre dwa lata, a Varię od miesiąca i teraz Flare RT głównie zbiera kurz, ale zakładam ją na ustawki - wtedy radar nie jest mi potrzebny, bo i tak jedziemy grupą, w której świeci kilka lampek i jesteśmy bardziej widoczni, poza tym często nie ma czasu na patrzenie na garmina. Dodatkowo Flare jest malutka, zgrabna i lekka, więc na ustawki idealna.
Ale dwóch na raz bym nie używał, bo nie widzę potrzeby. Varia ma wystarczająco dobrą lampę i zapewnia widoczność z odległości większej niż potrzebna. Ponadto zaczyna intensywniej migać, gdy auto się zbliża, więc dodatkowo zwraca uwagę na kolarza.
- cowall likes this
#1996
Posted 04 May 2021 - 17:39
Tak, ja mam Varię i Flare RT. Flare RT mam już dobre dwa lata, a Varię od miesiąca i teraz Flare RT głównie zbiera kurz, ale zakładam ją na ustawki - wtedy radar nie jest mi potrzebny, bo i tak jedziemy grupą, w której świeci kilka lampek i jesteśmy bardziej widoczni, poza tym często nie ma czasu na patrzenie na garmina. Dodatkowo Flare jest malutka, zgrabna i lekka, więc na ustawki idealna.
Ale dwóch na raz bym nie używał, bo nie widzę potrzeby. Varia ma wystarczająco dobrą lampę i zapewnia widoczność z odległości większej niż potrzebna. Ponadto zaczyna intensywniej migać, gdy auto się zbliża, więc dodatkowo zwraca uwagę na kolarza.
Co do ustawek - moi znajmi z Garminami (nie tylko Edge, również FR, ale teraz to i Wahoo radar obsługuje) chętnie podłączają się pod mój radar. I wszyscy chętni "widzą" co się za nami dzieje. Zależy oczywiście od wielkości grupy i to głównie chodzi o odbiór sygnału, bo wykrywanie samochodów jest z dość dużej odległości, więc tu problemu nie ma.
Faktycznie w przypadku jazdy w grupie można wyłączyć światło i korzystać z alternatywnego oświetlenia, albo włączyć niski tryb świecenia radaru (tzw. peleton w najnowszych radarach)
- lupus and bonobo like this
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#1997
Posted 05 May 2021 - 20:30
Pisze dla potomności, człowiek się łudził, że jak coś się nazywa Varia to system mocowania będzie ten sam, ale nie tym razem. :|
#1998
Posted 05 May 2021 - 20:45
Jak już nie wytrzymałem i skusiłem się na RTL515 to się oczywiście okazało, że mocowanie "turn" ma przesunięte o 90° względem tego w liczniku czy UT800. Także użycie quarter turn mount do radaru celem zgrania choćby z mocowaniem typu GoPro (w przypadku mojego siodła - Pro saddle mount) sprawia, że będzie on poziomo, nie pionowo.
Pisze dla potomności, człowiek się łudził, że jak coś się nazywa Varia to system mocowania będzie ten sam, ale nie tym razem. :|
PRO tip: użyj mocowania (może być samo gniazdo) dla Wahoo - w stosunku do garminowskiego jest właśnie obrócone o 90*
Do siodełka mam takie mocowanie: https://pl.aliexpres....27425c0fZgVDzW
do Twojego mocowania wystarczy część z uchwytem, bez części na pręty siodełka. O ile takie sprzedają - może, poszukaj
Przy okazji, alternatywny uchwyt do radaru na sztycę: https://pl.aliexpres...#3164#9976#984
i właśnie trzeba zamówić wersję do Wahoo, żeby radar był w prawidłowej pozycji po zamontowaniu.
Chociaż jak widzę, to toto potrafi się obracać, żeby dopasować do potrzeb:
Co ciekawe, powyższy uchwyt może być dość niekonwencjonalnie zamontowany:
jak widać na końcu butli do roweru TT. Oczywiście w wersji do mocowania Edge.
- alterego likes this
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#2000
Posted 05 May 2021 - 21:35
Znalazłem adapter do GoPro, który śrubki ma przykręcane o 90° inaczej niż Garmin, powinien pasować wtedy Garmin, a działać jak Wahoo.
Można by bardzo uprościć i kupić gotowca z shapeways na przykład. Jednak cena za kawałek plastiku poraża.