Karoo w jednej z ostatnich aktualizacji dodało opcję obsługi świateł Ant+
No proszę - można? Można. A Wahoo dalej ma przed tym opory.
Napisano 05 maj 2021 - 21:36
Karoo w jednej z ostatnich aktualizacji dodało opcję obsługi świateł Ant+
No proszę - można? Można. A Wahoo dalej ma przed tym opory.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Napisano 06 maj 2021 - 08:18
Mój największy problem z nimi jest ten co z zegarkiem od Wahoo. Na premierę prezentują "obietnicę updatów", spory niesmak pozostaje nawet, jeżeli ten sprzęt 2 lata później jest w miarę dojrzały. Poczekam na reckę Karoo 3
Napisano 06 maj 2021 - 08:27
Napisano 06 maj 2021 - 08:46
To chyba dotyczy większości producentów, gdzie chce się często i nieraz na szybko wypuszczać nowości, czy aktualizacje.
Oraz tam, gdzie chce się mieć teraz-zaraz-natychmiast każdą nowinkę, którą tylko można kupić. Owe coraz bardziej idiotyczne schematy rozwoju produktów są możliwe tylko dlatego, że ktoś tego bubla i tak kupi.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Napisano 06 maj 2021 - 10:19
Taka ciekawostka odnośnie połączenia w jeden "light network" rtl515 i ION200 w choćby Edge 530.
Mianowicie żeby mi się to udało musiałem sparować czujnik prędkości i kadencji (w moim przypadku pomiar mocy) żeby nie zawieszało się na "creating light network". W dodatku radar musiałem dodać pierwszy, jako światło i dopiero później dodać ion200.
Mając przed sobą na stole edge, radar i ion za nic nie mogłem tego połączyć w całość. Nie chciało się dogadać - radar bez problemu, ale stworzenie sieci świateł było już niemożliwe.
Jakim cudem istnieje taka zależność? Nie wiem, rozwiązanie ktoś podrzucił gdzieś na garmin community.
Jak z produktów Garmina generalnie jestem zadowolony tak "Light Network" ewidentnie potrzebuje wersji "2.0". Też wertowałem fora, też miałem z nim problemy (czasem wracają i do dziś), natomiast podobno z Varią RTL515 jest ich mniej o ile wykona się stosowne kroki po kolei (właśnie parowanie chyba odpowiednio).
U mnie zwykle gdy nie mogłem już nic poradzić usunięcie wszystkich zapamiętanych sensorów i start od świateł zwykle pomagał.
Napisano 06 maj 2021 - 12:44
Bo często jest tak, że zamiast przeczytać instrukcję parowania, które łączy tylko jedno urządzenie do odbioru (plus ewentualne piloty), oczekuje się łączenia jak każdy inny nadajnik ANT+. A tu się okazuje, że trzeba wcisnąć przycisk lampki tak, żeby weszła w tryb parowania i dopiero wtedy poprawne wykrycie i sparowanie jest możliwe.
Chyba pierwsza wersja radaru tj. HL RTL 500 miała parowanie bez w/w procedury, ale sprawiało to pewne kłopoty eksploatacyjne, stąd w nowszych wersjach wymuszenie procedury parowania.
Dotyczy to również lampek Bontragera - też trzeba wcisnąć dwa razy przycisk przy włączeniu (właściwie szybko włączyć i wyłączyć).
Jak pamiętam w zeszłym roku należało jeszcze włączyć światła (o ile nie były włączone i nie były w trybie uśpienia) przed włączeniem Edge, bo inaczej były problemy z podłączeniem świateł. Na szczęście jest to już poprawione i nie ma znaczenia kiedy i w jakiej kolejności włącza się którą lampkę i Edge.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Napisano 06 maj 2021 - 13:14
Chyba pierwsza wersja radaru tj. HL 500 miała parowanie bez w/w procedury, ale sprawiało to pewne kłopoty eksploatacyjne, stąd w nowszych wersjach wymuszenie procedury parowania.
No i w Varia RTL500 także nie ma procedury parowania, co sprawia problemy z działaniem czasem (podobne lata co HL500). Ja także radar muszę ręcznie włączyć przed Garminem (bardzo krótki czas w stand-by, mimo, że próbowali w którymś updacie), no ale to już młode lata systemu po prostu. Z nowszymi problemów mniej .
Napisano 06 maj 2021 - 13:19
Mój błąd, miała być właśnie RTL 500, a wpisało się HL500. Poprawiłem
W HL500 jak najbardziej parowanie jest.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Napisano 06 maj 2021 - 13:46
Napisano 22 maj 2021 - 09:26
Napisano 22 maj 2021 - 11:05
Obsługiwanie z Garmina zwykle działa super - zwłaszcza, gdy się odpowiednio wszystko sparuje. Informacja o stanie baterii w liczniku, powiadomienie o niskim poziomie, możliwość reagowania płynnie - np. zjeżdżając z drogi publicznej a wjeżdżając do lasu czasem przełączam z mrygania dziennego na mryganie nocne. Dzięki temu rolkarzom i kolarzom nie walę po oczach a baterii daję odpocząć. Aby zmienić tryb klikam w liczniku, nie muszę specjalnie zatrzymywać się i zmieniać trybów pracy. Co nie zmienia faktu, że łączność z licznikiem to dodatkowy bajer - nie jest konieczny, ale wygodny.
Dla przypomnienia wklejam tabelkę z czasem pracy na baterii dla obecnych lampek Bontragera, czyli potężnego nocnego Ion Pro RT, oraz dziennych Ion 200 RT oraz Flare RT:
Polecam je wszystkie .
Napisano 22 maj 2021 - 11:15
Wypala. Trzeba z nią uważać na drogach publicznych, to jest potwór dedykowany do nocnego MTB w lesie. Natomiast dla mnie na kompletnie nieoświetlonych wałach ze ścieżkami rowerowymi Ion 200 RT to było zdecydowanie za mało nocą i tam ten potwór sprawdza się świetnie (a zaraz po zmroku sarny zaczynają biegać na 5 metrów przed Tobą, który jedziesz 30km/h). Tylko na drogach publicznych trzeba pamiętać aby światło skierować dość mocno w dół.
Napisano 22 maj 2021 - 11:23