Skocz do zawartości

Zdjęcie

Zębatka 39 Zamiast 34

26 odpowiedzi w tym temacie

#1 Michauke

Michauke
  • Użytkownik
  • 25 postów

Napisano 31 marzec 2015 - 11:18

Witam,

jeżdżę na korbie shimano 4650 50/34. Ostatnio postanowiłem wymienić kasetę z 12-30 na 12-23, lecz pojawia się problem- duży skok między przednimi zębatkami bardzo uprzykrza mi jazdę. Stąd pytanie (może i głupie, ale wybaczcie- wciąż jestem dość zielony w sprawach sprzętu)- czy moge bez obaw zamienić mniejszą zębatkę o 34 zębach na 39? Też tiagra, tyle że dedykowana do korb 4600.

Z góry dzięki

#2 piotrini

piotrini
  • Użytkownik
  • 10 postów

Napisano 31 marzec 2015 - 11:30

Zazwyczaj 39 pochodzi z korby klasycznej gdzie rozstaw śrób to 110 (tzw. BCD) i są tam zębatki właśnie 53/39. Tym masz kompakt (50/34) z rozstawem 130 BCD ( najprawdopodobniej - sprawdź w specyfikacji producenta). Jeśli znajdziesz 39 z bcd 130 to podejdzie bez problemu, wiele osób montuje 36 w kompaktach.
Nie wiem czy sprzedają takie zębatki, musisz poszukać

#3 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 31 marzec 2015 - 11:39

Z tymi rozstawami to raczej na odwrót ;)

#4 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2254 postów
  • Skądkrakow

Napisano 31 marzec 2015 - 11:40

Pomieszałeś z BCD. Jest odwrotnie.  pozdr

#5 Michauke

Michauke
  • Użytkownik
  • 25 postów

Napisano 31 marzec 2015 - 11:41

Przejrzałem i faktycznie na odwrót. Cóż, będę musiał się jeszcze pomęczyć, może wstawić 36 zamiast 39, a za jakiś czas po prostu zmienić korbę. Dzięki wszystkim za odpowiedzi

#6 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 31 marzec 2015 - 11:58

Nie musisz zmieniać korb. Możesz kupić np. samą tarczę kompaktową (BCD 110) w rozmiarze 39T - kilka firm, m.in. BBB, takie produkuje.

Pozdrawiam

rowerplus-logo-2.png

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?

#7 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8638 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 31 marzec 2015 - 13:31