Skocz do zawartości


Zdjęcie

Prawa Klamkomanetka Nie 'klika'


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2033 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 08 marzec 2015 - 18:12

Witam. Dziś w trasie nastąpiła awaria prawej klamkomanetki. Jest to stara 105'ka, 8 rzędowa (lata 90'). Klamka przestała 'klikać', zrzucanie biegów jest niemożliwe, a jeśli wychylam wajchę maksymalnie to czasem załapuje i na moment wrzuca bieg wyższy. Po puszczeniu dźwigni przerzutka wraca z powrotem na 2-3 najmniejszą koronkę i tam zostaje. Linka jest cała, wszystko wzdłuż niej też.

 

Po prostu obie wajchy przy klamce nie klikają tylko chodzą dość luźno i wychylają się dalej niż zwykle.

 

Czy ktoś może pomóc w tej kwestii?



53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#2 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 08 marzec 2015 - 20:02

Najpowszechniejszy problem to stary wyschnięty smar zmieszany z kurzem. Skleja mechanizm. Kolejny problem to wytarcie mechanizmu.

#3 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2033 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 09 marzec 2015 - 22:57

Prawdopodobnie to kwestia właśnie zaschniętego smaru. Dziś popłukałem klamkę i jest trochę lepiej. Czasem mechanizm łapie. Dalej nie ma tego charakterystycznego kliku ale coś tam się dzieję. Zostawiam na noc w benzynie, bo jak się przyjrzałem to tam dalej masa syfu przyschniętego jest.


53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#4 KSiedlaczek

KSiedlaczek
  • Użytkownik
  • 252 postów
  • SkądWrocław

Napisano 10 marzec 2015 - 00:24

miałem podobnie w starej sorze 8 rzędowej, klikało, ale mega cicho i tylko do połowy kasety, potem już nie, wymiana pancerza i linki pomogła, przy okazji pierwszy raz miałem idealnie chodzącą klamkę :P



#5 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2033 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 10 marzec 2015 - 17:38

Znalazłem przyczynę po rozebraniu klamkomanetki. Pękła jedna ze sprężyn. Ta odpowiadająca za dociskanie zapadek.

 

Próbuję wymienić ową sprężynę tylko wiążę się to z potrzebą wybicia jednej osi. Ciężko to idzie, a w zasadzie w ogóle :/  

 

No i ciężko dopasować samą sprężynę :/ 



53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#6 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2033 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 12 marzec 2015 - 14:31

Klamka od dziś znów klika ;) Pękniętą sprężynę nakręciłem z kawałka drutu, klamkomanetkę trzeba było rozkręcić doszczętnie, czego się trochę obawiałem. Rzeczywiście, ilość części robiła wrażenia, ale powoli, logicznie myśląć udało się wszystko w końcu złożyć w całość. Sprężyna 'siadła' i klamka działa jak nowa ;)
 

Kilka zdjęć. Cały mechanizm w kupie:

11042180_1121946974488619_968412765_n.jp

Podczas składania. Tu już sporo było pozakładane ;)
11039392_1122788401071143_708085065_n.jp

I jest :)
DSC_0276.jpg


  • Senninho i KSiedlaczek lubią to


53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#7 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 12 marzec 2015 - 15:03

Gratuluję sukcesu.

Nie takie manetki straszne jak je malują ;-).

 


  • piotrkol lubi to

#8 Red Bull

Red Bull
  • Użytkownik
  • 134 postów

Napisano 14 marzec 2015 - 00:26

Czy składałeś z instrukcją lub pomocą , czy z głowy ?

 

( taki żarcik niewinny : manetki mają bardzo prosta konstrukcję nawet te indeksowane , gorzej z klamkomanetkami ! )



#9 Marky

Marky
  • Użytkownik
  • 62 postów

Napisano 14 marzec 2015 - 09:39

Super że teraz działa. Kiedyś rozebrałem taką i tak się umęczyłem żeby to poskładać że hej, jestem pełen podziwu dla Ciebie, że to złożyłeś do stanu używalności. Jakby ktoś miał jakiś schemat jak to serwisować i udostępniłby to byłoby miło.



#10 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2033 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 14 marzec 2015 - 10:07

Schemat dla mojego modelu (st-1055) jest bardzo uproszczony i nie zakłada rozbierania samego mechanizmu. Dlatego też poradzić sobie musiałem sam. Na początku nie było łatwo, kilka razy coś źle założyłem i klamka działała w połowie, albo w ogóle, ale chwilę posiedziałem i w końcu rozgryzłem konstrukcję i udało się złożyć za pierwszym razem :)

Bardzo ciekawe jest działanie takiej klamkomanetki, nigdy wcześniej się nad tym nie zastanawiałem w sumie :)

 

@Marvelo - To prawda, nie są takie straszne :) 



53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png




Dodaj odpowiedź