Mode Xeon X-lite był przez ostatnie lata naszym najlepszym rowerem szosowym. Do jego budowy wykorzystujemy najbardziej zaawansowaną technicznie ramę, wykonaną z najlepszej jakości materiałów, sztywną i co najważniejsze - lekką.
Poprzednia wersja roweru X-lite wypadała dobrze w testach, ale konstruując ramę do modelu X-lite Team 2015 nasz zespół konstrukcyjny postawił sobie za cel pójść krok dalej. Przyświecało mu stworzenie doskonałej, lekkiej ramy, która będzie również zapewniała dobry komfort w siodle jak również ze strony widelca.
Aby tego dokonać współpracowaliśmy z zewnętrznymi laboratoriami oraz specjalistami od konstrukcji karbonowych, z którymi prowadziliśmy prace nad widelcem, który prócz modelu X-lite wykorzystywany jest także w całej kolekcji rowerów karbonowych 2015 oraz modelach RS i GF oraz nad ramą.
Złożony ze 140 warstw karbonu widelec, zapewniający rewelacyjną sztywność boczną oraz doskonale tłumiący drgania był pierwszym etapem projektu i już w zeszłym roku pojawił się w naszych modelach Gran Fondo. Osiągnął znakomite wyniki w testach magazynu TOUR i jest obecnie jednym z najlepszych, seryjnie produkowanych widelców na świecie.
Rama modelu 2015 jest o 5% sztywniejsza niż rama poprzedniego X-lite'a. W rozmiarze 57 cm zestaw
rama/widelec/stery to odpowiednio: 812 /276 / 49 gramów.
Znakomite parametry ramy docenił magazyn Tour przyznając modelowi X-lite Team 8800 wyposażonemu w grupę SRAM Red i koła Mavic R-Sys bardzo wysoką notę 1.2 co jest jedną z najwyższych not w ogóle, w całej historii testów!
W teście porównawczym rower ten wygrał z innymi, superrowerami, przeciętnie dwukrotnie droższymi niż X-lite. Waga roweru czyli 5,8 kg robi wrażenie choć w naszym sklepie w Bocholt wisi ten sam rower z komponentami AX Lightness, który waży niecałe 5 kg.
Najtańszy z modeli X-lite Team wyposażony jest w Ultegrę Di2, koła Ksyrium SLS i kosztuje 3099 euro.
http://www.rosebikes...ce/x-lite-team/
Tutaj link do testu opublikowanego w Magazynie Tour:
http://media1.roseve....zsh3tuuror.pdf