Oświetlenie.Jakiego używacie?
#382
Posted 28 February 2012 - 18:24
Dzisiaj odebrałem lampki MacTronic Walle i potwierdzam, że świecidełko jest rewelacyjne.
Teraz można w miarę bezpiecznie jeździć po zmroku :-).
Polecam firmę Beltrade, która sprzedaje te lampki na allegro.pl, błyskawiczna wysyłka, bardzo dobry kontakt i przepływ informacji.
http://allegro.pl/my...php?uid=1461854
#385
Posted 07 June 2012 - 21:31
Używa ktoś latarki czołowej? Możecie polecić coś porządnego by założyć pod kask w okolicach 100 PLN?
Polecam czołówki Energizer'a. Stosunkowo niedrogie, fajnie świecą. Miałem kiedyś Energizer Headlight 3LED http://www.swiatelka...opic.php?t=1505
Obecnie posiadam Energizer Advanced Pro-Headlight 7LED http://www.energizer...ht-outdoor.html
#387
Posted 10 June 2012 - 11:40
Powiedz mi tylko jak była ustawiona lampka - mam na myśli to czy oślepiała kierowców czy była ustawiona w sposób nieoślepiający
PS. zawsze jeźdżę na tybie migającym.
#388
Posted 10 June 2012 - 12:47
#389
Posted 10 June 2012 - 13:59
susza, miałem podobny problem przy kierownicy ritchey wcs curve, kolega ma karbonowego ritchey'a o takim właśnie płaskim profilu i zastosowałem ten sam patent co on. Kupiłem na allegro taki uchwyt z gumy. I od spodu zamiast kombinowania z śrubami z całej siły spiąłem zipem, dociągałem nawet kombinerkami. Zdało egzamin ;-)
Oby karbon nie pekł Dziękuję
#392 Gosc_marvelo_*
Posted 15 June 2012 - 01:10
http://allegro.pl/la...2395868017.html
z wmontowaną diodą Cree XM-L:
http://allegro.pl/le...2417389737.html
Po delikatnym rozwierceniu otworu na żarówkę, doklejeniu niewielkiego radiatora i eksperymentalnym dobraniu głębokości osadzenia diody w ognisku reflektora udało się uzyskać całkiem niezły efekt.
W środku trochę mało miejsca, więc zamontowałem na zewnątrz przełącznik dwupozycyjny i dwa rezystory ograniczające prąd na ok. 150 mA i 1.1 A (tryb miejski i power). Mocniejszy tryb jest kompromisem między ilością światła, czasem działania i możliwością chłodzenia diody (prowizoryczny radiator wewnątrz plastikowej, ciasnej obudowy).
Zasilanie przy pomocy 5 akumulatorków AA Duracell 2500 mAH.
Od razu mówię, że nie jestem elektronikiem i posiłkowałem się jedynie prawem Ohma (czyt. "łoma" / Błąd! Czyta się "OMA",Bury), multimetrem i "chłopskim rozumem". Ale wyrób finalny działa, dioda grzeje się mocno, ale nic się nie roztapia, no i całość razem z akumulatorkami (wyprzedaż w Tesco) kosztowała mnie ok. 100 zł.
Posiadam również starszą wersję tej Sigmy (z mechanicznym wyłącznikiem i bez elektroniki, jedynie rezystor i dioda we wbudowanej ładowarce), a tą druga kupiłem specjalnie do przeróbki.
Pomimo, że dioda pracuje na ok 35 % swojej mocy, ogólna ilość światła jest dużo większa niż z żarówki halogenowej 6V 0.4A. Czuć, że XM-L ma potencjał. Ogniskowanie, a zatem i maksymalny zasięg, jest nieco gorsze niż z halogena, ale za to dużo więcej światła rozproszonego na boki i brak ostrej granicy światło/cień. Na szosie dobrze doświetla pobocze, a w terenie pozwala na łatwiejsze czytanie ścieżki w zakrętach. Trochę światła marnuje się w postaci jasnego pasa przed samym kołem, ale wiadomo, że reflektor był projektowany pod żarówkę, a nie pod tą diodę.
Jeśli chodzi o czas pracy po pełnym ładowaniu, to spokojnie wystarcza mi na 60 - 90 minut nocnej jazdy nawet w trybie power. Wprawdzie kontrolna diodka sygnalizuje rozładowanie już po kilkunastu minutach, ale prąd pod koniec jazdy zwykle wynosi jeszcze około 0.9 A, a jasność, w przeciwieństwie do żarówki, spada tylko nieznacznie.
Do ładowania wystarczy zasilacz 9V z odpowiednią wtyczką. Ładowanie trwa długo, ponieważ odbywa się małym, bezpiecznym prądem (rzędu 40 mA). Po godzinnej jeździe zwykle ładuję całą dobę. Nie wiem, czy w tym modelu jest jakieś sterowanie prądem ładowania (jakiś scalak w środku jest), w starszej była tylko dioda i rezystor.
Wcześniej (gdy jeszcze nie było takiego wyboru oświetlenia diodowego) eksperymentowałem z przerabianiem lampek żarówkowych, wstawiając kilka-kilkanaście małych diodek, i zawsze była to porażka, nadająca się tylko na miasto. To pierwsza moja diodowa samoróbka, której zacząłem normalnie używać do szybkiej jazdy po całkiem ciemnych szosach i w terenie w lesie (tu głównie zimą). Widać, że technologia diod wysokiej mocy poszła do przodu i przy odpowiedniej aplikacji pozwala stworzyć naprawdę mocne i wydajne źródło światła.
Halogenowa Sigma przez wiele lat była moją towarzyszką nocnych wypadów (większość moich jazd w okresie jesień - zima odbywa się po zmierzchu) i jest to dobra lampka, z błyskawicznym systemem mocowania, dość stabilna na kierownicy. Wprawdzie plastikowy ząbek zatrzasku po jakimś czasie trochę się wyciera, ale można go zastąpić wygiętą blaszką i dalej działa. Diodowa modyfikacja jej nowszej wersji jest jednak bardziej praktyczna, i mam nadzieję, że przy tak ustawionym prądzie dioda szybko się nie przepali. A żarówki halogenowe padały dosyć często, coraz trudniej je dostać i kosztują ok. 10 zł/szt (używałem też tańszych kryptonowych Philipsa 6V 0.75 A, lub 4.8 V 0.75A po wyjęciu jednego ogniwa i zastąpieniu go drutem, ale te szybciej rozładowywały akumulatory).
Nie wiem, jak świecą diodówki za kilkadziesiąt złotych (np. Supraled), a te lepsze (np. typu Sigma Pava, o której zakupie myślałem) kosztowałyby jednak więcej. Ostatecznie wybrałem samoróbkę, bo jednak lubię sobie komplikować życie (ale zawsze można się czegoś nauczyć). Jeśli ktoś obeznany w elektronice ma jakieś sugestie, co można by zrobić lepiej, albo chce wytknąć mi "druciarstwo" i "amatorkę" to zapraszam, z rad chętnie skorzystam.
I=U/R, tyle pamiętam ze szkoły.
#393
Posted 15 June 2012 - 15:46
#394 Gosc_marvelo_*
Posted 15 June 2012 - 18:43
maciej1986, taki miedziany pręt faktycznie byłby idealny jako przewodnik ciepła.
Widziałem takie dedykowane soczewki (kolimatory) o różnym kącie skupienia, i myślałem nad zamontowaniem tego w miejsce reflektora, ale tu już trzeba by jakoś usunąć cały reflektor z przednią szybką. Nie wiem który typ najlepiej by pasował. Osobiście nie lubię zbyt skupionego, punktowego światła, ale odrobinę większa jasność na środku by się przydała do komfortowej jazdy, zwłaszcza po gorszych drogach bez namalowanych linii.
Którą konkretnie diodę Cree masz w swojej lampce?
/Możliwe, że żart Nie załapałem tego, bo cały Twój post był sensowny i rzeczowy. Wydawało mi się, że się tylko pomyliłeś
#395
Posted 17 June 2012 - 19:10
yoshimura, da się z nią jeździć w kasku?
Czołówkę Energizer'a Advanced Pro-Headlight 7LED używam głównie do biegania/łażenia gdy jest ciemno itp. Nie robiłem rowerowej próby drogowej (mam oświetlenie na kierownicy) ale zaintrygowany Twoim zapytaniem, przymierzyłem czołówkę zakładając ją na kask. Trzyma się całkiem przyzwoicie. Wszystko zależy od tego, jak mocno naciągniesz szmaciano-gumkową opaskę. Kask na którym robiłem próbę, to Rudy Project Actyum.
#398
Posted 26 July 2012 - 08:20
http://princetontec.com/?q=eos-bike
Sprawdzone, nie boi sie wody, swietnie swieci i moze sluzyc jako czolowka. Maja tez w ofercie lampke na tyl:
http://princetontec.com/?q=swerve
Mocowanie wyglada na troszke niepewne ale jak poczujecie to w rekach to nabierzecie szacunku. Jezdzila w goralu i wytrzasala sie ekstremalnie nie odpadajac.
Giant TCR Advanced 0 Modified
V max 102 km/h Dst max 297 km
#399
Posted 15 August 2012 - 19:12
zamierzam zakupić jakąś latarkę rowerową, o mozliwie największym współczynniku cena/jakość do kwoty 70zł.
Na allegro roi się od latarek na różniastych diodach cree. Może da radę wybrać coś sensownego?
Interesuje mnie najlepiej komplet z mocowaniem.
Pozdro, Rytosław.
#400
Posted 24 August 2012 - 12:45