Można gdzieś w Poznaniu zobaczyć lampki Axa?
Oświetlenie.Jakiego używacie?
#1302
Posted 30 September 2016 - 13:09
Ze swojej strony polecam Convoya S2+ po modzie od Dariusza70 ze wspomnianego wcześniej forum swiatelka.pl;
Mam to na zamontowane na szosie i przy 50-60% świecenia jest już wystarczająco. 100% ustawiam na MTB jak jestem w lesie - wtedy z nocy robi się dzień
#1303
Posted 30 September 2016 - 13:14
Dzięki za porady - tak naprawdę potrzebowałem potwierdzenia, że te latarki są tak dobre. Już zamówiona S2+ z kolimatorem 20*60 i programowalnym sterownikiem. Już nie mogę się doczekać aż przetestuję
#1306
Posted 30 September 2016 - 22:34
Zmodowany Convoy ze swiatelka.pl (sprzedawca to bodaj dariusz70). Stockowe convoye czy ultrafire'y to kilka klas niżej od tych "przerabianych".
Nie przesadzajmy. ultrafire to wiadomo szału nie robi. Ale convoy to inna bajka. Kiedyś było to takie ultrafire a obecnie producent uczy się bardzo szybko(jest tez obecny na znanych angielskojęzycznych forach latarkowych a tam też sa rózni testerzy i moderzy) i obecnie wypuszcza ten sam model w bardzo przyzwoitej wersji z różnymi sterownikami do wyboru.Mała modyfikacja by zwiększyć wydajność diody jest najbardziej potrzebna przy dużym natężeniu pradu. Przy wyborze prądu 1.4 a najlepiej 2.1 A praktycznie działa to bardzo dobrze bez modyfikacji, a kosztuje kilkanascie dolarów. Jedyne co można sobie wstawić to jakiś kolimator za kilka zł.
#1311
Posted 17 October 2016 - 18:28
Do WojtekL. Zależy czy chcesz wersję do drogową czy w teren.
Te do jazdy w terenie mają prostszą konstrukcję, dają snop światła taki jak zwykła latarka.
Ta ok której piszesz, czyli Volt 800 HL-EL471RC na taką mi wygląda.
Natomiast do jazdy w mieście / na trasie tego typu lampki średnio się sprawdzają, lepsze są takie, które odcinają snop światła od góry, czyli nie oślepiają pojazdów z przeciwka. Jest na to specjalna niemiecka norma, nie pamiętam nazwy.
Ten wątek o Philipsie dotyczył modelu Saferide 80, który ma takie odcięcie. Mam takowy i jest faktycznie bardzo dobry dla obydwu w/w zastosowań. Z tym, że nie jest już produkowany od kilku lat i może być ciężko dostać w sensownej cenie.
Podobny rozkład i moc ma jeszcze Busch & Muller Ixon IQ Premium. Nie używałem takiej, ale często jest porównywana do Philipsa.
Tak, że jak w teren, to im mocniejsza tym lepiej, jak na trasę, ograniczył bym wybór do wersji z odcięciem. W moim Philipsie to odcięcie jest wyraźnie widoczne i pomimo bardzo silnego strumienia światła, można lampkę tak ustawić, żeby nie oślepiać.
#1312
Posted 17 October 2016 - 19:17
tylko na drogowa ja mam rower poziomy
Do WojtekL. Zależy czy chcesz wersję do drogową czy w teren.
Te do jazdy w terenie mają prostszą konstrukcję, dają snop światła taki jak zwykła latarka.
Ta ok której piszesz, czyli Volt 800 HL-EL471RC na taką mi wygląda.
Natomiast do jazdy w mieście / na trasie tego typu lampki średnio się sprawdzają, lepsze są takie, które odcinają snop światła od góry, czyli nie oślepiają pojazdów z przeciwka. Jest na to specjalna niemiecka norma, nie pamiętam nazwy.
Ten wątek o Philipsie dotyczył modelu Saferide 80, który ma takie odcięcie. Mam takowy i jest faktycznie bardzo dobry dla obydwu w/w zastosowań. Z tym, że nie jest już produkowany od kilku lat i może być ciężko dostać w sensownej cenie.
Podobny rozkład i moc ma jeszcze Busch & Muller Ixon IQ Premium. Nie używałem takiej, ale często jest porównywana do Philipsa.
Tak, że jak w teren, to im mocniejsza tym lepiej, jak na trasę, ograniczył bym wybór do wersji z odcięciem. W moim Philipsie to odcięcie jest wyraźnie widoczne i pomimo bardzo silnego strumienia światła, można lampkę tak ustawić, żeby nie oślepiać.
#1314
Posted 17 October 2016 - 21:30
Możesz jeszcze rzucić okiem na stronkę :http://www.light-test.info
Jest tam sporo modeli przetestowanych ze zdjęciami wiązki światła. Jest też wspomniane o normie StVZO (tej niemieckiej)
http://www.light-tes...lampki-przepisy
Warto poczytać IMO. Tym bardziej jak masz rower poziomy, czyli pewnie lampka będzie niżej, tym samym świecić będziesz musiał bardziej w górę. Modele niespełniające StVZO mogą jeszcze bardziej oślepiać w tym przypadku. Tak mi się wydaje.
#1315
Posted 17 October 2016 - 21:55
Ten wątek o Philipsie dotyczył modelu Saferide 80, który ma takie odcięcie. Mam takowy i jest faktycznie bardzo dobry dla obydwu w/w zastosowań. Z tym, że nie jest już produkowany od kilku lat i może być ciężko dostać w sensownej cenie.
Podobny rozkład i moc ma jeszcze Busch & Muller Ixon IQ Premium. Nie używałem takiej, ale często jest porównywana do Philipsa.
Tak, że jak w teren, to im mocniejsza tym lepiej, jak na trasę, ograniczył bym wybór do wersji z odcięciem. W moim Philipsie to odcięcie jest wyraźnie widoczne i pomimo bardzo silnego strumienia światła, można lampkę tak ustawić, żeby nie oślepiać.
Już się dość mocno rozpisywałem na temat tych lampek, wystarczy poszukać testu w tym wątku. Tak czy siak, ostatnio nawet w teren biorę Philipsa, co ciekawe sprawdza się bardzo dobrze, jakoś bez oświetlania wszystkiego dookoła da się bardzo dobrze jeździć, wystarczy dobre oświetlenie całej drogi, bez doświetlania czubków drzew .
Te lampki ciągle jeszcze można kupić, warto poszukać np. na OLX'ie jest jedna biała gen 2 (nowa) za 315 zł, na allegro za 399 zł czarna. Trochę drogo, zważywszy, że na pewno trzeba będzie dokupić porządne akumulatory bo te "nowe" choć nie używane to pewno będą nadawały się raczej już do utylizacji, w końcu parę lat leżakowania nawet dobre aku potrafi wykończyć (ta za 399 ma już w komplecie 4x2,6Ah Varty). Ale na szosę nie ma lepszych lampek. Niestety.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#1317
Posted 18 October 2016 - 07:42
Mogę sprawdzić po południu, jak wrócę do domu.
- Siara_iwj likes this
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#1319
Posted 18 October 2016 - 13:10
WojtekL, używam wersję Volt 300 ponad rok i nie mam najmniejszych problemów. Super jakość wykonania, solidne mocowanie do kierownicy, niskie tryby by nie oślepiać ludzi na mieście. 300 lumenów pozwala już w miarę spokojnie poruszać się po zmroku z prędkościami szosowymi ~30kmh. 400 powinno być już komfortowo. Ładowanie usb to mega komfort że nie trzeba trzymać worka baterii ani dodatkowych kabli i ładowarek.
Warto zaznaczyć, że nie posiada wspomnianego wyżej odcięcia więc trzeba odpowiednio ustawić by co zbyt przewrażliwionych kierowców nie irytować (nie trudno o to przy trybie hyperconstant :-) Świeci dość wąsko.
Jedyny i potencjalny minus jak mógłbym się dopatrzeć przy długoletnim docelowym użytkowaniu to gniazdo ładowania - micro usb, które jak wiadomo nie jest przewidziane na milion wpięć i wypięć kabla. Kiedyś się zużyje, pewnie po kilku latach. Akumulator można dokupić, tak samo dedykowaną ładowarkę.
Jak dopłacenie kilkudziesięciu zł do super jakości i komfortu użytkowania kosztem mocy maksymalnej (pije tu do powszechnych Convoy S2+ z pewnego forum) Cię nie powstrzymuje to śmiało polecam.
#1320
Posted 25 October 2016 - 20:51
Czy ktoś zetknął się z lampkami Knog Blinder?
Mam ochotę wypróbować, lampka dedykowana do szosy, mała ale zapewniająca przyzwoitą ilość światła (3 wersje mocy), do tego wiele funkcji oświetlenia włącznie z regulacją szerokości strumienia światła.
Bianchi Oltre XR3 Disc
Accent Freak
Bulls Copperhead 3