Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pierwsza Szosa Pierwsza Jazda, Fuji Roubaix 1.3 2015


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
40 odpowiedzi w tym temacie

#1 cky

cky
  • Użytkownik
  • 302 postów

Napisano 08 marzec 2015 - 18:03

Dziś w końcu miałem okazję  troszkę przetestować swoją pierwszą szosę i zrobiłem kilka fotek aby się pochwalić. Jazda na nim to po prostu bajka! i nie wiem skąd ogólne przekonanie, że w szosie są słabe hamulce, dozowanie siły idealne, no chyba, że to opinia ludzi dla których dobre hamowanie to momentalne zablokowanie koła. Miłym zaskoczeniem była praca karbonowego widelca na nierównościach bardzo fajnie wszystko tłumi, zmiana biegów płynna, jedyny minus to troszkę miękkie koła na zakrętach ale myślę, że dociągnie się szprychy i będzie ok. Nie myślałem, że między moim crossem a szosówką będzie aż tak wielka przepaść...

 

pozdro!

 

http://www.fujibikes...ails/roubaix-13

Rozmiar to 52cm tt-530 waga z pedałami A530 i koszykami to niecałe 9kg

Załączone miniatury

  • fuji.jpg


#2 muszek

muszek
  • Użytkownik
  • 16 postów
  • SkądKozienice

Napisano 08 marzec 2015 - 19:36

Ten plastik za kasetą wygląda wstrętnie... jak zestopniowana jest kaseta? bo wygląda na taką rzekłbym mocno podjazdową... pozdrawiam

#3 cky

cky
  • Użytkownik
  • 302 postów

Napisano 08 marzec 2015 - 19:53

Tak wygląda okropnie ale żeby go usunąć bezinwazyjnie trzeba odkręcić kasetę, z brzydkich rzeczy były jeszcze odblaski na kołach :)

o takie

 fujiroubaix1.320152.jpg

 

a sama kaseta to CS 5800 105 11-28 

11-12-13-14-15-17-19-21-23-25-28 chyba, że istnieje inaczej stopniowana 5800 11-28?

To już podjazdowa czy nie? bo na początku to szukałem czegoś z 11-32

 



#4 FOBOS

FOBOS
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądReykjavík

Napisano 08 marzec 2015 - 20:48

A po co te odblaski :?:

 

Po to żeby byś był lepiej widoczny i po coś jeszcze  :idea:  Zauważ, że są zamontowane na na przeciw wentyli, przez co kolo jest lepiej wyważone.



#5 danek

danek
  • Użytkownik
  • 608 postów
  • SkądKoszalin

Napisano 08 marzec 2015 - 21:04

podjazdowa już :D


ROSE XEON CRS 5000 Campagnolo Chorus :D http://szosa.org/top...00/#entry261183

 

 


#6 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 08 marzec 2015 - 21:11

A po co te odblaski :?:

 

Po to żeby byś był lepiej widoczny i po coś jeszcze  :idea:  Zauważ, że są zamontowane na na przeciw wentyli, przez co kolo jest lepiej wyważone.

Z lepszą widocznością nie polemizuję (choć to można zastąpić oponą z paskiem odblaskowym), ale z tym wyważeniem to trochę przesadziłeś. Po przeciwnej stronie wentyla w większości obręczy jest klin łączący, który jest właśnie równoważony masą wentyla. Taki odblask to waży tyle co garść wentyli.


  • Grzesiekkry lubi to

#7 cky

cky
  • Użytkownik
  • 302 postów

Napisano 08 marzec 2015 - 21:38

A po co te odblaski :?:

 

Po to żeby byś był lepiej widoczny i po coś jeszcze  :idea:  Zauważ, że są zamontowane na na przeciw wentyli, przez co kolo jest lepiej wyważone.

 

Wiem do czego służą odblaski, a te są tandetne i niezgodne z "rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia", jeśli już chcemy mieć odblaski na kołach to powinny być koloru żółtego, a z tym wyważaniem to Cię poniosło.

 

ksz ksz ... bez odbioru

 

 

podjazdowa już :D

 

to dobrze bo większość sezonu śmigam w Beskidach śląskich :)



#8 pythonpunk

pythonpunk
  • Użytkownik
  • 129 postów
  • SkądWrocław

Napisano 09 marzec 2015 - 23:19

ladny sprzecik. biale szosy robia robote. owijka by czarna lepiej pasowala.

#9 cky

cky
  • Użytkownik
  • 302 postów

Napisano 10 marzec 2015 - 00:50

Mi osobiście bardziej podobają się czarne rowery ale spośród wszystkich modeli za podobną kwotę ten posiadał najwięcej wymaganych i mile widzianych przeze mnie cech. A konkurencja w tej kategorii cenowej mocna, m.in Focus Culebro 2.0 2015 i Speedster 20 Scott 2015

 

A o czarnej owijce pomyślałem zanim go zamówiłem :D

Docelowo będzie wyglądać tak

 

38410b4b9509.jpg



#10 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 10 marzec 2015 - 08:57

Tak wygląda okropnie ale żeby go usunąć bezinwazyjnie trzeba odkręcić kasetę

 

Koelga nie wiedząc jak kasetę odkręcić powyrywał w swoim MTB ten plastik po kawałku kombinerkami.



#11 Gosc_rowerowyninja_*

Gosc_rowerowyninja_*
  • Gość

Napisano 10 marzec 2015 - 14:09

Ja łamię plastiki, bo mi się po prostu nie chce odkręcać kasety. Szybciej i można się obejść bez narzędzi.



#12 Gosc_solid_crank_*

Gosc_solid_crank_*
  • Gość

Napisano 10 marzec 2015 - 18:15

Sorry, czegoś tu nie rozumiem. Jeżeli jest twierdzenie, że trzeba odkręcić kasetę - to by znaczyło, że to plastikowe cudo siedzi na piaście pomiędzy nią i kasetą. Jak się to to wyrywa kombinerkami, to przecież kaseta musi zostać dokręcona. Potrzebny jest klucz do tego celu i ponadto doregulowanie przerzutki. Jeżeli ten element plastikowy nie wchodzi pod kasetę, tylko np. jest mocowany do szprych, to zupełnie inna bajka. Kasety w ogóle nie trzeba ruszać - ani przed, ani po "zabiegu" usuwania osłonki. Tak czy inaczej - wybaczcie - kiedy widzę takie cacko w tylnym kole, to - delikatnie mówiąc - właściciel sam się zakwalifikował do szosowców II ligi. Zatem już raczej popieram tych z kombinerkami :-)



#13 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądGarwolin

Napisano 10 marzec 2015 - 20:21

Napisze do wlasciciela. Plastiku. Miej gdzies takie rady bedziesz zdrowszy :)

#14 cky

cky
  • Użytkownik
  • 302 postów

Napisano 10 marzec 2015 - 22:00

@solid_crank

 

W twierdzeniu dotyczącym odkręcania kasety w celu ściągnięcia protektora szprych padło słowo "bezinwazyjnie" a to dużo zmienia, jeśli czegoś nie rozumiesz to po prostu zapytaj a nie rozpisujesz się niepotrzebnie z dziwnymi wywodami. Już tłumaczę, bezinwazyjnie w tym przypadku znaczy bez ingerencji w strukturę plastiku. A sam protektor nie znajduje się dosłownie między piastą a kasetą a opiera się na kołnierzu piasty w miejscu mocowania szprych. Jeszcze czegoś nie rozumiesz?

 
To trochę dziwne dyskutować w taki sposób o najmniej znaczących elementach roweru jak odblaski czy protektor szprych a jeśli ktoś uważa inaczej to niech założy osobny wątek. 
 
Na prawdę nie macie innych pytań dotyczących tego modelu?


#15 Gosc_rowerowyninja_*

Gosc_rowerowyninja_*
  • Gość

Napisano 10 marzec 2015 - 23:23

A o czym tu dyskutować? Rower, jaki jest każdy widzi. Ani w nim ciekawe rozwiązania, ani geometria, ani osprzęt. I tak dalej.

#16 cky

cky
  • Użytkownik
  • 302 postów

Napisano 10 marzec 2015 - 23:54

Jeśli to nie jest ciekawa opcja na pierwszą szosę z tej półki cenowej to jaki osprzęt i rozwiązania powinien mieć?



#17 Gosc_rowerowyninja_*

Gosc_rowerowyninja_*
  • Gość

Napisano 11 marzec 2015 - 07:51

Nie rozumiesz. Nie twierdzę, że to zły rower albo nieodpowiedni na pierwszy, drugi czy dziesiąty.  To akurat indywidualny wybór. Napisałem, że nie ma w nim nic ciekawego.



#18 Kolunio

Kolunio
  • Użytkownik
  • 334 postów

Napisano 08 kwiecień 2015 - 21:34

Kolego ile cie ten fuji kosztował z przesyłka?
Pozdr

#19 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 09 kwiecień 2015 - 09:23

Nastepnym razem jesli bedziesz chcial by dyskusja skupila sie na rowerze to przed prezentacja musisz usunac odblaski, plastik za kaseta, odwrocic mostek na minus (nawet jesli uzywasz w ustawieniu na plus) i zerwac z widelca i ramy wszelkie fabryczne naklejki. :)
Sa to rzeczy ktore wydatnie wplywaja na charakter i zachowanie roweru.

Jesli bedziesz potrzebowal kasete 11-32 to jest to mozliwe, trzeba wydluzyc lancuch. Tylko nie pisz o tym na forum. :)
A opcja na pierwsza szose dobra jak kazda inna. W rowerach z tej polki trudno znalezc cos wyjatkowego, maja przekonac wielu, byc kompromisem miedzy zaspokoojeniem potrzeb nabywcy i rachunkiem ekonomicznym producenta.
  • ROZMIAR i Senninho lubią to

#20 Gosc_jaro0011_*

Gosc_jaro0011_*
  • Gość

Napisano 08 maj 2015 - 12:25

Fajny sprzęcik, gratuluje zakupu.

Ile kosztował?