Oświetlenie.Jakiego używacie?
#283 Gosc_Rules_*
Posted 16 August 2011 - 20:15
#286
Posted 25 August 2011 - 18:24
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#289
Posted 26 August 2011 - 21:09
, aczkolwiek chodziło mu nie tyle o oświetlenie siebie, a zainstalowanie takich świateł na rowerze, że będzie przypominać oświetlonego tira - jak wiadomo, niektóre tiry przypominają choinkę (kilka świateł drogowych...).na DX za te pieniądze można oświetlić się jak ciężarówkę
Za niecałe 98 funtów masz MJ-872, czyli za 450 funciaków masz zestaw czterech (!) potężnych reflektorów dysponujących 4x4 = 16 diodami CREE XP-G, dających w sumie realnie 4x1250 = 5000 lumenów (lub 4x1600 = 6400 lumenów wg producenta, pewno z exposure będzie podobnie - realna moc, a podawana przez producenta to zupełnie inna bajka...). Dwie lampy na kierownicę, jedna na kask. Tylko po diabła wozić tyle światła? Przy tych lampach to wystarczy jedna na kierownicę, druga na kask - 2x4 diody i w terenie więcej nie trzeba (max 2500 lumenów). Czyli koszt 196 funtów. Ewentualnie można kupić zapasowe akumulatory, czy też kable zasilające, a i to wyjdzie o połowę mniej od tamtej lampy.
Na szosę wystarczy jedna sztuka i to używana na części mocy - nawet w trybie 20% czyli 300 lumenów i 10 godzin użytkowania pakietu akumulatorów (a wymiana na następny pakiet trwa kilka chwil).
Akumulatory zewnętrzne mają dużą przewagę nad akumulatorami wewnętrznymi. Raz rozmiar lampy, dwa - przy tej mocy lampa jest po prostu gorąca. Akumulatory wewnętrzne tak czy siak będą się grzały, co powoduje ich niższą żywotność. Na dodatek nie można wymienić akumulatorów podczas jazdy, w przypadku zewnętrznych żaden problem, po prostu podłącza się następny zestaw aku zamiast wyczerpanych i jedziemy dalej.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#291
Posted 03 September 2011 - 15:07
Diody XM-L mają większą wydajność, moc, lepiej świecą od P7. Sprawdź sobie wersje latarkowe na diodach XM-L, nie mam czasu na przeglądanie tego, dużo jest. Wrzuć w wyszukiwarkę DX: XM-L i popatrz na latarki. Cenowo to ok. $30, czyli też nie jest źle. Np. UltraFire A9-T60 - dwa tryby (jak dla mnie to zaleta: HI i LO, bez mrygania maksymalnym trybem, czy sos...), cena $32,30 i niby 1200 lumenów (100 minut na jednym aku w tym trybie). Choć trzeba doliczyć do zestawu akumulatorów i ładowarki. Chyba, że masz.
Choć wg mnie lepiej na rower zaopatrzyć się w reflektor z zewnętrznym zestawem akumulatorów, np. taki na P7 za jedyne $46,30 - czyli poniżej 140 złociszy już z paczką akumulatorów, ładowarką itd. Klon Magicshine, tańszy znacznie. Jak z wykonaniem, to niewiadoma jest... Trzeba by było kupić i rozebrać. ;-)
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#293
Posted 04 September 2011 - 10:13
http://www.swiatelka...opic.php?t=6521
Może coś takiego , podobno bardzo dobra :
http://www.swiatelka...opic.php?t=5861
#294
Posted 04 September 2011 - 10:50
To jest lampka ma wbudowany w siebie niewymienny akumulator
A to latarka do której wkłada się normalne akumulatorki
Wydaje mi sie że ceny latarek są niższe niż lampek czy się mylę?
Jest jakaś różnica między światłem dawanym przez lampkę/latarkę?
Jeżdżę po szosie i postanowiłem w końcu tej zimy kupic jakieś lampki, bo zwykle budżet kończył się akurat przy lampkach i kupowałem najtańsze jakie się dało ;-)
Nie wiem jaką moc lampki potrzeba do normalnej jazdy szosą po ciemku i byłbym wdzięczny za poradę co wybrać.
Wiem że mam duże braki w wiedzy na temat oświetlenia i nie oczekuję odpowiedzi na wszystkie moje pytania, ale chociaż przybliżenie tematu
#295
Posted 04 September 2011 - 11:05
Tylko poszukaj tak jak radzi prozor, czegoś na diodzie XM-L , jest to nowsza i bardziej wydajna dioda.
A jeśli zamierzasz tylko śmigać po szosie to wystarczy Ci lampka za 20usd z DX.
#296
Posted 04 September 2011 - 18:42
Koszta - jak najmniejsze
przód http://allegro.pl/si...1798474689.html
i tył.. http://allegro.pl/si...1790100456.html
1. Co sądzicie o tych lampkach
2. czy lampka z tyłu będzie zamocowana bokiem ? innego wyjścia nie widzę
a i pytanie czy to w ogóle by świeciło ? za taką cenę... http://allegro.pl/po...1783341737.html
pozdrawiam
max dst:
412 km Kraków - Warszawa (2020)
#297
Posted 04 September 2011 - 19:01
prozor, opinie o tej lampce nie są zbyt ciekawe dla kogoś kto się nie zna na przeróbkach , tutaj taka sama jak podałeś tylko na lepszej diodzie XML-T6
http://www.swiatelka...opic.php?t=6521
Może coś takiego , podobno bardzo dobra :
http://www.swiatelka...opic.php?t=5861
Nie taka sama, opinię grega podzielam (ten reflektor od razu mi się nie podobał - bez wątpienia wąski strumień światła, zero na boki). Jednak MagicShine są pewniejsze.
Tak jak pisałem, nie mam czasu na szukanie odpowiednich kandydatów, nawet czasu na treningi ostatnio nie mam, bo walczę z przystosowaniem nowego mieszkania do zamieszkania. Ale dobre oświetlenie już się przydaje, jak mi się uda wyrwać na godzinną jazdę, to wracam na ogół już o zmroku (a nawet później). Mój Magicshine na P7 sprawuje się dobrze, nie wyobrażam sobie jazdy na postojówkach proponowanych przez Wilier'a. Może po ścieżkach rowerowych - jazda z takim czymś po po drodze publicznej z normalnym ruchem samochodowym to samobójstwo. Faktycznie - koszta jak najmniejsze, efekt prawie pewny. Samochód z naprzeciwka zauważa takie światełko bardzo późno, tylne światełko będzie również słabo widoczne, a przy dużym ruchu na przeciwnym pasie śmiem twierdzić, że można go nawet nie zauważyć. Z wiadomym skutkiem.
A... Główna różnica pomiędzy lampkami a latarkami to głównie szerokość strumienia światła (latarki dają głównie skupiony snop, lampki powinny dawać szerszy strumień światła oświetlać również boki), a te o większej mocy również akumulatory zewnętrze.
A ten zestaw za 6 zł to śmieć - miałem okazję sprawdzić to badziewie. Tylna przy byle drganiu rozłącza się, przód typowo pozycyjny, ale wykonanie dyskwalifikuje. Unikać.
ps.
- nie ma, ma zewnętrzny zestaw akumulatorów, podłączasz kablem.To jest lampka ma wbudowany w siebie niewymienny akumulator
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#298
Posted 04 September 2011 - 21:58
Cena za tak dobrą, miniaturową lampkę jest też dobra.
Jako alternatywę można wybrać Ultrafire C1 (tylko te 5 trybów, po co?) za $20,7 (czyli nieco ponad 60 złociszy), lub jednotrybową Ultrafire Wf-501B za $17,4 - tylko tyle, że tu występuje tylko jeden tryb (max, aku ponoć wystarczy na 1h).
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#300
Posted 05 September 2011 - 16:44
Cholera trudny wybór , sam już nie wiem co wybrać , w podobnej cenie mamy jeszcze Magicshine MJ-858 , Bocialarke na XM-L no i te z DX'a :cry: