Skocz do zawartości


Mavic Cosmic Carbon Sls


10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gosc_Grzegoez30_*

Gosc_Grzegoez30_*
  • Gość

Napisano 17 styczeń 2015 - 09:33

Witam. Mam zamiar kupić nowe koła jak w tytule. Poprosze o opinie na temat tych kół jeśli już ktoś uzytkuje.

Załączone pliki



#2 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Napisano 17 styczeń 2015 - 10:07

Cześć,

 

Ja użytkuję te koła, można powiedzieć że "koła jak koła", Mavic zbił wagę w modelu SLS w stosunku do modelu SL, różnica w cenie to prawie aż 1k zł  - sporo, ale ogólnie należy przyjąć że Mavic i jego produkty należą do drogich.

Koła użytkowałem zarówno w górach, na płaskim, jak i pofałdowanym terenie, o różnych nawierzchniach - piękny asfalt, bruk, płyty betonowe itd. No to teraz wypunktuję te koła:

 

Zalety:

- znośna waga, 

- przyjemny komplet opon i dętek w zestawie,

- stosunkowo niezłe toczenie,

- fancy design ;))

- oraz wszystkie zalety jakie mogą dostarczyć stożki *(np. łatwe utrzymanie prędkości 40km/h, działają jak "koła zamachowe", trudno je błyskawicznie rozpędzić, a jak je rozpędzisz to idą jak "wściekłe konie", jadąc w grupie po płaskim jedzie się jak w fotelu i utrzymanie wysokiej prędkości nie jest bardzo trudne,

 

Wady:

- aluminium z którego jest wykonana powierzchnia hamująca, to jest jakiś skandal i afera ;) o co chodzi dokładnie, opiszę przykład z życia: późne lato, słoneczny piękny dzień, jadę w góry podjechać sobie "kilka" metrów, dojeżdżam do gór, lasów a tam zwyczajowo odrobinka wilgoci na szosie *(jak to po mgle, rano itd) naprawdę symboliczna ilość wilgoci, oczywiście hamując na zakrętach itd. nieco bardziej się chlapie itd. pomiędzy klocki hamulcowe (standardowe ultegra) a powierzchnie hamującą dostaje się odrobinka piasku itp. .... natychmiast odrobinki piasku blokowane przez klocek ryją kanaliki w alu, alu się zwija niczym obierka od ziemniaka po czym pozostaje na obręczy grudki aluminium które w cudowny sposób potem tłuką o klocki hamulcowe, a modulacja hamowania przypomina szlif dupą po bruku ....

Zamówiłem klocki Swisstop, oraz zastanawiam się nad klockami Mavica do aluminium typu Exalith :/ Po treningu zdzierałem z powierzchni hamującej śrubokrętem pozdzierane aluminium aby powierzchnia była płaska .... dramat, afera i skandal przy kołach za 3,5k. :-P

- po za tym koła przy wietrze powyżej +\- 15km/h zaczynają działać jak żagle .... ale to dotyczy wszystkich kół na stożkach.

- obsługa piast Mavica, regulacja luzów bocznych, itp. 

 

Ogólnie rzecz ujmując, to fajne koła - ale bez "szału", powtórzę się - na dziś dzień dołożyłbym parę stów i kupiłbym koła Corima Aero na szytki, dodatkowo zdecydowałem się na drugi komplet kół na wietrzne dni, góry, dziury - DT Swiss Dicut 21.

 

Ani uczciwie nie polecę Ci tych kół, ani nie skrytykuję zdecydowanie - BTW odnoszę coraz ro bardziej nieodparte subiektywne wrażenie że produkty firmy Mavic to po części zabawki a nie sprzęt sportowy, rowerowy .... *(miałem mam: ciuchy Mavica, koła, buty, itd)

 

Tak wyglądają w "realu":

 

23wp9o1.jpg



#3 Gosc_Grzegoez30_*

Gosc_Grzegoez30_*
  • Gość

Napisano 17 styczeń 2015 - 10:29

Dzięki za pomoc na pewno wezmę to co napisałeś pod uwagę:-)



#4 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Napisano 17 styczeń 2015 - 10:40

Grzegoez30

 

Widzę że jesteś z Bełchatowa i Twoje tereny treningowe są płaskie niczym stół, więc stożki jak najbardziej będą bardzo dobrym wyborem :)



#5 Gosc_Grzegoez30_*

Gosc_Grzegoez30_*
  • Gość

Napisano 17 styczeń 2015 - 10:46

Jak najbardziej płasko jakieś małe wzniesienia terenu zdarzają się sporadycznie:-) ile km zrobiłeś na tych mavicach już?



#6 danek

danek
  • Użytkownik
  • 608 postów
  • SkądKoszalin

Napisano 17 styczeń 2015 - 11:16

no żagle są :D ostatnio halsowałem na wietrze, a mieszkam nad morzem i jednak czasem wieje :D nawet moja spora masa czasem nie jest w stanie utrzymać przodu w ryzach- głownie przód lubi sobie uciec. co do powierzchni alu nie zauwazyłem tego co opisał kolega powyżej.

Drugi komplet pewnie i tak sobie sprawię przy okazji, bo te co mam kupiłem razem z rowerkiem. Hamluce campa chorus, modulacja na obręczy OK.


ROSE XEON CRS 5000 Campagnolo Chorus :D http://szosa.org/top...00/#entry261183

 

 


#7 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Napisano 17 styczeń 2015 - 11:53

Zrobiłem około 2-3k. km na kołach Cosmic SLS, nieduże wzniesienia te koła elegancko "połykają", a na zjazdach można wykręcić fajne prędkości.

 

danek

 

Co do jazdy na wietrze to również wybrałem się w ostatnie wichury na nich na rower, dwie wywrotki zaliczone *(nic się nie stało), i dwa razy przesunięcie na środek jezdni = decyzja o kupnie drugiego kompletu DT Swiss Dicut 21.

 

A tak czysto informacyjnie - IMHO na polskie warunki, gdzie wieje naokrągło z małymi wyjątkami, gdzie asfalty są "jakie są", do uniwersalnej treningowej jazdy najlepsze są koła ze stożkiem max 30mm, lub w ogóle brak stożka - a wyższe nadają się na teren płaski i jako tako bezwietrzny .... ale to moje czysto subiektywne odczucia.



#8 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 17 styczeń 2015 - 12:04

potwierdzam, na plaskie- mocne, ciezkie kola z malym stozkiem, na gory niskoprofilowe alu pod szytki :)



#9 mag...

mag...
  • Użytkownik
  • 590 postów
  • Skądpomorskie

Napisano 18 styczeń 2015 - 00:01

Nie potwierdzam  8-)  , w wichurę przesuwa ( o ile w ogóle, bo mnie jakoś specjalnie nie przesuwa) tak samo na niskim jak i wysokim profilu, przynajmniej ja nie odczuwam żadnej różnicy, a jeździłem również w wichury na 24mm, 32mm, 46mm, 50mm.  

Wpływ wysokości stożka na zachowanie roweru podczas wietrznej pogody uważam za mocno przereklamowany.

 



#10 Lukasio

Lukasio
  • Użytkownik
  • 136 postów
  • SkądLeg/ Wro

Napisano 15 grudzień 2017 - 14:46

mag Mówisz o klasycznej szosówce. Na czasówce jak powieje z boku to na 35mm może lemondke z pod łokci wyrwać.

#11 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 15 grudzień 2017 - 15:01

Gratulacje, mamy laureata Złotej Łopaty! ;)

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?




Dodaj odpowiedź