Skocz do zawartości


Zdjęcie

Odchudzanie sprzętu


47 odpowiedzi w tym temacie

#1 sp0097jg

sp0097jg
  • Użytkownik
  • 124 postów
  • SkądKamienna Góra

Napisano 31 lipiec 2007 - 09:12

Witam, chciałbym trochę zbić na wadze mojego rowerku, ale jakoś nie wiem na czym by tu można stracić :-/ Nie chodzi mi o wymianę ramy itp, ale o takie "mniejsze" części...

Specyfikacja :


Rama - Specialized S-Works E5 Road, widelec Spec. Carbon Fact

Koła- piasty DT Swiss 240, szprychy DT Swiss Aerolite BLACK, TYLNA obręcz Mavic CXP 33
przednia dt r1.1

Stery- FSA Carbon, zintegrowane

Korba- Campa Record Carbon
Przerzutka tył- Campa Record carbon
Przerzutka przód- Campa Record (carbon +Ti)
Kaseta- Campa Record
Łańcuch- Campa Record
Klamki - Record Carbon
Hamulce- Record titanium
Siodło- Selle Italia SLR 135

Kiera- Syntace racelite carbon

mostek- Syntace f139

Sztyca- Thompson Masterpiece

Opony- Schwalbe Ultremo

Pedały- Miche 302

Pancerze i linki- Nokon szosa

zaciski- Tune

Koszyk- jakieś noname 35g

Dętki- Michelin AirComp Latex C4


z góry dziękuję ;-)


pzdr 8-)

#2 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 31 lipiec 2007 - 09:43

Jedyne co ma jeszcze sens to:
Mostek na Extralite OC (84g/100mm, 87g/110mm),
Sztyca na conajmniej KCNC, a można dołożyć do New Ultimate,
Pedały na Look Keo Carbon Ti, lub HM, Time Carbon Ti, Ultimate,
Dętki latexowe Michelin'a są ciężkie - wymień na Maxxis'y,
CXP33 - no wiesz :-D
Nokon'y w wersji MTB są lżejsze. Wersja szosowa ma ciężkie kawałki zwykłego pancerza pod owijki. Możesz dokupić zestaw przedłużający i zamienić go z tymi insertami.

#3 sp0097jg

sp0097jg
  • Użytkownik
  • 124 postów
  • SkądKamienna Góra

Napisano 31 lipiec 2007 - 10:49

CXP33 - no wiesz :-D


co jest nie tak z tymi Mavicami ? lepiej byłoby na dt r1.1 wymienic ??

pzdr :-)

#4 mariusz k

mariusz k
  • Użytkownik
  • 836 postów
  • Skądrybnik

Napisano 31 lipiec 2007 - 10:56

Jeszcze jak masz kase to na przykład koszyk możesz wymienić na accent damasco 16g :-D

#5 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 31 lipiec 2007 - 12:36

co jest nie tak z tymi Mavicami ? lepiej byłoby na dt r1.1 wymienic ??

Nic nie jest - ciężka i tyle. Najlepiej byłoby w szytkowe wejść :mrgreen: Wtedy masz obręcze 2x374g Ambrosio np, szytki Vittoria 2x270g i masz noszenie jak nigdy dotąd.

koszyk możesz wymienić na accent damasco 16g

Lepiej nie. Na pewno nie trzyma on dobrz bidonu. Dobre są dopiero firmowe koszyki karbonowe 20-25g. Od biedy Tune Wassertrager 10g, ale jago wagą jest to, ze tzeba wykręcać bidon, bo działa on na zasadzie klina z bidonami Tacx. Na szose by się nadawał i kosztuje "tylko" 120 zł.

#6 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 661 postów
  • SkądKatowice

Napisano 31 lipiec 2007 - 13:17

A jaki budżet :)
Bo odchudzać można - Korby M5, Koła Ady, tytanowe łańcuchy, aluminiowe kasety... ;)

#7 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 31 lipiec 2007 - 18:36

i to wszystko kosztem wtrzymalosci, sztywnosci itp itd...

nie wiem czy znacie goscia z polskiego light bike niejakiego doktoree.
koles ma najlzejszego gorala w Polsce, ktory w wersji wyscigowej (ciezszej) wazy 7.3kg.
jak na gorala to cholernie malo.
no i niestety nie dane mu bylo ukonczyc wyscigu 6 etapowego bikechallenge.
karbonowa korba storcka poszla sie kochac.
;-)
lajtowanie ok... ale z glowa.

#8 Gosc_Klaudiusz_*

Gosc_Klaudiusz_*
  • Gość

Napisano 31 lipiec 2007 - 19:12

6.8 ;) Jego rower wazy 6,8kg :)

Zmieniac zalezy ile masz kasy mysle ze to jest podstawowe pytanie

#9 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 31 lipiec 2007 - 19:29

7.3 w wersji na BCH 2007.


a ja nie widze sensu wydawac w cholere kasy nawet jesli jestes jakims mega bogaczem tylko po to zeby rower byl lzejszy o jakies marne 100 czy nawet 200-300g.
rower wazacy w granicach 7-8 kg to juz jest lekki rower na ktorym mozna sobie przyjemnie pofikac.

#10 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 31 lipiec 2007 - 19:31

Doctoree jeździ na piastach Kozak'a specjalnie dla niego odchudzonych. Nie przejmuje się tym, że ma na tylnych łożyskach luz. Czyżby zamierzał wymienić piasty po sezonie na nowe? :> Wiadomo, że piasty Kozaka to śmieci i nie tylko piasty, a ceny jak za pełnowartościowe produkty.
Ja zaczynam coraz większą uwagę przykłądać do niezawodnosci. Pierwszym krokiem to wyrzucenie z listy przyszłych zakupów koszyka Tune. Lepiej coś cięższego i niezawodnego. Pisze o takich pierdołach jak koszyk bo mam same pewne klamoty w rowerze.

#11 sp0097jg

sp0097jg
  • Użytkownik
  • 124 postów
  • SkądKamienna Góra

Napisano 31 lipiec 2007 - 20:09

Korby M5, tytanowe łańcuchy, aluminiowe kasety

-

znaczy tak- mysle że mam łańcuch dość mocno odchudzony(raczej), bo to najlżejsza wersja Recorda (puste sworznie, wiercone ogniwa, no i wytrzymały przy tym), co do korby to raczej też jej nie zmienię(520g, też Record karbonik :) ), a kaseta ?? 156g to raczej niezły wynik biorąc pod uwagę jej wytrzymałość :-P Nie chodzi mi o rower na jeden miesiąc, ale raczej żeby więcej posłużył, a przy tym był lekki. No i jeszcze co do kół- może tego Mavica to wartoby wymienic, ale co do piast i obręczy przedniej to raczej duużo kasy trzeba żeby to zmienić na coś lżejszego i równie trwałego... :-> Chyba że coś przeoczyłem :-)

pzdr ;-)

#12 Gosc_Klaudiusz_*

Gosc_Klaudiusz_*
  • Gość

Napisano 31 lipiec 2007 - 20:21

Mostek na F99 + tytanowe sruby + aluminiowe sruby tam gdzie sie da, obrecze AmClassic 350 (420) - jedyne sensowne zmiany ktore widze w Twoim rowerze

#13 mariusz k

mariusz k
  • Użytkownik
  • 836 postów
  • Skądrybnik

Napisano 31 lipiec 2007 - 20:24

Jeszcze jakbyś się uparł to zamiast opon możesz założyć szytki :-?

#14 jarek

jarek
  • Użytkownik
  • 201 postów
  • SkądKOLBERG

Napisano 31 lipiec 2007 - 21:25

JA czekam na szprychy sapima i przedstawię koła na americanach 350,piasty możesz wrzucic inne , ja posiadałem kozaki więc je zaplatam ,,koła wychodzą 1170g.,pozdro,,JAREK.. :lol: :mrgreen: :-D
AP.będe próbował jeżdzić na nich na szytkach tufo.......

#15 zimniasty

zimniasty
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • Skądkrk

Napisano 02 sierpień 2007 - 20:43

(nie wiesz co z kaską robić?)

Złóż sobie dodatkowe rowerki:
-ostre (tor)
-zimówkę
-czasówkę

i co tam jeszcze chcesz...zajmiesz się czymś chłopie, bo chyba Ci się nudzi ;P

#16 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 25 październik 2009 - 15:59

Odkopuję temat.

Korzystając z faktu, że jestem w trakcie roztrenowania międzysezonowego i się trochę przeziębiłem :-/ postanowiłem rozkręcić rower na części pierwsze, wyczyścić, wymierzyć, poważyć i spróbować trochę go odchudzić.
Interesuje mnie nie tyle wymiana części na lżejsze (chociaż to robię swoją drogą w miarę możliwości finansowych) co bardziej tzw. tuningowanie części obecnych. Czyli nawiercanie, ścieranie, piłowanie, frezowanie tudzież inne metody pozbywania się zbędnego materiału. Podzielcie się swoimi metodami tego typu (barbarzyńskiego?) oddziaływania na sprzęcie.

Na początek lamerskie pytanie, które jednak nurtuje mnie od dłuższego czasu. Po kiego grzyba przy klockach hamulcowych są te listki, wypustki ... zwał jak zwał ... bo mam zamiar się ich permanentnie pozbyć. Ale jeśli ktoś mi powie, że pełnią rolę czysto aerodynamiczną ... to go wyśmieję chyba ;-)
Foto poglądowe:

Dołączona grafika

#17 Gosc_Dominik_*

Gosc_Dominik_*
  • Gość

Napisano 25 październik 2009 - 16:09

W trakcie wyścigu prościej zmienić koło, te elementy naprowadzają je, przynajmniej tak słyszałem.

#18 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 25 październik 2009 - 17:32

Te listki są skapnikami. Pomagają w odprowadzaniu z klocków wody z brudem. Koledzy twierdzą, że czują różnicę w hamowaniu. Ja nie mam tego doświadczenia bo nie jeżdżę w deszczu. I nie mam również skapników. Ale jest to element raczej zbędny. Światowa czołówka producentów hamulców pomija ten element opraw.

Tuning opraw:
- usunięcie zbędnych śrubek/drutów zabezpieczających klocki przed wysunięciem się do tyłu,
- usunięcie skapników,
- przetoczenie śrub i kominów trzymających klocki (ewentualnie wymienić je na tytanowe, ale to zabieg nie na poziomie Twojego sprzętu = zysk 3-4g za cenę ponad 100 zł).

Kilka zdjęć:
http://karbonkrieg.c...ktdiacompe.html

#19 COST

COST
  • Użytkownik
  • 282 postów
  • SkądRADOM

Napisano 25 październik 2009 - 17:39

Tuning opraw:
- usunięcie zbędnych śrubek/drutów zabezpieczających klocki przed wysunięciem się do tyłu,


NIGDY ! tego nie róbcie. Już tak jeżdziłem(tylko z powodu że gdzieś zawleczki mi sie zawieruszyły, nie wagi) do chwili jak stojąc i balansując na swiatłach wypadł mi klocek z szufladki na droge :roll:

#20 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 25 październik 2009 - 17:40

Dzięki Karbon, chociaż Twoją stronkę już obczaiłem ;)
I nie miałem na myśli tuningowania tylko hampli - pokażcie też trochę pozostałych odchudzonych części ;-)



Dodaj odpowiedź