Jump to content


Oświetlenie.Jakiego używacie?


2339 replies to this topic

#2061 pangumas

pangumas
  • Użytkownik
  • 1,527 posts
  • SkądSK

Posted 06 August 2021 - 11:54

Pytanie lepiej brać ion pro czy może lezynke 1600xxl bądź 1300? Szukam czegoś porządnego i w sumie tak mi tych dwóch producentów chodzi po głowie. 

Patrzyłeś może na Lezyne Power HB Drive STVZO 500? Mam Lezyne 115+ STVZO i super się sprawdza na szosie.



#2062 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,879 posts

Posted 06 August 2021 - 12:03

Działa Wam czujnik światła w lampce Bontrager Flare RT?
Czy ten fjuczer to tylko działa na papierze?

 

Działa. Nie przesadzałbym natomiast z "autoregulacją jasności światła do środowiska" - po prostu przełącza między mryganiem dziennym a nocnym. Ot cały ficzer.

 

Warto z tego korzystać (lub przełączać ręcznie) bo mryganie dzienne jeszcze przed zachodem słońca (a późnym popołudniem) z perspektywy samochodu strasznie bije po oczach.

 

No i jak wszystko w tych lampkach sterowane (włączane-wyłączane) poprzez przytrzymanie 8 sekund jedynego przycisku (tylko nie mylić z włączeniem-wyłączeniem BT bo można się zdziwić :D ).

 

Tutaj nagrałem nagranie (na początku tryb dzienny, gdy skierujemy w ciemniejsze miejsce włącza się mryg nocny):

https://streamable.com/yjxbud


  • bzx and kapa3991 like this

#2063 Leman

Leman
  • Użytkownik
  • 63 posts
  • SkądKnurów

Posted 06 August 2021 - 12:24

Patrzyłeś może na Lezyne Power HB Drive STVZO 500? Mam Lezyne 115+ STVZO i super się sprawdza na szosie.


A czym one się różnią od tych duzomajacych lumenów ?

#2064 kapa3991

kapa3991
  • Użytkownik
  • 58 posts

Posted 06 August 2021 - 12:25

Czyli uruchomienie tego automatycznego trybu przełączania, włącza się poprzez przytrzymanie przycisku on przez 8 sekund?
Teraz, widzę w instrukcji, że tak.
Tak jak się nie zagląda do manuali

#2065 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,879 posts

Posted 06 August 2021 - 12:31

Czujnik światła i "autoregulację" - czyli samoczynne przełączanie między dziennym a nocnym miganiem można po prostu włączyć bądź wyłączyć - jako cały ficzer.

 

Lampka Flare RT ma następujące tryby:

 

1. Day flash (6 godzin)

2. All day flash (12 godzin)

3. Night flash (15 godzin)

4. Day steady (4.5 godziny)

5. Night steady (13.5 godziny)

 

, z których 1, 2 oraz 4 wspierają czujnik światła (o ile go nie wyłączysz manualnie).


  • kapa3991 likes this

#2066 Invincible.

Invincible.
  • Użytkownik
  • 378 posts

Posted 06 August 2021 - 18:30

To grubo, nie wiedziałem, że takie przydatne funkcje mam w lampce


  • artho likes this

#2067 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,612 posts
  • SkądSulęcin

Posted 06 August 2021 - 20:00

 

A czym one się różnią od tych duzomajacych lumenów ?

 

Tym, że świecą całym emitowanym światłem na drogę, a nie w kosmos i las. I tym co jadą z naprzeciwka nie wypala oczu. Różnica spora. W tych dużomających 1/3 trafia tam gdzie powinna, reszta zupełnie gdzie indziej.

 

 

To grubo, nie wiedziałem, że takie przydatne funkcje mam w lampce

 

Polecam czytanie instrukcji obsługi. Bardzo przydatna rzecz. Można dużo się dowiedzieć. 😁


  • artho likes this

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#2068 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,614 posts
  • SkądSzczecin

Posted 06 August 2021 - 20:02


Tym, że świecą całym emitowanym światłem na drogę, a nie w kosmos i las. I tym co jadą z naprzeciwka nie wypala oczu. Różnica spora. W tych dużomających 1/3 trafia tam gdzie powinna, reszta zupełnie gdzie indziej.

 

W praktyce to oznacza też dłuższe życie baterii. Skoro światło pada dokładnie tam, gdzie powinno, to można zużyć mniej energii i mieć ten sam efekt.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#2069 Leman

Leman
  • Użytkownik
  • 63 posts
  • SkądKnurów

Posted 06 August 2021 - 20:08

Czyli wychodzi na to ze lepiej zainwestować w lezyne z tym patentem :)

#2070 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,879 posts

Posted 07 August 2021 - 07:23

Chyba, że chcesz mieć obsługę przez Bluetooth. To na razie ciągle tylko lampki Garmina i Bontragera.

#2071 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,612 posts
  • SkądSulęcin

Posted 07 August 2021 - 09:27

Raczej ANT+. Lezyne ma możliwość obsługi przez BT chociaż nie wszystkie lampki, tylko te "smart connect". Bez lampek szosowych. Te można obsługiwać przewodowym pilotem podłączanym pod USB.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#2072 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,879 posts

Posted 07 August 2021 - 09:50

Raczej ANT+.

W sumie jedno i drugie:

tTQgfFk.png

*instrukcja obsługi

 

Lezyne ma możliwość obsługi przez BT chociaż nie wszystkie lampki, tylko te "smart connect". Bez lampek szosowych. Te można obsługiwać przewodowym pilotem podłączanym pod USB.

 

Aha, czyli w sumie mają swój "konkurencyjny" system? Pewnie z licznikami Lezyne także lampki Lezyne potrafią się komunikować?



#2073 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,612 posts
  • SkądSulęcin

Posted 07 August 2021 - 10:20

Bontrager tak, Garmin tylko ANT+. Przynajmniej lampka przednia. Nowy radar też BT, choć raczej liczniki z tego nie skorzystają ;)

Wybrane lampki (raczej te mocne, terenowe) mogą komunikować się z wybranymi licznikami Lezyne:


  • artho likes this

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#2074 bzx

bzx
  • Użytkownik
  • 210 posts

Posted 11 August 2021 - 17:39

Warto z tego korzystać (lub przełączać ręcznie) bo mryganie dzienne jeszcze przed zachodem słońca (a późnym popołudniem) z perspektywy samochodu strasznie bije po oczach.

...

 

 

(pierwszy wpis po kilku latach)

 

Dzięki za ten filmik @arturooo3 – wieczorem faktycznie lepiej zmienić tryb ale chyba głównie ze względu na innych rowerzystów, bo dla kierowców widoczności chyba nigdy nie za dużo.. Czy w słoneczny dzień jeździsz w trybie "Day flash" czy "All day flash"? 

 

I jeszcze pytanie ogólne do wszystkich - czy w dzień zawsze jeździcie z przednim oświetleniem? Zdarza mi się widzieć większą grupę kolarzy i często nie mają lamp z przodu (grupa bardziej widoczna?), ale ja często śmigam solo. O ile na tył jestem zdecydowany na Flare RT (bo obecna tania lampka dzisiaj pękła) to trochę mi szkoda tyle cebuli na przód... wiem, na bezpieczeństwie się nie oszczędza, ale są tańsze opcje (ot, choćby Knog Plus).

 

Wg mnie widoczność dla kierowców jadących z naprzeciwka jest ważna, ale póki co dla mnie niebezpieczne sytuacje to były takie kiedy auto cofa na szosę z zarośniętej/zagrodzonej posesji.



#2075 Invincible.

Invincible.
  • Użytkownik
  • 378 posts

Posted 11 August 2021 - 18:21

Pozorna oszczędność, knog plus ci sezon, max dwa wytrzyma.


  • bzx likes this

#2076 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2,019 posts
  • SkądBrzesko

Posted 11 August 2021 - 18:24

@bzx - Ja jestem dużym zwolennikiem przedniej lampy w dzień z takiego powodu, że najwięcej nieprzyjemnych sytuacji spotkało mnie właśnie od przodu: wyprzedzanie z naprzeciwka i zmuszanie mnie na zjazd na pobocze oraz wymuszenia na skrzyżowaniach to najczęstsze problemy. Od 2 lat mam na przodzie miganie w dzień i wydaje mi się, że jest zdecydowanie lepiej. Bontrager drogi ale cholerstwo jest genialne. W słoneczny dzień lepiej przykuwa uwagę niż reflektory samochodów, a widać go już z ok. 800-1000m (kumpel też ma i testowaliśmy :P)


  • bzx likes this


53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#2077 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,879 posts

Posted 11 August 2021 - 18:43

Dzięki za ten filmik @arturooo3 – wieczorem faktycznie lepiej zmienić tryb ale chyba głównie ze względu na innych rowerzystów, bo dla kierowców widoczności chyba nigdy nie za dużo..

Flare RT potrafi oślepiać w trybie dziennym kierowców wieczorem/po zmroku. Tryb nocny naprawdę ma sens - nie gasi kompletnie lampki, ale nadal mocno miga ostrzegawczo. W trybie dziennym, różnica między zgaszeniem lampki (kompletnym) a mignięciem jest ogromna a dioda użyta we Flare RT (ta sprawiająca, że światło widać 2km dalej) kieruje światło wprost w oczy kierowcy jadącego za rowerzystą. Nasze oczy nie są przystosowane do tak dużych i tak szybkich różnic w świetle. Tryb dzienny jest bardzo mocny, bo za dnia w promieniach słońca musi się przebić PRZEZ silne światło słoneczne. Wieczorem jak i w nocy to nie ma sensu a wręcz jest niebezpieczne, jadąc jakieś 20 metrów za kolarzem momentami przestawałem widzieć cokolwiek.

 

Dla ścisłości jeszcze dodam, że szyba u mnie w samochodzie obecnie jest zwykłą szybą a nie podgrzewaną z drucikami - miałem taką w poprzednim samochodzie i w takiej to już wszystko się rozświetla na całej tafli przedniej szyby.

 

W mojej opinii to jest bardzo ważne, by jeździć albo z czujnikiem światła (dobrze działa) albo ręcznie pamiętać aby przełączyć tryb na dzienny/na nocny.

 

Czy w słoneczny dzień jeździsz w trybie "Day flash" czy "All day flash"?

Przyznam, że nie wiem, bo u mnie steruje tym Garmin Edge 830, w którym tryby nazywają się nieco inaczej (po prostu "Day flash" oraz "Night flash", ale nie wiem do którego się odnosi). Natomiast oba tryby za dnia bardzo dobrze się sprawdzają, wybierz ten, który lepiej spełni Twoje potrzeby - np. czasu pracy na baterii.

 

I jeszcze pytanie ogólne do wszystkich - czy w dzień zawsze jeździcie z przednim oświetleniem? Zdarza mi się widzieć większą grupę kolarzy i często nie mają lamp z przodu (grupa bardziej widoczna?), ale ja często śmigam solo. O ile na tył jestem zdecydowany na Flare RT (bo obecna tania lampka dzisiaj pękła) to trochę mi szkoda tyle cebuli na przód... wiem, na bezpieczeństwie się nie oszczędza, ale są tańsze opcje (ot, choćby Knog Plus).

Ja jeżdżę zawsze z lampkami, z przodu Bontragerowskim Ion 200, który działa na tej samej zasadzie co Flare RT - jeżeli jesteś także kierowcą na pewno znasz sytuację jazdy na wprost słońca. Prawda jest strasznie brutalna: niestety kierowca samochodu krótkimi momentami nie widzi kompletnie NIC.

 

Jeżeli jesteś jeszcze przed zakupem po prostu kup obie w pakiecie: wychodzą sporo taniej. Jeżeli masz jeszcze trochę czasu możesz poczekać do Black Friday - bardzo często tak pojedyncza jak i obie w pakiecie wskakują na niezłej promocji.

 

U mnie zestaw Ion 200 i Flare RT działają niezawodnie już drugi sezon (chyba Flare nieco krócej, Ion 200 już chyba 2 lata). Jak coś padnie to też nie powinieneś mieć problemów z wymianą/naprawą, tylko na wszelki wypadek zachowaj paragon bądź inny dowód zakupu. No i rozmiary tych lampek i ich waga, do tego kompatybilność z systemem mocowania BLENDR... :D. Na tył jest tylko jedno lepsze rozwiązanie: radar Garmina.


  • Prozor likes this

#2078 mataman

mataman
  • Użytkownik
  • 394 posts

Posted 11 August 2021 - 20:03

W bmsbike.com mają najlepszą cenę za komplet jak i pojedyńczo.


Sklep szczerze polecam. Po kilku zakupach wskakują całkiem niezłe rabaty na następne zamówienia.
  • Prozor, bzx and artho like this

#2079 bzx

bzx
  • Użytkownik
  • 210 posts

Posted 11 August 2021 - 20:26

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Ofertę BMS mam na celowniku od kiedy się pojawiła, i tak koło niej chodzę i chodzę..

Co do sterowania z Garmina fajna rzecz, mam 530-tkę, ale mam też straszną ochotę się przesiąść na nowego Bolta.. więc może poczekam aż Wahoo doda obsługę oświetlenia przez ANT+ ;)

 

Nie wiedziałem że Knog Plus tak mało wytrzymuje.. z drugiej strony 1-2 sezony przy moim małym przebiegu to bardziej jak 3-4 sezony, więc przez 12 sezonów zużyłbym Knogów o wartości jednej Flare 200 RT ;)

 

Co do integracji, Blendr super sprawa, co prawda nie mam planów na przesiadkę na Treka, ale można to adapterami ładnie podpiąć do mostka lub uchwytu na licznik. Fabric zrobił ciekawą przednią lampę która się wpina w uchwyty Garmina, dla mnie to chyba najfajniejsza integracja oświetlenia z rowerem:  https://fabric.cc/pr...2-front-light/ 

 

Pozdro



#2080 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,612 posts
  • SkądSulęcin

Posted 11 August 2021 - 21:27

więc może poczekam aż Wahoo doda obsługę oświetlenia przez ANT+ ;)

 

 

Raczej się nie doczekasz. Wahoo nie doda obsługi oświetlenia ANT+. 

 

 

Fabric zrobił ciekawą przednią lampę która się wpina w uchwyty Garmina, dla mnie to chyba najfajniejsza integracja oświetlenia z rowerem:  https://fabric.cc/pr...2-front-light/ 

 

 

To co jest fajne - czyli montaż w uchwyt, dający uchwyt pod komputerek - jest też słabą stroną tej lampki. Niejeden komputerek rowerowy uległ rozbiciu na skutek uszkodzenia dość słabego mocowania. Często lampki v1 rozpadały się i licznik odpadał, ulegając roztrzaskaniu o asfalt. Z v2 lepiej, ale niebezpieczeństwo uszkodzenia dalej istnieje, Fabric sugeruje użycie smyczy mocującej komputerek do kierownicy, żeby przypadkiem nie odleciał z uchwytu, ale czy warto ryzykować? Ion 200 RT niewiele droższa, a chyba funkcjonalniejsza. 


  • bzx likes this

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect




Reply to this topic