To Paczkomat był
Oświetlenie.Jakiego używacie?
#1584
Posted 23 December 2017 - 19:23
Ożesz, mogłem brać paczkomat - z drugiej strony i tak przed wtorkiem bym nie przetestował, tak więc prawie na jedno wychodzi, chociaż w środę na wieczór to jak zwykle trening pływacki, chyba że przed wyjazdem na basen... Raczej w czwartek mój test i porównanie z Philipsem SafeRide 80. Albo po nowym roku
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#1586
Posted 23 December 2017 - 21:03
W pokoju to pikuś, takiego wrażenia nie ma jak na szosie. Zdziwisz się jeszcze bardziej
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#1587
Posted 23 December 2017 - 21:05
60 luksów to nie żarty.
Axendo jeszcze nie testowałem, ale z SafeRide mam spore doświadczenie, a w mieszczuchu jeżdżę z lampką na dynamo dającą 70 luksów. Faktycznie jest moc
Biorąc pod uwagę, że niemieckie normy wymagają 10 luksów...
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1588
Posted 26 December 2017 - 13:07
Jak na razie wziąłem Axendo tylko na spacer wieczorem. Do porównania mam wspominanego już tutaj w temacie Lidlowego Crivita, 40 LUX, z wbudowanym akumulatorem oraz spełniającym normę STVZO.
Różnice w mocy świecenia są oczywiste. Ukształtowanie wiązki podobne, ale Axendo ma szerszy o ok 50% główny promień. Dzięki temu kręty zjazd, który miałem okazję pokonywać z Crivitem, powinien być mniej emocjonujący. Łatwiej będzie przewidzieć następny skręt.
Axendo oferuje też skuteczniejsze doświetlenie drogi tuż przed przednim kołem. Nie jest to oślepiająca ilość światła, ale wystarczająca do omijania niespodzianek.
Powyżej odcięcia głównego promienia również emitowana jest wystarczająca ilość światła by być widzianym, ale nie oślepiać innych uczestników ruchu drogowego. Jednocześnie znaki drogowe mają co odbijać i są bardzo widoczne.
Kolor światła w porównaniu z Crivitem jest bardziej ciepły. Zbliżony do zwykłej, nieprzewoltowanej, bez niebieskich filtrów, żarówki H4.
Na moje oko, można sobie pozwolić na ustawienie Axendo na zasięg 50 metrów a może i trochę więcej. Ukształtowanie wiązki i ilość światła spokojnie na to pozwalają.
Mimo, że jeździłem po wioskach, w kompletnej ciemnicy z zeszłorocznym Crivitem, oferującym 40 LUX na pełnej mocy (tegoroczna wersja to już 50 LUX) i było komfortowo, z wyjątkiem szybkiego zjazdu, uważam, że przy Axendo lidlówka to wąsko świecąca świeczka.
Już przed testem rowerowym jestem zadowolony z efektów.
Ps. Axendo pozwala na jednoczesne ładowanie i świecenie, co powinno pomóc przeżyć nawet długą noc na dwóch kółkach.
- Prozor and 4gotten like this
"MAMIL"
#1589
Posted 27 December 2017 - 22:47
Jazda po mieście - tu nie ma co opisywać. Lampka jest bardzo widoczna i tyle. Ale specjalnie pojechałem drogą naokoło żeby przetestować w ciemnym miejscu.
Rewelacja.
Genialne rozłożenie światła. Zasięg - wystarczający do jazdy z prędkością 28-30km/h. Bardzo dobre oświetlenie na boki.
Jeżeli tylko czas świecenia będzie zbliżony do czasu deklarowanego przez producenta - będę bardzo zachwycony.
Na razie po krótkim teście jestem zachwycony (bez bardzo).
Uważam że to był dobry wybór
Małymi krokami uparcie do celu...
Dd 7 lutego 2017r szczęśliwy tatuś
#1590
Posted 27 December 2017 - 22:47
Jazda po mieście - tu nie ma co opisywać. Lampka jest bardzo widoczna i tyle. Ale specjalnie pojechałem drogą naokoło żeby przetestować w ciemnym miejscu.
Rewelacja.
Genialne rozłożenie światła. Zasięg - wystarczający do jazdy z prędkością 28-30km/h. Bardzo dobre oświetlenie na boki.
Jeżeli tylko czas świecenia będzie zbliżony do czasu deklarowanego przez producenta - będę bardzo zachwycony.
Na razie po krótkim teście jestem zachwycony (bez bardzo).
Uważam że to był dobry wybór
Edit:
Nie pomyślałem tylko żeby zrobić jakieś foty. Jutro wieczorem się poprawię.
Małymi krokami uparcie do celu...
Dd 7 lutego 2017r szczęśliwy tatuś
#1593
Posted 28 December 2017 - 19:45
Lampka dotarła...dzięki!
Tak na szybko. Tragedii nie ma, ale rewelacji też nie
U mnie wszelkie śruby były niedokręcone, można powiedzieć że tylko "złapany" gwint. Gumka ogólnie jest luzem, przyklejona tylko w miejscu wskaźników ładowania. Ale przyklejona też dosyć niedbale.
Nie mam porównania do SF80 - czy tam reflektor też jest plastikowy?
Z tego co widać na fotkach z internetu, w produkcie Philipsa podkładka na której są diody styka się bezpośrednio z obudową. Tutaj dosyć mocno oszczędzono na paście termo. Kawałek aluminium do którego przytwierdzone są diody nie jest w ogóle wyszlifowany, a on sam nie ma kontaktu z obudową.
Mimo wszytko uważam, że można by puścić większy prąd, bo całość dosyć wolno się nagrzewa. Trzeba by tylko jakiegoś magika od sterowników latarkowych Np. w popularnej latarce do kluczy - Nitecore Tube, wystarczy zmostkować jeden rezystor i świeci zdecydowanie lepiej niż fabryka.
Kabelki jak widać też cieniutkie, ogólnie całość zrobiona chyba trochę gorzej niż Philips
Edit:
Odkleiłem naklejkę ochronną z szybki...jest zakurzona od środka i trochę uwalona. Sporo też na niej rys. Sprawia wrażenie tandetnej plastikowej z tanich latarek za kilka zł. Pojechali trochę z jakością :/
#1594
Posted 28 December 2017 - 20:26
Nie mam porównania do SF80 - czy tam reflektor też jest plastikowy?
Tak też jest plastik.
Nawet nim jechałem po ziemi na jednej wywrotce. Alu i plastik mocno przetarte.
Fajny wynalazek znaleźliście. Dobrze wiedzieć, że ktoś kontynuuje myśl techniczną Philipsa, gdyby kiedyś moje SR80 padły
Porównanie pewnie @Prozor zrobi.
#1595
Posted 28 December 2017 - 22:41
Zamówiłem uchwyt BR500 pod lampkę. Będzie dopiero koło 10-tego stycznia 2018. Przetestuje go na OK i zobaczę czy będzie pasował pod hamulec szosowy.
#1596
Posted 30 December 2017 - 13:47
Porównanie pewnie @Prozor zrobi.
Zrobić zrobię, ale na takie sensowniejsze trochę trzeba będzie poczekać
Porównałem "na szybko" Axendo i Plilipsa SR.
Axendo: wyraźnie mniejsza (zdjęcia później) i lżejsza, światło bardziej białe (raczej jak gen 1, SR gen 2 cieplejsze), dość szerokie co sugeruje domyślny zasięg świecenia na mniej więcej połowę tego co SR.
Z drugiej strony 20 - 40m dobrze oświetlonej drogi jak na taką lampkę też dobre.
Przestawienie Axendo na oświetlenie większego odcinka szosy niż w/w mało praktyczne, będzie oświetlać szerzej niż całą szosę, raczej trzeba dopasować do optymalnego oświetlenia szerokości/zasięgu.
Genialne odcięcie, bez ograniczenia widoczności lampki dla jadących z naprzeciwka (widać, ale nie oślepia).
SR mogę ustawić na dalszą odległość, na upartego nawet od słupka pikietażowego do następnego, aczkolwiek oświetlanie takie sobie 100m trochę mało sensowne, lepiej porządnie te 50m oświetlić. Moc światła coś pomiędzy 1 i 2 trybem SR. 2 tryb obu na mniej więcej podobnym poziomie, oczywiście kształt wiązki jednak inny (większy reflektor swoje robi). 3 tryb typowo miejski, jednak nawet na tym da się jechać z oświetleniem drogi.
Na pewno Axendo wygrywa poręcznością i długością pracy, czyli to na czym mi zależało (zwłaszcza to pierwsze), na typowe nocne jazdy mydelniczka SR będzie i tak brana, Axendo jako dodatkowe, ale jako oświetlenie na "może wracam wieczorem" zdecydowanie Axendo, zastąpi lampkę którą dotychczas na tego typu sytuacje brałem.
Rozbierać swojej (jeszcze) nie rozbierałem, może kiedyś - póki co u mnie guma jest ładnie przyklejona, nie odstaje. Folia ochronna bez rys czy zabrudzeń, . Co do prądu - wyraźnie widać optymalizację czasu pracy na wbudowanym akumulatorze.
Patrząc na parametry diod Rebel kilka wniosków przychodzi mi do głowy:
- Kolor diody: wygląda mi na zastosowanie diody neutral white, bardziej mi pasuje kolor cieplejszy: cool white.
- Wg tabelki amperaż diody wynosi do 0,7A, przy którym różne typy diod osiągają różne wartości LM. Z tego co widać dostanie się do zasilania diod nie jest problemem, wystarczy podłączyć amperomierz, żeby sprawdzić jaki jest amperaż sterownika.
- Pytanie jakie diody zostały zastosowane: jeśli mniej wydajne, to wystarczy wymienić na LXML-PWC1-0120 żeby uzyskać maksymalny strumień światła przy niezmienionym amperażu i bez modyfikacji sterownika.
- Patrząc na pojemność akumulatora 3Ah i czas pracy w trybie boost określany przez producenta na ok. 5h (czy w recenzji/testów - jeszcze nie sprawdzałem) 4h, należy przypuszczać, że pobór prądu przez diody jest dość niski: 3:5=0,6[A] lub 3:4=0,75 [A]. Jako, że są 2 diody, to będzie to połowa tych wartości, czyli 0,3 - 0,375 (stąd wystarczą takie cienkie kabelki), czyli pozostaje dość spory zapas możliwości modyfikacji poprzez zmianę parametrów sterownika. Pytaniem pozostanie tylko jak się do tego dobrać - bez modyfikacji sterownika, nawet użycie najbardziej wydajnej diody niewiele przyniesie.
- Po ewentualnej modyfikacji sterownika i podniesieniu prądu zasilania diody do maksymalnego 0,7A hipotetycznie możliwe będzie uzyskanie większego strumienia światła w każdym z trybów kosztem ok. 2x zmniejszonej długości czasu pracy na wbudowanym akumulatorze. Powinno być możliwe uzyskanie ok. 100 (być może więcej) lux w trybie boost, jednak rozkład światła pozostanie taki sam, bo reflektor innego nie da, ale to i tak jest ciekawe do rozważenia...
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#1597
Posted 30 December 2017 - 17:43
póki co u mnie guma jest ładnie przyklejona, nie odstaje. Folia ochronna bez rys czy zabrudzeń
Chodzi rozumiem o szybkę? Ryski i ślady od wewnątrz (o ile u innych są) widać lepiej przy włączonej lampce.
A zwiększenie prądu zrobiłoby naprawdę niezłą robotę. Wydaję mi się, że może być tak jak w przypadku diod Cree - można je pędzić prądem większym niż podany w katalogu. Wystarczy zapewnić odpowiednie chłodzenie.
#1598
Posted 30 December 2017 - 18:56
Nie, żadnych zabrudzeń ani na szybce, ani nawet na samej folii - a właśnie, te zdjęcia w Twoim poście to co to za folia?
Co do prądu tak jak napisałem to diody nie dostają chyba nawet połowy prądu katalogowego. Gdyby było 2x0,7A (plus straty na przetwornicy) czyli ok. 1,5A to w najlepszym wypadku akumulator powinien wystarczyć na góra 2h. Wystarcza na 2x tyle (z zapasem). Stąd pewno kwestia chłodzenia potraktowana po macoszemu, jednak aluminiowa obudowa pozwala na transmisję nadmiaru ciepła, tylko pewno należałoby to poprawić jeśli diody miałyby pracować pod maksymalnym amperażem.
Problem tylko w tym, jak "poprawić" przetwornicę. Ewentualnie pomyśleć o wymianie na inną, zapewniającą 1,5A prądu (równoległe połączenie diod) lub lepiej 2x0,7A (połączenie jak obecnie), raczej z tym problemu by nie było...
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#1600
Posted 30 December 2017 - 22:47
Małe porównanie (zdjęcia) Spanninga Axendo 60 USB vs Xanes SFL-01:
https://www.forumrow...comment=2042868
Sorry, nie chce mi się w tym momencie wklejać jeszcze raz tego samego tutaj.