Witam. Chciałem podłączyć lampkę ion rt pod uchwyt garmina, potrzebuję uchwyt do lampki i adapter varia. Pytanie czy pod ten uchwyt da się przykręcić adapter varia. https://zapodaj.net/...a78a9f.jpg.html
tak, będzie działać
Posted 26 July 2021 - 22:50
Witam. Chciałem podłączyć lampkę ion rt pod uchwyt garmina, potrzebuję uchwyt do lampki i adapter varia. Pytanie czy pod ten uchwyt da się przykręcić adapter varia. https://zapodaj.net/...a78a9f.jpg.html
tak, będzie działać
Posted 28 July 2021 - 00:17
Posted 01 August 2021 - 09:44
Nikt mi nie odpisał to odpisuję sam bo już mam dośw. - daje radę bez problemu w takich awaryjnych przypadkach.Serio Ion 200 nie daje rady choć troche oswietlić po zmroku, żeby jeszcze pol godzinki dojechać na chate? Mam aktualnie Infini Lava 80lm i ona jest zdecydowanie za słaba na takie awaryjne sytuacje.
Posted 01 August 2021 - 09:47
Mam pytanie do użytkowników Ion Pro RT.
Pod jakim kątem macie ustawione to światło?
Przyznam, że nawet w tym najsłabszym trybie dosyć mocno świeci, a nie chcę oślepiać innych użytkowników dróg, ścieżki rowerowej.
Po drogach publicznych ustaw po prostu bardzo nisko - oczywiście na tyle, aby te kilka metrów przed Tobą były oświetlone.
Nikt mi nie odpisał to odpisuję sam bo już mam dośw. - daje radę bez problemu w takich awaryjnych przypadkach.
W mojej opinii po drogach kompletnie nieoświetlonych, tj. drogi wiejskie / wały rowerowe nie daje rady. Awaryjnie dojedziesz, po wioskach prędzej ale po wałach rowerowych przebiegające na 3 metry przed Tobą sarny gdy jedziesz te 30km/h jednak potrafią przerazić . Co innego na drogach nieco oświetlonych, wtedy zdecydowanie lepiej.
Posted 01 August 2021 - 09:53
Posted 01 August 2021 - 10:09
Wiesz, Ion Pro całkiem niegłupio doświetla boki, może zobaczę sarnę pędzącą na łeb na szyję na wał a nie dopiero tzw. "ducha" na drodze... (jednosekundowe mignięcie sarny na kilka metrów przed Tobą)
Nie no, 200-tka daje radę, po prostu gdy jest 100% ciemno nie jest to 100% komfortowe. Jeżeli drogę znasz to spoko, jeżeli nie znasz, nie wiesz gdzie będzie dziura, jest jesienna szaruga, wilgoć - wtedy zdecydowanie odradzam, właśnie takie warunki października i listopada 2020 mnie zmotywowały aby mieć awaryjnie Ion-a Pro.
Posted 01 August 2021 - 10:46
U nas czasem i latem się robi jesień więc wiesz... Rok temu (koniec czerwca) postanowiłem wybrać się na krótką przejażdżkę przed burzą. Szybko zamieniła się w ucieczkę przed burzą, cisnęło się super, tylko w międzyczasie z 25 stopni zrobiło się 15 stopni i ulewa. Ale wtedy przemarzłem.
Posted 02 August 2021 - 19:53
Mam ION PRO i na szosie wystarcza mi 400 lumenów. Najmocniejszego trybu użyłem raz.
Dzieki za info.
Z tego co widze to pro przy 400l świeci 6h a comp r podobnie ale przy 300l. W sumie światło potrzebuje na powrocie wiec w 3-trybie 3h i 500l powinno wystarczyc ale fajnie gdyby ktoś potwierdził.
Posted 06 August 2021 - 06:58
Lumeny to tylko informacja, ile światła emituje źródło (tu: na ogół dioda LED), ewentualnie sama lampa już z uwzględnieniem strat światła na optyce. Pomijając oczywiście "chińskie" lumeny, nijak nie mających się nawet do specyfikacji samej diody emitującej światło (choć nawet Chińczycy często od tego odchodzą), to najważniejsze jest, jak optyka lampy kieruje światło na drogę. Co z tego, że źródło wyemituje dużo, jak większość trafia nie tam, gdzie trzeba. Oczywiście inny rozkład światła potrzebny jest na szosie, a inny w terenie (zwłaszcza w lesie) - ale i tam świecenie w kosmos to marnowanie energii.
Mam ION PRO to lampka o prostym reflektorze, bez żadnego "szosowego" ukształtowania wiązki światła. Typowe światło dalekosiężne bez odcięcia, dość mocno oślepiająca nawet i przy ustawieniu na 400 lm. Przy tej cenie Bontrager mógłby się bardziej postarać i wyposażyć lampkę w porządny reflektor kierunkowy, z odpowiednim ukształtowaniem wiązki i odcięciem światła. Wtedy i 1/4 tych 400 lm powinno wystarczyć do oświetlenia szosy. Przy takim rozkładzie światła lampka musi być skierowana mocno w dół, żeby nie oślepiać (za bardzo). Podejście typu "przełączę na mniejszą moc, to nie będę oślepiał" jest całkowicie błędne. Coraz częściej i Chińczycy chwalą się certyfikacją StVZO (a przynajmniej spełnieniem warunków tej normy).
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750