Jump to content


Oświetlenie.Jakiego używacie?


2339 replies to this topic

#2041 Hargin

Hargin
  • Użytkownik
  • 277 posts

Posted 26 July 2021 - 22:50

Witam. Chciałem podłączyć lampkę ion rt pod uchwyt garmina, potrzebuję uchwyt do lampki i adapter varia. Pytanie czy pod ten uchwyt da się przykręcić adapter varia. https://zapodaj.net/...a78a9f.jpg.html

tak, będzie działać 



#2042 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,911 posts
  • SkądWarszawa

Posted 28 July 2021 - 00:17

Czy to jest jakiś znany problem że zestaw ion 200 / flare rt trzeba po wyjeciu z pudełka zresetować (po 15sec właczyc i wylaczyc)? Gdzieś o tym wyczytałem bo pomimo naładowania miałem non stop czerwony pasek i po kilku h lampki padały. Teraz po restarcie świecą już 3cią jazdę.

#2043 kapa3991

kapa3991
  • Użytkownik
  • 58 posts

Posted 01 August 2021 - 01:38

Mam pytanie do użytkowników Ion Pro RT.
Pod jakim kątem macie ustawione to światło?
Przyznam, że nawet w tym najsłabszym trybie dosyć mocno świeci, a nie chcę oślepiać innych użytkowników dróg, ścieżki rowerowej.

#2044 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,911 posts
  • SkądWarszawa

Posted 01 August 2021 - 09:44

Serio Ion 200 nie daje rady choć troche oswietlić po zmroku, żeby jeszcze pol godzinki dojechać na chate? Mam aktualnie Infini Lava 80lm i ona jest zdecydowanie za słaba na takie awaryjne sytuacje.

Nikt mi nie odpisał to odpisuję sam bo już mam dośw. - daje radę bez problemu w takich awaryjnych przypadkach.

Popatrzylem na tryby Ion Pro - rzeczywiscie jesli najslabszy tryb ma 400lm to troche lipa, praktycznie nie nadaje sie na swiatlo pozycyjne. Mocno w dol, tak zeby oswietlic tylko kolo i metr przed nim moze wystarczy

#2045 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,879 posts

Posted 01 August 2021 - 09:47

Mam pytanie do użytkowników Ion Pro RT.
Pod jakim kątem macie ustawione to światło?
Przyznam, że nawet w tym najsłabszym trybie dosyć mocno świeci, a nie chcę oślepiać innych użytkowników dróg, ścieżki rowerowej.

Po drogach publicznych ustaw po prostu bardzo nisko - oczywiście na tyle, aby te kilka metrów przed Tobą były oświetlone.

 

Nikt mi nie odpisał to odpisuję sam bo już mam dośw. - daje radę bez problemu w takich awaryjnych przypadkach.

W mojej opinii po drogach kompletnie nieoświetlonych, tj. drogi wiejskie / wały rowerowe nie daje rady. Awaryjnie dojedziesz, po wioskach prędzej ale po wałach rowerowych przebiegające na 3 metry przed Tobą sarny gdy jedziesz te 30km/h jednak potrafią przerazić :D. Co innego na drogach nieco oświetlonych, wtedy zdecydowanie lepiej.



#2046 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2,570 posts

Posted 01 August 2021 - 09:52

To ja już mam 2 sezony zimowe za sobą na ION 200 i po wioskach starcza mi na luzie. Po wałach nie jeżdżę.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • artho likes this

#2047 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,911 posts
  • SkądWarszawa

Posted 01 August 2021 - 09:53

Jak jedziesz 30 to nawet ion pro Ci nie pomoże jak 3m przed wyskoczy sarna

Mi chodzilo o krotkie, max 1-2km odcinki, a czesciej do pół kilometra poza obszarem oswietlonym (jakas sciezka w lesie czy wyjatkowo zapadła wiocha). Z czasem dzien bedzie coraz krotszy i będę i tak zabierał cateye volt400. Ale na razie te 200lm w tych przypadkach spokojnie daje rade.
  • artho likes this

#2048 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,879 posts

Posted 01 August 2021 - 10:09

Wiesz, Ion Pro całkiem niegłupio doświetla boki, może zobaczę sarnę pędzącą na łeb na szyję na wał a nie dopiero tzw. "ducha" na drodze... :D (jednosekundowe mignięcie sarny na kilka metrów przed Tobą)

 

Nie no, 200-tka daje radę, po prostu gdy jest 100% ciemno nie jest to 100% komfortowe. Jeżeli drogę znasz to spoko, jeżeli nie znasz, nie wiesz gdzie będzie dziura, jest jesienna szaruga, wilgoć - wtedy zdecydowanie odradzam, właśnie takie warunki października i listopada 2020 mnie zmotywowały aby mieć awaryjnie Ion-a Pro.



#2049 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,911 posts
  • SkądWarszawa

Posted 01 August 2021 - 10:35

październik listopad to już nie warunki na ion 200 :D



#2050 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,879 posts

Posted 01 August 2021 - 10:46

U nas czasem i latem się robi jesień więc wiesz... :P Rok temu (koniec czerwca) postanowiłem wybrać się na krótką przejażdżkę przed burzą. Szybko zamieniła się w ucieczkę przed burzą, cisnęło się super, tylko w międzyczasie z 25 stopni zrobiło się 15 stopni i ulewa. Ale wtedy przemarzłem.



#2051 faraday

faraday
  • Użytkownik
  • 28 posts

Posted 02 August 2021 - 17:29

Czy ktoś używa ION COMP R ? Zastanawiam się czy nie będzie za słaba na szosę (700Lm). Dzień robi się coraz krótszy i na powrocie ion 100 już nie daje rady :(



#2052 lukaszzsch

lukaszzsch
  • Użytkownik
  • 748 posts

Posted 02 August 2021 - 17:30

Mam ION PRO i na szosie wystarcza mi 400 lumenów. Najmocniejszego trybu użyłem raz.
  • artho, MARECKY and faraday like this

#2053 faraday

faraday
  • Użytkownik
  • 28 posts

Posted 02 August 2021 - 19:53

Mam ION PRO i na szosie wystarcza mi 400 lumenów. Najmocniejszego trybu użyłem raz.

Dzieki za info.

Z tego co widze to pro przy 400l świeci 6h a comp r podobnie ale przy 300l. W sumie światło potrzebuje na powrocie wiec w 3-trybie 3h i 500l powinno wystarczyc ale fajnie gdyby ktoś potwierdził.



#2054 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,879 posts

Posted 02 August 2021 - 20:01

Potwierdzam! :)


  • faraday likes this

#2055 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,911 posts
  • SkądWarszawa

Posted 05 August 2021 - 23:44

400lm na szoske to swiat i ludzie.
  • lukaszzsch likes this

#2056 kapa3991

kapa3991
  • Użytkownik
  • 58 posts

Posted 06 August 2021 - 06:47

Działa Wam czujnik światła w lampce Bontrager Flare RT?
Czy ten fjuczer to tylko działa na papierze?
  • artho likes this

#2057 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,612 posts
  • SkądSulęcin

Posted 06 August 2021 - 06:58

Lumeny to tylko informacja, ile światła emituje źródło (tu: na ogół dioda LED), ewentualnie sama lampa już z uwzględnieniem strat światła na optyce. Pomijając oczywiście "chińskie" lumeny, nijak nie mających się nawet do specyfikacji samej diody emitującej światło (choć nawet Chińczycy często od tego odchodzą), to najważniejsze jest, jak optyka lampy kieruje światło na drogę. Co z tego,  że źródło wyemituje dużo, jak większość trafia nie tam, gdzie trzeba. Oczywiście inny rozkład światła potrzebny jest na szosie, a inny w terenie (zwłaszcza w lesie) - ale i tam świecenie w kosmos to marnowanie energii.

Mam ION PRO to lampka o prostym reflektorze, bez żadnego "szosowego" ukształtowania wiązki światła. Typowe światło dalekosiężne bez odcięcia, dość mocno oślepiająca nawet i przy ustawieniu na 400 lm. Przy tej cenie Bontrager mógłby się bardziej postarać i wyposażyć lampkę w porządny reflektor kierunkowy, z odpowiednim ukształtowaniem wiązki i odcięciem światła. Wtedy i 1/4 tych 400 lm powinno wystarczyć do oświetlenia szosy. Przy takim rozkładzie światła lampka musi być skierowana mocno w dół, żeby nie oślepiać (za bardzo). Podejście typu "przełączę na mniejszą moc, to nie będę oślepiał" jest całkowicie błędne. Coraz częściej i Chińczycy chwalą się certyfikacją StVZO (a przynajmniej spełnieniem warunków tej normy). 


  • artho likes this

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#2058 Leman

Leman
  • Użytkownik
  • 63 posts
  • SkądKnurów

Posted 06 August 2021 - 09:43

Pytanie lepiej brać ion pro czy może lezynke 1600xxl bądź 1300? Szukam czegoś porządnego i w sumie tak mi tych dwóch producentów chodzi po głowie. 



#2059 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,911 posts
  • SkądWarszawa

Posted 06 August 2021 - 10:12

jaki czujnik światła?


  • artho likes this

#2060 kapa3991

kapa3991
  • Użytkownik
  • 58 posts

Posted 06 August 2021 - 10:39

jaki czujnik światła?

No, taki 41025a4c2dccd27b1926094d18b2b962.jpg



Reply to this topic