Ja chyba się zdecyduję na Flare ze względu na mount do sztycy w Madone =D
Chociaż ostatnio widziałem w relacjach chyba Ministry jakieś lampki z kamerami, ale cenowo na razie poza moimi zainteresowaniami, ale są zgrabne, ładne i działają, a jakie mamy obecnie czasy to sami dobrze wiemy.
W końcu zamówiłem... flare RT, decydowałem się jak kobieta czyli z uwzględnieniem pogody, układu gwiazd i innych ważnych czynników A na serio, to wygrała kompaktowość i jednak połowa ceny i to, że się bałem gapienia w ekran czy coś za mną jedzie czy nie. Pewnie za niewydane środki kupię przód też z Bontragera tylko muszę rozkminić mocowanie do garmina, widzę że jest opisane kilka stron wcześniej ale chyba uchwyty garminowskie są różne z tego co piszecie.
Te informacje, czy ktoś jedzie to największy atut radaru. Warte (niemalże) każdych pieniędzy. To nie tylko lampka za parę stów migająca mocniej jak ktoś jedzie. I nie, wcale nie trzeba ciągle się gapić, informacje są wtedy, gdy są potrzebne.
Wysłane z mojego motorola one action przy użyciu Tapatalka
Te informacje, czy ktoś jedzie to największy atut radaru. Warte (niemalże) każdych pieniędzy. To nie tylko lampka za parę stów migająca mocniej jak ktoś jedzie. I nie, wcale nie trzeba ciągle się gapić, informacje są wtedy, gdy są potrzebne.
Wysłane z mojego motorola one action przy użyciu Tapatalka
Ja moge sie podpisac pod tym, radaru uzywam praktycznie odklad sie pojawil i to chyba jedne z najlepiej wydanych pieniedzy jezeli chodzi o bezpieczenstwo na rowerze
Potwierdzam swoich przedmówców. Mam od około 3 lat pierwszy model RTL500 i nie wyobrażam sobie teraz jazdy bez radaru. Żeby zdać sobie sprawę z jego zalet, trzeba po prostu się z nim przejechać. Ja osobiście bardzo go polecam.
No to mnie pocieszyłeś bo nie jechałem z tym, to nie będę żałował ;-)
Gdybym miał tylko kupować tył to bym pewnie jeszcze się skusił ale z przodu też mam lipę w sensie chińczyka, który pewnie jest mocny ale podejrzewam, że denerwuje kierowców więc muszę to zmienić.
Te informacje, czy ktoś jedzie to największy atut radaru. Warte (niemalże) każdych pieniędzy. To nie tylko lampka za parę stów migająca mocniej jak ktoś jedzie. I nie, wcale nie trzeba ciągle się gapić, informacje są wtedy, gdy są potrzebne.
Wysłane z mojego motorola one action przy użyciu Tapatalka
Jak ten radar wplywa na bezpieczenstwo (pomijajac lampke)? Czy to nie jest tak, że po prostu widzisz że coś jedzie i tyle?
Wygląda dla wielu jak drogi gadżet. Cena większość szokuje.
Ale świat kolarza dzieli się jednak na przed i po varii.
W ostatnią sobotę jechałem z dwoma kumplami i po kilku minutach wszyscy nasłuchiwali złowrogiego dźwięku i zjeżdżali. To jest straszna wygoda i znaczna poprawa bezpieczeństwa.
P.s. Nie wiem jak to działa z licznikiem garmina, ale na wahoo daje dwa rodzaje sygnałów:
-pomarańczowy kolor świateł i standardowy dźwięk gdy wykryje zbliżający się pojazd
-czerwone lampki i bardziej przeraźliwy dźwięk gdy wykrywa z tylu „wariata”
Na garminach lepiej, bo z poziomu Edge można wybierać tryb świecenia, albo ustawić automat sterowany czujnikiem światła.
Zjazd do krawędzi tylko jeśli nikt z przeciwka nie jedzie. W innym przypadku wręcz przeciwnie: jazda tak, żeby nie było wyprzedzania na gazetę czy trzeciego, co jest bardzo częste, gdy rowerzysta jedzie blisko krawędzi.
No i jeszcze świadomość tego, że oprócz tego samochodu, który właśnie mnie wyprzedził (kolejnego nie słychać), jest jeszcze kolejny itd. Tu akurat wiem, żeby nie pchać się wtedy bliżej środka.
Wysłane z mojego motorola one action przy użyciu Tapatalka
Szukam w necie lampki Bontrager Ion 200 RT brak w magazynie. Zna ktoś sklep w necie gdzie lampka jest dostępna?
Ja kupiłem miesiąc temu w TREK Kraków, mieli ich trochę na stanie.
Wygląda dla wielu jak drogi gadżet. Cena większość szokuje.
Ale świat kolarza dzieli się jednak na przed i po varii.
Dokładnie tak, podpisuję się rękami i nogami. W sumie ja już przestałem to "bezpieczeństwo" zauważać (bo kupiłem ją w Marcu). Największy szok jest podczas pierwszych jazd po zakupie. Kierowcy po prostu uważają na Ciebie bardziej. Z dnia na dzień (dzień przed i dni po) zaczynasz odczuwać, że większości kierowców po prostu mniej się spieszy i uważają bardziej z wyprzedzaniem. Mam stary model: Varia RTL500, diodami "wali po oczach" porządnie. Nie jestem z tych, którzy patrzą non-stop w komputer, więc dla mnie sygnał dźwiękowy (ten krótszy, bo są dwa do wyboru) jest moim n-tym zmysłem.
Może inaczej - kupiłem przed pomiarem mocy (mam tylko w domu w trenażerze) i nie żałuję .
@Prozor @arturooo3 @Ulepekin czy pod wersję RTL510 też można się podpiąć z telefonu przez ANT+ czy tylko do RTL515 przez BLE?
Nie chodzi mi o samą aplikację od garmina tylko możliwości dla programistów. Niby jest profil dla ANT+ ale oficjalnie niedostępny i znalazłem tylko nieoficjalne opinie że działa tylko z Garminami.
Czekałem na jakąś okazję, ale ta z evans to RTL510 bez BLE.
Nie powinno być różnicy, to standardowy i otwarty protokół ANT radar/light. Możesz podpiąć każde urządzenie, obojętnie czy jest to RTL500, RTL510 czy RTL515 (czy odmiany na rynek niemiecki). Tyle tylko, że oprogramowanie smartfonowe łączące smartfon z radarem chyba nie powstało. Do wersji z BT Garmin wypuścił autorskie oprogramowanie.
Podpowiedz na czym to sprawdzić, to przetestuję. Tyle tylko, że raczej w jednym ze starych smartfonów, najchętniej w Xperii z andkiem 4 (coś tam) z uwagi na wbudowany ANT+. Na Motce na razie nie sprawdzę, bo nie mam (jeszcze) możliwości podpięcia dongla ANT+ do portu USB-C.
Sprawdziłem (jeszcze nie w realu) IPBike (wspiera profil radaru):
Jak widać wyskakuje napis "auto", na górze widać ile tych samochodów jest, prędkość samochodu (lepiej niż w Edge!), dystans i coś tam jeszcze. Po sprawdzeniu pliku konfiguracyjnego jest to threat_closing_time_small -> czyli Closing time of nearest threat being reported by radar.
Patrząc po pliku konfiguracyjnym ilość możliwych funkcji do wykorzystania jest imponująca.
Dla mnie bezpieczeństwo ważna rzecz i o ile licznika nowego nie kupię (mam starą 500) to takie coś już tak.
Dlatego pytam bo telefon i tak zabieram. Mam apkę wyłącznie dla siebie której nie publikowałem i tam chętnie dodam obsługę radaru.
Za dużo dziwnych sytuacji miałem na drodze, ale oczywiście na każdy przypadek to nie pomoże. Na pewno nie na panie które gapiąc się w smarfona zjeżdżają na przeciwny pas, albo na wariatów strzelających do aut z wiatrówki (Z posesji w Miedarach na ul. Tarnogórskiej) gdzie gdzie tylko słyszałem świst śrutu po krzakach :/