
Odchudzanie sprzętu
#1
Napisano 31 lipiec 2007 - 09:12
Specyfikacja :
Rama - Specialized S-Works E5 Road, widelec Spec. Carbon Fact
Koła- piasty DT Swiss 240, szprychy DT Swiss Aerolite BLACK, TYLNA obręcz Mavic CXP 33
przednia dt r1.1
Stery- FSA Carbon, zintegrowane
Korba- Campa Record Carbon
Przerzutka tył- Campa Record carbon
Przerzutka przód- Campa Record (carbon +Ti)
Kaseta- Campa Record
Łańcuch- Campa Record
Klamki - Record Carbon
Hamulce- Record titanium
Siodło- Selle Italia SLR 135
Kiera- Syntace racelite carbon
mostek- Syntace f139
Sztyca- Thompson Masterpiece
Opony- Schwalbe Ultremo
Pedały- Miche 302
Pancerze i linki- Nokon szosa
zaciski- Tune
Koszyk- jakieś noname 35g
Dętki- Michelin AirComp Latex C4
z góry dziękuję ;-)
pzdr 8-)
#2
Napisano 31 lipiec 2007 - 09:43
Mostek na Extralite OC (84g/100mm, 87g/110mm),
Sztyca na conajmniej KCNC, a można dołożyć do New Ultimate,
Pedały na Look Keo Carbon Ti, lub HM, Time Carbon Ti, Ultimate,
Dętki latexowe Michelin'a są ciężkie - wymień na Maxxis'y,
CXP33 - no wiesz :-D
Nokon'y w wersji MTB są lżejsze. Wersja szosowa ma ciężkie kawałki zwykłego pancerza pod owijki. Możesz dokupić zestaw przedłużający i zamienić go z tymi insertami.
#5
Napisano 31 lipiec 2007 - 12:36
Cytat
Nic nie jest - ciężka i tyle. Najlepiej byłoby w szytkowe wejść :mrgreen: Wtedy masz obręcze 2x374g Ambrosio np, szytki Vittoria 2x270g i masz noszenie jak nigdy dotąd.co jest nie tak z tymi Mavicami ? lepiej byłoby na dt r1.1 wymienic ??
Cytat
Lepiej nie. Na pewno nie trzyma on dobrz bidonu. Dobre są dopiero firmowe koszyki karbonowe 20-25g. Od biedy Tune Wassertrager 10g, ale jago wagą jest to, ze tzeba wykręcać bidon, bo działa on na zasadzie klina z bidonami Tacx. Na szose by się nadawał i kosztuje "tylko" 120 zł.koszyk możesz wymienić na accent damasco 16g
#7
Napisano 31 lipiec 2007 - 18:36
nie wiem czy znacie goscia z polskiego light bike niejakiego doktoree.
koles ma najlzejszego gorala w Polsce, ktory w wersji wyscigowej (ciezszej) wazy 7.3kg.
jak na gorala to cholernie malo.
no i niestety nie dane mu bylo ukonczyc wyscigu 6 etapowego bikechallenge.
karbonowa korba storcka poszla sie kochac.
;-)
lajtowanie ok... ale z glowa.
#9
Napisano 31 lipiec 2007 - 19:29
a ja nie widze sensu wydawac w cholere kasy nawet jesli jestes jakims mega bogaczem tylko po to zeby rower byl lzejszy o jakies marne 100 czy nawet 200-300g.
rower wazacy w granicach 7-8 kg to juz jest lekki rower na ktorym mozna sobie przyjemnie pofikac.
#10
Napisano 31 lipiec 2007 - 19:31
Ja zaczynam coraz większą uwagę przykłądać do niezawodnosci. Pierwszym krokiem to wyrzucenie z listy przyszłych zakupów koszyka Tune. Lepiej coś cięższego i niezawodnego. Pisze o takich pierdołach jak koszyk bo mam same pewne klamoty w rowerze.
#11
Napisano 31 lipiec 2007 - 20:09
Cytat
-Korby M5, tytanowe łańcuchy, aluminiowe kasety
znaczy tak- mysle że mam łańcuch dość mocno odchudzony(raczej), bo to najlżejsza wersja Recorda (puste sworznie, wiercone ogniwa, no i wytrzymały przy tym), co do korby to raczej też jej nie zmienię(520g, też Record karbonik

pzdr ;-)
#16
Napisano 25 październik 2009 - 15:59
Korzystając z faktu, że jestem w trakcie roztrenowania międzysezonowego i się trochę przeziębiłem :-/ postanowiłem rozkręcić rower na części pierwsze, wyczyścić, wymierzyć, poważyć i spróbować trochę go odchudzić.
Interesuje mnie nie tyle wymiana części na lżejsze (chociaż to robię swoją drogą w miarę możliwości finansowych) co bardziej tzw. tuningowanie części obecnych. Czyli nawiercanie, ścieranie, piłowanie, frezowanie tudzież inne metody pozbywania się zbędnego materiału. Podzielcie się swoimi metodami tego typu (barbarzyńskiego?) oddziaływania na sprzęcie.
Na początek lamerskie pytanie, które jednak nurtuje mnie od dłuższego czasu. Po kiego grzyba przy klockach hamulcowych są te listki, wypustki ... zwał jak zwał ... bo mam zamiar się ich permanentnie pozbyć. Ale jeśli ktoś mi powie, że pełnią rolę czysto aerodynamiczną ... to go wyśmieję chyba ;-)
Foto poglądowe:

#18
Napisano 25 październik 2009 - 17:32
Tuning opraw:
- usunięcie zbędnych śrubek/drutów zabezpieczających klocki przed wysunięciem się do tyłu,
- usunięcie skapników,
- przetoczenie śrub i kominów trzymających klocki (ewentualnie wymienić je na tytanowe, ale to zabieg nie na poziomie Twojego sprzętu = zysk 3-4g za cenę ponad 100 zł).
Kilka zdjęć:
http://karbonkrieg.c...ktdiacompe.html
#19
Napisano 25 październik 2009 - 17:39
Cytat
Tuning opraw:
- usunięcie zbędnych śrubek/drutów zabezpieczających klocki przed wysunięciem się do tyłu,
NIGDY ! tego nie róbcie. Już tak jeżdziłem(tylko z powodu że gdzieś zawleczki mi sie zawieruszyły, nie wagi) do chwili jak stojąc i balansując na swiatłach wypadł mi klocek z szufladki na droge :roll:
Dodaj odpowiedź
