Jump to content


Cała prawda o mierzeniu zużycia łańcuchów ...


46 replies to this topic

#41 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2,019 posts
  • SkądBrzesko

Posted 04 December 2017 - 12:04

Z ciekawości - ile w tym czasie wydałeś na odtłuszczacze i olej, i czy przypadkiem nie porównywalnie tyle, ile jest warta kaseta i łańcuch? ;)

 

Squirta kupiłem w Czerwcu 2016r, półtora roku temu za 45zł i mam jeszcze około 1/3 butelki więc do wakacji starczy, natomiast Brudpura (odtłuszczacz) kupiłem za 15zł, jakiś rok temu i starczy go jeszcze na rok, dwa (rozcieńczam w stosunku ok. 1 do 10 części wody). Przed squirtem od początku używania napędu miałem Rohloffa za 25zł. W sumie do tej pory na smary i odtłuszczacze wydałem więc około 85zł z czego jeszcze przez co najmniej pół roku nie muszę myśleć o kupnie nowych bo mam te :) 

 

Rozciągnięcie łańcucha jest minimalne, pewnie niewiele większe niż przy fabrycznie nowym, przymiar jeszcze nie wchodzi w 0.75 



53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#42 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 posts

Posted 04 December 2017 - 12:25

Squirta kupiłem w Czerwcu 2016r, półtora roku temu za 45zł i mam jeszcze około 1/3 butelki więc do wakacji starczy, natomiast Brudpura (odtłuszczacz) kupiłem za 15zł, jakiś rok temu i starczy go jeszcze na rok, dwa (rozcieńczam w stosunku ok. 1 do 10 części wody). Przed squirtem od początku używania napędu miałem Rohloffa za 25zł. W sumie do tej pory na smary i odtłuszczacze wydałem więc około 85zł z czego jeszcze przez co najmniej pół roku nie muszę myśleć o kupnie nowych bo mam te :)

Rozciągnięcie łańcucha jest minimalne, pewnie niewiele większe niż przy fabrycznie nowym, przymiar jeszcze nie wchodzi w 0.75


Przy napedach 11s lancuch powinien byc wymieniony przy 0,50 - tak podaje parktool - producent przymiarow.

U mnie rzeczywiscie lancuch byl glosny przy 0,5 i po wymianie cisza, a dbalem o stary lancuch bdb tzn mylem i smarowalem (squirt) regularnie. Wytrzymal 5000km

Tutaj film na YT z informacja kiedy wymieniac lancuch:
3:08

https://youtu.be/gXd-3UnqoaM

#43 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2,019 posts
  • SkądBrzesko

Posted 04 December 2017 - 13:19

Pomiar suwmiarką na 12 naciągniętych ogniwach 12,0551 cala czyli zbliżam się powoli do tej granicy 12 i jednej szesnastej (0.5) ale jeszcze jej nie osiągnąłem :)

 

I wtedy pomyślę o zmianie. Póki co napęd chodzi cicho i dokładnie, ciężko mu cokolwiek zarzucić. Zmiana co 5 tysięcy km samego łańcucha to ponad 600zł przy przebiegu 30000km. Jeśli ja dotrwam z moim napędem do tej granicy to kupuje kasetę i łańcuch za ok. 350zł. Jak dla mnie to się opłaca nawet kosztem poświęcenia tych 20-30 minut tygodniowo na mycie, co akurat bardzo lubię robić więc dla mnie żadne poświęcenie w sumie ;P

 

Dzięki za filmik, nie wiedziałem, że przy 11s sugeruje się zmianę wcześniej niż 10s ale ma to sens i wezmę to pod uwagę u siebie :)


  • astronom and Arni like this


53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#44 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1,367 posts
  • SkądBurzyn

Posted 04 December 2017 - 15:09

U mnie roloff (mam od wiosny 2016 i do wiosny 2018 starczy). A benzyna jest za darmo - czasem ktoś pomyli sie i wleje diesla do benzyny, jako ze brat z ojcem to mechanicy wiec ludzie przjezdżają do nas spuszczac i w bańkach stoi tak czasem nawet 50 litrów. Średnio na pol roku mylą sie przy tankowaniu ze 2-3 znajome osoby.

 

Czas to rozpiecie łańcucha, nalanie benzyny do pojemnika,  wsadzenie ł. do benzyny i co pare godzin-dni otrzęsiny, znowu otrzęsiny, po paru dniach (zwykle, bo zapominam że się coś moczy) wyjmuje wieszam, wisi nieraz pare dni bo zapominam, ściągam, przecieram, chowam do ponumerowanego pudelka. Góra poł godziny roboty (w sumie).


  • piotrkol and Arni like this

www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#45 Pirx

Pirx
  • Użytkownik
  • 269 posts
  • SkądKlucze

Posted 05 December 2017 - 06:22

Squirta kupiłem w Czerwcu 2016r, półtora roku temu za 45zł i mam jeszcze około 1/3 butelki więc do wakacji starczy, natomiast Brudpura (odtłuszczacz) kupiłem za 15zł, jakiś rok temu i starczy go jeszcze na rok, dwa (rozcieńczam w stosunku ok. 1 do 10 części wody). Przed squirtem od początku używania napędu miałem Rohloffa za 25zł. W sumie do tej pory na smary i odtłuszczacze wydałem więc około 85zł z czego jeszcze przez co najmniej pół roku nie muszę myśleć o kupnie nowych bo mam te :)

 

Rozciągnięcie łańcucha jest minimalne, pewnie niewiele większe niż przy fabrycznie nowym, przymiar jeszcze nie wchodzi w 0.75 

No, w takim razie wygląda to dobrze, ale czy się sprawdzi w warunkach MTB? Chyba niekoniecznie, niemniej spodziewałem się, że kosztowało Cię to dużo więcej.



#46 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2,475 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 05 December 2017 - 08:27

U mnie w napędzie 6800 mam dwa łańcuchy KMC X11 i po 10 tyś. km w obydwa przymiar wpada na 1.0. Łańcuchy zmieniane co ok.1500 km. Jazda praktycznie tylko po suchym, może kilka razy mnie złapał deszcz



#47 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 06 December 2017 - 10:34

Przy napedach 11s lancuch powinien byc wymieniony przy 0,50 - tak podaje parktool - producent przymiarow.

Campagnolo tak poleca już od prehistorycznych czasów, zalecając wymianę ich łańcuchów po uzyskaniu od środka 132,6mm. Problem w tym, że łańcuchy Campy (jak widać po pierwszym poście) zawsze mają za nowości 132,0/1mm (są mega powtarzalne), a więc uzyskanie 132,6mm zawsze wyniesie tę samą wartość procentową ok. 0,5%. Problem stanowią łańcuchy, które za nowości potrafią osiągnąć 132,6mm. Co wtedy, czy przymiar nieregulowany jest w stanie sam obliczyć ile to jest +0,5%??? 

 

I dwa, +0,5% mierzone od środka ogniw nie oznacza +0,5% mierzone na podziałce :) Mierzyłem tak łańcuch Campagnolo i gdy od środka uzyskałem zalecane maks wyciągnięcie 0,5% (132,6mm), to po podziałce wyszło może +0,2%. Przy tak skromnej zmianie podziałki mamy niemal 100% gwarancji, iż kaseta i korba przyjmą nam nowy łańcuch, ale tak szybkie zmiany to także spore koszta, osobiście przeciągam to do wartości +0,3% (pomiar podziałki, bo taki tylko uważam za słuszny gdyż jest to wymiar znormalizowany). 





Reply to this topic